Gå till innehåll

Död dagbok, ta bort! : )


diazo

Recommended Posts

  • Svars 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.jakri.se/

 

drygt 5km utanför lund, 200m till tåg, 3min till lund, tar en 3-4 min med bil för min del. Fräscha lägenheter och soft område, lätt att få lägenhet där, tog 1mån för mig att få denna utan inkomst och då är hyran som yxel sa rätt hög. Skulle uppskatta att jag har 3,5-4m högt i tak med tvättmaskin osv så tjejen slipper gå till tvättstugan. Så ja om man orkar bo en liten bit utanför tycker jag absolut Jakri är något att kolla på, krogen tar dessutom endast 45kr för en 50cl mariestads och har riktigt fint utbud på annat med nice käk.

 

Har inte sovit på 30-40h nu så får ursäkta om jag är lite yr, sitter och häller i mig öl också för att orka vara uppe till iaf 21-23 så dygnsrytmen inte blir helt förstörd.

 

edit: 3an som ligger uppe atm är i samma byggnad som min fast jag har hela bottenvåningen med de stora fönstren : )

 

Jakri är fan riktigt ballin'! Första gången jag va där gick jag brutalt bakfull genom "stan" kl 6 på morgonen en lördag mitt i sommarn och det va helt underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkitekturen där är faktiskt riktigt magisk, mysigt att glida runt där både sommar och vinter så jag hoppas att jag kommer trivas bra. Tror det kommer vara bra för min privatekonomi och personliga hälsa att inte vara ute och dricka och äta lunch & middag på resturanger 6-7 dagar i veckan. Tror jag kommer spara en hel del på att flytta dit faktiskt : )

 

Haha tror jag med.

 

Det känns som det ultimata stället att slå sig ner på iaf, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fest lär de bli, ska välta jakri med tunga dupstepdrops och magisk 60-tals rock. ska bara bli lika rik som de andra ballersern och blåsa alla pengar på svindyr inredning och feta prylar (obv varför jag aldrig kommer bli rik) sen kör vi!

 

Btw Orre köpte nya stolar idag.

 

GL med få dyrast inredning.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LEVEL.

 

Kan du vara snäll och smälla upp din deffmåltid?

Funderar på ha iaf två uppsättningar ist för en som du har.

Köra typ din (nötfärs osv) en dag, sen nästa dag dra kyckling/lax istället.

 

Frukost blir dock annat. Allt köra lunch/middag splitten så de blir exakt samma ändå, men tröttnar så snabbt på lax :(

 

Ang samma sak, frågan är om man ska köra kvarg+funz + äggknäcke eller gröt+mjölk+lite sylt + äggknäcke.

 

Den senare ligger lågt i kcal men lite mindre protte och är rätt mkt godare i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du tröttna på lax? :)

 

Dålig på att laga den tyvärr.

Stekar jag blir den sådär och i ugn ofta torr.

 

Sen har jag ofta wok till vilket är sådär, potatismos är godare men inte lika nyttigt och jag har bara gjort det vid ett tillfälle.

När kvinnan gör lax, potatismos och man har hovmästarsås till är de dock feeest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1kg nötfärs

800g kidneybönor

400g vita bönor i tomatsås

Massa kryddor

 

Gurka + paprika och en klick kvarg.

 

Diverse kosttillskott.

 

Detta äts 3 ggr per dag. Mängd varieras initialt efter våg och uppskattad energiförbrukning och justeras därefter mha erfarenhet.

 

Övriga måltider består av kvarg, bars och nötter.

 

Jag är en lat och enfaldig människa och har således inga problem med upplägget beskrivet ovan. Jag kan dock förstå att det inte passar alla.

 

Ang frukostalternativ väljer jag nr 1, mest pga lättja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1kg nötfärs

800g kidneybönor

400g vita bönor i tomatsås

Massa kryddor

 

Gurka + paprika och en klick kvarg.

 

Diverse kosttillskott.

 

Detta äts 3 ggr per dag. Mängd varieras initialt efter våg och uppskattad energiförbrukning och justeras därefter mha erfarenhet.

 

Övriga måltider består av kvarg, bars och nötter.

 

Jag är en lat och enfaldig människa och har således inga problem med upplägget beskrivet ovan. Jag kan dock förstå att det inte passar alla.

 

Ang frukostalternativ väljer jag nr 1, mest pga lättja.

 

Inte helt olikt vad jag ätit mycket av i perioder då och då.

 

Börjat göra en gryta med nötfärs, bönor, RIS (lite ris har ingen dött av), och eventuellt svamp eller majs beroende på känsla. Lite passerade tomater och/eller lite matlagningsgrädde förhöjer smaksensationen.

 

Igår åt jag entrecote med stekt potatis och bea. Det var gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu inte är jätterädd för lite kolhydrater och inte vill gå runt och vara dålig i magen konstant så upptäckte jag en sak förra veckan.

 

Texmexfärs, couscous, någon form av vitlöksdressing und tacosås. Mycket gott!

 

x888v.jpg

 

Tips på saker man kan äta som mellanmål som är gott? Är väldigt kräsen. :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig på att laga den tyvärr.

Stekar jag blir den sådär och i ugn ofta torr.

 

Sen har jag ofta wok till vilket är sådär, potatismos är godare men inte lika nyttigt och jag har bara gjort det vid ett tillfälle.

När kvinnan gör lax, potatismos och man har hovmästarsås till är de dock feeest!

 

Lägre gradantal och längre tid brukar göra susen om man "normalt" får för torr lax :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...