Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Jack,

vad har du för stats på dig själv? VPIP och 3-bet preflop?

 

Alltså jag vill inte fläka ut alla mina stats här, känns lite dumdristigt då vi faktiskt är väldigt många PFare som spelar på SvS.

Men som jag skrivit tidigare spelar jag ungefär 22/16 och resten får du helt enkelt komma in och kolla upp själv.. Men jag trebettar bra mkt under genomsnittet av grinders, så mkt kan jag säga.

 

 

Riktigt illamående just nu, av två anledningar, främst för att jag fått tillbaka en biverkning av allt kortison jag stoppar i mig.. Nämligen sura uppstötningar, vilket ibland ligger på gränsen till magkatarr.. Det är inte jätteskönt kan jag säga.

Känns som att jag sväljer taggtråd varje gång jag sväljer vatten eller saliv (extrem salivbildning ingår).

 

Den andra anledningen är att jag spelade ett absurt kallt pass mot ett jävla supervärde som bara inte finns.. Backade 2200:- till slut, slänger upp lite händer för att beskriva feelingen av passet;

Jobbig att ducka mot en 60/40-firre:

 

***** Hand History for Game 1277089626 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 30, 10:28:43 ET 2010

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: alias39 ( $1411.83 USD )

Seat 2: Partyjack ( $1000.00 USD )

Seat 4: AcidBanana ( $2510.26 USD )

Seat 5: Kattwoman ( $2487.16 USD )

alias39 posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8c 8s ]

AcidBanana folds

Kattwoman folds

alias39 raises [$12.50 USD]

Partyjack raises [$55.00 USD]

alias39 calls [$45.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8d, 4h, 5h ]

alias39 checks

Partyjack bets [$90.00 USD]

alias39 calls [$90.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2c ]

alias39 checks

Partyjack bets [$225.00 USD]

alias39 calls [$225.00 USD]

** Dealing River ** [ 7c ]

alias39 bets [$750.00 USD]

Partyjack calls [$625.00 USD]

alias39 shows [Ah, 6s ]

alias39 wins $125.00 USD from main pot

alias39 wins $1985.00 USD from main pot

Känns som en regelrätt setup, en sån här dag där alla Q2or sög ut;

 

***** Hand History for Game 1277101754 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 30, 11:05:45 ET 2010

Table Diana Turbo 30 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Finskan ( $367.13 USD )

Seat 2: Raz74 ( $935.69 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1306.14 USD )

Seat 4: blended ( $303.66 USD )

Seat 5: BIGMICK11 ( $283.14 USD )

blended posts small blind [$2.50 USD].

BIGMICK11 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ah ]

Finskan raises [$17.50 USD]

Raz74 folds

Partyjack calls [$17.50 USD]

blended calls [$15.00 USD]

BIGMICK11 folds

** Dealing Flop ** [ Ac, Jc, Tc ]

blended checks

Finskan checks

Partyjack bets [$43.12 USD]

blended calls [$43.12 USD]

Finskan raises [$349.63 USD]

Partyjack raises [$1245.52 USD]

blended folds

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ 7h ]

Finskan shows [Qc, 2c ]

Partyjack shows [Kc, Ah ]

Partyjack wins $939.01 USD from main pot

Finskan wins $784.88 USD from main pot

 

Gjorde väldigt många såna här folder mot monsterfiskarna, fick verkligen inte ett enda stort PP att stå.. Här visar fi obv A9;

 

***** Hand History for Game 1277145890 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 30, 01:00:22 ET 2010

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Melwal ( $1115.59 USD )

Seat 2: drulen ( $2333.08 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1086.39 USD )

Seat 4: Alarpen ( $271.64 USD )

Seat 5: dziadek ( $1768.01 USD )

drulen posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Kd ]

Alarpen folds

dziadek calls [$5.00 USD]

Melwal folds

drulen calls [$2.50 USD]

Partyjack raises [$25.00 USD]

dziadek calls [$25.00 USD]

drulen folds

** Dealing Flop ** [ 9h, 9d, 8h ]

Partyjack bets [$48.75 USD]

dziadek calls [$48.75 USD]

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Partyjack checks

dziadek bets [$162.50 USD]

Partyjack calls [$162.50 USD]

** Dealing River ** [ 2c ]

Partyjack checks

dziadek bets [$487.50 USD]

Partyjack folds

dziadek wins $962.82 USD from main pot

Här rycker en av SvS fina buggar in och i stressen ser jag att jag har knappen direkt till vänster, tror därför jag är i pos och knackar ner eftersom jag har svårt att ta värde av nåt som inte är >split..

