Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

Gott att se att det lossnat :)

"Aint out of the woods yet" som dom säger.. ;)

Efter att sett en underhållande hockeymatch direkt på uppvaknandet drog jag igång grinden typ kvart i 9.

Började med att droppa 2K direkt typ första halvtimmen på lite småbeats osv.

Tog mig i kragen och tightade upp lite och jobbade till breakeven innan jag tappade 600kr igen.

Då bestämde jag mig för att stänga ner och ta en tidig lunch istället då jag stämplar in på jobbet om en timme.

+6173:- för månaden känns ändå helt okej mtp hur dagen började.

Mer grind imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns som han sammanfattar månaden efter varje session, och även tänker på det under sessionerna. tycker själv det är bättre att mer fokusera på spelet

Helt rätt, tror också jag kan vara lite för resultatorienterad.. Vilket gör att jag uppfattar downswings som mkt jobbigare.

Men det är väl mest för de som läser och mig själv att få en bra uppfattning för hur det faktiskt går.

Kanske borde försöka tona ner det, men samtidigt är det inget jag tycker påverkar mitt spel.. Tycker mig bland annat spelat bättre de två första veckorna i månaden när jag gick som sämst.. De senaste dagarna däremot har jag uppfattat en del av mina spel som slarviga och oskärpta.

Tror det kan vara rätt så individuellt hur mkt man klarar av att tänka resultat, jag personligen känner väldigt sällan att det påverkar mitt spel.

Fick höra en rolig historia när jag kom till jobbet av en kollega som jobbade igår.

För att förstå historiens poäng gäller det att ni är på det klara med Coops premiecheckar som man får efter att samlat på sig ett visst antal poäng.

Dessa checkar ger 50kr ELLER 10% när du handlar över 500kr.

Ganska glasklart kan tyckas.

När då kollegan satt i kassan kom en dam som verkade fullt frisk och handlade för 7-800 nånstans, och slänger fram sina premiecheckar (4 stycken).

Kollegan drar dessa vilket resulterar i först 10% på hela köpet och sen 50 kr/st på de tre övriga.

Kunden stannar upp och börjar nu skälla på min kollega och tycker att när hon har 4 st checkar á 10% så borde hon ju faktiskt få 40% rabatt på hela köpet.

Kollegan försöker förgäves förklara hur systemet men kunden va fortfarande förbannad när hon lämnade butiken.

Med hennes briljanta system skulle man alltså kunna samla ihop 10st premiecheckar á 10% och gå ner till affären och handla hur jävla mycket man vill med 100% rabatt..

Alltså nog för att det är mkt psykboenden osv här, och man redan innan man började jobba här förstod att en majoritet av befolkningen är riktigt jävla obegåvade.

Gång på gång blir man ändå lika jävla chockad över hur otroligt korkade människor kan vara.

Först tyckte ja de va skitkomiskt och skrattade ett bra tag, men efter ett par timmar efter att ha gått och tänkt på situationen så blev jag nästan på dåligt humör.. Lite irriterad över att det dels finns så idiotiska människor, men framförallt att det går ut över andra (i detta fall min kollega som redan är ganska bräcklig psykiskt).

Därför har jag kanske inte varit i toppform när jag haft kontakt med kunder jag av tidigare rutin vet är riktigt obegåvade.

Kanske är fel av mig, det borde ju vara lättare att se humorn i situationen och sen framförallt kanske roa sig åt att man har tur som iaf är någorlunda normalbegåvad.

Snackas om storbildskärm för hockeyn nere på Bowlan, lär va en del folk och av gammal vana råkar jag veta att ölen är god där nere.

Tveksamt om jag orkar ner dit dock, först springa från jobbet för att hinna se halva första perioden och sen ska jag trots allt upp och grinda i hygglig tid imorgon.

Vi får se helt enkelt.

Länk till kommentar

Snackas om storbildskärm för hockeyn nere på Bowlan, lär va en del folk och av gammal vana råkar jag veta att ölen är god där nere.

Tveksamt om jag orkar ner dit dock, först springa från jobbet för att hinna se halva första perioden och sen ska jag trots allt upp och grinda i hygglig tid imorgon.

Vi får se helt enkelt.

Enjoy life, väl bara ta någon enstaka öl, får du kul så får du kul. Annars bara knata hem efter hockeyn.

Länk till kommentar

NL 50-100 antar jag att ja kommer köra till att börja med.

