Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

Fo sho! :D

Huvudvärk idag. Städning väntar för att öht kunna tänka på frukost, står ölburkar och halvdruckna groggar överallt just nu.

Bäst utklädd igår var utan någon som helst tvekan Zorba som normalt är lite halvlik Janne Tauer.. Djurgårdare som han är så drar man ganska snart parallellerna. Med ett hårband och DIF-stället på var det en kopia.

Jag joinade i en och annan "Janne ee vänsterbaaaack.."

And the rest is history.

Idag blir det som sagt fotboll och hockey, ska försöka kurera huvudvärken och spela lite innan dess. Men jag har svårt att tro det faktiskt. Däremot några turneringar ikväll vore kul.

Fan, har lite småont i fötterna efter att ha röjt runt med fotbollsdojorna hela kvällen. Tur att man inte tog skruvdobb...

Fick även ta en jävla massa jobbiga fotbollsnack med diverse randoms, så jävla jobbigt att jag till slut började påpeka att knytnävar gör rätt ont om dom träffar näsor i hög fart och med ca 100 kg bakom. Det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan, har lite småont i fötterna efter att ha röjt runt med fotbollsdojorna hela kvällen. Tur att man inte tog skruvdobb...

Fick även ta en jävla massa jobbiga fotbollsnack med diverse randoms, så jävla jobbigt att jag till slut började påpeka att knytnävar gör rätt ont om dom träffar näsor i hög fart och med ca 100 kg bakom. Det funkade.

Hahaha, mkt härligt att höra.

Dock tror jag det var tomma ord, Tauer är väl ingen het kille eller? :D

Tanken var ju igår att jag skulle hitta lite grind innan sportsöndagen drar igång på allvar.. Nu är målet mer att få i mig en ordentlig måltid innan sporten börjar.

Det måste fan va åldern som gör att man är så jävla dålig på att dricka nu för tiden, visst gick det ner en hel del olika sorters alkoholhaltiga drycker igår.. Men det var verkligen ingen monsterfylla på så sätt.

Lik förbannat känns det som att jag blivit överkörd av ett tåg idag typ.

För 5 år sen kunde man ta tre såna här halvdana fyllor på en vecka och sen ändå må kanon på söndagen. Kanske är lika bra att man får bevis på att det inte är bra för kroppen, blir ju inte alls lika ofta nu för tiden..

Kan hända att jag hittar lite grind mellan fotbollen och hockeyn, annars får det bli ikväll.

Länk till kommentar

Det är iaf inte åldern som styr över bakfyllan. Jag var mästare på dåliga bakfyllor för några år sen. (typ standard att ligga och spy i fosterställning till 6 på kvällen) Men nu blir jag knappt bakis längre. Riktigt skönt att ha normla söndag nu iaf =)

btw Byt topic till BLACK IS BACK!

Länk till kommentar

Galet värde just nu i alla fall

Nu blir jag sugen.. Kanske blir lite spel efter min saltiga salami-omelett, innehåller allt man behöver för att bota en baksmälla - inbillar jag mig.. :)

Det är iaf inte åldern som styr över bakfyllan. Jag var mästare på dåliga bakfyllor för några år sen. (typ standard att ligga och spy i fosterställning till 6 på kvällen) Men nu blir jag knappt bakis längre. Riktigt skönt att ha normla söndag nu iaf =)

btw Byt topic till BLACK IS BACK!

Gudskelov har jag inte vomiterat idag, var ett tag sen de va riktigt så illa också.. Men jag har ändå en jävla era av ordentliga bakfyllor.

Vad har du ändrat i ditt liv för att undvika detta?

Det enda jag kan tänka mig är att dricka mindre, och den möjligheten finns ju alltid. :D

Gäller för er att skynda er att öppna munnen, om typ 4 timmar får ni skryta om er sjätteplats i hockeyallsvenskan istället. :)

Tror helt ärligt att blåvitt vinner idag.

Men visst, det vore starkt av AIK att bryta IFKs sjuka hemmasvit (vilket iofs inte behövs för att vinna guldet).

Det blir oavsett jävligt spännande.

