Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

Efter att ha avbrutit jätteimporten startade jag om HM och trots att jag aktiverade kontot redan första gången vill programmet göra om historian och nu har den stått och tuggat i 15 minuter typ.

Blir så jävla stressad och nojjig mtp hur mkt strul jag haft med det där programmet tidigare..

Testa köra som admin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Menade inte knark om du trodde det med crack:P.

Menade såklart en crackad version så man sparar pengar=).

Aahhh.. Trodde :lol: skulle förmedla ironin, då :roll: eller :shock: är lite played out i ironiskt syfte. :)

Nog för att jag är data-noob men jag vet vad en crack är. :)

Sluta knarka och uppdatera din dagbok istället;-)

+1

Jaha jävligt lyckat nattpass som vanligt, man kan som vanligt inte få gå otiltad genom ett helt dygn. :)

Hade iaf jobbat upp ganska bra på alla bord när denna kommer efter en timme, visst kanske jag borde checkfolda river men känns så tråkigt att göra så i en så stor pott när fi är en monsterfisk som faktiskt kan syna turn med ett drag ibland..

Mest tiltande är att han slowrollar river och efter halva tidsbanken skriver; "Tack!" och sen synar. :P

***** Hand History for Game 1251450645 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, February 25, 12:21:39 ET 2010

Table Diana Turbo 13 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: myran451 ( $326.06 USD )

Seat 2: AceOfSteel ( $233.09 USD )

Seat 3: Raybackov ( $821.18 USD )

Seat 4: Partyjack ( $1521.47 USD )

Seat 5: Sam2 ( $422.30 USD )

Partyjack posts small blind [$2.50 USD].

Sam2 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7h 7d ]

myran451 raises [$10.00 USD]

AceOfSteel raises [$37.50 USD]

Raybackov calls [$37.50 USD]

Partyjack calls [$35.00 USD]

Sam2 folds

myran451 calls [$27.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, Qd, Qh ]

Partyjack checks

myran451 checks

AceOfSteel checks

Raybackov checks

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Partyjack bets [$110.00 USD]

myran451 folds

AceOfSteel folds

Raybackov raises [$220.00 USD]

Partyjack raises [$407.50 USD]

Raybackov calls [$297.50 USD]

** Dealing River ** [ Qs ]

Partyjack bets [$966.47 USD]

Raybackov calls [$266.18 USD]

Raybackov shows [Qc, Ac ]

Partyjack shows [7h, 7d ]

Partyjack wins $700.29 USD from main pot

Raybackov wins $1707.36 USD from main pot

Sen kom denna, vet att fi är en jättenit postflop med 29/8 preflop.. Men det går ju omöjligt att komma ifrån;

***** Hand History for Game 1251473258 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, February 25, 12:53:14 ET 2010

Table Cleopatra 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Slafen ( $800.00 USD )

Seat 2: Partyjack ( $796.00 USD )

Seat 3: SDanneS? ( $2197.30 USD )

Seat 4: frankbluff ( $911.58 USD )

Seat 5: Legenduz ( $1249.43 USD )

Partyjack posts small blind [$2.00 USD].

SDanneS? posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Ah ]

frankbluff folds

Legenduz folds

Slafen folds

Partyjack raises [$14.00 USD]

SDanneS? calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Th, As, 2d ]

Partyjack bets [$24.00 USD]

SDanneS? calls [$24.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Ks ]

Partyjack bets [$60.00 USD]

SDanneS? calls [$60.00 USD]

** Dealing River ** [ 3c ]

Partyjack bets [$120.00 USD]

SDanneS? raises [$560.00 USD]

Partyjack calls [$440.00 USD]

SDanneS? shows [Qs, Jc ]

SDanneS? wins $1305.00 USD from main pot

Så passet blev inte helt oväntat ett lagom back, så +7918:- för månaden och kanske har gjort mitt sista pass nu.

Jävla bajsmånad, ska bli jätteroligt att jobba 10-21 imorgon utan mer än max 90min sömn.

Länk till kommentar

Zorba och Stignich sitter och slaskar i soffan medan jag kollar hockey och jobbar på att hålla borta sömnen..

Roligt samtal;

Zorba: "Va faan Stignich, la du en hand??"

Jag: "Va?? Före floppen?

Stignich: "Nejnejnejnejnej..."

Bra stämning här, dock oklart om jag överlever en dag till utan sömn. :)

Länk till kommentar

Alltså verkligen sjukt konstigt att man kan känna sig så pigg och fräsch med typ 90 min slumrande på en natt.. Är väl prob överskottsenergi som har satt in sedan några timmar tillbaka.

Dock lyckades jag med en ganska fet tavla.

På väg ner till jobbet, relativt nyvaken och en kl 10-sol som stod mig rakt i ögonen tog jag promenaden ner för gågatan mot jobbet.

När jag närmar mig slutet och en väntande högersväng tar jag ett par steg till höger och hittar kanske Upplands halaste fläck av packad snö.

Drar något man skulle kunna kalla en semi-klot, alltså båda fötterna släpper, jag landar på fötterna men i en sjukt konstig vinkel naturligtvis med större delen av kroppstyngden över mitt vänstra missbildade/skadade/inflammerade knä och det gör alltså 9 av 10-ont, biter mig i läppen för att inte skrika.