Tyskland gör en bra första period, tycker nästan de är bättre än Sverige.

Till slut kommer det dock bli proppen ur tror jag.

Edit; Vill helst inte skriva 4 inlägg till för då kommer man inte kunna "råka" scrolla förbi den där danskan längre..

Aight, nick?

Länk till kommentar

Jävlig imponerad av ditt spel, kmr definitivt undvika dig på 2,5/5

Hehe mucho svårt att ta sånt på allvar i dessa tider.. Hoppas jag du förstår.

Om du är allvarig så; hehe ty.

Enjoy life, väl bara ta någon enstaka öl, får du kul så får du kul. Annars bara knata hem efter hockeyn.

Mja, nu känner du prob inte mig och mina törstiga vänner.. Redan innan första perioden var slut (jag anlände efter 10e minuten så var första ölen slut)

Därefter rann det ner diverse olika sorters öl, men de facto; jag hade oavsett jävligt roligt och jag kommer förmodligen inte ha några problem med att komma upp imorgon vid utsatt tid oavsett.

Dock har du en stor och viktig poäng när du skriver "enjoy life", jag har väldigt svårt att prestera eller framförallt fokusera när jag inte lever livet.

Har haft fördelen att göra det enda sen jag cuttade ner på tiden på konsum och började köra större delen poker, men sedan dess har jag alltid spelat skit när jag mått skit osv..

Tror folk som läser här får för sig att jag är alldeles för seriös och resultatorienterad, men jag känner att jag hittat en bra balans där jag som nu nybliven singel får precis lagom portion "liv" vid sidan av pokern.

Du har tyvärr misslyckats helt med att bli en degenerate. =7

TY sir, hamnar jag i testamentet? :D

<3 din avatar....vilket jävla ass!!!!!!

+1

Aight, nick?

Samma som SvS, hade ingen fantasi och anser att mitt nick/reputation(stavning) ger mig mer fördelar än nackdelar så va inga konstigheter när jag väl bestämt mig för att starta upp.

Däremot får vi se när första insättning/session blir, har precis styrt dealen men behöver inte betyda att det kommer börja spelas på en gång..

Vill gärna hyfsa till siffrorna på SvS (som kommer bli huvudfokus) innan jag börjar swinga på RB-sidan.. Men oavsett tror jag det kan bli bra med en avlastning när det går som allra tyngst.

Avslutningsvis hade jag en trevlig kväll, som vanligt lite mer att dricka än man räknat med i mitt sällskap.. Finns liksom inte så mkt mer än att dricka och snacka skit när det blir en slö kväll.

Samtidigt är man väl lite extra törstig efter en lång konsumgrind.

Oavsett sitter jag och kurerar mig nu, och som tidigare nämnt lär det inte va några problem att få in minst 3 timmars spel imorgon. Blev inbjuden på bastu hos Pokerkungen som arrangerar turren imorgon också.

Men är typ semisugen på att näcka med ett gäng andra män och dricka öl (även om jag älskar att basta och bärsa) när jag har ett dåligt resultat att jobba igen på SvS.. :)

Men med en lyckosam förmiddag kan det mkt väl bli bastu och bärs innan turren obv.

Nattinatti

Länk till kommentar

Haha va fan den är ju på rea och allt.. Mkt fin research!

Ja dundrade in >1K händer här nu över två timmar.

Steamade lite i början när inte PT ville fungera så körde hela passet utan hud vilket mest va skönt faktiskt.

Första 45 minuterna va jag fortfarande lite mosig i huvudet, gjorde ett par klart förvirrade spel och samtidigt som jag åkte på ett par set mot set så va jag ganska snabbt -2K.

Lätt att man stirrar upp sig då, särskilt när man inte är hundra fräsch i huvudet, men lyckades bita ihop och harva ihop några hundralappar plus till slut.

Känner mig mkt starkare när jag jobbat tillbaka ett back på 2K än om jag vinner 2K rakt av.. Allra helst när hela månaden bestått av pass där man backar typ 2K rakt ut och sen finner det helt jävla omöjligt att jobba tillbaka. :)

Hur som helst ska jag över till exet och avnjuta en lunch och snacka lite skit.. Har inte träffat henne på över en vecka, måste va första gången sen vi träffades för 4 år sen, bortsett från längre resor och sånt.

Ganska skönt att känna sig riktigt singel på sätt och vis, samtidigt som vi har jävligt trevligt ihop fortfarande.