Framförallt är jag bara jävligt glad över att det är två klassiska storlag som slåss om guldet, känns som att svensk klubbfotboll skulle tjäna på att makten hamnar hos 4-5 riktiga topplag som på sikt kan bygga ett lag som är någorlunda slagkraftigt ute i europa.

Visst kan de va skoj när typ 80% av lagen i AS har chansen till guld inför säsongen, men det vore ännu roligare med ordentlig spets ute i champions league.

Länk till kommentar

Har typ inte ändrat på något, så vet inte varför jag inte mår dåligt längre. Olika stadier i livet kanske :)

Så kan det vara.. Hoppas mitt stadie snart är över iaf. :)

Helt otroligt skönt med en ledning i halvtid, jätteplus till framförallt Bjarnason som tidigare varit totalt jätteanonym i alla de matcher jag har sett honom tidigare i år.

Sen är jag lite förälskad i mittfältstuggaren Sebastian Eriksson som alltid springer tills han knappt kan stå upp.

Det går bra att blåsa av nu.

Länk till kommentar

Kan någon berätta för Martin "Mannen" Mutumba att Nora Strandberg är en kvinna och inte en "mannen"?[/quote

Det känns inte så lätt att förklara något för den "mannen". Sen Bojan Djordjic är ju så pinsam, han är riktigt dålig i matchen, blir utbytt men ska ändå ta på sig äran efter i intervjun med Dahlkvist. Större pajas får man leta efter, eller njaa skulle vara "mannen" mutumba i så fall.

Länk till kommentar

SM GULD!

Så skönt att tysta alla som hatar aik bara för saken och inte ens håller på gbg utan något annat bottenlag.

Dock synd att bajen åker ut djurgården skulle dock kunna få ryka.

Som sagt, nu fokuserar vi på hockey. :)

Kan någon berätta för Martin "Mannen" Mutumba att Nora Strandberg är en kvinna och inte en "mannen"?[/quote

Det känns inte så lätt att förklara något för den "mannen". Sen Bojan Djordjic är ju så pinsam, han är riktigt dålig i matchen, blir utbytt men ska ändå ta på sig äran efter i intervjun med Dahlkvist. Större pajas får man leta efter, eller njaa skulle vara "mannen" mutumba i så fall.

Hehe, till skillnad från Bojan så är trots allt Mutumba en jävligt bra fotbollsspelare. Tycker Bojan är lite för stor i käften mtp att hans enda kvalité är att stå still och slå inlägg typ.

Bara att hoppas AIK gör något bra av förstaplatsen, vore sjuuukt roligt med ett svenskt lag i CL snart.

Blåvitt kommer ju igen, stommen kommer fortfarande vara yngst i allsvenskan nästa år och klarar man sig från korsbandsskador och slipper sälja två nyckelspelare så tror jag guldet kommer tillbaka till kamratgården snart.

Precis dragit igång BIF-FBK på webtv nu, tror jag drar igång lite turneringar eller cash på sidan.. Beror lite på suget.

Länk till kommentar

Tycker inte synd om någon, men om både djurgården och bajen åker ur så finns det inga derbyn kvar.

Vilket är sjukt dåligt för aik och extremt tråkigt för publiken då det är dom matcherna som det är drag på.

Man behöver ju inte hata alla andra sthlm lag bara för man håller på aik.

Länk till kommentar

Tycker inte synd om någon, men om både djurgården och bajen åker ur så finns det inga derbyn kvar.

Vilket är sjukt dåligt för aik och extremt tråkigt för publiken då det är dom matcherna som det är drag på.

Man behöver ju inte hata alla andra sthlm lag bara för man håller på aik.

Ungefär som jag känner för Leksand i hockeyn mao.

vad tycker du om incidenten mot molin jacken?

Alltså jag vet inte riktigt..

Det är ju checking to the head, boarding och charging i samma moment. Har väl varit med om böter och avstängningar för bra mkt lindrigare tacklingar.

Samtidigt är det tråkigt på så vis att spelarna blir lite fega och inte vågar smälla på efter sargerna vilket trots allt är det många vill se, när sånt bestraffas hårt.