Känns som solklar vik då fi är tokpassiv;

***** Hand History for Game 1277106602 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 30, 11:19:47 ET 2010

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Jokerbet ( $144.14 USD )

Seat 2: Partyjack ( $983.89 USD )

Seat 4: SebS ( $507.19 USD )

Seat 5: SirLeo ( $643.63 USD )

Jokerbet posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Tc Ac ]

SebS raises [$17.50 USD]

SirLeo folds

Jokerbet calls [$15.00 USD]

Partyjack calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Ah, 7c, Ts ]

Jokerbet checks

Partyjack bets [$39.37 USD]

SebS calls [$39.37 USD]

Jokerbet folds

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Partyjack bets [$98.43 USD]

SebS calls [$98.43 USD]

** Dealing River ** [ Qs ]

Partyjack checks

SebS bets [$351.89 USD]

Partyjack folds

SebS wins $671.79 USD from main pot

När jag så kände att jag hade börjat få en vändning på eländet kommer denna, precis som i många föregående finns inte vik då fi får in det så jävla brett här;

 

***** Hand History for Game 1277125198 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 30, 12:10:23 ET 2010

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Melwal ( $940.00 USD )

Seat 2: drulen ( $1328.77 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1160.95 USD )

Seat 4: SMDB ( $936.82 USD )

Seat 5: Chadrool ( $1154.66 USD )

drulen posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9c 8d ]

SMDB folds

Chadrool folds

Melwal folds

drulen raises [$12.50 USD]

Partyjack calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2s, 8c, 9s ]

drulen bets [$30.00 USD]

Partyjack raises [$115.00 USD]

drulen calls [$85.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Jh ]

drulen checks

Partyjack bets [$195.00 USD]

drulen raises [$1198.77 USD]

Partyjack calls [$835.95 USD]

** Dealing River ** [ 3s ]

drulen shows [Td, Qh ]

drulen wins $167.82 USD from main pot

drulen wins $2306.90 USD from main pot

Här en liten pott, men ett ganska bra exempel på hur det har sett ut i princip hela passet;

 

***** Hand History for Game 1277139392 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 30, 12:45:35 ET 2010

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Melwal ( $1048.32 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1184.65 USD )

Seat 4: SMDB ( $425.81 USD )

Seat 5: dziadek ( $1804.91 USD )

Melwal posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3d 2d ]

SMDB folds

dziadek calls [$5.00 USD]

Melwal folds

Partyjack checks

** Dealing Flop ** [ 5d, 4d, Ah ]

Partyjack bets [$12.50 USD]

dziadek calls [$12.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

Partyjack bets [$37.50 USD]

dziadek calls [$37.50 USD]

** Dealing River ** [ 4s ]

Partyjack checks

dziadek checks

Partyjack shows [3d, 2d ]

dziadek shows [Qs, 5h ]

dziadek wins $109.69 USD from main pot

 

 

Nåja, ska springa till apoteket och hämta medicinen jag har utskrivet för magproblemen.. Får se om den ger mig lite aptit, i så fall blir det en lunch också.. Annars kör jag nog igång med en grind rätt snart igen.

 

+21256:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får se om den ger mig lite aptit, i så fall blir det en lunch också.. Annars kör jag nog igång med en grind rätt snart igen.

 

Better safe than sorry = A-Fil och Banan till lunch.

 

För övrigt kan man konstatera att man är gammal när man blir ärligt glad när en yngre riktigt snygg kassörska ber om leg när man handlar snus.

