Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yo, hoppas att du inte e ledsen för att jag inte skriver lika mycket som under min sjuk ( stalker ) vecka,,,,, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grattis till ett fint res, du har ju haft det lite svänigt trots allt....;-)

Vet att detta varit på tapeten innan men jag frågar igen, det har gått en tid sens sist ju......

Ved är ditt mål med pokern nu. Du är ju 25, lirar heltid, tjänar bra. Men meningen med att lira heltid är ju kanske att röra sig lite upp. Så vi börjar snacka deg. NL1000 ger ju bra deg, men inte till nåt HighRollA liv. O ska man under några år gjort detta kan det vara skönt med en fin peng på kontot, du har ju redan jobbat ihop en del iofs, men ett bankkonto är nåt som e svårt att få o rinna över......

Det jag vill komma till o gärna se, är ju en flytt till NL2000 nu. Rullad måste du ju vara nu.

Varför inte starta october enbart på NL2000. Backar du 5inköp, typ. Då är det bara bita i det sura äpplet o grinda NL1000 igen. Visst, detta gör ju att det inte blir någon rekmånad men målet är ju rekordmånad åt andra hållet.

Det är många som vet att det är tufft att gå upp i nivå, men då man landat så ger det lön för mödan,,,,

Aja, bäst koll o känsla har du ju själv. Kul att ge ideer bara. Detta är en av de få DB`s jag följer.

Den är bra för att den blandar Pokerspel med annat, men utan att skena iväg till typ 5-10 sidor utan poker o bara dravell istället, vilket tyvärr gör många DB`s trista.

Keep up the good play,,,,,;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska kall raise med AQs i mina ögon iaf

Okej, hur skulle du spela handen? Är det ett alternativ att kallsyna och spela turn trehandat?

Kanske betsizar jag för stort också?

Tanken var iaf att squeeza bort Duekass och spela HU mot Bobby som obv får in det med rätt mkt skit där.

Kul med input, vad gör jag för fel?

Yo, hoppas att du inte e ledsen för att jag inte skriver lika mycket som under min sjuk ( stalker ) vecka,,,,, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grattis till ett fint res, du har ju haft det lite svänigt trots allt....;-)

Vet att detta varit på tapeten innan men jag frågar igen, det har gått en tid sens sist ju......

Ved är ditt mål med pokern nu. Du är ju 25, lirar heltid, tjänar bra. Men meningen med att lira heltid är ju kanske att röra sig lite upp. Så vi börjar snacka deg. NL1000 ger ju bra deg, men inte till nåt HighRollA liv. O ska man under några år gjort detta kan det vara skönt med en fin peng på kontot, du har ju redan jobbat ihop en del iofs, men ett bankkonto är nåt som e svårt att få o rinna över......

Det jag vill komma till o gärna se, är ju en flytt till NL2000 nu. Rullad måste du ju vara nu.

Varför inte starta october enbart på NL2000. Backar du 5inköp, typ. Då är det bara bita i det sura äpplet o grinda NL1000 igen. Visst, detta gör ju att det inte blir någon rekmånad men målet är ju rekordmånad åt andra hållet.

Det är många som vet att det är tufft att gå upp i nivå, men då man landat så ger det lön för mödan,,,,

Aja, bäst koll o känsla har du ju själv. Kul att ge ideer bara. Detta är en av de få DB`s jag följer.

Den är bra för att den blandar Pokerspel med annat, men utan att skena iväg till typ 5-10 sidor utan poker o bara dravell istället, vilket tyvärr gör många DB`s trista.

Keep up the good play,,,,,;-)

Hehe skönt att höra, nej alltså målet är väl såklart i långa loppet att ta sig upp något sånär.. Nu när det ändå rullar på så pass bra som det gör så är det väldigt lätt att bli bekväm.

Så javisst, ditt förslag är kanon faktiskt. Problemet är väl bara att det på tidiga morgnar och förmiddagar är extremt dålig action på 5/10, de gånger det är någon trafik så är det oftast en fisk per bord och resten (i mina ögon) stabila grinders ute.

Men absolut, något liknande det du skriver kan jag tänka mig.

Skulle tex kunna tänka mig som mål att få in x antal händer under Oktober månad på 5/10, det känns lite bättre då jag kan mixa upp det när värdet är skyhögt mkt bättre på 2,5/5.