Det är väl också så att europeiska spelare alltid har varit dåliga på att skydda sig själva efter sargen.

Kolla på en spelare som varit i NHL och spelat, han ställer sig aldrig och gräver efter pucken med ansiktet mot sargkanten.. Då smäller det liksom.

Men med tanke på hur ribban har legat i ES tidigare år och hittills i år så ska det ju bestraffas lika hårt såklart.

Länk till kommentar

Vore kul om du kunde fördjupa dig.. Förmodligen så är du en sån skön hater som tycker att det är roligt att uttrycka sin åsikt på fyllan/bara ändå men oavsett inte ha några argument för varför man tycker som man tycker.

Har man ett "åskådar-konto" så ska man hålla det som ett sånt, även på Lördagar. Din lilla äckliga svennebanan.

Ganska patetiskt svar... 8-):-D

Vilken del av hande gillar du?

Du kallsynar en 3bet när shortstacken med 100 kr som höjde utg är kvar att prata, inte så snyggt.. på floppen donkar du ut med ditt färgdrag.. halvkallt, men du gillar kanske att spela stora potter med färgdrag?.. på turn får du in pengarna iskallt.. men föklrara gärna vilken del av handen du gillar och bli inte så jävla taggig så fort någon inte gillar en hand..

Länk till kommentar

Du kallsynar en 3bet när shortstacken med 100 kr som höjde utg är kvar att prata, inte så snyggt.. på floppen donkar du ut med ditt färgdrag.. halvkallt, men du gillar kanske att spela stora potter med färgdrag?.. på turn får du in pengarna iskallt.. men föklrara gärna vilken del av handen du gillar och bli inte så jävla taggig så fort någon inte gillar en hand..

Jag tycker att det är mer patetiskt att inte snabbspola till förklaringen. "Du suger" är så jävla 2008 :P

Länk till kommentar

Du kallsynar en 3bet när shortstacken med 100 kr som höjde utg är kvar att prata, inte så snyggt.. på floppen donkar du ut med ditt färgdrag.. halvkallt med shortisen bakom.. på turn får du in pengarna iskallt.. men föklrara gärna vilken del av handen du gillar och bli inte så jävla taggig så fort någon inte gillar en hand..

Har inte sagt att jag gillar hur jag spelade handen, förklarade innan att jag har haft cpmkt beefs med fi och därför blir åtminstone turn riktigt kall, kanske också hela handen. En liten läcka att jag ändrar mitt spel för mkt när jag är uppe mot mina nemesis-fiskar.

Anledningen till taggen var att jag klarar mig utan spydiga kommentarer utan någon som helst motivering.

När du nu förklarar hur du menar ber jag om ursäkt, bara alldeles för vanligt att folk kräker ur sig något utan att eg ha någon grund för det hela och sen heller inte svarar när man ber om en fördjupning.

Anledningen till att jag öht lägger upp händer är ju kritik, men då vill jag inte veta bara bra eller anus utan vad som är bra eller anus.

Det enda jag eg inte gillar med hur jag spelade handen är turn eg.

Ska man börja lägga suitade wheel-A med de pottoddsen så blir det ganska nittigt i längden.

Donkbet på floppen i flervägspotter behöver inte heller va så jävla värdelöst som alla fått för sig, mtp att motståndet på nivån generellt sätt är så jävla passivt.

Jaja, syltade iaf upp ett par micro sit&goes på stars bredvid hockeyn som är riktigt kall. Brynäs styr spelet mestadels men Markström slarvar in två av fyra skott så poängchansen är väl redan minimal antar jag.

Tror inte ja kommer orka spela något seriöst, har inget sug för nånting alls faktiskt. Känns som att jag slöar sönder mig ikväll och grindar hårt i veckan istället.

Länk till kommentar

Har inte sagt att jag gillar hur jag spelade handen, förklarade innan att jag har haft cpmkt beefs med fi och därför blir åtminstone turn riktigt kall, kanske också hela handen. En liten läcka att jag ändrar mitt spel för mkt när jag är uppe mot mina nemesis-fiskar.

Anledningen till taggen var att jag klarar mig utan spydiga kommentarer utan någon som helst motivering.