 

Visst brukar jag oftast få legga på Systemet, förrutom när det är en gammal polare som jobbar.. Men tobak är verkligen en komplimang att få legga.. :lol:

 

Ska slöa lite innan jag går på eftermiddagsgrinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående hand nr2, brukar du inte 3beta ak pre?

 

Jo typ 95% trebettar jag nog, men just på knappen med en actionfisk som höjer och två actionfiskar på blindsen brukar jag kunna flatta för att mörka min hand.. Inte ovanligt att en sån fisk dumpar iväg 200BB med AQ/AJ på Ahög flop, men trebettar jag (som ju har låg trebetsfrekvens) borde det ringa klockor lite oftare.

 

Satte mig iaf efter min sena lunch för att spela, men medicinen hade inte gjort nån nytta och då min (och många andras) favoritdrog koffein är satt ur spel när jag har problem med magen så valde jag att ta en powernap på ett par timmar för att kunna spela lite mer ikväll istället.

 

När jag väl vaknade blev jag väckt av Makst vars kollega hade upptäckt som många gissade i tråden jag la upp att hårddisken va helt slut.

Tydligen hade han inte hittat nåt annat fel så hans råd blev att bara byta ut hårddisken vilket jag också bad om hjälp att fixa.

 

Lär väl få tillbaka min stationära nästa vecka då förhoppningsvis, förvisso med en del tappade filer osv..

Lyckligtvis lade jag upp en del gamla (väldigt gamla) festbilder och liknande på Facebook för typ en vecka sen.. så tappar inte bort allt gammalt skit man samlat på sig.

 

Det som känns tråkigast är väl att jag inte sparade undan mina resultatloggar där jag skrivit väl utförda kommentarer och tankegångar kring alla månader de senaste två åren.. Nu är ju inte det hela världen då jag skrivit alla resultat även i den här tråden, bara lite tråkigt när jag lagt ner jobb på att vara så pass seriös.

 

Hur som helst verkar det som att Zorba skulle titta förbi för att kika på hockeyn och fotbollen under kvällen, kan va trevligt med lite sällskap och jag ska även försöka få igång lite grind under kvällen.. Kopplar nog ner 22"aren så jag kan sitta rättvänd och följa sporten medan jag spelar så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om jag hijackar dagboken lite? Orkar inte lägga upp en ny tråd.

 

Tänkte se vad ni säger om den här handen sett ur Kattwomans perspektiv. Tycker själv att han/hon är en av de bättre, kanske den bästa på nivån. Vi har en del historik i 3bettade potter, båda gillar att syna ganska light.

 

Positionerna kom visst inte med, jag är cut-off, Kattwoman bb. stackdjup 1000 var.

 

Hand #1276357584 begins at 2010/03/29

 

Dealt to kattwoman[Jd Td]

riverjack posts the small blind of $2.50

Borj17 posts the big blind of $5

Jonko folds.

HERO raises to $17.50.

Kattwoman raises to $60.

riverjack folds.

Borj17 folds.

HERO calls $42.50.

Dealing Flop [Ts 7d 9s]

HERO checks.

Kattwoman bets $96.

HERO raises to $335.62.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om jag hijackar dagboken lite? Orkar inte lägga upp en ny tråd.

 

Tänkte se vad ni säger om den här handen sett ur Kattwomans perspektiv. Tycker själv att han/hon är en av de bättre, kanske den bästa på nivån. Vi har en del historik i 3bettade potter, båda gillar att syna ganska light.

 

Positionerna kom visst inte med, jag är cut-off, Kattwoman bb. stackdjup 1000 var.

 

Hand #1276357584 begins at 2010/03/29

 

Dealt to kattwoman[Jd Td]

riverjack posts the small blind of $2.50

Borj17 posts the big blind of $5

Jonko folds.

HERO raises to $17.50.

Kattwoman raises to $60.

riverjack folds.

Borj17 folds.

HERO calls $42.50.

Dealing Flop [Ts 7d 9s]

HERO checks.

Kattwoman bets $96.

