Partyjack Postad 18 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2010 Blev ju bara ännu mer tiltad när jag nu såg att det var Bradley (som jag böt ut från min drömelva inför omgången) som gjorde målet jag missade, och att de va helt klockrent mål som blev bortdömt. Allt är kallt på sportbet-fronten onekligen. Nattnatt. Citera
Partyjack Postad 19 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2010 Lyckades dra mig upp ur sängen vid 07.30 till slut, kände mig trots allt rätt utvilad när jag satte mig för spel kl 8 efter en supergrande kopp med svart kaffe. Inte helt oväntat var motståndet riktigt jävla cp-mjukt, några av de absolut sämsta multitable-grinders var uppe men i övrigt uteslutande synfiskar. Som vanligt mot sånt motstånd hade jag otur i de lite större potterna, tror jag torskade majoriteten av potterna som var över 500kr.. Dock hade jag bra kontroll över småpotterna vilket alltid är jävligt skönt. Stannar efter två timmar på +1300:- vilket får anses som okej trots allt. Ska dra en extrafrukost/brunch nu innan jag knatar över till Hogge och försöker fullfölja köksbygget. Förhoppningen är att det är klart på ett par timmar så vi kan avrunda kring 12 då vi är ett litet gäng som ska ut och golfa. Sen middag här i Östhammar innan vi tar utgång i Öregrund. Ska försöka hålla mig lugn med drickat på slutet så jag orkar spela några timmar imorgon kväll.. Eventuellt turneringssöndag!? +12283:- för månaden på SvS nu iaf. Citera
Partyjack Postad 20 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2010 Hade en otroligt trevlig dag med golf, middag, öl, vin och andra godsaker avslutandes med en sväng på dansgolvet. Dock skriver jag i ett annat ärende, skulle in och kolla VM-highlights på matcherna jag hade missat och då sprang jag in i bröllops-talen och tänkte att detta måste jag ändå bara se (trots att jag är super-anti kungahuset osv), det kommer knappast hända igen liksom. Notera nu det absolut bästa i ett, måste man säga hyfsat romantiskt tal - nämligen hans fantastiska magljud varje gång det blir en applåd.. Han liksom tror inte att mikrofonen snappar upp hans "mmm mmm mmm mmm" varje gång det blir en applåd, jag tycker det är ytterst skrattretande men samtidigt lite charmigt. http://svtplay.se/v/2048659/det_kungliga_brollopet/prins_daniels_tal Planen idag är väl att gå över till Hogge Bygg AB och kika om man kan stå till hands med något, sen hem och kika på fotbollen och eventuellt ta några floppar framåt kvällen. Citera
Partyjack Postad 20 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2010 Man kan inte påstå att jag spelat en enda hand online idag. Dock har jag haft en ordentligt fin semesterdag med ett gäng onödiga kalorier, mkt trevligt sällskap och avslutningsvis ett litet gäng smågrytor framför teven med zorba och Ohlsson.. Mkt trevligt. Nu blir det en djup och lång slagg, sen försöker jag ett förmiddagspass innan jag enligt löften följer med Hogge och byter hans bänkskiva som han har fått lite second thoughts angående. Sen blir det väl lite kvällspoker som vanligt antar jag, blir prob bara 3 dagars spel till denna vecka.. Kommer förmodligen åka ut på en ö i skärgården redan på Torsdag kväll och sen köra midsommarfirande där med ett stort och väldigt lovande sällskap, kommer nog bli vansinnigt trevligt och en bra avslappning under min "sista" semestervecka då.. Ska även klippa gräset här på gården imorgon eller Tisdag.. Inget jag ser fram emot, en vecka per år, lik förbannat känns de aprisigt och tråkigt. Citera
Partyjack Postad 21 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2010 Blev en lång dag i Uppsala med lite slappande och inte alltför mkt kött när vi handlade grejer till Hogges place. Ska försöka få in ett par timmars pokerspel nu innan Zorba och Ohlsson kommer över för att kolla på Spanien-Honduras. Sen fortsätter jag väl med lite grind även senare ikväll såklart.. Passar även på att njuta lite då detta är min sista "semester"-vecka.. Kliver på jobbet på Måndag kl 7, och jobbar sen allt mellan 2 och 4 dagar i veckan för resten av sommaren.. Majoriteten helgpass också, så det lär bli en något mer skärpt Partyjack de närmsta månaderna. Citera
