Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena grabbs.

Tänkte att vi kanske kunde försöka samarbeta för att få ipokerklienten att uppgradera sig nu när alla andra nätverk verkar ha fattat det hela.

Kopiera gärna detta och skriv till erat pokerskin och skriv gärna till flera om du har så ökar ju chanserna :). Skrev ihop nåt snabbt bara med lite tankar.

Hi.

Seriously, it is time for ipoker to make updates, you see that ALL other networks has fixed their software last year and now Ipoker is the only one that doesn’t have fully resizeable tables. In 2004 this was okay but now in 2009 it is sick, even betfair/merge has it!

You should also add colour notes or at least a different set of icons.

Also, a really awesome feature for all grinders is mousehotkeys (or normal hotkeys but preferably mouse), this allows me to play AT LEAST 30% more tables which mean more rake for you.

Lobby filter for stakes should also be added so we can set our own intervals like playing 5/10-10/20 or 5/10-20/40 or whatever. The current ones are real bad.

Postad
Ja, fyll ipoker med ännu mer 16-tablarnits och shorties! Lite väl ont om sånt nu.

Oj, en pessimist ifrån pf.nu? Vilken överraskning :).

Du kanske inte har märkt det men som sagt, alla nätverk har numera resizeable bord och vore inget som skiljer sig ifrån mängden och dessutom så är de bästa programvarorna (merge/ftp) inte särskilt grinderfyllt alls, eller FTP verkade tight på NL-sidan men löst på FL-sidan.

Postad
Det är inte bra för nätverket med massa grinders så att du ska kunna spela fler bord lär dem ju inte falla för.. Att du rakear mer hjälper typ bara skinnet men inte nätverket

Fel, nätverket tar 17% av rake'n

Postad

Om man installera minimaxmod blir klienten supr.

minimaxmod- designa dina minibord hur du vill med ljud storlek kort etc och även hotkeys.

tyvärr är ipoker riggat :P men annars bra...

de ända irriterande med ipoker är att: varje gång ja starta klienten o ska välja bord så ser jag att den är inne på limitholdem......

Postad
Oj, en pessimist ifrån pf.nu? Vilken överraskning :).

Du kanske inte har märkt det men som sagt, alla nätverk har numera resizeable bord och vore inget som skiljer sig ifrån mängden och dessutom så är de bästa programvarorna (merge/ftp) inte särskilt grinderfyllt alls, eller FTP verkade tight på NL-sidan men löst på FL-sidan.

det är ju mest för att ftp bara ger 27% rb och på ipoker finns det mer än det dubbla att få tag på lätt.

Postad
Om man installera minimaxmod blir klienten supr.

minimaxmod- designa dina minibord hur du vill med ljud storlek kort etc och även hotkeys.

tyvärr är ipoker riggat :P men annars bra...

de ända irriterande med ipoker är att: varje gång ja starta klienten o ska välja bord så ser jag att den är inne på limitholdem......

Jo, resizeable är jag inte så noga med, det var mest färger och lite annan skit som jag är sugen på. Och lobbyfiltern.

Använder nämligen också minimax och gillar det skarpt.

Postad
Fel, nätverket tar 17% av rake'n

Tror du det är bra för nätverket att han kan spela upp till 30% fler bord? Vinnande spelare som spelar fler bord gör att nätverket töms snabbare på pengar. Han tar ut pengarna och kommer inte sätta in dem på ipoker igen. Nebbis (tror jag det var) skrev ett bra inlägg om det på 2+2

Postad
hur är ipoker på 2-4 upp till 5-10? mycket grinders?

mm och många shortstackgrinders som är med i några jävla rakerace eller nåt. om det är nåt dom ska göra så är det att höja minimiinköpet till 40bb så att dom får bygga om sin strategi.

eller vänta, gör det till 30bb först i några månader och sen 40bb

Postad
Tror du det är bra för nätverket att han kan spela upp till 30% fler bord? Vinnande spelare som spelar fler bord gör att nätverket töms snabbare på pengar. Han tar ut pengarna och kommer inte sätta in dem på ipoker igen. Nebbis (tror jag det var) skrev ett bra inlägg om det på 2+2

Fler bord medför mer pengar till nätverket.

Postad
på kort sikt iaf. men i längden så kanske det inte är så

det har funnits tighta multitablande regs på nätverket väldigt länge, trots det så fortsätter ipoker att bli större och generera mer pengar

Postad

lol. det viktigaste förbättringarna till ipoker är självklart tidbank och en "auto reload to max" funktion. Inget av de som ni skriver är viktigt imo. Seriöst, hotkeys? viktigt..

btw kolla 2+2 trådarna på mjukvara så kan du hitta hotkeys till ipoker..

Postad
lol. det viktigaste förbättringarna till ipoker är självklart tidbank och en "auto reload to max" funktion. Inget av de som ni skriver är viktigt imo. Seriöst, hotkeys? viktigt..

btw kolla 2+2 trådarna på mjukvara så kan du hitta hotkeys till ipoker..

Att använda "LOL" är väl ett perfekt sätt att bevisa hur lite koll man har.

Kan 10tabla turbo-6max-bord utan att nånsin ens nära att få slut på tid med MOUSEhotkeys, IMO är keyboard utan bordsaktivering med attentionquenue (stavning) rätt värdelöst.

Som sagt, jag har redan mousehotkeys, det är mest annat jag vill ha.