Tror inte jag lirar något innan liveturren sen utan går hem till Lunkovischa som bor typ på vägen och snackar lite skit och kanske tar nån bärs osv.

Sen blir det liveturre, typ 20 pers anmälda nu gissar jag så lär inte bli någon marathon-historia.

Sen får vi se vad det bär av, ska inte spela något imorgon så kan gott kosta på mig en mild bakfylla.

Däremot ska jag skruva bil med lillebror hela jävla dagen, så det kan heller inte bli den värsta sortens baksmälla.

Siktar på något typ mitt emellan. :D

+6525:- för månaden nu iaf, ath (för månaden obv så kanske februari time high då..) tror jag.

Länk till kommentar

Ännu ett livepass där jag inte fick ett jävla dugg att fungera, ligger helt fel i timing och blir passiv osv.

Till det har jag ett uselt kortsnitt och bustade efter att ha foldat ett par timmar med A9 mot JJ.

Sätter mig vid kanske det juicigaste cashgamet jag någonsin sett och blev totalt jävla sönderklonkad, en dam i 40-45-årsåldern som är EXTREMT synig hittar tex backtoback fyrtal i crazy pineapple.

Visserligen bränner hon det första fyrtalet genom att spela Khögt färgdrag istället för mellanPP som hon hade med sina 77.

Efter att fått action av Noddans nötfärgdrag hittar hon helt sonika RR-sjuor för triss men vilket skulle ha blivit fyrtal.

Lite semitiltad Noddan får sen i handen efter se ett fyrtal i A från samma kvinna. Pretty sicko.

Jag lyckades spela relativt bra på cashen mot ett jättevärde obv, men va helt jävla kortdöd, när jag hittade KK fick jag Aflop och den var trebettad när det kom till mig på floppen liksom. :P

Hittar T9 på TT5 mot samma kvinna som Noddan svingade med, när rivern kommit ligger den TT5KK och jag får betala av mot hennes K5.

Visst är det alltid tråkigt att springa kall, men att göra det live är bara så jävla frustrerande.. Det tar en jävla tid att ta sig ur, och framför allt får man en sån jävla irriterande känsla när riktiga jävla monsterfiskar ställer sig och skriker i ens ansikte efter att ha dragit RR mot mina flopmonster liksom. :)

Men å andra sidan är det bättre att donera live än på nätet eftersom vinnarkänslan sätter sig mkt hårdare för dessa fiskar live, och vi kommer ha lättare att få folk till turneringarna i framtiden.

Samtidigt som det obv kostar mig mycket mindre när stejksen är lägre live än jag spelar på nätet.

Men som sagt, frustrationen blir enormt mkt större för mig.. Uppskattningsvis känns pengarna >5ggr jobbigare att förlora live än på nätet.

Typ torskar jag 1K live så känns det som 5K på nätet ungefär..

Hur som helst, efter att fått in det med Q8ruter på 8K5 två ruter, självklart mot K5 som blankar av två gånger så kände jag att jag fått nog.

Backade typ 1300 totalt med turneringen inräknat, så kändes liksom tillräckligt.

Mange visade återigen att han är i grym form genom att vinna sin andra i rad.. Vet inte om det är så många som gjort det genom åren, vet att jag vann min första och andra turnering i sällskapet backtoback också, visserligen typ 2½ år sedan.. Men då va vi väl 30-40 pers, på senare tid har vi varit kanske 20-25 st.. Men samtidigt har i princip alla blivit jävligt mkt bättre pokerspelare senaste två åren så går inte att jämföra öht.

Oavsett tycker jag Mange spelar riktigt jävla bra poker, särskilt turneringsmässigt håller han absolut toppklass i kommunen.

Är ett gäng här som börjar bli riktigt duktiga faktiskt, roligt att det blir lite djupare tänk när man hamnar i vissa sällskap.

Denna turren fick jag väl det närmsta en mardrömslottning man kan komma..

Mange, Hogge och Fru Norden på samma bord, kanske de tre jag håller allra högst när inte Joggy är här..

Till det Tony som har grym klonk, spelar sjukt konstigt också "japansson" här på PF som tog en top4 för andra gången i rad, tvåa nu och spelar riktigt bra.. Så kan inte påstå att det fanns några som helst gratismarker på vårt bord direkt.

Skitsamma, idag blir det nog en helt pokerfri dag.