HERO raises to $335.62.

 

Jag kanske är väldigt trött, men tycker det ser jättekonstigt ut.. Om du är CU och Kattwoman BB så verkar det konstigt att du checkar och han/hon bettar?

 

Gissar att det bara donkbet, och bara HHn som blivit jättemiffad?

 

200BB djupt foldar jag som spelat, men skulle inte förvåna mig om Kattwoman shovar där.. Eller rättare sagt känner mig nästan säker på att han/hon shovar.

 

Mina stats helt off på henne eller? Har henne på 37/20 2% 3bet över 900 händer. Visserligen några månader sen men ändå

 

Inte helt off, nej. Rätt märkliga stats men väldigt jobbig att möta.

 

Håller helt med Skumdum, jag har marginellt andra siffror mot Kattwoman men håller denne som en av de jobbigare att möta på nivån helt klart.

 

 

Spelat tre timmar här i Zorbas sällskap, med laptoppen i knäet framför först två perioder hockey och nu fotbollen.

 

Började otroligt kallt och steamade rätt hårt efter några RR-historior.. Som tur var sprang jag bara in i shortstackar till en början och när jag kikade upp efter nån timme var jag bara 1500 back, något som kändes typ som 3-4 inköp minst.

 

Fick en liten nytändning av att se att en sån klonkfest kunde ha blivit så jävla billig och till slut hittar jag också vändningen till +1300:- för passet.

 

Tror inte jag orkar spela nåt mer efter fotbollen, blir snarare varva ner till någon rulle eller nåt och sen hitta slaggen.

Morgondagen blir först ett morgonpass, följt av lunch med exet och sen vidare ut till föräldrarna där jag tänkte ta mig ett litet träningspass och sen passa på att äta lite mamma-lagad middag.

 

Antar att det blir en kvällsgrind också om jag inte monstrar sönder förmiddagen.

Ska också hinna med att packa då jag åker med föräldrarna och brorsan till Sälen över helgen.. Ska bli väldigt nice att bara softa, åka skidor, basta och äta och dricka gott under helgen.

 

Eftersom jag ställer mig djupt tvivlande till hur mitt knä kommer klara av skidbackarna så packar jag med laptoppen och brorsans mobila bredband.. Så bli inte överraskade om ni ser mig på SvS under påsken, även om jag hoppas att knäet står pall för lite utförsåkning.

 

+22414:- för månaden iaf, natti natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Kattwoman

Så är mina stats på "människan" iofs bara över 450 händer på ungefär det samma, något mer löst.

Nu är jag inte på er nivå, när det gäller pokerskills, men rent spontant tycker jag det är svårt att få människan att släppa, en trixig individ som dock besitter klonkar skills utöver det vanliga.

Men överdrivet bra???

Med risk att låta insmilande och fjäskande :) SÅ undviker jag inte Katten i större omfattning,men däremot DB författaren och de övriga som jag kan nicken på av er här.

Men det kan hända jag är ute och seglar helt.

 

Betr handen viker Katten den aldrig här, även om det ska göras, katten vet att det sitter en färg på rivern :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Kattwoman

Så är mina stats på "människan" iofs bara över 450 händer på ungefär det samma, något mer löst.

Nu är jag inte på er nivå, när det gäller pokerskills, men rent spontant tycker jag det är svårt att få människan att släppa, en trixig individ som dock besitter klonkar skills utöver det vanliga.

Men överdrivet bra???

Med risk att låta insmilande och fjäskande :) SÅ undviker jag inte Katten i större omfattning,men däremot DB författaren och de övriga som jag kan nicken på av er här.

Men det kan hända jag är ute och seglar helt.

 

Betr handen viker Katten den aldrig här, även om det ska göras, katten vet att det sitter en färg på rivern :(

 

ett tips, tycker man att motståndaren besitter "klonkarskills" kan det betyda flera olika saker... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Kattwoman

Så är mina stats på "människan" iofs bara över 450 händer på ungefär det samma, något mer löst.

