Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jaha då var en lång och ytterst trevlig helg till ända.

Har inte sett en enda onlineflop.

Fredagen blev briljant, då vi öste på med revben och var 11 hungriga som käkade det hemglazade köttet med färskpotatis (premiär för mig) med vitlökssmör, majskolvar och en fantastisk tomatsås från superkocken Mange.

Därefter blev det några timmars pokerspel, samtliga 11, några totaldebutanter köpte in för några hundra innan vi satt och petade i vårt 1/2 game med några öl och lite vin.

Upp i Lördags morse kl 10, bakislunch på det lokala caféet innan vi fullbordade planen som jag, bröderna Olsson och Newman hade spikat dagen innan.

Nämligen att ta oss ut i det vackra vädret till en pay&play-bana allra, allra längst ut på udden i östersjön här ute.

Har aldrig varit på banan tidigare, och den var väl lite sämre skött än en "riktig" bana.. men ändå helt okej.

Mange och jag fullbordade en total hustle, Mange har spelat golf i sina yngre dagar och jag spelade på 10,5 i hcp för två år sen medan Tony The Tiger och Newman aldrig spelat golf på en "riktig" bana.

Därför Skulle såklart jag och Mange spela i lag mot nybörjarna, Tony tvekade lite när han hörde laguppställningarna men när Mange "förklarade" att Newman var singelhandikappare...

Vi sänkte dock insatsen från 500 till 200kr/person, och då vi delade de två första hålen blev vi lite nervösa innan vi hittade en 5håls-streak och saken var biff.

Det blev då ett par krukor under tiden vi var på banan, och sen siktade vi hemåt mot Östhammar och landade efter en lång och snurrig tur bland våra olika bostäder nere på "Pinglan" som är en liten trevlig restaurant som serverar typ husmanskost.

Ett par flaskor vin och en plankstek där, sen begav vi oss med mellanlandning hos mig, till Öregrund.

Blev en trevlig utgång, men mtp att vi hållt i sedan kl 12 så va man bra sliten på slutet och kände för en gångs skull riktig glädje när jag ringde in taxin.. Jag var så glad över att komma hem och sova att jag helt frivilligt tog på mig taxi-slanten på 500kr.

Apropå pengar så bettades det VÄLDIGT mycket under dagen, både på golfbanan men även här hemma i Östhammar. Newman och Tony hade ett pappersflygplan som de tog sig fram genom "längsta kast" för 100kr/st under en ca 2 km lång promenad.. Tror det blev fyrsiffrigt.

När sen Newman insåg att han kunde vinna tillbaka lite av pokerbacket som var något i hästlängd på Fredagen så fick han även hugg av Dr Landberg på "kasta annonsbladet i papperskorgen" för 100kr/kast.

Tror Newman slutade breakeven.

Ett par tjejer som var bekanta till nån i sällskapet kom med upp till mig innan avfärd, och de trodde såklart inte att nån av oss var normala då det bettades 100-lappar på allt som rörde sig ungefär.

Idag har vi hängt runt i diverse bostäder, vi kollade på tennisen hos Ohlsson och sen gjorde jag och Zorba en insats och målade väggarna inne i Hogges sovrum innan jag nu landade här hemma.

Känner verkligen inget sug för att ta en grindsession nu ikväll, behöver också sova lite först.. Så tror det blir slaggen snart för att kunna få in lite spel imorgon istället.

Måste försöka hitta lite motivation nånstans, tror jag skulle behöva rusha satan i några veckor så jag verkligen får känna glädje när jag spelar.

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Efter att sent igår kväll bestämt mig för att hålla mig uppe för hockeyn och framöver ställa om dygnet litegrann då jag ändå har semester en månad till typ, har jag bara slackat sönder denna dag.

Vaknade vid 12 och kände mig så fruktansvärt risig, det enda jag avverkat är först en liten snabb promenad med Zorba som sedan också gjorde mig sällskap och kollade på det lokala B-laget där man har många tjenisar i elvan.

Hemmaseger och nu sitter jag hemma igen, efter sådant slackande känner jag att jag måste kötta in lite pokertimmar också.