När du nu förklarar hur du menar ber jag om ursäkt, bara alldeles för vanligt att folk kräker ur sig något utan att eg ha någon grund för det hela och sen heller inte svarar när man ber om en fördjupning.

Anledningen till att jag öht lägger upp händer är ju kritik, men då vill jag inte veta bara bra eller anus utan vad som är bra eller anus.

Det enda jag eg inte gillar med hur jag spelade handen är turn eg.

Ska man börja lägga suitade wheel-A med de pottoddsen så blir det ganska nittigt i längden.

Donkbet på floppen i flervägspotter behöver inte heller va så jävla värdelöst som alla fått för sig, mtp att motståndet på nivån generellt sätt är så jävla passivt.

.

Jag tycker inte man kan räkna med de potoddsen som du har för tillfället när utg är kvar att prata och endast har 100 kr kvar utan man borde få betala 120 kr väldigt ofta för att få se en flopp i det läget..

Jaja jag ber om ursäkt för min spydiga kommentar men orkade inte när du var så snabb att skriva en otrevlig kommentar till embassybaby som inte gillade din syn pre utan att analysera om det kan vara något annat än 3betens storlek som inverkar. ( i detta fallet ett troligt ställ från shortisen.) Ska skärpa mig och försöka ge någon konstruktiv kommentar i framtiden.:-)

Länk till kommentar

Jag tycker inte man kan räkna med de potoddsen som du har för tillfället när utg är kvar att prata och endast har 100 kr kvar utan man borde få betala 120 kr väldigt ofta för att få se en flopp i det läget..

Jaja jag ber om ursäkt för min spydiga kommentar men orkade inte när du var så snabb att skriva en otrevlig kommentar till embassybaby som inte gillade din syn pre utan att analysera om det kan vara något annat än 3betens storlek som inverkar. ( i detta fallet ett troligt ställ från shortisen.) Ska skärpa mig och försöka ge någon konstruktiv kommentar i framtiden.:-)

Ok, då är vi cool.

Hade faktiskt inte ens reflekterat över shortstacken bakom innan du skrev det. Så tack för fördjupningen.

Grinden är igång nu iaf, känner mig faktiskt jävligt spelsugen.

Ska försöka bygga in en del av det jag tränade mig på i Lördags, trebarrelade mer än jag gjort nånsin i mitt liv.. Kanske skulle tjäna på att bygga ut mitt spel lite i aggressivitet.

Har iaf sovit 9 timmar jävligt djup sömn.. Annars brukar ja kunna känna mig lite semibakis även den andra men inte så idag gudskelov.

Blir utelunch med Wiggan idag också, om det inte bara va fyllesnack från hans sida.

Länk till kommentar

Nästan tre timmar avverkade, blev rätt snurrig i huvudet på slutet så avslutar lite tidigare än jag eg behövde.

Började jävligt segt och åkte på några smällar och semisuckouts tidigt:

Hur ofta vinner man en (semi)freeroll liksom?

***** Hand History for Game 1155925168 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, November 2, 09:16:24 ET 2009

Table Diana Turbo 20 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $2464.4 )

Seat 2: sofipropp ( $721.97 )

Seat 3: Lovar?n ( $333.74 )

Seat 5: Eskil3 ( $383.17 )

Eskil3 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Kd ]

sofipropp folds.

Lovar?n folds.

Eskil3 raises [$12.5].

Partyjack raises [$55].

Eskil3 calls [$45].

** Dealing Flop ** [ Jd, Qh, 8d ]

Eskil3 checks.

Partyjack bets [$90].

Eskil3 calls [$90].

** Dealing Turn ** [ Td ]

Eskil3 bets [$150].

Partyjack raises [$300].

Eskil3 is all-In.

** Dealing River ** [ As ]

Partyjack shows [ Kc, Kd ] a straight, ten to ace.

Eskil3 shows [ Ks, Th ] a straight, ten to ace.

Partyjack wins $66.83 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

Eskil3 wins $375.67 from the main pot with a straight, ten to ace.

Partyjack wins $375.67 from the main pot with a straight, ten to ace.