Som tur är har ingen sett mig (tror jag), men problemet är att jag har så jävla ont att jag inte klarar av att röra knät.. Lämpligt nog har jag nästan halkat precis utanför blomsteraffären så jag linkar ett par steg mot skyltfönstret och ställer mig och tittar på blommorna ett par minuter.

Såg förmodligen lite udda ut då jag knappast är blomstertypen och går förbi där ett par ggr/dag i vanliga fall, utan att ens ögna åt det hållet.

Oavsett traskar jag ner till jobbet efter ett tag, helt inställd på ett helvete med i stort sett bara kassa-tid hela dagen.

Så har det iofs också blivit, men när chefen anlände kl 12 lirkade jag lite och lyckades få in en extrajobbare från kl 19 ikväll och sen en extra imorgon över hela mitt 10-21-pass.. Nu har förvisso smärtan lagt sig ordentligt, men man vet aldrig hur det reagerar över natten samtidigt som jag absolut inte mår dåligt av att få ytterligare en grind-dag imorgon.

Känner mig samtidigt lite lat och slö, men istället för att jag ska gå där och tycka synd om mig och inte klara av hälften av arbetet ute på golvet så kan jag lika bra låta någon arbetslös extraknäckare ta ett 11-timmarspass och pengarna som hör till.

Ska dock köra passet på Söndag tänkte jag, det lär väl lägga sig lite i knät till dess.

Ännu ett inlägg av självömkan denna månad, är det inte whine så är det gnäll över min egen klumpighet. :D

Ska iaf ner om en timme, jobba två timmar, sen två timmar personalmöte innan jag går hem.. Ska nog gå vägen, sen kommer jag halvsova hela kvällen i soffan antar jag.

Ska försöka kötta in rätt bra med grind imorgon, är ju löning idag så det lär väl vara lite bättre action än "normalt".

Länk till kommentar

Hoppas det är ok att jag använder din db som studieinspiration, blir inte ett skit lockad att grinda bort tid när jag ser ditt februari. :-D

Du verkar spela mycket förresten, hur många händer får du in?

Lustigt är att jag blir precis tvärtom, ju tyngre det går, desto mer taggad blir jag på att producera pokerplus..

Mja, spelar väl inte så våldsamt mkt, brukar bli mellan 45 och 60K ungefär, ibland mer ibland mindre.

Efter att ha slocknat som en klocka under täcket framför stafetten igår, trots att de va riktigt spännande bitvis så sov jag totalt klockrent fram till för 20 min sen.

Passar perfekt då jag ska åka med brorsan och fixa det sista med bilen om några timmar, lär behöva bilen imorgon om jag ska köra till CC förstås..

Bil-historian blir nog dyrare än jag hade hoppats på, därför blir det också några timmars grind redan innan jag åker ut till verkstaden. :)

Länk till kommentar

Brorsan ringde just och sa att han skulle bli lite tidig, så lär lämna ett sjukt bra värde för att åka ut och mecka bil i minusgrader.. Taggen är inte direkt enorm.

Ett skitjobb som dessutom kostar mig pengar klarar jag mig utan.

Biljäveln ska bara rulla och inget annat.

Hur som, hittade som sagt ett riktigt bra värde samt att jag förmodligen sög ut här, orkar dock inte vika KK mot en 40/18, hade för lite händer (60st) för att säga något om hans preflopagg i övrigt så tjockade bara inte skiten;

***** Hand History for Game 1252311539 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 26, 07:35:06 ET 2010

Table Diana 72 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Danne__81 ( $373.15 USD )

Seat 2: Kattwoman ( $1238.53 USD )

Seat 3: Partyjack ( $949.76 USD )

Seat 4: THUNDER007 ( $780.44 USD )

Seat 5: Mokke ( $1257.06 USD )

Kattwoman posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Kh ]

THUNDER007 folds

Mokke raises [$15.00 USD]

Danne__81 calls [$15.00 USD]

Kattwoman calls [$12.50 USD]

Partyjack raises [$85.00 USD]

Mokke raises [$210.00 USD]

Danne__81 folds

Kattwoman folds

Partyjack calls [$135.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9d, 3s, 6c ]

Partyjack checks

Mokke bets [$480.00 USD]

Partyjack raises [$724.76 USD]

Mokke calls [$244.76 USD]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Kd ]

Partyjack shows [Kc, Kh ]

Partyjack wins $1914.52 USD from main pot

Lyckades dessutom bluffa en 60/10-firre;

***** Hand History for Game 1252313912 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 26, 07:55:00 ET 2010

Table Cleopatra Turbo 4 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 2: calsson ( $145.80 USD )

Seat 3: Partyjack ( $1070.58 USD )

Seat 4: Aneri ( $123.29 USD )

Seat 5: Kurac ( $623.02 USD )

Aneri posts small blind [$2.00 USD].