Nu är jag inte på er nivå, när det gäller pokerskills, men rent spontant tycker jag det är svårt att få människan att släppa, en trixig individ som dock besitter klonkar skills utöver det vanliga.

Men överdrivet bra???

Med risk att låta insmilande och fjäskande :) SÅ undviker jag inte Katten i större omfattning,men däremot DB författaren och de övriga som jag kan nicken på av er här.

Men det kan hända jag är ute och seglar helt.

 

Betr handen viker Katten den aldrig här, även om det ska göras, katten vet att det sitter en färg på rivern :(

 

ett tips, tycker man att motståndaren besitter "klonkarskills" kan det betyda flera olika saker... =)

 

+1

 

blev lite fel, kattwoman är knapp...

 

Ok, kanske kanske kan han/hon även syna på knappen med 200BB i stacken.. Tycker nog inte det behöver vara dåligt heller, finns ju väldigt många spännande kort för hans/hennes hand.

 

Men detta är bara enligt en blandning av vad jag känner personligen om situationen och det lilla jag mött Kattwoman.

 

Vaknade just lite tidigare än planerat och kliver väl på grinden när som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är väldigt trött, men tycker det ser jättekonstigt ut.. Om du är CU och Kattwoman BB så verkar det konstigt att du checkar och han/hon bettar?

 

Gissar att det bara donkbet, och bara HHn som blivit jättemiffad?

 

200BB djupt foldar jag som spelat, men skulle inte förvåna mig om Kattwoman shovar där.. Eller rättare sagt känner mig nästan säker på att han/hon shovar.

 

 

 

 

 

Håller helt med Skumdum, jag har marginellt andra siffror mot Kattwoman men håller denne som en av de jobbigare att möta på nivån helt klart.

 

 

Spelat tre timmar här i Zorbas sällskap, med laptoppen i knäet framför först två perioder hockey och nu fotbollen.

 

Började otroligt kallt och steamade rätt hårt efter några RR-historior.. Som tur var sprang jag bara in i shortstackar till en början och när jag kikade upp efter nån timme var jag bara 1500 back, något som kändes typ som 3-4 inköp minst.

 

Fick en liten nytändning av att se att en sån klonkfest kunde ha blivit så jävla billig och till slut hittar jag också vändningen till +1300:- för passet.

 

Tror inte jag orkar spela nåt mer efter fotbollen, blir snarare varva ner till någon rulle eller nåt och sen hitta slaggen.

Morgondagen blir först ett morgonpass, följt av lunch med exet och sen vidare ut till föräldrarna där jag tänkte ta mig ett litet träningspass och sen passa på att äta lite mamma-lagad middag.

 

Antar att det blir en kvällsgrind också om jag inte monstrar sönder förmiddagen.

Ska också hinna med att packa då jag åker med föräldrarna och brorsan till Sälen över helgen.. Ska bli väldigt nice att bara softa, åka skidor, basta och äta och dricka gott under helgen.

 

Eftersom jag ställer mig djupt tvivlande till hur mitt knä kommer klara av skidbackarna så packar jag med laptoppen och brorsans mobila bredband.. Så bli inte överraskade om ni ser mig på SvS under påsken, även om jag hoppas att knäet står pall för lite utförsåkning.

 

+22414:- för månaden iaf, natti natti.

 

jag trodde du hade mkt högre winrate, jag minns när jag spelade på 5krs och 10krs, då tyckte jag att du och tilt_er var dem bästa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde du hade mkt högre winrate, jag minns när jag spelade på 5krs och 10krs, då tyckte jag att du och tilt_er var dem bästa

 

var ser du hans winrate?

 

Tänkte precis svara som Caroline, läste texten 3-4 ggr för att hitta något om min winrate men icke.. :P

 

Förra året sammantaget hade jag en winrate på strax under 10 BB/100, året som börjat riktigt kallt har jag inte koll på eftersom det just nu är uppdelat på tre olika databaser, lär dock lika bra mkt lägre.

 

Men vore som sagt roligt att få veta var du får din uppfattning om min winrate ifrån?