Partyjack Postad 21 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2010 Spelat tre timmar på svs nu, en före och två efter fotbollen som i sig var en besvikelse bortsett från att Villa nätade då jag har deg inne på han och Torres till bästa målskytt i Spanien över hela turneringen. Pokern va så nära en katastrof man kan komma, till att börja med upplevde jag dels värdet som rätt uselt och framförallt sprang jag på ett par riktiga pungsparka inledningsvis av båda passen.. Dock ska jag inte skylla på någon kyla, för bitvis spelade jag riktigt jävla dåligt och ofokuserat.. Upptäckte en otäck förmåga jag utvecklar när jag spelar riktigt trött som nu, nämligen att jag mongolid-bluffar de allra syngladaste fiskarna och bluffsynar de allra tightaste nittsen. Känns som en så jävla usel strategi som man kan hitta.. Kom på mig flera gånger när jag tänkte "fan vad han bluffar nu", synade och sen insåg att han spelade typ 17/13 över några hundra händer.. Oavsett lyckades jag under perioder hålla hjärnan i rullning så det blev inte någon särskilt blodig historia, totalt över tre timmar är jag -2K.. Vet inte om det fanns något analyserbart egentligen, orkar inte tänka på det nu heller. Är bara vansinnigt trött och ska försöka hitta sängen så jävla fort jag bara kan. Tänkte se till att få 8 timmar och sen försöka få in ett morgonpass igen, har upplevt de senaste morgonpassen som förr i tiden och kanske jag går på svensson-rytmen snart igen. +10248:- för månaden ändå. Citera
Partyjack Postad 22 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2010 Fick bokstavligt talat slita mig upp ur sängen vid 9.30 i morse.. Kom igång med spelet kl 10 och lade tiden på Boss då SvS såg förjävla stelt och tråkigt ut. Blandade lite NL50 med NL25 då NL50 under dagtid på Boss är i princip helt fiskfritt. Efter tre timmars spel med en liten brunch-paus i mitten är jag upp €135 vilket känns stabilt, mkt skönt att jag "bara" är back €138 på Boss nu.. En siffra som ett tag var närmare €600. Med RB har jag nu ca €100 upp, och det ska väl inte behöva bli röda siffror där till slut hoppas jag. Tanken för resten av dagen är att få in lite träning, tänkte ut och springa men ser att det är typ rekordvärme med 24 grader på skuggsidan så sparar löpningen till imorgon och går på lite benstyrkeövningar för mitt kära knä innan Zorba kommer över då vi ska kolla på fotbollen och vad det lider även dra en grillning hos en annan polare innan vi åker och kikar på det lokala A-laget och sen avslutar fotbollsdagen med kvällsmatcherna i VM. Därefter lär jag kliva på grinden på SvS, hoppas på lite bättre action där ikväll än det var igår kväll. Citera
Rammy Postad 22 Juni , 2010 Rapport Postad 22 Juni , 2010 Fick bokstavligt talat slita mig upp ur sängen vid 9.30 i morse.. Kom igång med spelet kl 10 och lade tiden på Boss då SvS såg förjävla stelt och tråkigt ut. Blandade lite NL50 med NL25 då NL50 under dagtid på Boss är i princip helt fiskfritt. Efter tre timmars spel med en liten brunch-paus i mitten är jag upp €135 vilket känns stabilt, mkt skönt att jag "bara" är back €138 på Boss nu.. En siffra som ett tag var närmare €600. Med RB har jag nu ca €100 upp, och det ska väl inte behöva bli röda siffror där till slut hoppas jag. Tanken för resten av dagen är att få in lite träning, tänkte ut och springa men ser att det är typ rekordvärme med 24 grader på skuggsidan så sparar löpningen till imorgon och går på lite benstyrkeövningar för mitt kära knä innan Zorba kommer över då vi ska kolla på fotbollen och vad det lider även dra en grillning hos en annan polare innan vi åker och kikar på det lokala A-laget och sen avslutar fotbollsdagen med kvällsmatcherna i VM. Därefter lär jag kliva på grinden på SvS, hoppas på lite bättre action där ikväll än det var igår kväll. Är många, inklusive mig som inte kan logga in på svenskaspel.se (men däremot pokerklienten) så många fiskar lär inte få in några pengar att spela för ikväll . Därav att värdet var sämre igår också. Hälsningar /Värdet Edit: Och där kom jag in på sidan så hoppas de löst det. Citera