Men som sagt, väldigt lätt att bli bekväm.

Sparat undan under typ 1 års tid och pyntade av topplånet på lägenheten på 75K förra månaden, nu ser jag ju att om jag fortsätter gå som jag gjort här skulle jag kunna vara skuldfri inom ett par år i princip.. Det är ju också en morot till att fortsätta göra stabila pengar, men visst - jag borde ta lite mer chanser som pokerspelare.. Det är nog en av mina större svackor, väldigt, väldigt bekväm.

Kul att du gillar dagboken btw!

Hemma till sist, efter en riktigt jävla rolig fotbollsträning.. Fick med mig FiskNoddan och ett par gamla polare som jag sällan träffar nu längre.

Blev ganska bra fart på träningen och jag tyckte jag hängde med bra mkt bättre än senast, har en bra bit kvar i tempo och flås men det saknas inte lika mkt i bollkänslan längre som kommer väldigt snabbt när man väl börjar känna på en boll efter typ 2 år utan någon som helst boll-spel i princip.

Efter matchen drog vi hem ett gäng till Kapten Wigert och kikade på United-Wolfsburg som visade sig bli en helt okej match efter en rejält tråkig första halva.

Drack några kalla bärs också, det satt väldigt fint i kistan och gjorde umgänget ännu trevligare.

Nu slutar jag nog dagen med en slö-timme vid datorn, lite FM09 kanske vore på sin plats.

Sen uppgång vid 8 för grind imorgon igen.

Länk till kommentar

Trött och seg efter gårdagens träning känner jag att en timmes hit&run får räcka för idag.

Orkar inte göra klassikern att först jobba upp ett plus och sen tappa det lagom till jag ska gå och jobba.. Brukar vara riktig livstilt efter något sådant.

Tror dessutom att jag kan orka spela lite ikväll och framförallt imorgon hela dagen.

Blev lillplusset på +1136:-, ska försöka hamstra krafter nu för att överleva 9 timmar nere på konsum.

Länk till kommentar

Det som JagGårGul pratar om är jävligt viktigt och tror många gör fel där som vill/spelar poker på heltid.

Runt 20k i månaden är bra att dra in på poker. Men håller det i längden?

Inte enligt mig då jag varit i samma sits och nyligen beslutat att lägga pokern åt sidan och satsa på jobbkarriären. Börjar på mitt nya jobb på måndag.

* Hur många spar pengar för att leva bra när man blir gammal?

* Arbetsmarknaden är sjukt tuff nu och blir inte lättare om man är typ 30år och bara spelat poker tidigare som merit.

* Pokern kommer bli tuffare och tuffare även om det alltid säkert finns spelberoende fisk.

Jag tycker det är smart att ha en plan med sitt spelande för troligtvis finns det inte många som vill spela internetpoker hela livet.

Inget menat mot just dig jacken som du säkert förstår. Du har ju även ett jobb vid sidan av. Men det finns nog väldigt många som inte tänkt så långsiktigt på just detta som spelar på lägre nivåer.

Jag lägger min röst på att du testar spela högre nu så länge det finns värde kvar där uppe och drar in stora pengar du kan leva gott på! :)

Jag kommer säkert slaska lite fortfarande på svs ibland och på CC, lycka till!

Länk till kommentar

Så javisst, ditt förslag är kanon faktiskt. Problemet är väl bara att det på tidiga morgnar och förmiddagar är extremt dålig action på 5/10, de gånger det är någon trafik så är det oftast en fisk per bord och resten (i mina ögon) stabila grinders ute.

brukar väl vara nicklesson och 4 fiskar på varje bord vid den tiden?

Länk till kommentar

*Många smarta och insiktsfulla ord*

Håller med dig fullt ut, problemet för mig just nu är att jag vill absolut inte gå på någon konsumbutik resten av mitt liv.. Jag vill förmodligen inte heller grinda nätpoker resten av mitt liv, men jag vet absolut inte vad jag skulle kunna tänka mig att göra i övrigt.

Finns verkligen inget yrke jag känner mig särskilt intresserad av, känner dock ett litet sug av att börja studera bara för pluggandets skull.. Kanske väcker det något form av karriärsval.

