Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ahaa okej, nja har ju inte varit runt så jättemkt.. Men vad jag kunnat se på bilder osv så är det väl bara Scandinavium och Hovet/Globen som har stolar/sittplatser över hela arenan.

I varje fall gamla Kempehallen och Gavlerinken/Läkerol har rena betongfundament vid ståplats, för att spara in pengar och maximera intaget på ståplats antar jag.

Det är de två arenor jag vet har stol-lös ståplats, men jag tror nog det är mer standard än vad lösningen i Sthlm/Gbg är om jag får gissa.

Kinnarps har det oxå var ju på en match i malmö arena oxå men kommer inte ihåg men antar att det måste ha vart sittplatser som tagits bort.

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det är ju såna här grejer som började locka publiken tillbaka till hockeyn för nåt år sen. Hårt arbete från JK och DIF har lett till en flytt från tomma Globen till tighta Hovet, billigare priser, minimalt med discodunk osv.

Man får bara hoppas att man inte får hybris av den här lilla framgångsvågen och flyttar in i globen som blir halvtomt i serielunken, börjar kalla sig DIF lions igen, anställer cheerleaders och flyttar fokus till att sälja dyra loger till några jävla vd-as. Det var såna grejer som bidrog till det minskade hockeyintresset i DIF-led.

------------

Hockeykväll hos Ohlsson?

Mmm du har så rätt, tycker det är riktigt kul att det är fart på Sthlmshockeyn igen.. Och det blir nog inte sämre av att AIK gick upp även om det kanske svider lite i ögonen på er två.

Det där fetmarkerade, äckliga 90-talshistorian att alla lag skulle hitta något häftigt djur och göra om loggan. Brynäs Tigers, Hv Blue Bulls, Färjestad Wolves osv osv osv tror jag inte kommer tillbaka gudskelov.

Utvecklingen lär väl följa NHL precis som med allt annat, och där har ju de allra flesta lagen tagit tillbaka sina gamla loggor, sina gamla matchtröjor osv osv.

Capitals var väl ett av lagen som tog tillbaka sin förra året:

(2694)Ovechkin%20prem%20front%20Capitals%20jersey.jpg

Istället för denna förskräckliga:

ovechkin_dark_big.jpg

I år är iaf ett av lagen som tagit tillbaka sin gamla tröja Buffalo, i mina ögon en av de mest klassiska logotyper och matchtröjor som finns i hockeyvärlden.. Bara loggan får mig att tänka på LaFountaine och Mogilny under klubbens glansdagar, och det funkar förmodligen på samma sätt för Buffalofans i Buffalo:

productimg1262838278334.jpg

Och så här såg deras förskräckliga försök till modernisering ut:

gaustad.jpg

Men jo jag hoppar gärna in på en hockeykväll hos Ohlsson.

Ska försöka komma ifrån till min powernap bara, går inte bra då jag fastnat framför FM10 och under dagen igår vann Allsvenskan med ert kära DIF. Nu har jag värvat 3-4 vassa namn från Uniteds juniorlag och helt plötsligt är allting väldigt intressant.. Otroligt beroendeframkallande spel alltså.

Postad

Ja Buffalos tröja är ju minst sagt klassisk (men visst var den lite ljusare blå innan?) och Mogilny var ju lite av en favorit på 90-talet. Al McInnis gillades också vill jag minnas.

Ska försöka komma ifrån till min powernap bara, går inte bra då jag fastnat framför FM10 och under dagen igår vann Allsvenskan med ert kära DIF. Nu har jag värvat 3-4 vassa namn från Uniteds juniorlag och helt plötsligt är allting väldigt intressant.. Otroligt beroendeframkallande spel alltså.

Kom tillbaka när du lirat Champions League med DIF 3 år i rad...

Postad

I år är iaf ett av lagen som tagit tillbaka sin gamla tröja Buffalo, i mina ögon en av de mest klassiska logotyper och matchtröjor som finns i hockeyvärlden.. Bara loggan får mig att tänka på LaFountaine och Mogilny under klubbens glansdagar, och det funkar förmodligen på samma sätt för Buffalofans i Buffalo:

Har precis en sån där gammal tröja med 16 LaFountaine på ryggen då man höll på Buffalo när man var liten och samlade hockeykort back in the days, riktigt snyggt med påsydda märken och nummer, den har då iaf samma blåfärg som den på bilden...

Postad
Ja Buffalos tröja är ju minst sagt klassisk (men visst var den lite ljusare blå innan?) och Mogilny var ju lite av en favorit på 90-talet. Al McInnis gillades också vill jag minnas.