rAilFISH Postad 22 Juni , 2010 Rapport Postad 22 Juni , 2010 Därefter lär jag kliva på grinden på SvS, hoppas på lite bättre action där ikväll än det var igår kväll. this sinnesjukt vilken dålig action det är vissa tider på svenska. Sitter och byter blinds med regs. Citera
TheCop Postad 22 Juni , 2010 Rapport Postad 22 Juni , 2010 Håller med dig till fullo! Nån som har ett bra tips på en skattefri site med bra rakebackdeal? Citera
Partyjack Postad 22 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2010 Skeppat och klart sas WP sir! Är många, inklusive mig som inte kan logga in på svenskaspel.se (men däremot pokerklienten) så många fiskar lär inte få in några pengar att spela för ikväll . Därav att värdet var sämre igår också. Hälsningar /Värdet Edit: Och där kom jag in på sidan så hoppas de löst det. Jasså, hade inte provat att logga in på hemsidan.. Men rent allmänt så tror jag allt strul på SvS senaste veckan har gjort att en del av reg-fiskarna helt enkelt skiter i att spela en liten stund. Personligen hade jag blivit vansinnigt tiltad på allt strul om jag bara spelat nån gång då och då och tänkt göra det på en viss tidpunkt och grejerna inte fungerar. this sinnesjukt vilken dålig action det är vissa tider på svenska. Sitter och byter blinds med regs. Mmm bitvis är det jävligt dåligt, med erfarenhet från förra sommaren så kan jag ju säga att sommaren och sommarvädret bidrar till att sänka värdet väldigt mycket då många fiskar förmodligen hellre är ute i värmen (ganska obv men ändå) Lite light-tilt efter livefotbolls-matchen där hemmalaget ledde bekvämt med 2-0 och 10 min kvar när domaren får en total hjärnblödning och först dömer straff när hemmamålvakten boxar undan ett inlägg och landar med ena armen i huvudet på en bortaspelare som lägger sig ner och skriker rakt ut. Efter vilda protester både före och efter straffen som blev en reducering gick domaren totalt mayhem med kortleken och stod själv mitt på planen och skrek rakt ut och kastade det gula kortet fram och tillbaka totalt vilt.. De va på sätt och vis ganska roligt att bevittna också. Sen kvitterade också bortalaget med typ 4 min kvar på en frispark som även den va extremt tveksam och frustrationen steg ännu mer. När sen bortalagets mittback tar med sig bollen i eget straffområde med armen blev det ett jävla liv, men domaren hade klart och tydligt bestämt sig för ett kryss. Alltid roligt att kolla på gänget ändå, det finns några riktigt sköna profiler och det är nästan som allra roligast när det blir såna här urspårningar med glåpord och stenhårda dueller. Ska slå mig ner för ett par timmars grind nu, vet inte alls vart jag ska spela.. Tror det blir SvS men det beror på ett gäng faktorer. Citera
Partyjack Postad 22 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2010 Hahaha grymt skön kontrast 1 min in i klippet när sångaren står och vickar lite a´la tidigt 90-talsdisco medan trummisen går totalt mayhem bakom trummorna.. Skrattade högt, tur att samtliga grannar har flytt fortet. Spelat en timme på SvS och en timme på Boss. 1200kr upp på SvS och -€20 på NL50 där denna var den största potten jag förlorade tro det eller ej: ***** Hand History for Game 2235846822 ***** (Boss) $50.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, June 22, 10:38:33 ET 2010 Table Table TH 6584 (Real Money) Seat 4 is the button Seat 1: dixdax ( $57.94 USD ) Seat 2: talisca ( $21.96 USD ) Seat 3: Partyjack ( $42.72 USD ) Seat 4: leonida55 ( $33.94 USD ) Seat 5: zoke2 ( $52.68 USD ) zoke2 posts small blind [$0.25 USD]. dixdax posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Kc Ah ] talisca calls [$0.50 USD] Partyjack raises [$2.25 USD] leonida55 calls [$2.25 USD] zoke2 calls [$2.00 USD] dixdax folds talisca folds ** Dealing Flop ** [ Kd, 2s, 7s ] zoke2 checks Partyjack bets [$5.00 USD] leonida55 raises [$10.00 USD] zoke2 folds Partyjack raises [$35.47 USD] leonida55 calls [$21.69 USD] Partyjack wins $8.78 USD ** Dealing Turn ** [ 7h ] ** Dealing River ** [ 4s ] Partyjack shows [Kc, Ah ] leonida55 shows [Ks, 3s ] leonida55 wins $68.13 USD from main pot Hur ofta får man blanka av en sån egentligen? -€165 och +11422:- för månaden.. Ser det som rätt hyfsat eftersom jag slackat enormt mkt hittills denna månad, fick in över 3K händer idag iofs och majoriteten av händerna hittills under månaden har hamnat på Boss så det blir väl en liten slant till hyran i rakeback antar jag. Är riktigt jävla enormt taggad inför midsommar. Redan tidigt i Januari kom JH Rocker och hans sambo på den briljanta idén att vi skulle hyra en ö där det finns någon form av mini-äventyrsland och en besättning av större och mindre stugor dit det normalt går skolutflykter osv. Nu är vi "bara" 30 pers, så det kommer vara ett gäng till där på typ lika många vilket förvisso kommer bli rätt skoj.. Lite nya ansikten skadar väl aldrig. Det sades från början att vi skulle böka in oss i 4bäddars-stugor men i sista sekund har vi tydligen blivit flyttade till de största stugorna där vi i min stuga är två par och typ 12-15 singelkillar.. Kan bli lite lätt röjig stämning där, och som jag sa till Newguy när jag såg laguppställningen - jag är glad om stugan står upp när vi åker därifrån. Liten downer är dock att det är typ en eller två singeltjejer i vårt 30 pers stora gäng, vet inte alls vad det andra gänget kan bidra med.. Men å andra sidan kan man väl flukta dubbelt så mkt på Lördagen istället. Men ute på ön blir det väl lite friluftsliv, fiske, bad och bastande bland annat.. Typiskt midsommar med sill-lunch osv. Sen på midsommardagen tar vi oss med båt in till Öregrund för vad som brukar vara årets största utgångsdag här i kommunen.. Det är nästan obekvämt mycket folk ute just denna dag, men det brukar innebära bra röj också förstås. Ska coola ner framför teven nån timme och sen försöka komma upp i tid imorgon, lär dra gräsklipparen ett par timmar antingen imorgon eller på torsdag också då jag har min "klippvecka" för året här ute i trädgården. Citera
Partyjack Postad 23 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2010 Spelat knappa två timmar, började på SvS där jag hittade +1100kr innan det var typ bara grinders kvar på nätverket. Flyttade då över till Boss som även det var magsår-tight, back €63 där på mestadels NL50.. Vette fan vad jag ska hitta på dagtid nu under sommaren, är verkligen inte mkt fisk ute om ens nån enstaka. De blir mer spel ikväll oavsett, nu idag ska jag åka ut till föräldrarna.. Ta en löptur där och kolla på 16-matcherna innan jag åker hem och drar och handlar maten vi ska ha med oss ut imorgon med Newguy och Hogge. Citera
Partyjack Postad 23 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2010 Tog mig ovanligt lätt genom 5km-slingan här hemma trots den enorma värmen. Stannade hemma då föräldrarna skulle vara bortresta ikväll, därför blir det fotbollsrail här istället.. Lastade AI med mina sista bettingpengar på en dubbel med USA och England och sen en singel på Serbien som jag trott på stenhårt sedan långt innan VM. Hjärtat får alltså gå in och avgöra ödet för min VM-bettingrulle.. Har förvisso en del klart lovande långtidsspel inne också så kan mkt väl sluta breakeven även om jag gular ikväll. Citera
Partyjack Postad 23 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2010 Kul att vinna en VM-bet en gång i livet, trots att det hängde på det berömda håret framåt slutet där. Tycker lite synd om Joggy också som hade >1,5 mål till en ganska saftig slant på Englandsmatchen, jävligt tiltande mtp hur extremt mkt chanser de vaskade fram första 60 minuterna. Har ringt runt och det hela slutar med att jag och Newguy ska åka och handla lunch, middag, frukost och snacks för 7 pers.. Kommer bli en redig packning man har med sig ut imorgon kväll utan tvekan. Får se hur jag gör framåt kvällen, de senaste passen när det varit så pass tight spel som det varit överallt har jag bara känt att det varit tråkigt och segt att spela.. Har ändå en liten slant på plussidan så funderar på att antingen släta pokern resten av veckan eller bara köra några turneringar ikväll för att bygga lite spelsug osv. Som det känns nu, om jag inte hittar några monsterfiskar ikväll kommer jag nog inte spela något cashgame ikväll.. Det är bra jävla längesen jag tog en >4-5 dagars paus från grinden och brukar alltid uppleva ett lyft efter varje liten paus. Mtp semesterlönen jag haft i fyra veckor kommer detta ändå ekonomiskt bli en riktigt bra månad, så har ingen ångest över att bara precis klättrat över 10K totalt. Citera
Partyjack Postad 23 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2010 Kul att jag spelade England, Argentina och Tyskland innan VM.. Scoutade väl spelschemat lite dåligt för nu visar det sig att endast ett av dessa lag kan vara kvar efter kvartsfinalen. Sen att Serberna sviker mig igen är ju föga förvånande.. Jävla skitmatch av serberna, tyckte coachen gjorde ett par jävla skumma byten också.. Störde mig sjukt på att Krasic fick gå ut och att han stoppade in supervänsterfoten Tosic på högerkanten. Nåja, har ett par slantar kvar i bettingrullen iaf.. Dragit upp ett par småturrar som jag slaskar mig igenom nu iaf. Blir som sagt inge cash ikväll och prob inte imorgon heller, ska bli skönt att koppla bort det och ha riktig semester sista halvan av denna vecka. Citera
rAilFISH Postad 23 Juni , 2010 Rapport Postad 23 Juni , 2010 Sen att Serberna sviker mig igen är ju föga förvånande.. Jävla skitmatch av serberna Skämtar du med mig? Såg du ens matchen? Vadå skitmatch , dom gör en riktigt bra match och borde gjort 2 mål redan i första. Chansmässigt och spelmässigt var dom mycket bättre än Australien och visade stundtals på fin anfallsfotboll. Australien har 1-2 lägen och gör mål på dom , nåt som Serbien tyvärr inte klarade av... Citera
Partyjack Postad 23 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2010 Skämtar du med mig? Såg du ens matchen? Vadå skitmatch , dom gör en riktigt bra match och borde gjort 2 mål redan i första. Chansmässigt och spelmässigt var dom mycket bättre än Australien och visade stundtals på fin anfallsfotboll. Australien har 1-2 lägen och gör mål på dom , nåt som Serbien tyvärr inte klarade av... Ja de va väl lite att ta i kanske, mitt uttryck var väl lite målat av att jag bustat två kulor på serberna trots att de va mina favoriter till att storskrälla i VM. Visst gör de en hyfsad match totalt sett, men ärligt talat är Australien ett lag de ska slå med en par-tre bollar normalt.. Citera
Rammy Postad 24 Juni , 2010 Rapport Postad 24 Juni , 2010 Ja de va väl lite att ta i kanske, mitt uttryck var väl lite målat av att jag bustat två kulor på serberna trots att de va mina favoriter till att storskrälla i VM. Visst gör de en hyfsad match totalt sett, men ärligt talat är Australien ett lag de ska slå med en par-tre bollar normalt.. Sluta underskatta Australien! Serberna ska vara glada att de inte fick ett rött kort för övrigt, på samma sätt som ghana ska vara glada att de inte fick straff mot sig mot aussies.. Angående ditt tips så hade ju england hamnat på andra halvan om de vunnit sin grupp! Citera
Partyjack Postad 24 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2010 Sluta underskatta Australien! Serberna ska vara glada att de inte fick ett rött kort för övrigt, på samma sätt som ghana ska vara glada att de inte fick straff mot sig mot aussies.. Angående ditt tips så hade ju england hamnat på andra halvan om de vunnit sin grupp! Sant, har som sagt scoutat slutspelsträdet jävligt dåligt. Däremot vet jag inte om jag tycker att jag underskattar Australien. Den stora stjärnan är Tim Cahill som knappt är bärande i Everton.. Detta medan Serberna har ryggradsspelare från United, Inter och Ajax bland annat. Men visst, det går inte att komma undan att de gjorde en bra laginsats igår såklart. Håller dock Serbien långt högre. Uppe med tuppen semester-style idag, blir till att bränna av gräsklippar-dagen.. Har ju en obligatorisk vecka varje år, i år fick jag självklart midsommarveckan. Något som tiltade mig ännu mer var att hon som var förra veckan inte klippte förrän i Måndags morse, så det är fan knappt det är lönt att klippa idag och samtidigt kommer jag vara alldeles för jävla risig för att orka klippa på Söndag. Känner förvisso de som har nästa veckas klippvecka så funderar på att trixa lite där. Sen ska jag vara sällskapshora till Linkan som visst skulle till systemet idag. Själv har man ju bunkrat upp i ordentlig förtid.. Men å andra sidan har jag tänkt totalbajsa i poker i några dagar så då kan en liten tripp till Öregrund vara rätt trevlig även om de lär vara ett mäktigt jävla kaos där idag. Sen ut i eftermiddag för en riktigt soft midsommar.. Hoppas alla som läser här får det lika bra, hoppas också att jag är hyfsat fräsch på Söndag då jag precis i sista sekund bestämde mig för att klippa gräset då och eventuellt ta en revansch från mitt traditionella turneringsfiask som gick av stapeln igår.. Citera
Partyjack Postad 26 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2010 Haft en helt otrolig första halva på midsommarhelgen ska jag säga, de va fantastiskt fint ute i skärgården med mycket trevligt sällskap fin mat och dryck och allmän högtidstämning non stop. Ganska sliten Partyjack idag som nu går in på ölen igen.. Känns som att det blir en försiktig liten utgång ikväll, lätt att fiaska sönder hela Söndagen annars. Är på allmänt vad man skulle kalla på forumspråk för "troll-humör", lider av ett enormt bakisflum för tillfället alltså. Tveksamt om man klarar av att fullfölja denna kväll, ska iaf inte sen en enda floppjävel förrän imorgon kväll som tidigast! Citera
Partyjack Postad 28 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2010 Hela midsommarhelgen blev väl typ precis så lyckad som man hade hoppats.. Hade det mad nice från Torsdag till igår i princip nonstop, mkt sjuka skämt, god mat och dryck osv. Dock var det en av de tuffaste grejer jag varit med om på senare år att ta mig upp kl 6.15 idag för att gå ner och grinda konsum.. Dels har jag ju ställt om dygnet under semestern, dels så hade jag ett par fyllor i ryggen från helgen men kanske framförallt så är mitt knä återigen totalt riks-slut. Har uppskattat att det ligger på typ 80-85% funktion när jag joggar och ibland tom springer, även om jag inte har utsatt det för tvära vändningar osv. Nu var det dock så att Mange hade tagit med sig en Rugby-boll ut på den lilla öde ön som vi var på i 2 dygn. Det hela började med att vi stod och slog amerikanska fotbollssparkar rakt över gården mellan två klungor som skulle plocka ner bollarna.. Jag stod och måttade och tog det jävligt försiktigt just för att jag vet att knät inte skulle palla max ansträngning. Så till att börja med gick det bra, fram till jag skulle slå vad som skulle bli min sista utspark.. JH Rocker kom på det fräcka skämtet att när han höll upp bollen åt mig så istället för att bara lätta på handen skulle han boxa bort bollen så jag drog en ordentlig jävla luftspark. Resultatet blev att jag fick en omänsklig pendel på högerbenet och landade snett på vänsterknät med ett litet skrik. Efter ett par timmar kändes det dock helt återställt, och eftersom jag då också druckit ett par nubbar till sill-lunchen valde jag totalt jävla hjärndöd som jag är att ställa upp i den spontana fullkontakt-rugbymatchen som gick av stapeln mitt mellan långborden typ. Det slutade abrupt med att jag maxade rakt in i någons knä med mitt eget knä typ och båda låg och skrek på gräset. Inte helt oväntat tänkte ja inte mer på det under kvällen, det kändes ju liksom men inte mer. Så när jag vaknade i Lördags var knät typ tokstelt igen och jag får åter igen inte ner det över 90 graders vinkel i knävecket typ. Fick ändå en trevlig överraskning på posten idag, efter 5 månaders väntan ska jag äntligen få åka till magnetröntgen och kolla upp vad det är som är trasigt i knät.. Eftersom det aldrig blir riktigt bra så tvivlar jag på att det är en inflammation från min reumatism utan är rätt så övertygad om att det är någon av mjukdelarna som har gått av eller typ slitits ut eller nåt. Så inom 15 dagar får jag en tid där, ska bli jävligt skönt att få veta vad det är som har felat. Så kom hem för typ 90 min sedan, istället för att njuta Holland-Slovakien var jag tvungen att slänga mig ut i trädgården med gräsklipparen.. Hade inte helt oväntat fiaskat sönder med klippningen igår, tror och hoppas på att ingen noterade att jag klippte på fel vecka. Brukar bli ett jävla skitsnack och sneda blickar från kärringarna när man inte sköter sina uppgifter.. Egentligen ska man väl inte bry sig om sånt, men jag har väldigt svårt för när man vet att folk går och hyser agg mot mig, kanske framförallt när de inte tar upp det med mig. Personligen tycker jag väl kanske främst att vi ska asfaltera över varenda gräsplätt och blomland på hela tomten. Vi är typ 5 parkeringsplatser kort på typ 25 lägenheter och varenda jävla år är det nån hjärntrött gammal kärring som vill gräva en ny blomrabatt.. Kom in i matchen ffs. Nåja, ska slänga mig in i duschen och sen rulla ner till IP och kika på B-lagets sista match innan sommaruppehållet.. Är semiderby mot ett riktigt bondgäng i utkanten av kommunen, brukar kunna bli riktigt roliga matcher när det är lite semikändisar i båda lagen. Sen lär jag jäkta hem för att se så mkt jag hinner av Brasilien-Chile som jag tror har potential att bli en av de klart bästa matcherna hittills i VM. Tvivlar på att jag kommer palla att spela nåt ikväll, ska väl kolla över värdet men det troliga är ändå att jag kryper i säng ganska tidigt och försöker få in ett morgonpass imorgon istället.. Känns som att hela mitt liv skulle tjäna en hel del på att jag hittar tillbaka till svensson-rytmen som jag tidigare hållt typ sen jag slutade gymnasiet. Citera
Partyjack Postad 29 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2010 Började morgonpasset bra vid 9.20 ungefär.. Som vanligt ökar alla mina stats med 3-5% minst efter >5 dagars paus, är onekligen väldigt spelsugen och började också med att snabbt bygga ett stabilt plus. Allt eftersom värmen ökade framför datorn (26 grader nu) så spelade jag mer och mer ofokuserat, slarvade i en del potter och hamnade dessutom helt snett in i potterna mot de flesta djupa fiskarna vilket gjorde alla situationer extra svårbedömda. Stannar nu då jag är totalt smicksur på ryggen mot min läderstol och är tyvärr 900kr back. Ska ta och städa undan här efter Lördagens aktiviteter, ser verkligen fram emot en nykter helg då jag först ska vara chaffis in till Sthlm då jag ska med DIF-grabbarna och kolla på DIF-Spartak Moskva och sen eventuellt följa med på en liten pubrunda som nykter åskådare. Sen jobbar jag 12-21 på Lördagen, och konstigt nog ser jag fram emot båda aktiviteterna då de va otroligt längesen jag var helnykter en hel helg. Närmast ska jag dock ringa sjukan, som att det inte var nog med att jag vred sönder knät lite extra i helgen upptäckte jag igår kväll nån konstig jävla bula rakt under trampdynan.. Den har nu svällt under natten och kan knappt trampa ner på foten, antar att jag trampade in nåt skit i fredags då jag sprang och lattjade boll barfota i ett par timmar totalt men lär väl kika upp vad det är. Som det känns nu är det fan alldeles för jävla hett för att kunna fokusera på onlinepoker så prob blir det inget mer spel förrän ikväll under eller efter fotbollen.. Citera
Recommended Posts