Tycker bara fi spelar den här så jävla osexigt som det går att göra. Fast på turn kan han väl kanske inte komma ifrån den...

***** Hand History for Game 1155923780 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, November 2, 09:10:37 ET 2009

Table Diana 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1189.88 )

Seat 2: Gul ( $561.05 )

Seat 3: hella999 ( $502.22 )

Seat 4: Kirkelina ( $564.94 )

Seat 5: Kurvalasse ( $944.01 )

hella999 posts small blind [$2.5].

Kirkelina posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qc Qh ]

Kurvalasse raises [$20].

Partyjack raises [$70].

Gul folds.

hella999 calls [$67.5].

Kirkelina folds.

Kurvalasse folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, Td, 3h ]

hella999 checks.

Partyjack bets [$123.75].

hella999 calls [$123.75].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

hella999 checks.

Partyjack bets [$309.37].

hella999 is all-In.

** Dealing River ** [ Kc ]

Partyjack shows [ Qc, Qh ] a pair of queens.

hella999 shows [ Kh, Ah ] a pair of kings.

Partyjack wins $0.9 from side pot#1 with a pair of queens.

hella999 wins $1014.44 from the main pot with a pair of kings.

Jävligt snygg push på turn:

***** Hand History for Game 1155951294 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, November 2, 10:43:18 ET 2009

Table Diana Turbo 22 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1132.43 )

Seat 2: Tompa251 ( $194 )

Seat 3: 1000RR ( $334.58 )

Seat 4: Geranimo ( $654.57 )

Seat 5: nikita123 ( $259.82 )

nikita123 posts small blind [$2.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Qh ]

Tompa251 folds.

1000RR calls [$5].

Geranimo folds.

nikita123 raises [$22.5].

Partyjack calls [$20].

1000RR folds.

** Dealing Flop ** [ Ac, As, Qc ]

nikita123 checks.

Partyjack checks.

** Dealing Turn ** [ 6h ]

nikita123 is all-In.

Partyjack calls [$234.82].

** Dealing River ** [ 9c ]

Partyjack shows [ Ad, Qh ] a full house, aces full of queens.

nikita123 shows [ Kc, Ah ] three of a kind, aces.

Partyjack wins $511.53 from the main pot with a full house, aces full of queens.

Jävligt snygg push på river..

***** Hand History for Game 1155957707 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, November 2, 11:00:47 ET 2009

Table Diana Turbo 22 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1312.28 )

Seat 2: VaNiaL ( $998.57 )

Seat 3: snakeball ( $109.38 )

Seat 4: Geranimo ( $605.34 )

Seat 5: simba63 ( $307.1 )

simba63 posts small blind [$2.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Th Qh ]

VaNiaL folds.

snakeball calls [$5].

Geranimo calls [$5].

simba63 calls [$2.5].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ Js, Ks, 7c ]

simba63 checks.

Partyjack bets [$20].

snakeball calls [$20].

Geranimo calls [$20].

simba63 folds.

** Dealing Turn ** [ 6d ]

Partyjack bets [$40].

snakeball calls [$40].

Geranimo calls [$40].

** Dealing River ** [ Ah ]

Partyjack bets [$135].

snakeball folds.

Geranimo is all-In.

Partyjack calls [$405.34].

Partyjack shows [ Th, Qh ] a straight, ten to ace.

Geranimo shows [ As, 7s ] two pairs, aces and sevens.

Geranimo wins $0 from side pot#1 with two pairs, aces and sevens.

Partyjack wins $1265.68 from the main pot with a straight, ten to ace.

Game#1155958015 starts.

#Game No : 1155958015

Tack vare gåvor liknande de två sista, och bara allmänt mycket fisk så sprang jag på rätt bra sista timmen av passet och stannar på +2386:-.

Tänkte ta mig en dusch nu, va för slö för att duscha igår så utekvällen sitter fortfarande kvar i huden på mig.. Känns så där lagom snuskigt.

Sen blir det en utelunch med wiggan innan jag förmodligen (om jag inte får jätte energi-tapp) går på grinden igen i eftermiddag.

Länk till kommentar