Just nu glider jag bara med i tempot som förvisso funkar rätt bra nu, men som kanske inte är jättenyttigt för mitt liv i längden.

brukar väl vara nicklesson och 4 fiskar på varje bord vid den tiden?

Mja, tycker nog att det är en del shortstackfiskar på sin höjd och oftast nickleeson och 2-3 grinders till spridda över 4-5 bord.

Men jag kan ha helt fel uppfattning där också.

Rätt jävla sliten nu efter en lång och ovan konsumgrind, denna gång dessutom med lite träningsvärk.. Eller kanske framförallt höft- och knä-värk. Tror och hoppas att det inte är något mer än att man bara är väldigt ovan med de rörelser fotbollen innebär för mina annars väldigt inaktiva leder.

Ska bli sjukt kul att komma igång och träna några gånger i veckan, börjar bli lite less på att jogga min jävla 5km-slinga tre ggr i veckan. :P

Ikväll blir de verkligen ingen grind, fick mig en snyting senast jag satte mig på svs efter ett 9-timmarspass.

Ska bara ta mig några timmar och koppla av, kolla lite på reprisen av Modo-Brynäs som vad jag förstått so far Brynäs dominerade ganska ordentligt i två perioder och borde tydligen ha avgjort tidigare.

Alltid förbannat svårt för Brynäs att göra mål, men det kommer lossna och de kommer gå till slutspel i år igen.. Det är känslan jag har iaf.

Nu har de också skrivit try-out-kontrakt med min och Joggys gemensamma favorit Kristian "Kudden" Kudroc.

>200cm och rightare med ett jävla slagskott. Precis vad Brynäs behövt på backsidan i flera år.. Joggy och jag har också tjatat på varandra om just detta i flera år. Därför känns det nästan lite overkligt att det nu är verklighet.

Hoppas hans svagheter i passningsspel och disciplin inte visar sig allt för tydligt utan att han får ett kontrakt för åtminstone året ut.

Tycker det är precis en sån spelartyp Brynäs saknat i flera år kort sagt.

Grind igen kl 8.30 imorgon skulle jag tippa.

Länk till kommentar

Finns verkligen inget yrke jag känner mig särskilt intresserad av, känner dock ett litet sug av att börja studera bara för pluggandets skull.. Kanske väcker det något form av karriärsval.

Been there, done that, got the t-shirt... Och det är inget jag rekommenderar. Tror att man måste hitta nåt man verkligen känner att man gillar och trivs med för att kunna motivera sig för 3+ års studier. Funkade ca 1,5 år för mig innan allt blev tråkigt och meningslöst.

Scannade av ungefär samtliga utbildningar moder Svea hade att erbjuda och valde sedan den som kändes minst sämst fast jag egentligen inte var intresserad av skiten. Visst kan man ha tur och klonka helt rätt men det är osannolikt tror jag. Bortkastad tid om du frågar mig.

Börjar förresten bli dags för en DIF-hockey bet, eller vad säger du?

Länk till kommentar

Been there, done that, got the t-shirt... Och det är inget jag rekommenderar. Tror att man måste hitta nåt man verkligen känner att man gillar och trivs med för att kunna motivera sig för 3+ års studier. Funkade ca 1,5 år för mig innan allt blev tråkigt och meningslöst.

Scannade av ungefär samtliga utbildningar moder Svea hade att erbjuda och valde sedan den som kändes minst sämst fast jag egentligen inte var intresserad av skiten. Visst kan man ha tur och klonka helt rätt men det är osannolikt tror jag. Bortkastad tid om du frågar mig.

Börjar förresten bli dags för en DIF-hockey bet, eller vad säger du?

Ok, du kanske har rätt.

Jävligt svårt det där, finns verkligen inget yrke som intresserar mig ett jävla dugg om jag ska vara ärlig.

Samtidigt som jag känner att det kanske borde ske en liten utveckling hela tiden i mitt liv, så känner jag att jag ändå kommer se tillbaka på dessa år som ganska produktiva år.. Även om jag kanske ångrar att jag inte pluggade eller sökte jobb osv osv.

DIF hockey ser bra ut, mkt bättre än jag hade trott.