Ska åka ut till brorsan typ om nån timme och lägga mig i skiten och skruva lite på bilen.

Inte så jävla lockande med -14 när man ska köra den aktiviteten, men samtidigt så skulle de va skönt att komma igenom besiktningen i veckan så man slipper tänka på det.

Sen är det väl dags att byta kamrem osv, sen ska jag kika lite närmare på ett eventuellt bilbyte.. Men känns som att jag kan tjäna på att ha styrt det närmsta om jag ska byta in bilen nånstans.

Sen imorgon blir det upp till hockeyn kl 6 och sen grind typ 9->

Fridens.

Länk till kommentar

Ganska seg och matt historia efter första perioden.. Blir nog lite tuffare tag nästa gång de möts, om de mot förmodan gör det igen under detta OS.

Bäckström chefade ganska bra när det behövdes, han har otroligt jävla mkt puck- och spelsinne i sig.

Lite kaffe nu innan jag drar igång veckans grind.

Länk till kommentar

Efter tre timmar spel känner jag återigen den ovanliga känslan av att vara nöjd med breakeven mot ett rejält uselt motstånd.

Säger väl en del om mitt självförtroende, men mtp hur mkt skit man kan hinna se på tre timmar så känns det jättebra att bara backa ett par hundra som var fallet nu.

Va mkt såna här roliga idag;

***** Hand History for Game 1249595997 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 10:39:19 ET 2010

Table Diana 14 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Bajselof ( $2031.97 )

Seat 2: Swinglish ( $106.09 )

Seat 4: Mac77 ( $750.09 )

Seat 5: Partyjack ( $974.09 )

Mac77 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Td Ac ]

Bajselof folds.

Swinglish folds.

Mac77 calls [$2.5].

Partyjack raises [$20].

Mac77 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 6c, 7h, 8d ]

Mac77 checks.

Partyjack bets [$37.5].

Mac77 raises [$75].

Partyjack calls [$37.5].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Mac77 bets [$100].

Partyjack raises [$250].

Mac77 is all-In.

Partyjack calls [$400.09].

** Dealing River ** [ Jh ]

Mac77 shows [ 6h, 5h ] a flush, jack high.

Mac77 wins $0 from side pot#1 with a flush, jack high.

Mac77 wins $1485.18 from the main pot with a flush, jack high.

Det är i princip omöjligt för fi att missa när de får ett rr-drag på turn mot mig, just backdoor-drag har jag sett hur jävla mkt som helst denna månad.

Men som sagt, jag är glad att jag räddade upp det då jag var bra mkt mer back ett tag.

Ska gå ner och handla lite lunch nu, laga till den lite och sen ska ja försöka mig på att hitta en powernap på soffan i några timmar.

Lär hinna spela mer ikväll iaf, men de 5 timmar det blev inatt räckte inte till att fylla upp sömnbristen jag hittade i helgen.

+6357:-

Länk till kommentar

Riktigt, riktigt fiskigt för att vara ett eftermiddagspass får man säga.

Fick in två timmar till, och efter att ha backat 1500 direkt (megastd) så lyckas jag jobba tillbaka och vända till några hundra plus.

+65:- för dagen nu, strålande.

Detta va väl största anledningen till att jag tappade omgående, känns standard även om jag inte gillar att såsa på trehjärterflop utan hjärter;

***** Hand History for Game 1249712373 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 15:16:18 ET 2010

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: skrapbingo ( $100.42 )

Seat 4: Partyjack ( $1132.19 )

Seat 5: dalarna11 ( $1038.52 )

dalarna11 posts small blind [$2.5].

skrapbingo posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Kc ]

Partyjack raises [$17.5].

dalarna11 raises [$55].

skrapbingo is all-In.

Partyjack raises [$276.67].

dalarna11 calls [$236.67].

** Dealing Flop ** [ 8h, 6h, Th ]

dalarna11 checks.

Partyjack is all-In.

dalarna11 is all-In.

** Dealing Turn ** [ 7h ]

** Dealing River ** [ 9d ]

skrapbingo shows [ 9c, 9s ] a straight, six to ten.

Partyjack shows [ Kd, Kc ] a straight, six to ten.

dalarna11 shows [ Ad, Ah ] a flush, ace high.

Partyjack wins $93.67 from side pot#2 with a straight, six to ten.

dalarna11 wins $1868.7 from side pot#1 with a flush, ace high.

dalarna11 wins $293.76 from the main pot with a flush, ace high.