Kurac posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6d 5d ]

calsson folds

Partyjack raises [$14.00 USD]

Aneri calls [$12.00 USD]

Kurac calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Td, Ad, 8h ]

Aneri checks

Kurac bets [$32.00 USD]

Partyjack raises [$85.00 USD]

Aneri folds

Kurac calls [$53.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Jc ]

Kurac checks

Partyjack bets [$152.00 USD]

Kurac calls [$152.00 USD]

** Dealing River ** [ 4h ]

Kurac checks

Partyjack bets [$387.00 USD]

Kurac folds

Partyjack wins $890.11 USD from main pot

I övrigt kan man väl säga att Jacken + Holdem Manager = :h:

Sprang på rätt bra över en timme och va tvungen att kolla resultatet efter sittningen; +2800:- och +10701:- för månaden. :ola: :ola: :ola:

Måste säga att jag är sjukt nöjd och närmast stolt att klarat mig över 10K-gränsen, även om jag är långt ifrån säker att jag kommer stanna där..

Har jag lite tid över i eftermiddag och ikväll så kommer jag spela så mkt jag kan, det märks nämligen att det nyligen va lön.. Något man bara ska ta vara på egentligen.

Ut i skogen och förfrysa fingrarna nu då.

Länk till kommentar

Tog oss inte mer än ett par timmar att få dit länk/bärarmen på höger fram (inte bra på bildelar och deras namn).. Böt ett par lampor som hade gått osv, efter dessa två timmar var kylan påtaglig i fingrar och fötter, varpå jag vred på bastun hos mor och far.. Körde lite överkroppsövningar i deras lilla hemmagym innan jag satte mig och stekte i 90 grader ett tag.

Ganska trött i huvudet (som jag blir av bastandet) tog jag mig hem mot Östhammar, tvättade bilen på vägen, böt olja osv osv.

Måste säga att ett tecken på att jag är sjukt lat och överbekväm jag är att efter att uträttat såna små gärningar så ökar min självkänsla och jag känner mig enormt duktig och lättad.. Ganska skön känsla.

Med denna sköna känsla satte jag mig för två timmar sen och spelade, ett helt överjävulskt värde var det..

Vissa bord är ju rena rama jävla djurparkerna så här dagarna efter löning, fick se en del så sjuka spel som man bara ser första dagarna efter löning.

Oavsett sprang jag på rätt så bra, hade jag fått springa som jag gjorde idag varje dag så kan jag garantera att jag gjort en bit över 50K denna månad.

Nu blev det +3400:- för passet, +6200:- för dagen och +14118:- för månaden.

Har hållt mig ifrån att kika på hur jag ligger till under passens gång, men efter avslutat pass kommer jag till att börja med att kolla resultatet för att stilla mitt kontrollbehov.. :)

Mkt skönt att avsluta månaden med en sån här klockren dag verkligen, 14K denna månad känns som 40K brukar göra i normala fall.

Med denna start på året, där jag haft typ uppskattningsvis 5 riktigt jobbiga breakeven/back-veckor av 7 möjliga (-1 vecka i Las Palmas) så tycker man att jag borde förtjäna att springa som jag gjort idag åtminstone den närmaste månaden.

Men så vet man ju att det inte kommer bli, variansjäveln har ju som bekant inget minne och det är så otroligt jobbigt att flytet kommer och går i så konstiga intervaller.

Ser man det på det stora hela så går det dock ganska bra att hantera tycker jag, så länge man ser till resultatet månadsvis eller kvartalsvis så tycker jag att det allt som oftast blir en ganska jämn och stabil kurva vilket för mig är ganska viktigt psykiskt.

Kvällen närmar sig, börjar bli hungrig så ska styra någon form av middag.

Efter den har exet sagt att hon ska ringa, både hon och jag har haft ganska tunga veckor så vi kom igår överens om att en slökväll med nån hyrfilm kan sitta fint ikväll då vi båda ska iväg på grejor imorgon..

Sen fick jag höra från Noddan att hans fru åkt på jobb vilket lämnat en öppen plats i en 100krs-rebuy (cp-slask) i ett samhälle ett par mil härifrån.

Har ju som alltid ett livepokersug, allra helst när det gick så pass bra som det gjorde idag.. Men samtidigt är jag riktigt matt efter förrgårdagens totala sömnfrånvaro, därför låter jag exet bestämma, känner hon för filmkväll så kommer det bli jävligt slappt och skönt - om inte så jobbar jag ihop lite krafter och drar med Noddan och slaskar sönder mig ordentligt.

Blir dock alkoholfritt ikväll, ska som bekant vara chaufför imorgon bitti (nåja kl 11) då vi fyller bilen och åker till CC.

Totalt 9 eller 10 Östhammarsbördiga blir vi denna gång i huvudstaden, kan bli riktigt skoj och har helt och hållet givit upp alla förhoppningar om att 400krs-turren kommer vara öht spelbar. Det får bli lite allin-mongoliserande innan jag prob går på cashgejmet.

Tror inte jag grindar på Söndag, möjligtvis några turrar.. Nu ska jag typ gå runt i lägenheten och runka som jag lovade att jag skulle göra om jag gick över 10K denna månad.

Länk till kommentar

Verkar som att varken min plan A eller B gick i lås.

