Gå till innehåll

Vart ska jag sitta?


Candide

Recommended Posts

omg!?!?! nog den keffaste tråden med dom keffaste förslagen jag hört på länge!!! Tror knappt detta är sant :o.

 

Klart som fan man vill ha den bästa eller den sämsta spelaren direkt till höger om sig. Detta är ju abc´s abc ffs!!!

 

Vet inte ens vart jag ska bröja... asså!!!... suck, ska inte ens försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg!?!?! nog den keffaste tråden med dom keffaste förslagen jag hört på länge!!! Tror knappt detta är sant :o.

 

Klart som fan man vill ha den bästa eller den sämsta spelaren direkt till höger om sig. Detta är ju abc´s abc ffs!!!

 

Vet inte ens vart jag ska bröja... asså!!!... suck, ska inte ens försöka.

 

Du verkar vara ganska keff!

 

Läs om tråden istället för att leka smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, en grinder som inte stjäl och inte försvarar sina blinds???

 

Vem har snackat om att grinders inte stjäl? Tvärtom, vad jag kan se. Och ja, grinders försvarar generellt smalare än fiskar. Jag har också gärna grindern till vänster om mig, om det inte är någon jag har en massa historia med. (Detta gäller iofs turbo-SnG som snabbt övergår i push/fold-spel, regular/djupstackat är det sannolikt annorlunda.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista jag skriver nu i tråden, alltså, en grinder där undermeningen är att han är duktig är ju såklart lika benägen att ställa light som att syna light när det kommer till push /fold spel.

 

Att folk läst en bok där det står att det är bäst att sitta till vänster om den duktige gäller fö för cashgame där du på så sätt kan ta beslut efter hans moves.

 

Så klart att det är troligare att du får walk i din BB en del händer om dina 2 till höger är lite sämre, men med en duktig grinder är det mindre troligt.

 

Samma sak gäller såklart om du har honom till vänster, han ser troligare igenom ditt pushspel och hittar troligen lite marginellare syner medans random fisk väntar in en stor hand innan de försvarar.

 

Summa summarum, sätt dig en bra bit ifrån och undvik blindsspel mot grindern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätt dig i pos på fisken - där har du mer nytta av position då du lär spela många fler potter mot honom. i cg då alltså ..sng kan vi ju inte bestämma ändå så varför ens diskutera det.

 

Vi pratar ej om cg.

 

Klart att man kan bestämma när det gäller don, trodde ni levla först :S

 

Spelar själv på party, så ser ingen poäng i att ge min åsikt, men snälla, snälla säg att ni levlar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så don skiljer sig från vanliga sit n goes i att man får välja säta i dom??

 

jaha. Du har missuppfattat. På party när man ska spela sng eller don så får man välja vart man ska sitta. När man ska regga sig så kommer bordet upp, man ser vart dom som redan är reggade sitter och man kan välja vart man själv ska sätta sig.

 

Vanliga don och sng skiljer sig jättemycket i spelsättet, men det vet du redan säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pratar ej om cg.

 

Klart att man kan bestämma när det gäller don, trodde ni levla först :S

 

Spelar själv på party, så ser ingen poäng i att ge min åsikt, men snälla, snälla säg att ni levlar...

 

Klart att man kan bestämma när det gäller don? Vad är det som är så klart?

Men jo, på party får man välja var man ska sitta när det gäller sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...