Kom tillbaka när du lirat Champions League med DIF 3 år i rad...

Tar CL-utmaningen på högsta allvar.. Dock mittenlag efter 1/4 av andra säsongen.

Har precis en sån där gammal tröja med 16 LaFountaine på ryggen då man höll på Buffalo när man var liten och samlade hockeykort back in the days, riktigt snyggt med påsydda märken och nummer, den har då iaf samma blåfärg som den på bilden...

Är beredd att bestrida Zorba även jag, tycker den sk "retro-tröjan" är väldigt väldigt lik originalet.. Men det är ju en värdslig sak.

Vart en trevlig hockeykväll hos Mr Ohlsson, tyvärr för stämningens skull avslutades det hela på ett väldigt tråkigt sätt.

En av relativt få säkerhetsrisker (Printz) sprack tyvärr för grabbarna.

Personligen har jag inte mkt till övers för HV så tycker också det känns lite tråkigt.

Väl hemma vid 23-snåret drar jag igång någon form av stress-grind då jag bestämde mig för att kika på Montreal-Washington som började för typ 5 min sen tror jag.

Inleder så här, lite onödigt att betala river dock:

***** Hand History for Game 1292210835 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 19, 11:31:16 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Kebabbat ( $1070.11 USD )

Seat 2: Partyjack ( $778.00 USD )

Seat 3: wickke ( $338.67 USD )

Seat 4: GUC ( $1634.50 USD )

Seat 5: Eltharion ( $1086.32 USD )

GUC posts small blind [$2.00 USD].

Eltharion posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4h 4c ]

Kebabbat folds

Partyjack raises [$14.00 USD]

wickke calls [$14.00 USD]

GUC folds

Eltharion calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, Kh, As ]

Eltharion checks

Partyjack bets [$33.00 USD]

wickke folds

Eltharion calls [$33.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 3s ]

Eltharion checks

Partyjack bets [$82.50 USD]

Eltharion calls [$82.50 USD]

** Dealing River ** [ 2h ]

Eltharion bets [$275.00 USD]

Partyjack calls [$275.00 USD]

Eltharion shows [Ac, 5c ]

Eltharion wins $810.00 USD from main pot

Efter den hittar jag ändå ganska hyfsat flow i spelet och stannar på +1100:-.

Känns som att den här 2½-dygnspausen kan ha gjort mycket nytta.. Känns helt plötsligt mycket roligare att ta en flop osv.

Ska försöka spinna vidare på den känslan imorgon bitti, först hockey och sen en djupsömn på minst 6 timmar hade jag tänkt.

-37:- för månaden.. Kriga!!

Postad
Väl hemma vid 23-snåret drar jag igång någon form av stress-grind då jag bestämde mig för att kika på Montreal-Washington som började för typ 5 min sen tror jag.

En liten reflektion... tidigare när du var sambo slog det mig att du verkade vara så duktig på att sova på nätterna trots att du oftast inte hade något "riktigt" jobb att kliva upp till. På senare tid när jag läser din DB så verkar du ofta vara uppe nätterna och göra det ena och det andra.

Kan det vara en anledning till att det (verkar) gå lite tyngre än vanligt? Du har ju tidigare pratat om hur enormt bra värdet är på morgonen osv.

Postad
Ska du också börja whina nu? ;-)

Hehe lite tröttma där tror jag. :)

En liten reflektion... tidigare när du var sambo slog det mig att du verkade vara så duktig på att sova på nätterna trots att du oftast inte hade något "riktigt" jobb att kliva upp till. På senare tid när jag läser din DB så verkar du ofta vara uppe nätterna och göra det ena och det andra.

Kan det vara en anledning till att det (verkar) gå lite tyngre än vanligt? Du har ju tidigare pratat om hur enormt bra värdet är på morgonen osv.

Mja.. Din reflektion är delvis korrekt, förvisso var jag inte sambo de sista 1½ året vi var tillsammans.. Men dygnsrytmen var till stora delar normal trots det.

Däremot upplever jag att morgonpasset blivit sämre och sämre i värde, flera ggr som jag avstyrt det och siktat på att spela efter lunch istället..

Antingen är det helt enkelt ingen trafik, eller så är det alldeles för mkt grinders ute.

Nu såg det förvisso hyfsat ut, men rent generellt sen jag blev singel så har jag fyllt de timmar jag spelade på morgonen med kvällstimmar istället vilket borde vara minst lika lönsamt värdemässigt.

Lämnade in efter två perioder igår, 0-4 till Caps relativt orättvist.

Tvättstuga och grind idag.. Fett flow.