Börjar nog på SvS och avviker till Boss sen, men det beror ju såklart helt på utbudet under aftonen.

Postad
lite sent men QJ handen borde du folda tycker jag

du slår inget tyvärr :/

asså dom spelar sina händer öppna i princip

Jo ja la även upp facit där jag foldade handen, men poängen var mer att jag ville ha igång en diskussion kring just den där linjen.. Det är verkligen inte alltid fisken har stål när de tar den där linjen även om man kan tro det.

Har iaf spelat 2 timmar på SvS nu, hela passet genomsyrades av trötthet och huvudvärk.. Kanske håller på att bli sjuk?

Oavsett skiter jag i pokern efter ett svängigt +500krs-pass.. Slog mig också nyss att from nu har jag tre veckor med 500kr/dag i semesterlön från jobbet, inte bra för min poker-motivation men å andra sidan blir det mindre press på mig att prestera.. Bra eller dåligt vet jag inte om det är.. :)

Oavsett ska jag slappa några timmar innan jag släcker, ska försöka vrida om så jag är aningen piggare under natt-passen då jag märker tydligt att känslorna svajar jääävligt mycket när jag egentligen hellre skulle ligga på soffan och ta igen mig.

Imorgon ska jag också försöka få in några timmar på Boss under dagen och sen köra SvS på kvällen enligt planen.

+5082:- på svs nu iaf.

Postad
yo, va brukar du ha för bb/100?

Det varierar ju såklart, har lite dålig koll över våren eftersom hårddisken kraschade i April.. Men förra året låg jag kring 9 bb/100, denna våren är av allt att döma mycket sämre dock.

Får väl ihop en hyfsad sample lagom till jul. :)

Postad

En timme avverkad på SvS, och förmodligen var det den mest lättspelade timmen på hela året.

Det mesta flöt på som man alltid önskar att det skulle göra, förlorade nog inte mer än 250kr en pott medan jag stackade nån hel 200BB-stack och tog ett par stora flervägspotter osv.

Kändes förbannat kul att spela poker igen.

Nu ringde Kapten Wigert och påminde mig om att jag lovat att göra mitt bästa på att få bort ett virus som han har dragit på sig.. Han är en jävligt skön människa, men han är inte den vassaste kniven i lådan när det gäller datorer osv.. Skickar hans flickvän ett filmklipp på facebook med tjeckisk beskrivningstext så ringer det inga klockor, utan då kollar han vad det är för tjeckisk film hans flickvän har skickat.. :roll:

Tvivlar väl på att jag kan göra nånting åt det där, men lovade att göra en insats och sen gå och ta en lunch a´la gamla goda tider med Kaptenen.

Passet slutade iaf på +2900:-, efter lunchen har jag planerat att antingen städa igenom lägenheten ordentligt eller ta bilen ut till päronen och låna deras grovdammsugare för att städa ur bilen istället.. Oavsett hade jag tänkt ta mig ut dit om några timmar för att ta en löptur ute i skogen innan jag avnjuter en middag i deras sällskap.

Därefter blir det en sväng förbi Hogge om han vill ha nån hjälp med renoveringen, och sen hem för att grinda kvällen igenom.

+7997:- för månaden på SvS nu iaf.

Postad
Poker är alltid kul när man vinner, man blir ju glad av deg =)

Ja men visst är det så, inget snack om att man är precis lika spelberoende som grabbarna som sitter nere vid jack vegas-maskinen varje helg/kväll.. Kroppen producerar lyckogifter som är helt oemotståndliga när man vinner, oavsett vad man vinner, hur man vinner eller hur mycket man vinner.

Dock är det väl tur att man har någorlunda bra översikt på vad som är lönsamt och vad som inte är lönsamt i ett längre perspektiv.

För övrigt fick jag mig en liten egokick när jag gick och löste Kapten Wigerts datorproblem på 20 minuter, inte så svårt att överglänsa en snubbe som inte förstår att AVG måste uppdateras ibland och som själv inte klarar av att göra en manuell virussökning i AVG som är det lättaste AV-program jag någonsin stött på. :)

Vi avslutade mötet med en liten lunch, rödspätta med kokt potatis och en citronskvätt blev det för mig.. Riktigt jävla fint imo.