Men det går knappast att ropa varken fågel eller fisk än på några omgångar.. Tror DIF kan se fram emot en lång och härlig målvakts-svacka.. Varken Wesslau eller Ridderwall håller ES-mått imo.

Månadens bästa kommentar e redan fälld ! O då är det bara den 1:a !! :mrgreen:

Berätta gärna vad som var roligt för oss andra. :)

Sådär, har skjutsat tjejen till jobbet och proppar i mig lite frukost nu.

Fredagar brukar vara vilda dagar på SvS. Så detta ser jag faktiskt fram emot.

Länk till kommentar

Vad sägs om att bli polis?

Bästa valet jag gjort..

Hehe no offence, men fan vad komiskt med ditt nick. :)

Absolut, det verkar ju vara ett sjukt spännande yrke helt klart.

Vad snackar vi för utbildning då tot?

En polares storasyster jobbar som polis sedan typ 5-6 år och har hört mkt gott om yrket, samtidigt var hon nära att lägga ner skiten då hennes första år bestod av 90% skitjobb som tex åka på trafikolyckor och städa upp likdelar osv osv. Det känns ju jävligt kallt då jag är ganska svag psykiskt.

Eller ja.. Stark psykisk på många sätt, men just såna grejer har jag jävligt svårt för.

De enda yrken jag egentligen varit riktigt sugen på genom mitt liv är typ journalist med sportinriktning.

Har alltid tyckt det varit sjukt skoj att laga mat osv, men med många bekanta som tagit den linjen har sen vikt av för att de inte klarat av stressen, och är det något jag har svårt för så är det just stress.

Kvar finns då bara journalistyrket.. Har alltid gillat att skriva och läsa, alltid haft hyfsat lätt för det.. Sportintresset har alltid varit stort, och likaså kunskaperna i många fall.

Men jag vet inte, tycker inte det känns superlockande heller av någon anledning.

Spelet flöt äntligen på en liten gnutta, hade nog faktiskt mer tur än otur detta pass och händerna höll upp riktigt bra.. Längesen jag hade en sån tillfredställd känsla efter ett pass faktiskt.

Väldigt sällan man (iaf inte jag) uppfattar att man är väldigt kortkall online.

Live är det ju inte ovanligt att man tröttnar pga att man aldrig lyfter en hand.

Tyckte det kändes väldigt torrt efter en timmes spel och kollade mina stats, utan att öht ha försökt tighta till hade jag spelat 17/11/4 (!!!) över 500 händer.

Hittade lite spelbara löv under de andra timmarna så jobbade upp siffrorna lite iaf.

Här är det faktiskt lite genant.. Fast mest kanske komiskt.

Var lite gasig i magen som man brukar vara efter morgonkaffet..

Precis när jag ska till att klicka på fold känner jag att det bubblar till där nere och böjer mig nån decimeter fram för att släppa en fjärt helt enkelt.

Vad jag inte tänker på är att jag skjuter musen ett par mm för mkt norrut och det blir en syn.

Mkt bra "Magkänsla".

***** Hand History for Game 1131374611 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, October 2, 09:59:01 ET 2009

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: halilovic ( $832.38 )

Seat 2: DanTheMan2 ( $737.41 )

Seat 3: Partyjack ( $1967.19 )

Seat 4: mirox ( $454.26 )

Seat 5: K79 ( $955.27 )

halilovic posts small blind [$5].

DanTheMan2 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8s 6s ]

Partyjack raises [$40].

mirox calls [$40].

K79 folds.

halilovic folds.

DanTheMan2 folds.

** Dealing Flop ** [ 9s, 2d, 5c ]

Partyjack bets [$71.25].

mirox calls [$71.25].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Partyjack checks.

mirox is all-In.

Partyjack calls [$343.01].

** Dealing River ** [ 6h ]

Partyjack shows [ 8s, 6s ] a pair of sixes.

mirox shows [ Ah, Js ] high card ace.

Partyjack wins $908.52 from the main pot with a pair of sixes.

Game#1131374823 starts.

#Game No : 1131374823

Här ett bra exempel på att jag sprang helt okej.. En sån här har jag inte vunnit på >2 veckor..

***** Hand History for Game 1131403761 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, October 2, 11:26:06 ET 2009

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: HeroinHero ( $1941.25 )

Seat 2: DanTheMan2 ( $1455.53 )

Seat 3: Partyjack ( $3748.38 )

Seat 4: buckfutter ( $1963.32 )

DanTheMan2 posts small blind [$5].