När Noddan skulle åka orkade jag helt enkelt inte ta mig ur soffan, släpar väl efter att man dygnade över hockeynatten där.. Inget man är van med direkt.

Får se om jag åker över en sväng till exet senare, men ingen av oss verkar direkt sugen på det.

Istället gick jag ner till ICA och handlade på mig lite grönsaker (ska försöka få in mer sånt i matlagningen), en påse nötblandning (med bär) och tre st folköl av olika slag, klassikern Mariestad, semiklassikern Starobrno och en klassiker för många andra men inte för mig nämligen Old Gold som ska bli en spännande erfarenhet.

Dessa sköna spelkort ligger nu på kylning för att läggas på bordet vid 21-tiden när USA-Finland får se pucken släppas.

Där kommer tummar och tår hållas för att USA vinner och vi får se en drömfinal på Söndag.

Men också för att jag absolut inte vill att Finland ska ta en medalj, visst har man många bekanta med rötterna i vårat kära grannland.. Men egoist som man är vill man ju se att Sverige är nordens överlägset bästa ishockeylag, även om det inte är så i just detta mästerskap.

Iofs tror jag att Finland krossar Slovakien i en bronsmatch, eftersom jag tror semifinal är en mkt större bedrift för Slovakien än för Finland som har varit där (och längre) förrut.

Får väl ladda upp med skidskyttestafetten, har sjukt svårt att se att Sverige ska kunna lyckas med något spännande så hockeyn kommer jag slå över till omgående sen.

Mkt laddad för imorgon, ska bli sjukt roligt att komma iväg med grabbarna.

Länk till kommentar

Alltså visst, sjukt imponerande första period av USA, inte heller så jätteoväntat även om det kändes i överkant..

Men fan så ointressant matchen blev helt plötsligt.

Kom sen att tänka på curling, hade tänkt sitta uppe och kika på OS-finalen fast jag eg totalt saknar intresse.. Kunde knappt bry mig mindre om de vinner guld eller silver.

Oavsett fick jag en rolig idé.. Sen kom jag på att jag bara har paint och är allmänt usel.

Erkänn att tanken var god ändå!?

danskcurling.jpg

Länk till kommentar

Curlingen är typ det enda jag har sett av OS. Sjukt skillad och intressant sport. Nackdelen är att om det är ojämnt så är det tråkigt att titta och är det jämnt så är det nästan lite för spännande.

Tycker din tanke var allt annat än god :P:S De två som ser lite likadana ut skulle jag nästan kunna tänka mig att ligga med utan photoshopping. Att de är så duktiga på curling hjälper givetvis upp pluskontot rejält.

Länk till kommentar

Curlingen är typ det enda jag har sett av OS. Sjukt skillad och intressant sport. Nackdelen är att om det är ojämnt så är det tråkigt att titta och är det jämnt så är det nästan lite för spännande.

Tycker din tanke var allt annat än god :P:S De två som ser lite likadana ut skulle jag nästan kunna tänka mig att ligga med utan photoshopping. Att de är så duktiga på curling hjälper givetvis upp pluskontot rejält.

+1.

Sjukt intressant och rolig sport att kolla på.

"tänka mig", den ena är ju snygg:D

Länk till kommentar

Jag skulle inte banga.

Haha jag skulle nog fan göra det även om huvudet satt naturligt på plats om jag ska vara ärlig.

Har alltid tyckt att Norberg varit särskilt oattraktiv..:)

+1.

Sjukt intressant och rolig sport att kolla på.

"tänka mig", den ena är ju snygg:D

Ja precis. Anna De Moine. Men ibland när det är konstiga vinklar och långt ifrån är det svårt att se vem av dom som är snygg så jag garderar lite.

Skulle utan att tveka kunna sätta både hon De Moine samt ett par danskor, såg tom ett par kinesiska (tror ja de va) tjejer som inte va helt otänkbara.

Har alltid trott att curling är en riktig fläsksport.

För övrigt föll min plan med att kolla curlingfinalen, efter min lilla folkölsprovning var jag så härligt mätt i magen att jag helt sonika somnade.. Vaknade till mitt under medaljutdelningen kl 3.30, så vet inte hur mkt jag missade då.. Typ tre timmar?

Oavsett straffade jag mig genom att sitta uppe och kolla på Kanada-matchen mot Slovakien, antingen var det för att jag va riktigt trött, eller så va matchen riktigt seg.

Alltså antar jag efter två perioder och 3-0 till Kanada att jag får min drömfinal på Söndag.

Har nu precis tryckt i mig lite havregrynsgröt (kör hårt på det periodvis), en kopp kaffe väntar och sen en snabbdusch innan jag åker ut förbi golfbanan och hämtar upp Makst som ska hänga på till CC.. Ska bli riktigt roligt, sällan han är med och spelar live nu för tiden, karln har ju både småbarn, fotboll, innebandy och ett heltidsjobb att tänka på.

Just mtp småbarnen så tänkte ja att de kunde va soft att få hämtning vid dörren, det kan onekligen inte vara allt för ofta som han kan ta några bärs mtp att han bor några mil utanför Östhammar och prob måste köra sista biten oftast. De andra grabbarna plockar vi upp inne i downtown Östhammar på vägen tillbaka. :D

Ska bli kul som fan detta, får se hur jag ställer mig till att spela lite cashgame.. Känns som att det beror lite på vad övriga har för planer.