Postad

Inleder så här, lite onödigt att betala river dock:

***** Hand History for Game 1292210835 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 19, 11:31:16 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Kebabbat ( $1070.11 USD )

Seat 2: Partyjack ( $778.00 USD )

Seat 3: wickke ( $338.67 USD )

Seat 4: GUC ( $1634.50 USD )

Seat 5: Eltharion ( $1086.32 USD )

GUC posts small blind [$2.00 USD].

Eltharion posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4h 4c ]

Kebabbat folds

Partyjack raises [$14.00 USD]

wickke calls [$14.00 USD]

GUC folds

Eltharion calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, Kh, As ]

Eltharion checks

Partyjack bets [$33.00 USD]

wickke folds

Eltharion calls [$33.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 3s ]

Eltharion checks

Partyjack bets [$82.50 USD]

Eltharion calls [$82.50 USD]

** Dealing River ** [ 2h ]

Eltharion bets [$275.00 USD]

Partyjack calls [$275.00 USD]

Eltharion shows [Ac, 5c ]

Eltharion wins $810.00 USD from main pot

känns väl ganska dumt att lägga trissen här ändå

Postad
känns väl ganska dumt att lägga trissen här ändå

Jo kanske det.. Det som fick mig att känna mig så jävla dum efter handen var att jag skrev i chatten "Jag spyr på din jäävla A5a" och synade.

Det kändes liksom bara så jävla obv att han hade A5 eftersom det är så det har sett ut denna månad, men som du skriver så är det väl lite halvkallt att vika triss där.. Är nog lika ofta nån slags konstig bluff eller ett tvåpar antar jag.

Börjar dagen lite mjukt med två timmars spel.

Inleder positivt, har inte dragit överdrivet många treoutare denna månad:

***** Hand History for Game 1292372641 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 20, 10:33:43 ET 2010

Table Diana 2 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Quick_call ( $813.78 USD )

Seat 2: skellrob ( $940.63 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1237.67 USD )

Seat 4: kentagallo ( $1568.21 USD )

Seat 5: Mr_Lee10 ( $643.09 USD )

kentagallo posts small blind [$2.50 USD].

Mr_Lee10 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7c Qc ]

Quick_call folds

skellrob folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

kentagallo calls [$15.00 USD]

Mr_Lee10 folds

** Dealing Flop ** [ 5s, Qs, Qh ]

kentagallo checks

Partyjack bets [$30.00 USD]

kentagallo raises [$60.00 USD]

Partyjack raises [$150.00 USD]

kentagallo raises [$240.00 USD]

Partyjack calls [$120.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7h ]

kentagallo bets [$320.00 USD]

Partyjack calls [$320.00 USD]

** Dealing River ** [ 6d ]

kentagallo checks

Partyjack bets [$600.17 USD]

kentagallo calls [$600.17 USD]

Partyjack shows [7c, Qc ]

Partyjack wins $2465.34 USD from main pot

Men kändes lite för bra för att vara sant att jag skulle ha ett goodrun-pass och kentagallo fick obv tillbaka sina pengar:

***** Hand History for Game 1292379691 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 20, 10:58:10 ET 2010

Seat 5 is the button

Seat 1: Quick_call ( $262.27 USD )

Seat 2: skellrob ( $923.34 USD )

Seat 3: Partyjack ( $2380.48 USD )

Seat 4: kentagallo ( $911.40 USD )

Seat 5: Mr_Lee10 ( $830.11 USD )

Quick_call posts small blind [$2.50 USD].

skellrob posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3c 3h ]

kentagallo calls [$17.50 USD]

Mr_Lee10 folds

Quick_call folds

skellrob folds

** Dealing Flop ** [ Ks, 3d, 6c ]

Partyjack bets [$31.87 USD]

kentagallo calls [$31.87 USD]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

Partyjack checks

kentagallo checks

** Dealing River ** [ 8c ]

Partyjack bets [$90.00 USD]

kentagallo raises [$233.12 USD]

Partyjack raises [$2241.11 USD]

kentagallo calls [$628.91 USD]

Partyjack shows [3c, 3h ]

kentagallo shows [Kd, 6d ]

Partyjack wins $1469.08 USD from main pot

kentagallo wins $1815.30 USD from main pot

kentagallo hade fö en förmiddag alldeles sprängfylld med positiva setups:

***** Hand History for Game 1292387928 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 20, 11:25:42 ET 2010

Seat 2 is the button

Seat 1: Quick_call ( $496.36 USD )

Seat 2: skellrob ( $1035.53 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1925.78 USD )

Seat 4: kentagallo ( $1783.50 USD )