Partyjack posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Ad ]

buckfutter folds.

HeroinHero raises [$35].

DanTheMan2 calls [$30].

Partyjack raises [$160].

HeroinHero folds.

DanTheMan2 calls [$135].

** Dealing Flop ** [ 6s, 2d, 7s ]

DanTheMan2 checks.

Partyjack bets [$250].

DanTheMan2 is all-In.

Partyjack calls [$1035.53].

** Dealing Turn ** [ 3h ]

** Dealing River ** [ 7h ]

DanTheMan2 shows [ 9s, Ts ] a pair of sevens.

Partyjack shows [ Ah, Ad ] two pairs, aces and sevens.

Partyjack wins $2931.06 from the main pot with two pairs, aces and sevens.

Var förbannat bra värde på 5/10-borden nu på morgonen, ska försöka få in typ 50% 5/10 så här i början iaf.. Närmare löning brukar det bli bra mkt mera nits där.

Stannar iaf på +2700:- till slut, helt okej då jag egentligen aldrig rushade ordentligt genom någon del av passet.

Nu blir det till att ringa in till ticnet och plussa på en biljett på beställningen till Brynäs 50års-firande på Tisdag mot HV. 50kr för varje biljett i hela arenan, känns som att de borde kunna fylla den där jävla tabletasken för en gångs skull.

Dock är det kommunens och förmodligen Upplands största virrpanna som ska ta sista biljetten, som straff och som rookie i gänget får han obv köra första resan.. Mkt skönt då jag fruktar minusgrader och halka, aldrig jätteroligt att köra då.

+3879:- för månaden iaf.

Ska ta en löprunda innan lunchen hade jag tänkt, sen trycker jag in 2-3 timmars spel i eftermiddag igen.

Länk till kommentar

En polares storasyster jobbar som polis sedan typ 5-6 år och har hört mkt gott om yrket, samtidigt var hon nära att lägga ner skiten då hennes första år bestod av 90% skitjobb som tex åka på trafikolyckor och städa upp likdelar osv osv. Det känns ju jävligt kallt då jag är ganska svag psykiskt.

Eller ja.. Stark psykisk på många sätt, men just såna grejer har jag jävligt svårt för.

.

Tänkte söka till polis detta året men pga av just det du nämnde tvekade jag och valde något annat istället. Klarar inte av psykiskt att hantera sådana situationer och göra det till min vardag. Nu säger jag inte att alla poliser gör detta men man kommer säkerligen få en eller två sådana situationer.

Länk till kommentar

FYP

Äh kom igen, lite roligt var det.

Tänkte söka till polis detta året men pga av just det du nämnde tvekade jag och valde något annat istället. Klarar inte av psykiskt att hantera sådana situationer och göra det till min vardag. Nu säger jag inte att alla poliser gör detta men man kommer säkerligen få en eller två sådana situationer.

Nä känner lite likadant, nu gjorde hon sina första år på Uppsala-polisen som tydligen sköter alla såna lite "grövre" grejer i kommunen.. Får man anställning här nere vid Östhammars-polisen så är nog inte riktigt lika tunga grejer man stöter på.

Typ att det slinker med för mkt sump genom kaffebryggarn lär ju va det brutalaste många veckor för dom här nere på stationen.

Vad gör du istället?

Blev ett eftermiddagspass med två starka och väl skiljda personligheter.

Första halvtimmen rushade jag satan och var efter bara 20 min upp 5K för dagen.. Var väldigt nära att stänga ner, men känner att jag inte vill hit&runna mig fram. I långa loppet tjänar jag oavsett på att sitta kvar, även om jag tappar plusset några gånger.

Mkt riktigt sprang jag in i lite banala grejer, bland annat AA mot KK 2 x torsk. Som tur var bara mot <100BB-stackar.

Mkt annat skumt iaf.

Stänger ner efter 1½ timmes spel, +3600:- för dagen.. Känns stabilt.

+4685:- för månaden följdaktligen, får se om det blir mer spel ikväll.

Har planer på att umgås med tjejen, men hon kanske hittar på något annat och då lär jag bosätta mig på svs.. Längesen jag var inne för fylleslasket en fredagkväll faktiskt.

Nu blir det någon form av middagsplanering.

Länk till kommentar

Haha, mycket möjligt. Jag pluggar byggingenjör istället. Tycker det är intressant förutom att matten är för j*vla tråkig. Vet nog fortfarande inte vad jag vill syssla med. Tycker det är otroligt svårt att veta. Har varit inne på personlig tränare och sportsmarknadsförare etc. Rätt stora kontraster.

Något tips på middag ikväll? Svårt att hitta på något kreativt själv.

Länk till kommentar

Haha, mycket möjligt. Jag pluggar byggingenjör istället. Tycker det är intressant förutom att matten är för j*vla tråkig. Vet nog fortfarande inte vad jag vill syssla med. Tycker det är otroligt svårt att veta. Har varit inne på personlig tränare och sportsmarknadsförare etc. Rätt stora kontraster.

Okej.. Jo jävligt svårt att komma på något direkt intressant för mig också faktiskt.

Joggys flickvän och en polare till mig gick ut samma klass, byggingenjör i Gävle, båda fick riktigt fina jobb i dessa tider.. Så det är nog ingen dum utbildning.

Inget för mig dock som är patetisk på matematik.

Ja hörrudu.. Det där hänger mkt på om tjejen kommer över eller om det blir solo-middag.

Dyker kvinnan upp blir det nog en köttbit och lite potatis, lite enkelt sådär.

Kommer inte tjejen brukar jag passa på att dra ihop något som hon "avskyr", blir ofta något som hon verkligen hatar som blodpudding som jag själv faktiskt tycker är helt okej.

Men Chili con carne blir det nog ikväll om hon inte dyker upp, brukar köra med en färdig salsa som finns på små gröna tetror vid bön-hyllan.. Minns inte märket nu, men den är jävligt fin med lite olika sorters bönor och kryddig tomatsås. Lite extra chili och tomatpuré till köttfärsen så har du en grym chili con carne imo.

Apropå absolut ingenting, får en tråkig magkänsla varje gång Brynäs går från en målsnål match efter att jag dumpat ut att man borde spela under 5,5 mål på alla Brynäs-matcher.

Fan katastrof, blir till att dunka in 1K på någon schysst bettingsida för att kunna rygga mig själv i det briljanta spelet.

Några tips på bra sportsbetting-sidor?

Länk till kommentar

Okej.. Jo jävligt svårt att komma på något direkt intressant för mig också faktiskt.

Joggys flickvän och en polare till mig gick ut samma klass, byggingenjör i Gävle, båda fick riktigt fina jobb i dessa tider.. Så det är nog ingen dum utbildning.

Inget för mig dock som är patetisk på matematik.

Ja hörrudu.. Det där hänger mkt på om tjejen kommer över eller om det blir solo-middag.

Dyker kvinnan upp blir det nog en köttbit och lite potatis, lite enkelt sådär.

Kommer inte tjejen brukar jag passa på att dra ihop något som hon "avskyr", blir ofta något som hon verkligen hatar som blodpudding som jag själv faktiskt tycker är helt okej.

Men Chili con carne blir det nog ikväll om hon inte dyker upp, brukar köra med en färdig salsa som finns på små gröna tetror vid bön-hyllan.. Minns inte märket nu, men den är jävligt fin med lite olika sorters bönor och kryddig tomatsås. Lite extra chili och tomatpuré till köttfärsen så har du en grym chili con carne imo.

Apropå absolut ingenting, får en tråkig magkänsla varje gång Brynäs går från en målsnål match efter att jag dumpat ut att man borde spela under 5,5 mål på alla Brynäs-matcher.

Fan katastrof, blir till att dunka in 1K på någon schysst bettingsida för att kunna rygga mig själv i det briljanta spelet.

Några tips på bra sportsbetting-sidor?

Vi har fått en rätt lovande prognos gällande jobb när vi examinerar, på så sätt ser det ju bra ut. Är inget fan av matte heller, vilket skär sig lite men gäller väl att kämpa på.

Chili con carne är riktigt gott. Det kanske får bli det! Gäller att passa på äta det man vill när inte tjejen medverkar.

Bettade rätt mycket för något år sedan, nu blir det lite mer sporadiskt. Oftast på Expekt, bet365 eller Svenska spel. Du får nog vända dig till någon expert inom detta område angående bra sidor med rättvisa odds.

Länk till kommentar

Berätta gärna vad som var roligt för oss andra. :)

.

Sanningen i inlägget........:-D

Fint dagsjobb mannen, hittade ett 649sek+ på mitt förejobbetpass. Gött, eftersom 1,5tim inkluderade 1 AA torsk samt 1 KK torsk. Dessa blir som bekant aldrig billiga:-D

I övrigt settade jag 2ggr o har aldrig plockat upp så många AA & KK`s under en session så helk ok ändå. :roll:

Uppmärksammade även att Jerico är tillbaka, inte sett han på länge. Troligen investerat rullen o ska bygga nytt (NL1000). Han körde ju över 5/10 för nåt år eller 2 sedan så jag hoppas på sitta så lite som möjligt vid hans bord på min morgongrind, hehe...:-)

Tämkte även på det du sa om trafiken på SVS ( 5/10 )...... Kanske dags att skaffa ett kontor till att arbeta på, i utlandet, med RakeBack.

SVS morgongring

Utlandsginda PM passet.

??

Mvh,

Länk till kommentar

Vi har fått en rätt lovande prognos gällande jobb när vi examinerar, på så sätt ser det ju bra ut. Är inget fan av matte heller, vilket skär sig lite men gäller väl att kämpa på.

Chili con carne är riktigt gott. Det kanske får bli det! Gäller att passa på äta det man vill när inte tjejen medverkar.

Bettade rätt mycket för något år sedan, nu blir det lite mer sporadiskt. Oftast på Expekt, bet365 eller Svenska spel. Du får nog vända dig till någon expert inom detta område angående bra sidor med rättvisa odds.

Mjo, bettar ju ibland på svs.. Men man får ju ont i magen när man kollar oddsen på utländska sajter, svs tokrånar en varje gång ju. :)

Lite mindre bettar kan jag fortfarande göra på svs dock, mest för att krydda en teve-match osv.

Sanningen i inlägget........:-D

Fint dagsjobb mannen, hittade ett 649sek+ på mitt förejobbetpass. Gött, eftersom 1,5tim inkluderade 1 AA torsk samt 1 KK torsk. Dessa blir som bekant aldrig billiga:-D

I övrigt settade jag 2ggr o har aldrig plockat upp så många AA & KK`s under en session så helk ok ändå. :roll:

Uppmärksammade även att Jerico är tillbaka, inte sett han på länge. Troligen investerat rullen o ska bygga nytt (NL1000). Han körde ju över 5/10 för nåt år eller 2 sedan så jag hoppas på sitta så lite som möjligt vid hans bord på min morgongrind, hehe...:-)

Tämkte även på det du sa om trafiken på SVS ( 5/10 )...... Kanske dags att skaffa ett kontor till att arbeta på, i utlandet, med RakeBack.

SVS morgongring

Utlandsginda PM passet.

??

Mvh,

Snyggt jobbat där, tycker det är vansinnigt skönt att gå till jobbet efter ett pluspass.. Litet eller stort, man vet liksom att resten av dagen är grönt och man frirullar det lilla pokerplusset man redan har. Mkt skön känsla på något vis.

Jo har också sett honom lite, mest på 2/4 då.. Gissningen låter nog korrekt, han var ju bästa reg på 5/10 under lång tid.

Har tänkt en hel del på det du skriver tidigare, att skaffa ett RB-konto att köra på eftermiddagarna.

Men nu var det faktiskt riktigt bra slask på eftermiddagen, så hoppas fortfarande lite smått att det är sommaren som har gjort att action plötsligt har dött ut så mkt.

Tror nog att allt fler kommer krypa ner framför datorn och slänga in ett par Kakor på SvS framåt hösten/vintern. :)

Nu har jag fastnat framför ett par PAD-avsnitt och FM09 så jag kommer nog lägga ner matlagningsprojketet.. Känns som att turkarna nere på pizzerian får snurra ihop en kycklingrulle eller något sådant. :)

Länk till kommentar

du får så jävla bra odds att bara syna med AQn samtidigt som jag tror att du aldrig i princip får fold givet action, han är ju obv i botten av sin range där när han synar och han kommer nog aldrig vika något där

Nä uppenbarligen viker han inte något öht i den situationen, något jag missade pga att jag trodde han var hyfsat stabil. Trodde nog att han skulle vika ganska mkt händer där.