I övrigt var det mkt som vanligt, hade helt jävla totalt omöjligt uppdrag när jag försökte gula shortstackfiskarna.

Detta har nog varit det största problemet senaste månaderna, jag vinner i princip aldrig 70/30-"flippar" mot shortstackarna;

***** Hand History for Game 1249745946 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 16:17:12 ET 2010

Table Diana 12 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ErikAK ( $241.83 )

Seat 2: Burgendy ( $992.13 )

Seat 3: Tastrom ( $667.58 )

Seat 4: Partyjack ( $1042.6 )

Seat 5: ezpiej ( $1285.39 )

Burgendy posts small blind [$2.5].

Tastrom posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Ac ]

ezpiej folds.

ErikAK raises [$70].

Burgendy folds.

Tastrom folds.

Partyjack is all-In.

ErikAK is all-In.

** Dealing Flop ** [ Qs, Js, Qd ]

** Dealing Turn ** [ 4d ]

** Dealing River ** [ Qh ]

ErikAK shows [ Kc, Jh ] a full house, queens full of jacks.

Partyjack shows [ Kd, Ac ] three of a kind, queens.

Partyjack wins $800.77 from side pot#1 with three of a kind, queens.

ErikAK wins $478.89 from the main pot with a full house, queens full of jacks.

Här en ganska komisk hand från imorse, min första tap preflop är obv en missclick där ja missade potknappen innan raise.

När sen Markus tappar tillbaka måste jag ju hänga på och skoja till det lite, Markus döpte senare movet till "trippeltappen"..

Floppar man sådär varje gång så varför inte..

***** Hand History for Game 1249590209 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 10:19:27 ET 2010

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 2: Flugger ( $333.47 )

Seat 3: Partyjack ( $1672.38 )

Seat 4: Beta_2.0 ( $547.09 )

Seat 5: Markus800 ( $2010.53 )

Markus800 posts small blind [$2.5].

Flugger posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Kh ]

Partyjack raises [$10].

Beta_2.0 folds.

Markus800 raises [$12.5].

Flugger folds.

Partyjack raises [$10].

Markus800 raises [$10].

Partyjack raises [$10].

Markus800 calls [$5].

** Dealing Flop ** [ Js, Ts, Tc ]

Markus800 checks.

Partyjack checks.

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Markus800 bets [$32.5].

Partyjack calls [$32.5].

** Dealing River ** [ Kc ]

Markus800 bets [$97.5].

Partyjack calls [$97.5].

Markus800 shows [ Th, Td ] four of a kind, tens.

Markus800 wins $316.88 from the main pot with four of a kind, tens.

Game#1249590499 starts.

#Game No : 1249590499

Men på det stora hela får man väl bara konstatera att det går jävligt segt fortsatt, får se när jag drar ett pass till.. Lutar åt att jag äter middag och sen kikar på sprintstafetterna (stavning?) och sen kliver på några timmar innan midnatt igen.

+6590:-

Länk till kommentar

Var spelas dessa turneringar PJ? Om jag inte har helt fel bor väl du någonstans i närheten av uppsala?

De spelas i Östhammar 7 mil nordost om Uppsala bor du i Uppsala så borde du väl känna till det kan jag gissa.

Vi är en stamkärna på typ 20 st och sen är det väl 10-15 pers till som kommer och går lite då och då så vi är i absolut bästa fall typ 35 pers.

Men jävligt trevligt gäng och lagom stakes för alla som är med.

Däremot går det inte att vinna några stora pengar, men det är ju nästan uteslutande en social verksamhet också.

Länk till kommentar

Ett rejält hästigt jävla skitpass avslutat, blev nästan 4 timmar.

Efter en timme hade jag varit ner 3K, vänt upp till mindre än 2K och naiv och dum i huvudet som man är tror man att det ska gå att vända på trots att man märker att ingenting stämmer.

Träffar extremt dåligt, och när jag väl cbettar och får en monsterturn, lyckas investera mer deg med typ halva kortleken som outs så cp-blankar river av.

Backet stannar på -3600:-, verkligen inga pengar att tala om så även om det är mer än halva månadsplusset.

Pengarna bryr jag mig verkligen inte ett dugg om just nu, det känns som att jag större problem i att jag verkligen inte får nånting att fungera.

Absolut noll tajming, absolut noll klonk.