Seat 5: Mr_Lee10 ( $977.50 USD )

Partyjack posts small blind [$2.50 USD].

kentagallo posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Js Qs ]

Mr_Lee10 folds

Quick_call folds

skellrob folds

kentagallo calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Td, Ts, 6h ]

Partyjack checks

kentagallo checks

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Partyjack bets [$30.00 USD]

kentagallo calls [$30.00 USD]

** Dealing River ** [ 9c ]

Partyjack bets [$75.00 USD]

kentagallo raises [$150.00 USD]

Partyjack calls [$75.00 USD]

kentagallo shows [6d, Tc ]

kentagallo wins $390.01 USD from main pot

Känns trots allt lite bättre att en sån snubbe tar pengarna när jag ändå torskar, han verkade inte vara killen som tar ut pengarna och sätter de på sparkontot om man säger så...

Efter två timmar har jag ändå lyckats lirka in typ +280:- och inser att det är dags att avsluta tvättstugeprojektet för denna gång.

Ska också ringa lite samtal, springa en del ärenden osv.. Så kanske inte spelar nåt mer förrän middagstid lite beroende på vad dagen har att erbjuda, funderar på att åka ut och hälsa på familjen ute i skogen.

Brukar vara jävligt fint där ute så här års, håller vädret i sig så kan det mkt väl bli en utegrillning där och isf årspremiär för min del.

Men hey, +251:- för månaden.. Tiodubblar jag det så täcker det hyran, jag är positiv.

Postad

Ingen lek nu alltså.. Denna kalla månad gör att jag straffar mig själv med att äta uttorkade rest-makaroner från gårdagens pastasås med enbart ketchup till.

Jag tror stenhårt på det, har försökt hitta spenderar-medriggen i några veckor nu.. Framöver blir det bara näringsfattig billig mat.

Familjen skulle ut på nåt äventyr så jag bestämde mig för att ta rygg där, det blir käk i Öregrund istället.. Vilket också funkar.

Får se om jag hittar lite spel innan det..

Annars siktar jag på kvällspasset som vanligt nowadays.

Det passar sig ganska bra att spela till 01 för mig nu i Stanley Cup-tider, perfekt att lägga sig och varva ner framför en live-match och sen hitta slaggen.. Men som Benny uppmärksammade missar jag första 1½-2 timmarna av mitt klassiska morgonpass.

Får utvärdera vilket som är bäst, men som det har sett ut på morgnarna den senaste tiden så lägger jag hellre om dygnet ett par timmar och kör hårdare kring midnatt.

Postad

Annars siktar jag på kvällspasset som vanligt nowadays.

Det passar sig ganska bra att spela till 01 för mig nu i Stanley Cup-tider, perfekt att lägga sig och varva ner framför en live-match och sen hitta slaggen.. Men som Benny uppmärksammade missar jag första 1½-2 timmarna av mitt klassiska morgonpass.

Får utvärdera vilket som är bäst, men som det har sett ut på morgnarna den senaste tiden så lägger jag hellre om dygnet ett par timmar och kör hårdare kring midnatt.

En sak jag märkt i mitt eget liv är att jag mår och spelar desto bättre desto mer normala tider och rutiner jag har. Så trots att värdet kanske är bäst vissa tider så "förstörs" livet så mycket av att spela dessa tider att jag ändå inte kan plocka ut värdet.

Men folk är olika. Jag har tex jobbat skift en del i mitt liv och hatade det just för att det "förstörde" livet så mycket för mig. Men en del verkligen trivdes med det och verkade kunna få ut bättre "värde" av livet genom skiftjobb.

Postad
En sak jag märkt i mitt eget liv är att jag mår och spelar desto bättre desto mer normala tider och rutiner jag har. Så trots att värdet kanske är bäst vissa tider så "förstörs" livet så mycket av att spela dessa tider att jag ändå inte kan plocka ut värdet.

Men folk är olika. Jag har tex jobbat skift en del i mitt liv och hatade det just för att det "förstörde" livet så mycket för mig. Men en del verkligen trivdes med det och verkade kunna få ut bättre "värde" av livet genom skiftjobb.

Jag håller med dig helt klart, har känt likadant många ggr.

Men nu är det en sån extremt liten dygnsrubbning, går sällan i säng senare än 3 och kan typ aldrig sova längre än till 10.. Så jag har ändå förhållandevis normal dygnsrytm och kroppen skulle garanterat säga ifrån ifall det blev så mkt oseriösare rytm än vad det är nu.

Postad
back för månaden alltså? hur är det med volymen?