Nu blir det först en ripa genom biltvätten innan jag åker ut till mor och far och städar ur bilen, den årliga sommarstädningen är lite efter i år och jag har fortfarande ölkapsyler på golvet sedan Gbg-resan i Mars liksom..

Sen blir det väl en sväng med målning hos Hogge innan jag tar mig hem, köttar en löprunda och sen ger mig på pokern igen.

32bb/100 på SvS nu för övrigt, hit&run-passen är mkt giftiga för statsen.

Postad
Det varierar ju såklart, har lite dålig koll över våren eftersom hårddisken kraschade i April.. Men förra året låg jag kring 9 bb/100, denna våren är av allt att döma mycket sämre dock.

Får väl ihop en hyfsad sample lagom till jul. :)

oki :-D :-D :-D :-D 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Postad

tjena jacken! Kul att de verkar börjar vända lite för dig! Men har en fråga... När du skriver 32 bb/100 händer är då det samma sak som 16 BB/100 händer? har lite problem med skillnaden på bb och BB, och du verkar ha koll så du kanske kan berätta?

GL i fortsättningen, glöm inte att njuta lite av sommaren oxå ;)

Postad
tjena jacken! Kul att de verkar börjar vända lite för dig! Men har en fråga... När du skriver 32 bb/100 händer är då det samma sak som 16 BB/100 händer? har lite problem med skillnaden på bb och BB, och du verkar ha koll så du kanske kan berätta?

GL i fortsättningen, glöm inte att njuta lite av sommaren oxå ;)

Ska jag vara helt ärlig så är jag också lite osäker då jag blandar ihop bb och BB.. Nån annan får gärna hjälpa till och påminna mig?

Men jag TROR att HM visar bb/100 medan typ PT visar BB/100 eller ptbb/100.

Därför tror jag att ditt påstående stämmer att jag har 16 BB/100 händer, men jag är lite, lite osäker.

Efter en härlig grillning hos föräldrarna hann jag få bilen både tvättad och städad rätt ordentligt invändigt med dammsugning och torkning såg den nästan som ny ut för första gången på länge.

Sen bar det av till Hogge där han stod och köttade helt solokvist.. Så jag tog tag i en roller och vi köttade stumt i typ 150 minuter och målade väggarna i två rum i ett rasande tempo.

Blir mer köttande hos Hogge imorgon.

Satte mig sen för att spela på Boss och få in lite rake, men redan efter en timme slog det mig hur dumt det är att låta bli SvS just under dygnets lukrativaste timmar..

Därför byter jag sajt nu efter en timmes spel och +€106 på NL50 för ett par timmars SvS-spel.

Postad

Börjar bli riktigt sommarslö tror jag.. Redan efter en timme på SvS då de flesta fiskarna började logga ut kände jag mig nöjd, mätt och främst väldigt trött.

Hade trott att det skulle vara Stanley Cup-final inatt men tydligen är den inte förrän imorgon.. Bra segt.

Tappade några hundra till råga på allt, slutar dagen på +2309:- och +€106 vilket får ses som väldigt bra då jag bara fick in tre timmar.

Men som föregående skrev, det gäller ju att ta vara och njuta av sommaren och de har jag helt klart gjort idag.

Tänker också på den sköna 500ing som trillar in i semesterlön varje dag de närmsta tre veckorna.. Mkt trevligt.

Ska slöa några timmar och sen sikta på att grinda lite Boss imorgon på dagen innan jag går till Hogge och målar vidare framåt kvällen.

Postad
yes 10bb/100 = 5BB/100(ptbb)

TY sir!

Spelat en timme på Boss NL50, gick förbannat segt och sprang in i set och diverse konstiga seminötter med mina stora händer vilket ledde till -€169.

Det smällde kort och gott varje gång jag såg en flop typ.. Ska ta en liten paus och greja lite. Sen siktar jag på att spela mer kring middagstid innan jag går till Hogge framåt kvällen.

Edit, de två största potterna:

Eventuellt kan jag checksyna river med AA i andra handen (?) men känns som att jag tappar värde mot AQ och KK bland annat då..

***** Hand History for Game 2216757939 ***** (Boss)

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 09, 09:49:30 ET 2010

Table Turbo TH 1466 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: dogi441 ( $130.33 USD )

Seat 2: Partyjack ( $58.05 USD )

Seat 3: dai29 ( $51.85 USD )

Seat 4: deliriumts ( $70.80 USD )

Seat 5: SpewyNit ( $51.55 USD )

dogi441 posts small blind [$0.25 USD].

Partyjack posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Tc Jc ]

dai29 folds

deliriumts folds

SpewyNit raises [$1.50 USD]

dogi441 calls [$1.25 USD]

Partyjack calls [$1.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 2c, 5c, Th ]

dogi441 checks

Partyjack checks

SpewyNit bets [$3.50 USD]

dogi441 folds

Partyjack raises [$11.50 USD]

SpewyNit calls [$8.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2d ]

Partyjack bets [$19.50 USD]

SpewyNit raises [$38.55 USD]

Partyjack calls [$19.05 USD]

** Dealing River ** [ 3s ]

SpewyNit shows [Ks, Kd ]

SpewyNit wins $101.60 USD from main pot

***** Hand History for Game 2216771380 ***** (Boss)

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 09, 10:05:25 ET 2010

Table Table TH 1230 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Partyjack ( $50.00 USD )

Seat 2: Haasky ( $49.50 USD )

Seat 4: nygard ( $51.70 USD )

Seat 5: Fiestong ( $51.40 USD )

Fiestong posts big blind [$0.50 USD].

nygard posts small blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ah ]

Partyjack raises [$1.75 USD]

Haasky calls [$1.75 USD]

nygard folds

Fiestong calls [$1.25 USD]

** Dealing Flop ** [ Qc, 8h, 8s ]

Fiestong checks

Partyjack bets [$4.12 USD]

Haasky calls [$4.12 USD]

Fiestong folds

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Partyjack bets [$8.00 USD]

Haasky calls [$8.00 USD]

** Dealing River ** [ 9h ]

Partyjack bets [$16.50 USD]

Haasky raises [$35.63 USD]

Partyjack calls [$19.13 USD]

Haasky shows [Ac, 8c ]

Haasky wins $98.00 USD from main pot

Postad
bet fold AA :(

Du behöver inte syna omslag på river i 2a handen. Hade bet/foldat river.

Jo ni har båda rätt såklart, det var också meningen med att betta så lite att kunna vika mot push.. Men sen fick jag några idiotiska och naiva tankar om att "han kan ju faktiskt bluffpusha här" vilket han såklart aldrig gör även om han verkade lätt spewig.

Nya tag för 60 minuter till nu innan jag joinar arbetslaget hemma hos Hogge.

Postad

De 60 minuterna slutade med -€20 trots att jag tappade €100 typ första 10 minuterna.

Verkar som helt jävla förgjort att vinna några pengar på den där äckliga Boss-sajten just nu.

Men men, jag köttar vidare antar jag.. Eftersom det gick snabbare än normalt hos Hogge då vi bara målade på ett par strykningar till idag, så nu blir det en löptur.. Ska försöka överleva 5km-slingan och sen köra in lite poker ikväll.

Nu har jag ju Stanley Cup-final 6 att se fram emot kl 2 också inatt.

Kött.

Postad

Plussade tillbaka ett 20-tal Eurosar över timmen, men har fortfarande långa perioder under varje session där känslan är "jag kan inte vinna".

Då tycker jag ändå att jag spelar riktigt bra.. Får väl som jag gissade smaka på tillbaka-kaka för medriggen jag njöt av första 3-4K händerna på nätverket.

Nu ska jag iaf avsluta kvällen på SvS innan fisken har somnat.

Postad

Köttade av två timmar på SvS, och nånting är det med mig.. Måste hålla på att bli sjuk eller nåt liknande, hade också enorma problem med löpningen idag så det är nån form av bugg i systemet som de känns.

Det största tecknet är nämligen att jag blir extremt trött och närmast vimmelkantig redan efter 2 timmars spel, något som aldrig varit ett problem tidigare.

Förvisso kan det ha att göra med att jag ställt om dygnet typ den här veckan, tar väl lite tid att vänja sig antar jag.

Slutade dock dagen +2100:- på SvS så trots en överjävulsk dag på Boss lyckas jag hitta lillplusset totalt och +9475:- på SvS.

Hittar jag nåt spelsug eller jättefisk-stim på SvS så spelar jag en timme till innan hockeyn, annars kliver jag på imorgon igen.. Funderar på att spela NL25 på eftermiddagen och NL50 typ efter 16 framöver, är verkligen 99% 22/18-grinders på Boss mitt på dagen.. Framförallt ska jag se till att uträtta alla mina vardagliga ärenden denna tid för att lämna plats från 16 och framåt till poker.

Ser också fram emot VM nåt helt fruktansvärt just nu.. Hade Sverige varit med hade jag förmodligen haft svårt att sova om nätterna, nu är det bara en sån där skön avslappnad känsla att man kommer ha något att titta på varenda jävla dag i närmare en månad.. De kommer bli mycket, mycket trevligt.

Postad
Boss är absolut sämsta sidan som går att spela på, kan inte bli tightare!

Testa typ prima, bra mkt lättare motstånd samt bra deals om man letar lite...

Jag tycker väl iofs inte det är så förskräckligt tight, sett över dygnets timmar men det är lite samma tider som på svs som gäller vilket är lite synd.

Somnade fö så klart mitt i stanley cup-finalen vilket i sig var otroligt då de va en grym match som vanligt.

Kollade dock highlights på nhl.tv direkt nu när jag vaknade, och man måste säga att Blackhawks vann klart rättvist mtp hur de har presterat under säsongen.

Jävligt stort att först se Jonathan Toews åka fram och ta emot Conn Smythe, följt av Stanley Cup som 22-åring.. När han sen åker tillbaka till klungan säger han; "Whos next, whos next?".

Alla skriker i kör; "Hossa, Hossa!"

För er som inte kan bakgrunden var det alltså Marian Hossa som var i final för två år sen med Pittsburgh som var storfavoriter från East, men torskade mot Detroit.

Ifjol böt han då till Detroit och gick till final igen, denna gång fick han stryk av sitt gamla Pittsburgh..

När han nu fick vinna med ligans stora favoriter (när Washington och Pittsburgh åkt ut iaf) var riktigt stort, fick mig en ordentlig rysning när han höjde bucklan.

Ska fullfölja min kopp med kaffe innan jag spelar lite på Boss, får se hur jag lägger upp dygnet framöver sen.. Lär bli en del målning hos Hogge som std ikväll iaf.

Postad
Fan va ni hjälper till hos hogge vad pyntar han i timmen? =)

Haha, ja du från början betalade han i öl.. Men nu har det ju blivit mycket jobb i veckorna istället och folk har insett att de finns roligare saker att bränna helgerna på.. :D

Skämt åsido, det är väl tjänster och gentjänster som gäller.. För mig personligen är det faktiskt bara skoj att komma dit och snacka lite skit, sen att man går och drar en roller under tiden spelar mindre roll.

Dessutom gick jag och Noddan och diskuterade hur spritbordet skulle se ut på inflyttningsfesten, så lite inverkan lär det ju ha att vi har legat och köttat en hel del där. :)

En timme spelad nu iaf, äntligen ett lugnt och bekvämt pluspass utan några större irritationsmoment osv.

Stannar på +€93 vilket minskar backet en del.

Tror jag borde ligga ungefär breakeven om jag räknar med RBn jag spelat in hittills, men spelmässigt är jag €364 back.

Mitt under passet fick jag snilleblixten att jag och Zorba ska dra en repa till Öregrund för att gå och dregla på systemet.. Så ska ta en dusch och sen pipa iväg och uträtta lite andra ärenden på vägen hem.

Imorgon är det bokat fotboll, poker och några bärs hemma hos Noddan.. Ska bli jävligt kul att se VM, och ett litet slask är ju heller aldrig fel.

Lär bli några timmar grind till när jag kommer hem om några timmar.