Lite godis;

Mot en 60/0, std obv;

***** Hand History for Game 1249906447 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 19:50:46 ET 2010

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: persson58 ( $764.58 )

Seat 2: Partyjack ( $1186 )

Seat 3: nollkoll ( $1129.94 )

Seat 4: VaNiaL ( $1000 )

Seat 5: satelles ( $1332.58 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

nollkoll posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Ah ]

VaNiaL folds.

satelles calls [$5].

persson58 raises [$20].

Partyjack raises [$72.5].

nollkoll folds.

satelles calls [$70].

persson58 calls [$55].

** Dealing Flop ** [ Kc, 2c, Th ]

Partyjack bets [$190].

satelles calls [$190].

persson58 folds.

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Partyjack bets [$440].

satelles calls [$440].

** Dealing River ** [ Qh ]

Partyjack is all-In.

satelles calls [$481].

Partyjack shows [ Ac, Ah ] a pair of aces.

satelles shows [ Qd, Qc ] three of a kind, queens.

satelles wins $2437 from the main pot with three of a kind, queens.

Alltså hur gör man detta??? Ja vill verkligen veta.

***** Hand History for Game 1249938140 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 20:27:19 ET 2010

Table Diana Turbo 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: VaNiaL ( $2216.88 )

Seat 2: bob_dylan ( $283.66 )

Seat 3: coffee ( $676.13 )

Seat 4: macka ( $1196.4 )

Seat 5: Partyjack ( $955 )

bob_dylan posts small blind [$2.5].

coffee posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Qs ]

macka folds.

VaNiaL folds.

bob_dylan calls [$15].

coffee folds.

** Dealing Flop ** [ Ah, 8s, 5s ]

bob_dylan checks.

Partyjack bets [$30].

bob_dylan calls [$30].

** Dealing Turn ** [ Td ]

bob_dylan checks.

Partyjack bets [$75].

bob_dylan calls [$75].

** Dealing River ** [ Jd ]

bob_dylan is all-In.

Partyjack calls [$161.16].

bob_dylan shows [ 7h, 9s ] a straight, seven to jack.

bob_dylan wins $558.02 from the main pot with a straight, seven to jack.

Game#1249939086 starts.

#Game No : 1249939086

Standard setup imo;

***** Hand History for Game 1249971319 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 21:02:22 ET 2010

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: persson58 ( $497.95 )

Seat 2: Partyjack ( $1192.67 )

Seat 3: nollkoll ( $1128.39 )

Seat 4: VaNiaL ( $1214.11 )

Seat 5: satelles ( $2673.84 )

VaNiaL posts small blind [$2.5].

satelles posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs Jd ]

persson58 calls [$5].

Partyjack raises [$22.5].

nollkoll folds.

VaNiaL folds.

satelles calls [$17.5].

persson58 calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ 5d, Js, Qc ]

satelles checks.

persson58 checks.

Partyjack bets [$45].

satelles folds.

persson58 raises [$90].

Partyjack calls [$45].

** Dealing Turn ** [ 3h ]

persson58 bets [$105].

Partyjack raises [$565].

persson58 is all-In.

** Dealing River ** [ 4s ]

persson58 shows [ 5h, 5c ] three of a kind, fives.

Partyjack shows [ Qs, Jd ] two pairs, queens and jacks.

Partyjack wins $179.55 from side pot#1 with two pairs, queens and jacks.

persson58 wins $1005.9 from the main pot with three of a kind, fives.

Game#1249972111 starts.

#Game No : 1249972111

Denna är väl den jag tycker att jag spelar riktigt dåligt.

Bestämmer mig för att ta en passiv linje bara för att jag vet att jag kan lägga topptvå mot Vanial.

Men när sen rivern har landat intalar jag mig att han lika bra kan ha något annat tvåpar (vad nu det skulle vara som han höjer utg)

Total hjärnblödning, noterbart att det är typ sekunder efter AA-QQ-handen så det är säkert lite efterdyningar..

***** Hand History for Game 1249906959 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 22, 19:51:21 ET 2010

Table Diana Turbo 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: VaNiaL ( $1062.28 )

Seat 2: Trillske ( $1183.76 )

Seat 3: coffee ( $679.74 )

Seat 4: macka ( $966.17 )

Seat 5: Partyjack ( $1197.65 )

macka posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9d Td ]

VaNiaL raises [$17.5].

Trillske folds.

coffee calls [$17.5].

macka calls [$15].

