mrmaster Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Angående Presto så har jag verbalt misshandlat honom x antal gånger för jag tycker han e så fiskig speciellt preflop OOP men han lyckas alltid sitta med en fin stack. Just nu har jag honom som en semi-kompetent men extremt good run. Hans fiskiga OOP 3-bets syner med 24s osv... kommer inte att hålla i längden mot mig. Man ska väl dock ge han cred för att alla verkar tycka han är fisk men plussar friskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Varför är alla så rädda för att syna preflop? Jag tror det är bara för att typ instruktörer på Cr, DC säger d. Jag har över 100% gap mellan vpip o pfr och har aldrig haft en backmånad på ungefär 2,5 år. Om man nu räknar 15 +15 = ökning med 100% så 30 vpip o 15 pfr motsvarar 100% gap. tycker inte att folk på 2,5/5 och lägre bör bry sig allt för mkt, längre upp mot 25/50 osv tror jag att de blir svårare att inte läcka vid sånna stats (man får mer uppenbara ranger osv, mycket svårare att balansera) håller med dig annars! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Angående Presto så har jag verbalt misshandlat honom x antal gånger för jag tycker han e så fiskig speciellt preflop OOP men han lyckas alltid sitta med en fin stack. Just nu har jag honom som en semi-kompetent men extremt good run. Hans fiskiga OOP 3-bets syner med 24s osv... kommer inte att hålla i längden mot mig. Man ska väl dock ge han cred för att alla verkar tycka han är fisk men plussar friskt. du är alltså Presto? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 7 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 kan inte förstå varför man skulle vilja vika där jag vill nog vika mot fiskar i detta läge, dom bluffar aldrig här och dom värdebetar aldrig sämre... orkar inte räkna exakt vad vi får för odds håller dock med dig lite, en hjältesyn äre ju verkligen inte Alltså fisken hade 0,6 i AF.. När han väl bettade så var det minbettar för att få omslag i princip. Kanske var detta som fick mig att syna då han väldigt sällan stoppade in pengar självmant i potten.. Och visst, hjältesyn kan man väl inte kalla det.. Men en bluffsyn är det ju ändå då jag är väldigt övertygad om att jag bara slår rena bluffar med kanske några par+steg-combos som också är rena bluffar på river. Jag kommer ju aldrig få se en KQ/KJ när han pushar rakt ut på river där mtp hans tidigare spel. Håller till viss del med om det du säger. Förut har jag lirat 30/18 typ, nu viker jag SB oftare i ohöjda potter och nån annan justering så ligger väl på typ 26/18. Det har blivit som nåt tabu att flata, och jag tror en hel del foldar/raisar med nån slags autopilot. Jag tycker en hel del händer passar bra att flata i pos (pp, sc, KQ, KJs osv) så länge inte blindsen är squeezegalna osv och en hel del funkar bra att flata i blindsen. Ta en hand som KJs i BB, 3betar vi foldar tex cutoff sämre händer och kvar blir par, händer som dominerar oss och ett gäng fyrbetar som vi inte kan spela vidare mot. Men flatar vi kommer vi ofta dominera hans floppa-par-händer. Vet inte om jag uttryckte mig bra i all hast nu, men tycker det är ett intressant ämne. Sen är jag table selection nit och att jag flatar mycket är för att jag spelar mot många dåliga spelare. Mot duktiga regs som barellar mer osv så försöker jag tajta till det mer. Mycket, mycket bra skrivet. Känner igen mig väldigt mkt i detta och även om jag är bra mkt tightare så har även jag ett "för stort gap".. Men som Cobb skriver och som vi säkert är många som har märkt fungerar det alldeles utmärkt på så här låga nivåer. Sen måste man väl säga att det inte direkt går att jämföra Megadeths 30/15 med Prestos 64/14 även om jag förstår att det inte är så Megadeth menar.. 64% vpip varav 50% limp ger ju en rätt så vidrig preflop range imo. Angående Presto så har jag verbalt misshandlat honom x antal gånger för jag tycker han e så fiskig speciellt preflop OOP men han lyckas alltid sitta med en fin stack. Just nu har jag honom som en semi-kompetent men extremt good run. Hans fiskiga OOP 3-bets syner med 24s osv... kommer inte att hålla i längden mot mig. Man ska väl dock ge han cred för att alla verkar tycka han är fisk men plussar friskt. Jo.. Han är ju dessutom rejält kaxig och självgod i chatten.. Något som framförallt stör mig då han verkligen gör de vidrigaste jävla spelen mellan varven. Hade ju tänkt spela lite efter skidskyttet.. Men de såg så jävla tight och segt ut, samtidigt som ja va lite hängig.. Så slängde på "V för Vendetta" istället. Hade ju tänkt se den nån kväll