När vi väl tar beslutet att åka hem (räknar med att det blir sent eftersom det kan bli utgång osv) så lär jag skicka mig själv direkt i säng.. Det vankas nämligen Konsumgrind imorgon igen.. Härliga tider! :)

Dock bara 10-16, och mitt kära knä lär kräva lite kassatid vilket trots allt är det softaste med hela jobbet. Sitta och knappa lite och snacka skit typ, det passar mig.

Länk till kommentar

Äh, om det bara handlar om sex så är ju kroppen viktigare. Sätt dit Adam Alsings huvud och jag börjar tveka.

Ähmeen, Anette ser ju för fan ut som en gammal gris.. Anette och/eller Adam Alsings huvud spelar mindre roll imho. :D

Jaha, här kommer då ännu ett sömndrucket och knappt salongsberusat inlägg.. Alla eventuella felstav och felsyftningar ursäktas;

Vi började med avresan vid 10.30 imorse, drog med lite korta omvägar till Sthlm och vi blev ett trevligt och glatt gäng på 8 personer till sist.

Vi gick av Vasagatan upp mot Drottninggatan (vet inte vad sidogatan hette) till Belgobar, något som Noddan har pratat om mycket, ofta och gott..

Där serveras fantastisk Belgisk öl av olika slag, och mtp att jag inte skulle köra förrän 22-23-tiden så fick även jag ta mig en liten ljus ale med humle-karaktär.. Och mtp hur fet deras jävla öl-meny var så blir det garanterat fler besök på denna vackra bar, ska sägas att vi också fick i oss en schnitzel med pommes, men den föll liksom i mörkret av det enorma öl-utbudet.

Vi hittade bla en 90cl för 3995 SEK, där fanns kort sagt ALLT man som ölälskare kan vilja ha.

Noddan kan sina grejer kort sagt.

Sen vidare till Cosmopol, turren var precis som väntat riktigt fiasko-artad.. Spelade ett par floppar innan jag var cp-short och gjorde ett dåligt ställ för 10BB med en 5BB-push framför, min A7o (efter enorm korttorka) kunde inte suga ut mot QQ.

Över direkt till cashgejmet där jag efter att hamnat med Joggy och Mange direkt bakom mig böt bord till något som såg enormt mkt softare ut.

Mkt riktigt var det lite mjukare, även om alla bord alltid har ett extremt värde där som det verkar.

Hade dock bordets fyra grinders en bit till höger och de allra fiskigaste till vänster så det kändes sweet.

Sitter bra jävla länge och bara blindar av, ser lite floppar med SC men är inte ens nära att träffa floppen.

Varje gång jag hittar något spelbart som AJo eller ATs så är det typ trebettat till 500 redan och jag satt med mina 17-1800 och fick vackert vika efter.

Dock kommer islossningen när jag synar en raise från en av fyra grinders med AJo på knappen, båda blinds (båda fiskar) synar in och floppen kommer 4TJ rainbow.

Checkat till mig på knappen som bettar 400 in i 520-pot typ.

BB (fisk) flattar och övriga viker.

Turn är en semi-blank typ 7.

BB knackar igen och jag sitter nu med typ 900 kvar, och skönheten i 100BB-poker avslöjas när jag inte kan göra annat än pusha, har han 89 eller floppat cp-stål så får jag bara köpa in igen, med 200BB inbillar jag mig ha mkt fler alternativ.

Pushar iaf, och BB blixtsynar men ser inte helt nöjd ut.

När sen river är A blandas jag av förtjusning och rädsla, fi drog nämligen en väldigt suspekt blick mot mig där det såg ut som att hans KQ skulle ha nått nötstatus.. Men jag vänder över AJ som står mot fis KJ.

Uppe på lite över 3K då, efter en lång korttorka och mycket fold fold fold limpfold raisefold fold fold så kände jag mig rätt nöjd med +1K.

En av de fyra grinders vid bordet hade visat prov på enormt dåligt springande, fick bland annat in det mot vår egen slaskmaskin Tony the Tiger med TT mot Tonys 33 som drog en 3a på flop, och typ 3-4 liknande situationer.

Han började nu se rejält tiltad ut, dock spelade han i princip prickfritt av vad jag kunde se.

Som en blixt från klar himmel plockar jag då upp KK utg+1 bakom straddle till 40.

Säger 140 och som vanligt får jag fyra syn bakom, varpå nämde grinder ställer rakt ut för 2K.

Jag tänker en mikrosekund, han va ju alldeles för bra för att dunka hela stacken på något semi-bra tyckte jag..

Men däremot finns ju aldrig viket med så mkt "döda" pengar i potten eller annars heller.

Så jag hittar shove för typ 3,2K.

Då helt jävla plötsligt börjar spelaren direkt till vänster (jättefisk) att steka.. Han pratar sig närmare och närmare syn, han babblar om att han kan ha den och den outen och yadayadayada.. Dock vet man redan från början att han kommer vika vilket också blev fallet.

Oavsett så viker alla runt, grindern har JJ och mina KK får faktiskt blanka av hela brädan och jag har ca 5,5K i stacken.

Nämnde fisk direkt till vänster hade mellan dessa två händer haft en av de mest otroliga jävla goodruns jag någonsin har sett..

Han gjorde rent otroliga syner och när han väl var på fel sida så sög han ut, floppade stålet varje gång osv osv.

Efter min KK-JJ-hand hade han närmare 8K, typiskt fiskigt stablade i 1K-staplar (100-marker) utspridda över typ en kvadratmeter.

Jag satt i typ en halvtimme och tänkte på vackra situationer att få in 6K mot denne bamsefisk som verkligen var riktigt riktigt usel.

Men nej, helt plötsligt inser fisken hur bra han sprungit och cashar ut för >8K.. Det tar väl ett par varv innan jag förstår att tilten av att gå miste om att spela en stor pott mot honom inte skulle försvinna som även jag cashade ut med en vinst på typ 3,5K.

Känns ändå rätt bra att lösa ut, även om som sagt värdet är närmast jävla himmelskt där alltså.

För övrigt så var det väl typ Joggy och Mange som plussade tror jag.

Makst plussade för övrigt på Carribean Stud, varpå jag myntade det perfekta nicket; "Carribean Stud" till Makst.. Den lär fastna.

Ganska rolig grej på Joggy och Manges bord också;

Mange har en fetisch där han alltid lägger en marker på korten som card-protector.

När han sen kollar på korten låter han marken ligga och trycker med denna när han viker upp korten för att kolla på dem.

Efter några varv anmärker dealern på att alla märkta kort kommer från Mange, det han säger mellan raderna är att Mange sitter och märker korten, dessutom på ett ganska kaxigt och anklagande sätt..

Mange ber om ursäkt och lovar att han inte ska fortsätta, floor är dock tillkallad enligt praxis och Mange får en officiell varning.

Det går flera flera timmar, Mange sköter sig osv osv.

Men så efter att jag cashat ut och står och railar lite över deras bord så lägger Mange (av en gammal vana) en marker på korten, utan att öht vika korten då han tar bort markern när han tittar på korten!!

Tror ni inte att det sitter en liten jävla långsint fitta på andra sidan bordet och skriker till dealern; "Kolla, kolla, nu lägger han markern på korten igen!!".

Dealern kanske inte heller hade det bästa omdömet när han tillkallar floor som mkt riktigt ber Mange lämna lokalen för att han lagt en marker på korten.

CC visar prov på riktigt jävla usel känsla och fruktansvärt dålig kundservice då man måste förstå att det är okej att lägga en marker på korten eller??

Katastrof imo, och Mange kommer prob aldrig mer spela poker på CC.

Och kanske idioten på andra sidan bordet borde fått mer än ett par långa blickar som det blev den här gången..

Vad har man för problem när man sitter och hänger upp sig på såna grejer, bittra jävla idioter.

Mange var ju dock upp 5K så han tackade för sig, brydde sig inte ens om att växla upp markerna utan hasade ner 8K marker i <100krs-marker i fickorna och gick surmulet därifrån..

Ska tilläggas att Mange kan bli ganska het när han hamnar i liknande situationer, så jag som nykter bisittare är ganska nöjd med att situationen inte blev värre än den var.

Hade det varit på ett mindre offentligt ställe än det var nu så hade lillkillen på andra sidan bordet förmodligen fått en jobbigare kväll än vad det blev nu.. Tydligen ska man var sur, långsint och bitter i det här landet.

Hur som helst, de flesta lite halvtiltade.. Kanske jag den enda på topphumör med mina pluspengar och inte det minsta lilla alkohol i blodet längre.

Vi vänder kosan mot Uppsala där det vankas hårdrocksfest nånstans tydligen, inte riktigt min grej men okej då sune..

Halvvägs från Sthlm till Uppsala ska jag göra en omkörning på en lastbil i perfekt väglag.

Kommer upp jämsides med lastbilen när kanske den största vattenpöl jag någonsin har sett närmar sig..

Inser att det inte är nån idé att lägga sig på bromsen utan lättar på gasen och försöker klara mig rakt igenom vattnet.

Jag överdriver inte om jag säger att det är 5 sekunder i typ 120km/h totalt jäävla mörker pga allt vatten som spolas upp på vindrutan.

Jag försöker bara hålla rakt fram, känner dock hur bilen svävar på vattnet och hade det varit minsta lilla kurva så hade det varit kört tamejfan.

Vi överlevde dock, och efter den "pölen"/havet övergår ett fuktigt/bra väglag till ett snömodd-sludder-sladder som är riktigt jävla äckligt att köra.. Fick verkligen ligga i totalfokus i typ 5 mil och var enormt lättad när vi kom till Uppsala.

Då fick grabbarna helt plötsligt en idé om att Uppsala in va okej, nu skulle vi tydligen åka till Östhammar och gå på gamla hederliga Bowlan.

Låt gå tänker jag, kanske min chaufförs-nykterhet kan få ett slut och jag skulle kunna få ta ett par öl också.