Partyjack calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 9h, Ts, 6d ]

macka checks.

Partyjack bets [$52.5].

VaNiaL raises [$140].

coffee folds.

macka folds.

Partyjack calls [$87.5].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

Partyjack checks.

VaNiaL bets [$215].

Partyjack calls [$215].

** Dealing River ** [ 4d ]

Partyjack checks.

VaNiaL bets [$585].

Partyjack calls [$585].

VaNiaL shows [ Tc, Th ] three of a kind, tens.

VaNiaL wins $1935 from the main pot with three of a kind, tens.

Game#1249907870 starts.

#Game No : 1249907870

Efter det största tappet satt jag bara och borrade ner huvudet och öste på för att försöka hitta tillbaka, men som sagt.. Verkligen ingenting stämmer.

Bara att bita sig i läppen, vilket jag faktiskt gjorde vid ett tillfälle så blodvite uppstod, och gå vidare.

Det är som sagt inget problem att backa 3600:- direkt, men just det faktum att det blir kaka på kaka hela tiden och jag får små indikationer på att det kanske skulle kunna vända och sen slår det tillbaka i ansiktet på mig.

Det blir väl ett försök till ordentligt med sömn och sen till att kliva på morgongrinden imorgon.

Nu kommer jag totalt skita i hur jag springer, det får gå som det går, jag ska bara spela mitt A-game så länge jag klarar av och bara ösa på.

Kommer bara bli två grind-dagar till för mig denna månad, eventuellt några timmar på Söndag.. Men i övrigt så får jag lägga allt krut på imorgon och Onsdag då konsumgrind och lite annat kommer i vägen.

+3062:- för månaden, typ hyra och en budget-utekväll.. :)

Ganska skönt för snål-psyket att jag jobbat ganska mkt så jag säkerligen kommer få en lön närmare 10K.

Som Hogge sa när jag snackade med honom tidigare idag, så länge man inte backar på kontot över hela månaden så finns det verkligen inte anledning att klaga.

Länk till kommentar

Alltså.. Sjuka, sjuka, sjuuuuka spel som man valt som huvudhobby i sitt liv.

Det hål som jag ägnade >3 timmar åt att stånga min skalle blodig för att ta igen igår kväll tog idag 90min att ta tillbaka utan att ens anstränga mig typ.

Sån jävla sickness över hur jag springer, visserligen skönt att hitta små rushpass var 10e dag.. Men det blir sånt dåligt flyt. :)'

Annars började det precis som jag avslutade igår;

***** Hand History for Game 1250227957 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 23, 09:34:03 ET 2010

Table Diana 19 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: lasse_wid ( $687.18 )

Seat 2: Markus800 ( $1024.51 )

Seat 4: flexxarn ( $176.61 )

Seat 5: Partyjack ( $1377.64 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

lasse_wid posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs Qc ]

Markus800 folds.

flexxarn folds.

lasse_wid is all-In.

Partyjack calls [$667.18].

** Dealing Flop ** [ 6c, As, 8s ]

** Dealing Turn ** [ Tc ]

** Dealing River ** [ Ac ]

lasse_wid shows [ Kc, Jc ] a flush, ace high.

lasse_wid wins $1359.36 from the main pot with a flush, ace high.

Här blir jag närmast chockad över att jag inte är uppe mot AA.

Fint ändå att 88 får ta en del av potten. :)

***** Hand History for Game 1250229042 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 23, 09:38:18 ET 2010

Table Diana Turbo 13 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: hella999 ( $586.03 )

Seat 2: Markus800 ( $1002.13 )

Seat 3: Partyjack ( $1211.83 )

Seat 4: ella2412 ( $133.32 )

Seat 5: krizzan ( $2297.05 )

hella999 posts small blind [$2.5].

Markus800 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Ks ]

ella2412 calls [$17.5].

krizzan calls [$17.5].

hella999 calls [$15].

Markus800 raises [$100].

Partyjack raises [$284.37].

ella2412 is all-In.

krizzan folds.

hella999 folds.

Markus800 is all-In.

Partyjack calls [$700.26].

** Dealing Flop ** [ 7h, 9s, 4h ]

** Dealing Turn ** [ 5s ]

** Dealing River ** [ 6h ]

Markus800 shows [ Qd, Qs ] a pair of queens.

Partyjack shows [ Kh, Ks ] a pair of kings.

ella2412 shows [ 8c, 8d ] a straight, five to nine.