i december, men hittade den inte.. Det visade sig att tjejens kompis hade lånat den och jag fick tillbaka den igår. Riktigt, riktigt jävla bra film måste jag säga! Ni som inte sett den ska bara se till att göra det imo. Filmen lär sluta vid 18, då styr jag ihop nån omelett eller annan lätt middag och sen ska jag köra hela kvällen på svs eller till jag hittar ett schysst plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 tycker inte att folk på 2,5/5 och lägre bör bry sig allt för mkt, längre upp mot 25/50 osv tror jag att de blir svårare att inte läcka vid sånna stats (man får mer uppenbara ranger osv, mycket svårare att balansera) håller med dig annars! Tror faktiskt inte såna stats är vinnande annat än på svs 2,5/5 och nedåt. Å andra sidan verkar straycat sitta fullstackad på 5/10 nuförtiden så ska inte säga för mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Att man spelar på lägre nivåer ser jag mer som en anledning till att kunna spela ännu aggresivare i position istället för att börja limpa mer eftersom folk ändå inte exploaterar ens spel. Det är sjukt lite squeezespel från blindsen även fast man isolerar fisken från knappen 10 händer i rad. Otroligt hur många som limpsynar en raise ur pos med skithänder som dom sedan lägger på floppen för en cb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Tror faktiskt inte såna stats är vinnande annat än på svs 2,5/5 och nedåt. Å andra sidan verkar straycat sitta fullstackad på 5/10 nuförtiden så ska inte säga för mycket Chrull påstod ju att han vann en 20k i månaden på 2,5/5. han hade väl stats som 50/10 eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Chrull påstod ju att han vann en 20k i månaden på 2,5/5. han hade väl stats som 50/10 eller något. Från en annan tråd Jkk har ju rätt i det han säger. Tror det är en hel del regs på nivån som springer över sitt ev utan att inse det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Att man spelar på lägre nivåer ser jag mer som en anledning till att kunna spela ännu aggresivare i position istället för att börja limpa mer eftersom folk ändå inte exploaterar ens spel. Det är sjukt lite squeezespel från blindsen även fast man isolerar fisken från knappen 10 händer i rad. Otroligt hur många som limpsynar en raise ur pos med skithänder som dom sedan lägger på floppen för en cb. Vill bara poängtera att jag personligen inte har syftat nåt på att limpa. Bara att flatta raisar. Limpar i princip aldrig. Edit: Limpar bakom ibland, typ fisken som aldrig viker för isoraise limpar cutoff och jag har 22 på knappen. Kanske läcka, vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Chrull påstod ju att han vann en 20k i månaden på 2,5/5. han hade väl stats som 50/10 eller något. jag har snittat 150k i månaden på 2,5/5 under 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 jag har snittat 150k i månaden på 2,5/5 under 2009 ? Om man gå efter din graf på andra sidan måste du alltså spelat en 200k händer i månaden då? LVLVLVLVLVL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 ? Om man gå efter din graf på andra sidan måste du alltså spelat en 200k händer i månaden då? LVLVLVLVLVL då har du förstått vad jag ville poängtera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 då har du förstått vad jag ville poängtera Yes men är blåögd och litar på folk tills motsatsen bevisas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomas_0011 Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Nu har det ju pratats mycket om Presto (som visade sig vara mrmaster?!) Ett par andra namn jag råkat ut för på 2.5/5 PL svs är t.ex. fredde_87, lassew, mastahh, Suffercity, slaktarnxxx Synpunkter på dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Nu har det ju pratats mycket om Presto (som visade sig vara mrmaster?!) Ett par andra namn jag råkat ut för på 2.5/5 PL svs är t.ex. fredde_87, lassew, mastahh, Suffercity, slaktarnxxx Synpunkter på dom? dom 2 senare är mkt dåliga iaf, dom första 3 har jag ingen aning om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 jag ser fredde_87 som ganska stabil och svårspelad iaf, men jag vet inte riktigt.. har inte så många händer mot honom så han kan ju ha sprungit bra mot mig lika gärna, resten har jag ingen koll på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Chrull påstod ju att han vann en 20k i månaden på 2,5/5. han hade väl stats som 50/10 eller något. Yes men är blåögd och litar på folk tills motsatsen bevisas! Chrull och Markus800 är två av de som ligger mest minus i min databas. Men en kväll när jag satt mig