 

Dagen har börjat bögsegt som vanligt, ska spela en timme till innan jag sammanfattar morgonpasset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja hade inte något som helst flyt idag.. Verkar som att kvällspassen börjar bli min grej mer än morgnarna.

 

Inga direkt intressanta händer, ganska mkt såna här händer som blir tröttsamma att titta på i längden.

Som jag skrev tidigare är det inte vanligt att jag flattar AK, men här känner jag att jag dels vill ha synmaskinen bakom samt att det kanske kan smälla borta hos Kattwoman. Självklart ska jag få nötdraget också liksom.. :)

 

***** Hand History for Game 1277780395 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 31, 08:06:04 ET 2010

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Lajsing ( $307.26 USD )

Seat 2: Kattwoman ( $2344.58 USD )

Seat 3: Knubbapan ( $943.64 USD )

Seat 4: Balotelli ( $1422.49 USD )

Seat 5: Partyjack ( $1132.99 USD )

Kattwoman posts small blind [$2.50 USD].

Knubbapan posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Ad ]

Balotelli raises [$17.50 USD]

Partyjack calls [$17.50 USD]

Lajsing calls [$17.50 USD]

Kattwoman folds

Knubbapan calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, As, Qd ]

Knubbapan checks

Balotelli checks

Partyjack bets [$45.00 USD]

Lajsing calls [$45.00 USD]

Knubbapan folds

Balotelli folds

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Partyjack bets [$95.00 USD]

Lajsing raises [$244.76 USD]

Partyjack calls [$149.76 USD]

** Dealing River ** [ 3h ]

Lajsing shows [2d, 7d ]

Lajsing wins $637.02 USD from main pot

 

 

Återigen har jag haft tur som fått de allra värsta setupsen mot shortstackfiskarna.. Tävlingsmänniska som jag är tycker jag i stridens hetta att det är precis lika jobbigt att tappa 5-6 såna händer som den ovan för 300kr/st som jag tycker när det är hela stacken som åker in.

 

Zorba skrev det väldigt bra för några månader sen, det handlar inte om pengarna, det handlar snarare om att man hatar att förlora.. Därför kan jag tilta hårdare när jag är back 500kr än om jag är back 4K.

 

Nog sagt, ska ta en dusch osv innan jag drar och lunchar med exet.

Sen får vi se hur det ser ut på SvS i eftermiddag, börjar på second thougts på träningspasset ute hos päronen.. Känns som att det kan vara smart att vila knät så mkt det går inför skidhelgen som kommer.

Får se vad jag kommer på för fiffigt.

 

Stannar dagen på -600:- och något som är positivt denna månad är att jag nästan alltid blir paff över hur lite det blir efter varje backpass..

Känns som att halva månaden har gått ut på att jobba igen back, precis som tidigare månader detta år.

 

+21804:- för månaden iaf, borde kunna få in 4-5 timmars spel till under dagen innan jag avslutar månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På hur många händer? :D

 

Inte heller det så enkelt att veta till punkt och pricka, eftersom hårddisken på stationära kraschade för ett par dagar sen..

 

Ska dock räkna på hur många timmar jag spelat, och sen typ 600 händer/timme så kan jag ta reda på det efter månadens sista pass ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju knappast vara en vinnande shortstackstrategi att syna in sig med händer som 72s i längden :twisted: Jävligt synd att det inte var rutertrean som föll där på rivern.

 

Hehe nä jag tvivlar på att något av hans beslut kring ett pokerbord är lönsamt någonstans.. Bland de sämsta jag har mött på nivån.

 

Kikade över borden lite, men en mild huvudvärk tillsammans med ett halvdant värde gör att jag väljer att bygga på spelsuget till kvällen istället.

 

Nu hamnar jag i soffan framför "Gordon Ramsays The F-Word" på femman.

En nyfunnen favorit för mig, gillar den där Ramsay.. Men tycker han är lite överdriven och skrikig i alla andra program han gör.

I detta program är det mer fokus på matlagningen och även lite mer kring råvarorna som jag personligen tycker är sjukt intressant och lärorikt.