Gasar på mot Östhammar, snöslasket övergår nu till ordentlig snö, oplogad jävla snö med en mittenvall som va typ knähög i värsta fall.

Nu fanns det ju en viss törstighet från 100% av alla bilens innevånare.. Men problemet var bara att alla övriga trafikanter tyckte att vägen inte höll för mer än 50 km/h.

Vi stillade vår drickaångest med att streama André Myhrers andra åk på Maksts Iphone (jävlar vilken pryl) vilket fick oss alla på bättre humör tillsammans med Noddan och Dr Landbergs DIF-ramsor a´la:

"Vad gör du med batongen kärringsnut? IN OCH UT!"

"Snuten är huligan, snuuuten är huligan, våldtar sin morsa, knullar sina barn, snuuten är huligan!"

Tar inget av detta i försvar, men det är fan riktigt roligt när de hamnar i sitt jävla huligan-mode.

Efter en ovanligt lång bilresa hamnar vi till slut i Östhammar, drar bilen hela vägen till entrén trots att jag bara har typ 200m dit hemifrån, snabbt som fan in och träffade där större delen av umgängeskretsen, fick i oss några öl och snackade skit med nära och kära.

Kort sagt en närmast fulländad kväll med, efter dricka och mat borträknat innebär ungefär +3K.

Jag klagar inte när månaden varit rejält torr sedan tidigare.

Nu har jag funderingar på att ligga uppe och kika på OS, ska ju upp och jobba imorgon, men ett par perioder Finland-Slovakien ska jag fan bara klara av.. Sova kan man faktiskt göra när det inte är OS.

Men med andra ord lär det ICKE bli någon SvS-grind imorgon, nöjer mig med en konsumgrind, nöjer mig med att gått långt mkt högre än jag trodde jag skulle nå denna månad och tar helt enkelt nya tag på Måndag.

Ska sägas att jag är Konsumfri första två veckorna i Mars, kanske mer.. Så det ska grindas satan.. Ska även hitta på en hel del annat skoj, men mer om det senare, nu ska soffan intas.

Satans långt inlägg btw..

Länk till kommentar

Satt och slösurfade för att försöka hitta lite tröttna inför nattens eventuella sömn.

Sprang då på denna nyhet att United-fostrade Ryan Shawcross sparkat benet av Arsenal-talangen Ramsey.

Tycker det är ganska stort och sportsligt på något vis att Shawcross torkar sina tårar när han går av planen, prob inte för att ha fått ett grönt kort utan av vad konsekvenserna av en millisekund försenad tackling innebär;

Sentimentala Jacken ska sova nu snart.

Länk till kommentar

Wey, >24 timmar utan en post på PF.. Måste nästan vara rekord. :)

Gårdagen va rätt tung med Konsumgrinden som huvudkärnan.

Efter 6 (inte mkt obv) tunga timmar där nere lunkade jag hem, satte på teven och slocknade typ instant.. Vaknade när halva femmilen hade avverkats och lyckades iaf följa andra halvan.

Sen kom Ohlsson, Dr Landberg och T-Bag över och kikade på hockeyfinalen.. Va väl så trevligt, vi tog ett par öl och snackade skit osv.

Sammanfattningsvis en väldigt trevlig kväll, kom i säng nånstans efter 1.

Klockan ringde strax före 9, kroppen hade nog velat sova ett par timmar till men ibland måste man jobba disciplinen helt klart.

Efter ett par kaffe och frukost drog jag igång grinden mot ett traditionsenligt mjukt morgonmotstånd.

Sprang på en del minor i början, bland annat denna;

***** Hand History for Game 1254731798 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 01, 10:01:18 ET 2010

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Bogis ( $512.79 USD )

Seat 2: Martin999 ( $1534.23 USD )

Seat 3: jakkaval ( $1051.03 USD )

Seat 4: maling ( $261.68 USD )

Seat 5: Partyjack ( $1289.97 USD )

Martin999 posts small blind [$2.50 USD].

jakkaval posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3d 3s ]

maling folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

Bogis folds

Martin999 calls [$15.00 USD]

jakkaval calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 3c, 5d, Jc ]

Martin999 bets [$39.37 USD]

jakkaval calls [$39.37 USD]

Partyjack raises [$209.98 USD]

Martin999 folds

jakkaval raises [$994.16 USD]

Partyjack calls [$823.55 USD]

** Dealing Turn ** [ 9c ]

** Dealing River ** [ As ]

jakkaval shows [5s, 5c ]

jakkaval wins $2143.93 USD from main pot

Fick bita mig ett par ggr i tungan, tankarna mot ännu en tung månad låg och gnagde bak i huvudet så klart.

Dock höll jag mig från att kolla hur jag låg till, tänkte positiva tankar om varje liten pott jag roffade åt mig och till slut efter lite medrigg;

***** Hand History for Game 1254755109 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 01, 11:06:56 ET 2010

Table Diana Turbo 10 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1241.98 USD )

Seat 2: BlackPercy ( $237.66 USD )

Seat 3: ptrka ( $399.76 USD )

Seat 4: nuffe68 ( $332.98 USD )

Seat 5: riccardo ( $929.00 USD )

riccardo posts small blind [$2.50 USD].