Känns som att det blir så mkt döda pengar att squeeza bort bara, när SB (tror ja de va) tapraisar till 250 och fisken kallsynar mellan så finns ju plötsligt 50BB att plocka åt sig bara där. Men visst, med facit i hand går det ju inte att slå om där varje gång om han ska syna med alla par och pipor han har i sin range. :)

Länk till kommentar

Omfg är vi samma person?!!

Jag har sökt till polis, varit inne på att bli PT och Nutritionist...men det hela slutade med Civilingenjör inom bygg(Väg- och vatten) där jag nu går mitt 4:e år. Och då vet jag fortf inte vad jag VERKLIGEN vill göra...

Scary shit!...:D

Länk till kommentar

Kvällen gick inte riktigt enligt planerna..

Planerna som var att antingen spendera kvällen med flickan eller på svs.. (obv ganska standard).

Var hem till tjejen en snabbis, men verkade som att kvinnan i mitt liv inte riktigt har hunnit vänja sig vid att jobba heltid utan var slut efter en 8-17-vecka (som om inte jag skulle vara det.. :) ) och var ärlig och sa att hon inte skulle vara världens bästa umgänge.

Visst, det var ju helt okej med mig.. Nu dök dock intresset av mitt sällskap upp från annat håll. Ett gäng polare skulle samlas för att kika på NHL-premiären och dricka några kalla.

Visst, så fick det bli istället..

Hamnade på en trevlig tillställning med mycket folk, en bra anläggning (alldeles för bra för den mediokra hockeymatchen) och en del öl.

Blev till att dricka några krukor och kommentera hockeyn efter bästa förmåga.

Slutade med att alla var lite lagom salongsberusade och vi hamnade nere på det enda öppna stället i kommunen - Glenn Miller Matsal och Kök.

En klassiker här i Östhammar, som alltid varit det absoluta alkishaket nr 1.

Nu är det ändå relativt hyfsat folk som rör sig i lokalen.

Väl där dyker det upp ett par bekanta damer i 20-års-åldern som jag känner genom min bror, varav en Kapten Wigert varit VÄLDIGT intresserad av sedan flera månader tillbaka.

Det ska sägas att flickan ser väldigt bra ut, allra helst med Wigerts låga mått mätt..

Känner tjejerna ganska bra, och med minst sagt måttlig konkurrens lyckas jag övertala "sötnosarna" på efterfest hemma hos kaptenen.

Väl där är vi två blonda skönheter, 4 mörka lite manligare och håriga varianter.

Kapten Wigert visar varför han kallas för kapten och lägger snabbt två lådor öl på kylning.. Rutinerat.

Efter några öl och även en och annan martini (varför har man sånt hemma?) fixar kaptenen närkontakt efter flera månaders trågan.

Jag, de andra två grabbarna och den kvarvarande blondinen rör på oss så sakteliga.

Väl vid dörren lämnar jag lokalen som siste man och Kapten tar mig varmt i handen, nickar och säger "det här gjorde du bra!"..

Med ett sånt där extremt innerligt leende som bara kan komma från något som kan liknas vid brunst.

Jag är glad, han är glad.. Hon är förhoppningsvis också glad.

Bra jobbat återigen Kapten, han har haft en lite misslyckad sommar på den fronten. Så det var på tiden att han skulle få komma till tyckte jag..

Har precis fläskat i mig ett par leverpastejs-mackor, blev bara knappt fyra-fem öl för mig under kvällen.. Så vore ju förjävulskt oturligt om jag drar på mig en baksmälla.

Nu har jag också testat den nya medicinen i alkoholens hetta.. Märker ännu inte av några särskilda symptom, precis som doktorn trodde.

Imorgon blir det en snabb morgongrind om jag har orken i mig, sen drar jag med flickan min till Gävle. Hon för lite "inflyttnings-fika" hos en kompis och jag drar till Joggy för en heldag på Olearys med fotboll, hockey osv.. Ska bli kul att se hur Olles ser ut nykter.

Nattinatti.

Länk till kommentar