Partyjack wins $1730.12 from side pot#1 with a pair of kings.

ella2412 wins $427.46 from the main pot with a straight, five to nine.

Game#1250229236 starts.

#Game No : 1250229236

Hade några intressanta händer till, men PT hängde sig som vanligt efter en timme.. Ska ta en screen av felmeddelandet jag får nästa gång, vet fan inte hur jag ska åtgärda det. Om jag "refreshar" databasen så fungerar det typ en timme till och sen hänger det sig.

Kanske är läge att en gång för alla göra ett ryck och fixa till HM om det går.

Hur som helst, stannar efter två timmar på +3400:- och +6498:- för månaden..

Pausar nu mest för att jag är rädd att jag känner mig för nöjd med att ha tagit igen gårdagsbacket men också för att jag tänkt pröva mitt knä på en långpromenad igen.

Sen blir det lite lunch och efter det får vi se hur det ser ut på SvS.

Länk till kommentar

Fudge nämner något som kan hjälpa dig... vilket du också vet och svarade.

Kör du med HM och autorebuy och några bord så bör du väl kanske få till att "blunda" för hur det går under sessionen och kanske en vecka? Bara för att testa hur det känns? Försöka glömma dessa sekvenser i det stora hela. Det kan vara svårt att gå ifrån ett sätt man kör med men du har allt att vinna på det.

Posta inte resultaten utan bara händer ett tag och se hur det går.

Du skriver förbannat trevliga poster och jag är inne och läser då och då. Keep it up! Du spelar obv bra också o skulle garanterat må bättre om du droppar resultatorienteringen du kör.

Länk till kommentar

gg var rätt softa games imorse

Ja de va riktigt soft, men måste säga att de va bra mkt mjukare igår kväll efter 21 typ. Helt vansinnigt mkt fisk va de då.. Man blir nog aldrig klok på variansen. :)

Fudge nämner något som kan hjälpa dig... vilket du också vet och svarade.

Kör du med HM och autorebuy och några bord så bör du väl kanske få till att "blunda" för hur det går under sessionen och kanske en vecka? Bara för att testa hur det känns? Försöka glömma dessa sekvenser i det stora hela. Det kan vara svårt att gå ifrån ett sätt man kör med men du har allt att vinna på det.

Posta inte resultaten utan bara händer ett tag och se hur det går.

Du skriver förbannat trevliga poster och jag är inne och läser då och då. Keep it up! Du spelar obv bra också o skulle garanterat må bättre om du droppar resultatorienteringen du kör.

Ja alltså det finns ett par poänger där, men att öht inte hålla koll på resultatet i en vecka är i princip omöjligt för mig då jag köper marker varje gång jag loggar in och varje gång jag stänger klienten så står det hur mkt som förs tillbaka.

Så att helt koppla bort det kan bli svårt, däremot ska jag helt klart tänka på att koppla bort det under sessions och kanske även över hela dagar.

Dessutom har jag i vissa hänseenden nästan extrema kontrollbehov, på samma sätt som jag gärna planerar hela dagens händelser i huvudet redan under förmiddagen så känner jag att jag vill ha en gnutta koll på hur jag går pokermässigt också.

Men som sagt, jag har inget att förlora på att koppla bort det mer än jag gör idag.

Däremot att koppla bort det en hel vecka, även om det inte vore typ fysiskt omöjligt mtp klientens utseende så skulle det nog vara mer negativt än positivt då jag skulle bli väldigt nyfiken och stressad över att inte veta hur jag har gått över en längre period.

Kanske är det en stor svaghet i mig som pokerspelare, samtidigt tror jag att mitt "kontrollbehov" är en av anledningarna till att jag presterar relativt jämna och stabila resultat jämfört med många andra på samma nivå.

Efter en lång promenad i -8 grader och ISANDE motvind längst ute mot viken som går in här vid Östhammar tog jag mig hem och slängde ihop en härlig köttfärssås med oregano, basilika, färska champinjoner, cocktailtomater, paprika sambal och en massa annat göttigt.

Drog ett storkok så räcker nog till 3 ordentliga portioner.. Ganska skönt då det verkligen inte är någon höjdare att laga mat åt sig själv.

Ska plocka lite här hemma, förbereda för tvättstugan ikväll osv.

Får se om jag hittar spelsuget lite senare.. Blir några timmar absolut senast ikväll oavsett.

Länk till kommentar