för att spela så hade Chrull 8k på ett bord och 7k på det andra(NL 2.5/5). Har ändå svårt att tro att Chrull gör några större pengar då jag tycker han synar för tok för mkt och han har verkligen en tendens att ge bra betalt när man träffar. Markus800 verkar dock vara en bra spelare trots att han ligger så mkt minus i min databas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 7 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 jag har snittat 150k i månaden på 2,5/5 under 2009 *inväntar ett borat-not* Grinden är på nu iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 7 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Chrull och Markus800 är två av de som ligger mest minus i min databas. Men en kväll när jag satt mig för att spela så hade Chrull 8k på ett bord och 7k på det andra(NL 2.5/5). Har ändå svårt att tro att Chrull gör några större pengar då jag tycker han synar för tok för mkt och han har verkligen en tendens att ge bra betalt när man träffar. Markus800 verkar dock vara en bra spelare trots att han ligger så mkt minus i min databas. Chrull rushade ju livet ur sig ett par månader, Markus är riktigt duktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sh4rkbite Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 PJ ungefär hur många spelare finns det på SvSp som gör att du byter bord ifall de sätter sig ner och bordet förövrigt inte e superfiskit? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Megadeth Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Håller till viss del med om det du säger. Förut har jag lirat 30/18 typ, nu viker jag SB oftare i ohöjda potter och nån annan justering så ligger väl på typ 26/18. Det har blivit som nåt tabu att flata, och jag tror en hel del foldar/raisar med nån slags autopilot. Jag tycker en hel del händer passar bra att flata i pos (pp, sc, KQ, KJs osv) så länge inte blindsen är squeezegalna osv och en hel del funkar bra att flata i blindsen. Vet inte om jag uttryckte mig bra i all hast nu, men tycker det är ett intressant ämne. Sen är jag table selection nit och att jag flatar mycket är för att jag spelar mot många dåliga spelare. Mot duktiga regs som barellar mer osv så försöker jag tajta till det mer. Wow, Jag trodde jag skulle bli fullständigt idiotförklarad som vanligt på här men istället fick jag en trevlig ton från flera som tycker det inte var så dumt alls... Riktigt kul. Man måste ju liksom utnyttja alla dessa tomtar och man måste ju vara riktigt feg och dålig postflop om man spelar 16/12 mot galningar och tomtar på ett SVS bord i sina bästa stunder, bara för att alla instruktörer hånar såna spel och tabubelagt det. Jag känner bara att jag vill spela så mycket händer som möjligt mot såna spelare. Sen är det klart jag inte limpsynar o spelar "tomtestats" spel lika mycket mot Partyjack och andra regs. This aint tight fucking Full Tilt är lite min poäng... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hittapengarna Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Allvarligt sitter du och svär på riktigt som du skriver i chatten i småpotter när du floppar stegen med AQ? " JAG SPYYYYR " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrmaster Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 du är alltså Presto? Nej, jag heter Notawesome99 nuförtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Chrull och Markus800 är två av de som ligger mest minus i min databas. Men en kväll när jag satt mig för att spela så hade Chrull 8k på ett bord och 7k på det andra(NL 2.5/5). Har ändå svårt att tro att Chrull gör några större pengar då jag tycker han synar för tok för mkt och han har verkligen en tendens att ge bra betalt när man träffar. Markus800 verkar dock vara en bra spelare trots att han ligger så mkt minus i min databas. Chrull måste ju rushat som fan för han har ofta riktigt feta stackar som jag gör allt för att få en bit av. Att han är kass vet ju alla som lirat honom även om han säkerligen smiskar upp alla vektighta fiskar. 5-tablar honom ändå så ofta jag kan och ligger väl upp 5k på honom också, men mkt möjligt att han lyckades dra in rätt bra över nån månad eller två. Markus är väl inte så duktigt som alla säger...? Vet att han krossade nån månad men han gör ju alldeles för många moves för nivån, sett honom torska en hel del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 7 Januari , 2010 Rapport Share Postad 7 Januari , 2010 Nej, jag heter Notawesome99 nuförtiden. ok du lirar bra presto-kontot ibland då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts