Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
[/b]Möjligt att jag stirrar mig blind på resultatet men jag tycker det är en fold efter hur du beskriver FI

Mja, alltså jag tycker jag summerade upp ganska bra hans range där.. Typ Q7 och 44/77 som dock är lite otroligt eftersom jag har 47s.

Grejen med de där synfiskarna är ju att de ofta kan flatta AA/KK oop och sen få panik när de märker att de får mothugg på flop tex, och sen bara ösa in skiten så fort som möjligt.

Tror verkligen inte han har QQ varje gång här om det är det du menar?

Mongolidbluff?? Är ju väldigt standard, sen att han har J8 just här och att han till på köpet viker den låter ju helt osannolikt.

Mja.. Nu är det mer ett insiderskämt med mina IRL-polare som vi brukar köra när någon mongobluffar alla gator med luft. Självklart spelas den standard för mig när jag får en så grym turn som jag får.

Hurovida han hade J8 eller inte kan inte jag svära på, han ojjade sig iaf i chatten och skrev typ att han skulle stoppat in på turn osv osv, och att han vek J8.

Thats that, -1200 på en timme, inte en pot på över 500kr.. Jag börjar känna igen det,.

Nu ska tjejen ha skjuts innan jag köttar vidare.

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vad sätter du honom på för händer när han ställer under de förutsättningar som råder dvs att han är en stor synfisk?

Alltså, vi snackar inte någon 60/5/0,5 här.

Kommer inte ihåg exakt nu men fi spelade typ 30/1/2 eller något sånt.

Hade inte heller mer än typ 200 händer så det säger ju inte hela sanningen obv.

Däremot kan man ju tydligt säga att han synar in väldigt mycket preflop, och att han oftare än inte kommer flatta stora händer.

Var tvungen att pokerstova handen, och med en optimistisk (för hans del) range så drar jag ändå 54%.

Då ska man också tänka på att många av dessa kan få cp-spel med massa olika damer och andra spaderdrag osv osv.

Board: 7s 4s Qc

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 54.034% 54.03% 00.00% 18188 0.00 { 7h4h }

Hand 1: 45.966% 45.97% 00.00% 15472 0.00 { QQ+, AsKs, AQs, Q7s, AQo, Q7o }

Men visst, jag förstår din poäng med att fi är passiv alltså har han en hand.. Grejen är bara den att tvåpar är lite för starkt för att vika där imho.

Särskilt med tanke på det jag skrev, att många av dessa får helt oväntat outbursts med jättekonstiga händer.. Något man inte kan vänta sig från en relativt stabil grinder.

finns inget att diskutera om den handen.

Håller med.. Samtidigt som jag tycker det nästan alltid finns något att diskutera. Denna gång är den siffran dock väldigt nära 0% imo.

inte en chans på jorden att han vek J8 ivf

Nja alltså.. Varför ska han ljuga om det?

Han gick på ganska länge om alternativa linjer för hans hand osv osv, tvivlar starkt på att han inte gjorde det.

Ska tilläggas att många av dessa spewgrinders har mig, och förmodligen många andra TAGs på total ABC-poker och ser i princip inte att vi har några bluffar i vår playbook öht.

Men blev ju själv också chockad av att han vek en så pass stark hand förstås.

Dagens pass då:

Började som sagt riktigt kallt, träffade inte en jävla flop och blev bara totalt uppäten av diverse synåsnor.

Nere på 2K back som värst, hade dock bestämt innan att inte börja göra några moves utan spela strikt jävla nutpeddling till jag märkte att det börjar vända.

Mkt riktigt kom vändningen så småningom;

Den här är ju rätt så kall från min sida, hade typ 20 händer mot fi och har absolut ingen aning om vem det är.

Kollade upp honom i sökfunktionen och såg att han spelade 4 bord, mao tänker jag att han är hyfsat stabil.

Då tänker jag baklänges att majoriteten grinders flattar ändå en fyrbet i position med KK/AA där för att få in det på floppen?

Det var iaf mitt tänk, kanske jättegalet.. Men det kändes mer som en AK en ett stort par.

Galet av mig och wp av fi.

Tror mig ha förtjänat den suckouten ändå.

***** Hand History for Game 1164215142 *****

$400 NL Texas Hold'em - Thursday, November 12, 09:09:01 ET 2009

Table Cleopatra 24 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $826.5 )

Seat 2: kap ( $636.92 )

Seat 3: Shedevil ( $436.21 )

Seat 4: gongi ( $362.87 )

Seat 5: dalt0n ( $935.93 )

Shedevil posts small blind [$2].

gongi posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs Qd ]

dalt0n folds.

Partyjack raises [$14].

kap raises [$48].

Shedevil folds.

gongi folds.

Partyjack raises [$148].

kap is all-In.

Partyjack calls [$474.92].

** Dealing Flop ** [ 6c, 5h, Th ]

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 4c ]

Partyjack shows [ Qs, Qd ] three of a kind, queens.

kap shows [ Kh, Kc ] a pair of kings.

Partyjack wins $0 from side pot#1 with three of a kind, queens.

Partyjack wins $1264.84 from the main pot with three of a kind, queens.

Standard obv;

***** Hand History for Game 1164218184 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, November 12, 09:24:14 ET 2009

Table Eva 19 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Partyjack ( $2000 )

Seat 2: baley0505 ( $1708.02 )

Seat 3: Bajselof ( $2015 )

Seat 4: knappen ( $1240.01 )

Seat 5: Tvi ( $1044 )

baley0505 posts small blind [$5].

Bajselof posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Tc Ts ]

knappen folds.

Tvi raises [$35].

Partyjack raises [$130].

baley0505 folds.

Bajselof folds.

Tvi calls [$95].

** Dealing Flop ** [ 3c, 4h, Td ]

Tvi checks.

Partyjack bets [$180].

Tvi raises [$500].

Partyjack raises [$830].

Tvi is all-In.

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ 6h ]

Partyjack shows [ Tc, Ts ] three of a kind, tens.

Partyjack wins $96 from side pot#1 with three of a kind, tens.

Partyjack wins $2088 from the main pot with three of a kind, tens.

Game#1164218450 starts.

#Game No : 1164218450

Här kommer som vanligt många förespråka push på turn.. Och javisst, jag håller med många gånger.

Inte denna däremot, fi spelar 52/10/3 och är mao en jättefisk.

Känns som att push skrämmer bort väldigt många händer han kommer bluffa river med, som exempelvis den hand han nu har.

Sen är det väl tveksamt om jag orkar vika på en hjärter-river mot en sån jättedonk.

Tycker inte man behöver standardisera sitt spel mot de här åsnorna eftersom man tappar jättemånga såna här riverbluffar som man normalt kanske inte får av en stabilare spelare.

***** Hand History for Game 1164219453 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, November 12, 09:29:51 ET 2009

Table Eva 19 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $3029 )

Seat 2: baley0505 ( $1633.28 )

Seat 3: Bajselof ( $2468.75 )

Seat 4: knappen ( $1412.21 )

Seat 5: Tvi ( $1001.25 )

knappen posts small blind [$5].

Tvi posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Qd ]

Partyjack raises [$35].

baley0505 folds.

Bajselof folds.

knappen calls [$30].

Tvi calls [$25].

** Dealing Flop ** [ 9d, 9h, Ah ]

knappen checks.

Tvi checks.

Partyjack bets [$78.75].

knappen calls [$78.75].

Tvi calls [$78.75].

** Dealing Turn ** [ Td ]

knappen bets [$341.25].

Tvi folds.

Partyjack calls [$341.25].

** Dealing River ** [ 4d ]

knappen is all-In.

Partyjack calls [$957.21].

Partyjack shows [ Ad, Qd ] a flush, ace high.

knappen shows [ 4h, 3h ] two pairs, nines and fours.

Partyjack wins $2923.17 from the main pot with a flush, ace high.

Gnuggade på rätt hårt, gick ner på majoriteten 2/4 efter ett tag eftersom jag tyckte de va extremt stor andel grinders just idag jämfört med tidigare dagar.

Vet inte vad de kan bero på..

Var ett tag upp lite över 2K för dagen, men droppade en 500ing i diverse småpotter mestadels setups som denna:

***** Hand History for Game 1164247226 *****

$400 NL Texas Hold'em - Thursday, November 12, 11:11:35 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Partyjack ( $910.89 )

Seat 2: DonnieS ( $181.1 )

Seat 3: ooaak ( $218.31 )

Seat 4: JHRL11 ( $191.81 )

Seat 5: Mr_Lee10 ( $1286.16 )

DonnieS posts small blind [$2].

ooaak posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Qd ]

JHRL11 folds.

Mr_Lee10 folds.

Partyjack raises [$14].

DonnieS calls [$12].

ooaak calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 2d, 8s, Td ]

DonnieS checks.

ooaak checks.

Partyjack bets [$31.5].

DonnieS folds.

ooaak calls [$31.5].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

ooaak checks.

Partyjack bets [$78.75].

ooaak is all-In.

Partyjack calls [$94.06].

** Dealing River ** [ 7s ]

ooaak shows [ Jh, 9c ] a straight, eight to queen.

ooaak wins $439.36 from the main pot with a straight, eight to queen.

Game#1164247520 starts.

#Game No : 1164247520

Som sagt, löjligt mkt grinders idag imo.. Kommer nog softa några timmar innan jag går på spelet igen.. Kanske inte förrän middagstid då arbetsfisken borde ha kommit hem.

Ca +1700:- för dagen iaf till slut ger +11452:- för månaden.

Postad
dvs sånna som mig =)

Haha.. Verkar inte va sådär jättemkt arbetande som pågår mtp din PF-aktivitet. :)

För övrigt fyller du inte särskilt många av de attribut en riktig arbetsfisk ska ha. :D

Kommer du och spelar hos Bua på Lördag?

Postad

Var tvungen att pokerstova handen, och med en optimistisk (för hans del) range så drar jag ändå 54%.

Då ska man också tänka på att många av dessa kan få cp-spel med massa olika damer och andra spaderdrag osv osv.

Board: 7s 4s Qc

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 54.034% 54.03% 00.00% 18188 0.00 { 7h4h }

Hand 1: 45.966% 45.97% 00.00% 15472 0.00 { QQ+, AsKs, AQs, Q7s, AQo, Q7o }

Men visst, jag förstår din poäng med att fi är passiv alltså har han en hand.. Grejen är bara den att tvåpar är lite för starkt för att vika där imho.

Särskilt med tanke på det jag skrev, att många av dessa får helt oväntat outbursts med jättekonstiga händer.. Något man inte kan vänta sig från en relativt stabil grinder.

När han ställer efter du sagt ~380 minskar den rangen drastiskt och du är slagen 9 gånger av 10 mot en sådan spelare imo.

Håller med.. Samtidigt som jag tycker det nästan alltid finns något att diskutera. Denna gång är den siffran dock väldigt nära 0% imo.

OK

QUOTE]

Postad

När han ställer efter du sagt ~380 minskar den rangen drastiskt och du är slagen 9 gånger av 10 mot en sådan spelare imo.

Då får man väl konstatera att vi har väääldigt olika tankar kring den handen.

Postad
Haha.. Verkar inte va sådär jättemkt arbetande som pågår mtp din PF-aktivitet. :)

För övrigt fyller du inte särskilt många av de attribut en riktig arbetsfisk ska ha. :D

Kommer du och spelar hos Bua på Lördag?

Ja blir ju en hel del pf surf :)

Hade glömt bort att det var buaslask. Tror dock jag blir kvar i stan då det är tänkt vi ska ha tvspelskväll då tjejen är i paris. Men ändrar jag planerna så kanske jag dyker upp.

Postad
Ja blir ju en hel del pf surf :)

Hade glömt bort att det var buaslask. Tror dock jag blir kvar i stan då det är tänkt vi ska ha tvspelskväll då tjejen är i paris. Men ändrar jag planerna så kanske jag dyker upp.

Hehe jo man lär sig att uppskatta de där tjejfria kvällarna allt eftersom faktiskt. :)

Jag har bara tagit det lugnt hela eftermiddagen, kollat lite nya CSI-avsnitt som jag inte hängt med i riktigt.. Tycker det är bra underhållande.

Tänkte dra igång lite grind efter hockeyn, Brynäs leder rättmätigt med 1-0 mot Timrå.. Men det är fan ingen underhållande hockey direkt.

Postad

Riktigt skönt 2timmars-pass avslutat..

Gick raka spåret upp bara, hade ett par förlustpotter i början men sen flöt det på nästan lite för bra mellan varven.

Många gånger blev det så här, fick in degen bra, men sen vid showdown undrar man vad fan fi hade egentligen?

Fick helt enkelt jävligt lätt betalt:

***** Hand History for Game 1164810598 *****

$400 NL Texas Hold'em - Thursday, November 12, 22:54:43 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 1 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: mortificar ( $1807.92 )

Seat 2: Sign ( $444.53 )

Seat 3: W20071223 ( $284.27 )

Seat 4: Jonas75 ( $77.09 )

Seat 5: Partyjack ( $774 )

Jonas75 posts small blind [$2].

Partyjack posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh 4h ]

mortificar folds.

Sign calls [$4].

W20071223 calls [$4].

Jonas75 calls [$2].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ 3d, Ks, 4s ]

Jonas75 checks.

Partyjack bets [$16].

Sign raises [$32].

W20071223 calls [$32].

Jonas75 folds.

Partyjack raises [$144].

Sign calls [$128].

W20071223 is all-In.

Partyjack calls [$120.27].

Sign calls [$120.27].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Partyjack is all-In.

Sign is all-In.

** Dealing River ** [ 9s ]

Partyjack shows [ Kh, 4h ] two pairs, kings and fours.

Partyjack wins $329.47 from side pot#2 with two pairs, kings and fours.

Partyjack wins $313.02 from side pot#1 with two pairs, kings and fours.

Partyjack wins $849.31 from the main pot with two pairs, kings and fours.

Fanns fisk mao.. Dock får man verkligen leta efter fisken nu för tiden, fortfarande är det så att en enorm mängd av alla nya grinders sitter och stångar mot varandra när det finns supermkt fisk lite överallt.

Konstigt..

Stannar iaf på +5100:- för dagen ungefär, riktigt skönt mtp hur veckan har sett ut i övrigt.

+14890:- för månaden nu.. Närmaste problemet nu är väl att försöka bli trött, tänkte mig upp och grinda imorgon kl 8 så jag hinner tre timmar innan jobbet. Jävligt begåvat att ta sig en kopp kaffe när jag satte mig kl 21.30. :D

Sånt är livet, lär väl ändå dra fram någon typ av smärtstillande för knät för att kunna somna.. Ömmar rätt jävla friskt kan jag säga.

Ska bli intressant att få reda på vad det är för fel, har ju svårt att se att jag har skadat knät i sömnen så lär väl va någon inflammation skulle jag tro.

Postad

Försökte hitta grinden nu, men är fan alldeles för trött.. Hostar och nyser om vartannat, samtidigt som jag knappt kan vrida på knät.

Detta kombinerat med att Fredagsvärdet inte alls är vad det brukar vara denna morgon så tror jag att jag lägger ner och satsar alla mina krafter på att bli beredd för konsumgrinden istället.

Östhammar har förresten fått sin första kvarliggande snö under natten, nu är det iofs semiregnslask så det dröjer väl inte många timmar innan det är borta men ändå..

Så stämplar ut kl 21 ikväll, sen blir det hem till tjejen för lite klassiskt fredagsmys tror jag.

Sen imorgon är det dags för liveturre här i Östhammar igen, va verkligen inte igår så hoppas verkligen de får ihop lite folk så kommer det bli riktigt nice.

Det börjar inte förrän kl 13 och därför borde jag hinna grinda lite på förmiddagen så jag hittar pokerfeelingen, ska också försöka ta mig till Öregrund och systemet.. Brukar kunna slinka ner några kalla när man liveslaskar. :)

Edit; +9:- för dagen. :D

Postad
Riktigt skönt 2timmars-pass avslutat..

Gick raka spåret upp bara, hade ett par förlustpotter i början men sen flöt det på nästan lite för bra mellan varven.

Många gånger blev det så här, fick in degen bra, men sen vid showdown undrar man vad fan fi hade egentligen?

Fick helt enkelt jävligt lätt betalt:

***** Hand History for Game 1164810598 *****

$400 NL Texas Hold'em - Thursday, November 12, 22:54:43 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 1 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: mortificar ( $1807.92 )

Seat 2: Sign ( $444.53 )

Seat 3: W20071223 ( $284.27 )

Seat 4: Jonas75 ( $77.09 )

Seat 5: Partyjack ( $774 )

Jonas75 posts small blind [$2].

Partyjack posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh 4h ]

mortificar folds.

Sign calls [$4].

W20071223 calls [$4].

Jonas75 calls [$2].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ 3d, Ks, 4s ]

Jonas75 checks.

Partyjack bets [$16].

Sign raises [$32].

W20071223 calls [$32].

Jonas75 folds.

Partyjack raises [$144].

Sign calls [$128].

W20071223 is all-In.

Partyjack calls [$120.27].

Sign calls [$120.27].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Partyjack is all-In.

Sign is all-In.

** Dealing River ** [ 9s ]

Partyjack shows [ Kh, 4h ] two pairs, kings and fours.

Partyjack wins $329.47 from side pot#2 with two pairs, kings and fours.

Partyjack wins $313.02 from side pot#1 with two pairs, kings and fours.

Partyjack wins $849.31 from the main pot with two pairs, kings and fours.

Fanns fisk mao.. Dock får man verkligen leta efter fisken nu för tiden, fortfarande är det så att en enorm mängd av alla nya grinders sitter och stångar mot varandra när det finns supermkt fisk lite överallt.

Konstigt..

Stannar iaf på +5100:- för dagen ungefär, riktigt skönt mtp hur veckan har sett ut i övrigt.

+14890:- för månaden nu.. Närmaste problemet nu är väl att försöka bli trött, tänkte mig upp och grinda imorgon kl 8 så jag hinner tre timmar innan jobbet. Jävligt begåvat att ta sig en kopp kaffe när jag satte mig kl 21.30. :D

Sånt är livet, lär väl ändå dra fram någon typ av smärtstillande för knät för att kunna somna.. Ömmar rätt jävla friskt kan jag säga.

Ska bli intressant att få reda på vad det är för fel, har ju svårt att se att jag har skadat knät i sömnen så lär väl va någon inflammation skulle jag tro.

WP!

Hur ihevlte får du så mycket betalt, ALLTID? :-D

Postad
WP!

Hur ihevlte får du så mycket betalt, ALLTID? :-D

Jag är väl snygg, sexig och låtsas vara singel!?

Är iofs inte ens en stor pott.

Har dessutom mestadels varit den som betalat rätt mkt tidigare denna vecka.. :)

Hej PJ=)

Hejhej!! Har du lätt för att få chicks?

Har precis avslutat ett lustigt konsumpass.