Är också jävligt torsk på "Vad blir det för mat?" som går på TV4plus med Per Moberg.. Detta har vissa likheter men är framförallt en halvtimme längre.

 

Synd att man inte tar sig tid att laga mat oftare då det är sjukt roligt imo.

 

Men som sagt, mer spel kring 20-tiden ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en strålande middag hos föräldrarna begav jag mig hem, kikade första halvlek på DIF-BP och de va verkligen en bedrövlig halvlek.

 

Gick ut på SvS och hittade ett helt sjukt värde.. En jättedjup monsterfisk på typ alla bord i början.

Dock börjar jag med att göra bort mig mot den fiskigaste av dem alla, 93/28 spelade han när jag lämnade efter 300 händer.

Känns ändå som att jag kommer ha ganska mkt equity här, även om CRAI känns lite fantasilöst och lättläst. Kan dock lova att fi INTE var en tänkande spelare, bara det faktum att han verkade ha "syna alla" iklickad mot mig där känns ju sisådär:

 

***** Hand History for Game 1278185549 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 31, 08:37:43 ET 2010

Table Diana Turbo 1 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: fredde. ( $299.76 USD )

Seat 2: Pkrmon ( $1019.76 USD )

Seat 3: riccardo ( $645.68 USD )

Seat 4: Partyjack ( $995.00 USD )

Seat 5: veysi ( $1483.68 USD )

Partyjack posts small blind [$2.50 USD].

veysi posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Js As ]

fredde. folds

Pkrmon folds

riccardo folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

veysi raises [$84.00 USD]

Partyjack calls [$69.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2s, Qd, 9s ]

Partyjack checks

veysi bets [$150.00 USD]

Partyjack raises [$906.00 USD]

veysi calls [$756.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2c ]

** Dealing River ** [ Th ]

Partyjack shows [Js, As ]

veysi shows [Qh, Ac ]

veysi wins $1975.00 USD from main pot

 

Hittar dock vändningen trots en väldigt dyster första timme, denna den största pluspotten för dagen;

 

***** Hand History for Game 1278283615 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, March 31, 10:13:28 ET 2010

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 2: Partyjack ( $1149.53 USD )

Seat 3: Noklect ( $1631.94 USD )

Noklect posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Ac ]

Noklect calls [$2.50 USD]

Partyjack raises [$20.00 USD]

Noklect calls [$20.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jc, As, Ah ]

Noklect bets [$37.50 USD]

Partyjack raises [$100.00 USD]

Noklect calls [$62.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Noklect checks

Partyjack bets [$187.50 USD]

Noklect calls [$187.50 USD]

** Dealing River ** [ Ad ]

Noklect checks

Partyjack bets [$837.03 USD]

Noklect calls [$837.03 USD]

Partyjack shows [Kh, Ac ]

Partyjack wins $2284.06 USD from main pot

 

Hade för övrigt en sjukt rolig HU mot den där Noklect som spelar 48/0/0,8 över 500 händer.

 

Så efter många om och men lyckas jag vända på pannkakan som va ganska många Kakor back ett tag.

Stannar på +2K för passet eller nåt sånt och +1500:- för dagen.

 

Detta ger ath för månaden; +23708:- vilket känns helt okej då jag haft fortsatt väldigt många sega och tröga dagar.

Tror det sitter lite i psyket också efter de två riktigt kalla månader jag haft.. Skönt dock med en månad över 20K för självförtroendet.

 

Fick in 95 timmars spel, orkar inte hålla på att räkna BB/100 på ett ungefär.. Hoppas kunna plocka ihop databaserna istället och lämna ett hundraprocentigt svar nästa vecka.

 

Känns lite dystert att stänga ner nu då värdet va helt brutalt bra fortfarande, dock börjar jag bli ganska så sliten och ska upp tidigt imorgon för avfärd först till föräldrarna och sen vidare till Sälen för en riktigt trevlig helg.

 

Om jag skjuter från höften skulle jag gissa på att April månads grind kommer igång på Tisdag nästa vecka.