Partyjack posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qd Ad ]

BlackPercy raises [$25.00 USD]

ptrka folds

nuffe68 calls [$25.00 USD]

riccardo folds

Partyjack calls [$20.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Qs, Qc, 8h ]

Partyjack checks

BlackPercy bets [$25.00 USD]

nuffe68 folds

Partyjack raises [$50.00 USD]

BlackPercy raises [$187.66 USD]

Partyjack calls [$162.66 USD]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

** Dealing River ** [ Ac ]

Partyjack shows [Qd, Ad ]

BlackPercy shows [8s, 8c ]

Partyjack wins $490.26 USD from main pot

, så hittar jag till slut +493:-.

Ska åka och dela en lunch med exet som är ensam på jobbet, sen lär det bli några timmars spel till. Siktar annars in mig på ett kvällspass senare som huvudmål för dagen.

Länk till kommentar

Va iväg efter lunchen till en polare som jobbar på Volvo-verkstaden här i Östhammar, fick riktigt positiva nyheter då brorsan och jag tydligen hade hittat oljeläckan, vi trodde nämligen att de va en läcka för både servo och motoroljan.. Men tydligen var servoslangen vi tätade till det enda som läckte.

Mkt skönt och jag kan göra min ombesiktning i veckan.

Hunnit spela två timmar sedan dess.

Spelade riktigt bra imho och det flöt på iaf relativt bra.

Dock var det en hel del såna här som till slut drog ner resultatet;

***** Hand History for Game 1254882271 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 01, 03:12:05 ET 2010

Table Diana Turbo 5 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Banobb9 ( $322.41 USD )

Seat 2: andreas32 ( $883.93 USD )

Seat 3: Jerico ( $1308.25 USD )

Seat 4: Lavero_ ( $304.96 USD )

Seat 5: Partyjack ( $1170.25 USD )

Jerico posts small blind [$2.50 USD].

Lavero_ posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ah ]

Banobb9 calls [$17.50 USD]

andreas32 folds

Jerico folds

Lavero_ folds

** Dealing Flop ** [ Kd, 6h, Qs ]

Partyjack bets [$31.87 USD]

Banobb9 calls [$31.87 USD]

** Dealing Turn ** [ 2c ]

Partyjack bets [$79.68 USD]

Banobb9 raises [$273.04 USD]

Partyjack calls [$193.36 USD]

** Dealing River ** [ 8s ]

Banobb9 shows [Kh, 8h ]

Banobb9 wins $637.32 USD from main pot

Dessutom donkade jag iväg ett inköp på detta vis, blivit trebettad rätt mkt av denne tightsolida grindern ganska mkt tidigare under dagen.

Och pushen på turn känns rätt stabil ändå, han lär inte kunna syna med annat än QQ/AA och kanske KK beroende på vad han har för read av mig.. Kanske är aningen spewigt, men känner att jag kan behöva blanda in lite fyrbetsmoves i mitt spel mtp mitt i övrigt relativt passiva preflopspel;

***** Hand History for Game 1254853572 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 01, 02:24:24 ET 2010

Table Diana Turbo 9 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Aronmyran ( $267.43 USD )

Seat 2: Partyjack ( $1021.51 USD )

Seat 3: nalle__ ( $990.00 USD )

Seat 5: Einstein ( $507.81 USD )

Einstein posts small blind [$2.50 USD].

Aronmyran posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jh Th ]

nalle__ raises [$60.00 USD]

Einstein folds

Aronmyran folds

Partyjack raises [$155.00 USD]

nalle__ calls [$112.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 7s, 7h, Qs ]

Partyjack bets [$225.00 USD]

nalle__ calls [$225.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Partyjack bets [$624.01 USD]

nalle__ calls [$592.50 USD]

** Dealing River ** [ 3h ]

Partyjack shows [Jh, Th ]

nalle__ shows [Qh, Qc ]

Partyjack wins $31.51 USD from main pot

nalle__ wins $1972.50 USD from main pot

Fick dock tillbaka det mesta i denna;

***** Hand History for Game 1254861443 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 01, 02:38:27 ET 2010

Table Diana Turbo 10 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1144.51 USD )

Seat 2: jakkaval ( $848.06 USD )

Seat 3: riccardo ( $1308.29 USD )

Seat 5: martian ( $970.89 USD )

riccardo posts small blind [$2.50 USD].

martian posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Ad ]

jakkaval raises [$65.00 USD]

riccardo folds

martian folds

Partyjack calls [$47.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 8c, Qs, 9d ]

Partyjack checks

jakkaval bets [$81.00 USD]

Partyjack raises [$222.00 USD]

jakkaval calls [$141.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Partyjack bets [$857.51 USD]

jakkaval calls [$561.06 USD]

** Dealing River ** [ 2d ]

Partyjack shows [Ah, Ad ]

Partyjack wins $296.45 USD from main pot

Partyjack wins $1688.62 USD from main pot

Pausar några timmar över middagen nu med +952:- för månaden, går lite halvsegt som synes.. Men än så länge flyter dagen på relativt stabilt.

Länk till kommentar