Lustigt därför att jag för en gångs skull fick nöjet att haffa en snattare (!!).

Har kommit på smågrabbar förrut, men inte lagt särskilt mkt energi i det tidigare.

Detta "fall" la sig verkligen i knät på mig:

5 min över 21 går min kollega iväg och hämtar busungen som gått och letat i alla hyllor, och frågar om han vill ha hjälp och säger att vi stängde för 5 min sen så du får gå om du inte ska ha något mer.

Javisst, grabben masar sig mot kassan.. När han kommer fram mot mig har han en godisbit och en läsk i ena handen, medan han med den andra spänner åt jackan kring midjan och liksom trycker lite över bältet.

Ser ju direkt att det är något lurt, så tänkte skoja till det lite.

"Är du kissnödig?" frågar jag.

"Nej.." svarar grabben och ser märkbart jävla nervös ut.

"Varför håller du handen så där då, ser ju väldigt konstigt ut.. Kan du hålla båda händerna rakt upp i luften?" undrar jag vidare.

Grabben lägger ifrån sig läsken och godiset, lutar sig mot kassadisken med magen stadigt mot kanten och lyfter på händerna.

"Jaa de kan jag!"

Nu börjar grabben se lite mer lättad ut, han ser en ljusning i att kanske slingra sig ur situationen.

"Kan du inte ta två steg bakåt också?" Fortsätter jag.

Grabben grimaserar länge, minst 10 sekunder innan han tar ett steg bakåt och *plopp* så ramlar en 2,25% cider ut ur hans jacka.

"Ojdå.. De här blev pinsamt" krängde jag ur mig.

"Joo... Jag loovar att inte göra om det!" sa grabben och man såg hur gråten började komma i ögonen på stackarn.

Varnade lite om att nästa gång ringer vi polisen och yadayadayada, grabben var verkligen ordentligt berörd nu..

Släpper han efter ett par minuter, låter han tom köpa både godis och läsk.

Tvivlar på att han gör om det.

Förmodligen kommunens sämsta snattare dessutom..

På vägen hem kände jag mig oförtjänt pigg efter en lång dag, tjejen va trött och orkade inte träffas.. Perfekt läge att klämma in en liten kvällsgrind tänkte jag då.

Men väl hemma känner jag att jag är alldeles för seg för att hitta mitt A-game. Känner heller ingen stress då jag borde få in ett antal timmar i helgen också.

Blir till att såsa lite innan jag går och lägger mig i tid, förmodligen siktar jag på en morgongrind ganska tidigt imorgon.

Postad

Självklart har VaNiaL lätt med brudar=). vad trodde du liksom=).

Hörs nog i morn bitti om du grindar tididigt, stannar hemma ikv, ingen utGång.

Backade 9 K i dag=) mest från 5-10.

lirade iofs 27/23/9 hela passet så kan ha sin orsak.

Postad
Självklart har VaNiaL lätt med brudar=). vad trodde du liksom=).

Hörs nog i morn bitti om du grindar tididigt, stannar hemma ikv, ingen utGång.

Backade 9 K i dag=) mest från 5-10.

lirade iofs 27/23/9 hela passet så kan ha sin orsak.

Hahaha såg dagboken precis nyss, trodde du använde vanial här på pf också? :shock:

Kommer följa din dagbok iaf.. Tror jag ska spela imorgon, vet inte riktigt.. Kanske styr något med tjejen innan jag drar på liveslasket.

Postad
WP! Antar att du plussade på konsumpasset då? :P

Hehe jovars.. Lillplusset iofs men.. :D

Helt briljant den här knäinflammationen eller vad det är, inga som helst problem med att komma ur sängen i tid.. Går typ maxpuls genom knät om jag rör det en cm åt fel håll.. Skumt.

Men vad gör det, jag hade ju lite grind att ta igen.. Ser ut att finnas action också - Fyllefisk!? :o