Dock har jag tack vare thailandsresor och sjukdomar nere på Konsum fått ta på mig ett antal pass, typ 9 st under månaden..

Så kommer bli svårt att nå de där 100 timmarna som jag siktar på varje månad.

Att jag inte lyckades med det denna månad kan väl tillskrivas ett väldigt aktivt socialt liv, har varit ute på mkt förnöjelser och haft satans skoj på alla tillställningar.

Kommer bli en liten gnutta sånt i April också så min förhoppning kan inte ställas högre än 80 timmars spel under månaden som kommer.

 

NightNight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starkt jobbat den här månaden PJ!

 

Har inte läst så mkt på PF de sista månaderna men jag läste något kul i din DB om Salsa och vart jag var. Då var jag på en båt påväg till Ryssland med massor av fester, tjejer, kultur och kul :)

 

Hehe skoj, och tack.

Tyvärr har jag lite svårt att ta in det hela då jag är helt brutalt tiltad, mer tiltad än jag varit i hela mitt 25 år långa liv tror jag.

 

Det kom sig så att jag hade druckit lite för mkt kaffe igår kväll, kunde helt enkelt inte somna.. Gick upp för att kolla på teven och somna in till nån film.

 

Klockan var 1.15 vill jag minnas då jag upptäckte att laptoppen stod och surrade, hade glömt den på med SvS-fönstret öppet.

Kikade på skoj hur det såg ut, va jäävligt fiskigt.

Så hittar jag på 25/50 tre utav de absolut värsta fiskarna jag mötte igår.. Kunde verkligen inte hålla mig och tänkte att jag brukar fan nästan aldrig skotta, de är verkligen dags att ta ett skott nu.

 

Sagt och gjort, satte mig på två bord och lyckades på så sätt få action med alla tre fiskar (alla lösare än 60/10).

Låt mig gissa att det tog 45 minuter innan jag hade tappat 4 hela inköp á 10K.. Och mtp hur min spelstil ser ut (ni som mött mig vet ju) så kan ni själva räkna ut vilka helt jävla otroliga setups jag åkte på.

 

Så månaden börjar sämre än jag någonsin varit med om, är nästan gul på SvS-kontot och istället för att festa med brorsan på kvällarna i Sälen lär jag grinda lowstakes som en jävla dåre..

 

Som grädde på moset spöregnar det också dagen till ära.

 

Tilt.. Jävla CP-tilt!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe skoj, och tack.

Tyvärr har jag lite svårt att ta in det hela då jag är helt brutalt tiltad, mer tiltad än jag varit i hela mitt 25 år långa liv tror jag.

 

Det kom sig så att jag hade druckit lite för mkt kaffe igår kväll, kunde helt enkelt inte somna.. Gick upp för att kolla på teven och somna in till nån film.

 

Klockan var 1.15 vill jag minnas då jag upptäckte att laptoppen stod och surrade, hade glömt den på med SvS-fönstret öppet.

Kikade på skoj hur det såg ut, va jäävligt fiskigt.

Så hittar jag på 25/50 tre utav de absolut värsta fiskarna jag mötte igår.. Kunde verkligen inte hålla mig och tänkte att jag brukar fan nästan aldrig skotta, de är verkligen dags att ta ett skott nu.

 

Sagt och gjort, satte mig på två bord och lyckades på så sätt få action med alla tre fiskar (alla lösare än 60/10).

Låt mig gissa att det tog 45 minuter innan jag hade tappat 4 hela inköp á 10K.. Och mtp hur min spelstil ser ut (ni som mött mig vet ju) så kan ni själva räkna ut vilka helt jävla otroliga setups jag åkte på.

 

Så månaden börjar sämre än jag någonsin varit med om, är nästan gul på SvS-kontot och istället för att festa med brorsan på kvällarna i Sälen lär jag grinda lowstakes som en jävla dåre..

 

Som grädde på moset spöregnar det också dagen till ära.

 

Tilt.. Jävla CP-tilt!!!!

 

min read är....

 

.... aprilskämt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...