Inte riktigt men nästan:)

Men hey, +251:- för månaden.. Tiodubblar jag det så täcker det hyran, jag är positiv.

Mtp att jag först brände första 5 dagarna i Sälen och sen har jobbat typ 150% mer än vad jag brukar göra så har jag så klart legat lite lägre än vad jag gjort tidigare månader.

Bara 21K händer än så länge, hade ju även strul med datorn som brände hårddisken första veckan så hittade inte riktigt lika mkt spel när jag fick använda mig av laptoppen som jag brukar göra.

Sen ska tilläggas att jag har haft jäävligt svårt att hitta spelsug när det gått som allra segast.

Ska dock försöka trycka in ordentligt med spel sista dagarna, bortsett från Valborg och kommande Lördag då jag åker på 24h-kryssning så ska jag försöka kötta ordentligt.

Edit; fan vad jag gillar din avatar btw, vad har du i munnen?

Postad
Den första buffalo tröjan kommer ja givetvis ihåg men den andra har ja inte ens sett :shock: däremot kommer jag ihåg denna mkt väl :-)

060528_sabres_canes_hmed3p.h2.jpg

Hehe jojo, men den där tröjan tror jag de avskaffade inför denna säsong, så den är ändå hyfsat färsk. :)

Postad
Hävdar bestämt att jag sett en betydligt ljusare Buffalo-tröja än den PJ postade. Se ca 17 s in i detta klippet:

Ja nu är jag böjd att hålla med dig istället, de där bilderna ser helt klart ljusare ut än den jag hittade.

en hyra på 2500?? hur liten är lyan egentligen!? :D

FYP

avundsjuk fan jag har nästan tredubbla och har studentlägenhet

Jacken har en bostadsrätt vill jag minnas.

Hehe Benny är obv facit här, det heter väl eg inte hyra utan "månadsavgift" tror jag.

Därför är själva månadskostnaden nånstans kring 5-6K beroende på hur jag amorterar osv.. Just nu betalar jag bara ränta då jag pungade av alla amorteringar, men lånet var bundet med ränta till i höst.

Just därför jag är så pass sugen på att spara ihop till att betala av hela lånet så fort som möjligt, "tjänar" ju stora summor på att bara ha en hyra på 2500kr då de hyresrätter som finns här i Östhammar (som imo oftast inte är lika fina) med samma mått (55m2) har en hyra på nånstans kring 5K vad jag har hört.

En hyresrätt för 2500kr får man nog leta rätt hårt efter även i en liten by som Östhammar skulle jag tro.. Finns väl ett par ettor som ligger där i närheten, men då snackar vi väl mer <30m2 skulle jag tro.

Hyresrättsdelen är rätt grova spekulationer från min sida, då något sådant aldrig var aktuellt eftersom man torskar så pass mkt pengar jämfört med att köpa en andel i en bostadsrättsförening.

Nåja, efter en äventyrlig kväll i skogen med min familj är jag tillbaka rätt utpumpad.. Blev en 7km-promenad i kuperad terräng, både fötter och knän fick känna att de levde. Men väldigt skoj att komma ut i naturen och snacka lite med päron och bror, sånt jag sällan tog mig tid till när jag hade flickvän.

Ska duscha av mig eventuella fästingar osv, sen blir det en grind nånstans vid 22-snåret framåt 1-2 inatt.

Postad
Hyresrättsdelen är rätt grova spekulationer från min sida, då något sådant aldrig var aktuellt eftersom man torskar så pass mkt pengar jämfört med att köpa en andel i en bostadsrättsförening.

Byter lägenhet i sommar och då får jag:

33 kvadrat

Nytt golv, nya tapeter, nya kökskåp, ny spis, ny kyl och frys.

Mitt i centrum.

Hyra: 2600:-

Hyresrätt.

På samma gata är en bostadsrätt till salu och den har lite finare golv("äkta" trä hur snyggt det nu är i en etta). Men planlösningen är värdelös i förhållande till min lägenhet och dessutom ligger den på bottenvåning och det är inte så kul i centrum iom insyn. Bostadsrätten har 80:- i lägre hyra och som sagt finare golv men annars är den ganska lika. Tror bostadsrätten är några kvadratdecimeter mindre. Den kostar 800.000:-

...

Jag skulle gärna köpa en lägenhet. Men först måste jag skaffa mig en inkomst(pluggar ju) och sen får man titta på vilka behov man har och hur marknaden ser ut. Ibland störtdyker bostadsmarknaden och då gäller det att ha marginaler och inte något behov av att flytta för då kan det bli dyrt och så blev det för en del människor under början 90-talet när den senaste fastighetskrisen var.