Gå till innehåll

Harrington eller Snyders strategi i turneringar?


mrswede

Recommended Posts

Snyder har skrivit två böcker om turneringsspelstrategier.

Han menar att Harringtons Mstrategi är fel och jag håller med honom.

 

Han menar att vid 20 bb ska man höja, raisa och reraisa i alla positioner med 66 och två höga kort. Det finns en hemsida Snyders Formula.

 

Vilken av dessa föredrar ni?

Vilken av dessa stilar dominerar på finalborden?

 

Finns inget korrekt svar som alltid gäller imo.

Spelet måste anpassas till bordet och motståndet.

Föredrar att växla tempo för att inte bli exploaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live mot allmänt vektajt motstånd som på CC:s billigare turrar funkar Snyders spel i alla fall fint.
det är just sådana turn som Snyder menar att det är effektivtjag spelar i malmö så vi möts väl inte så ofta

Fram gick ju inte från posten dock.

Så hans strategi riktar sig till turneringspoker på lägre nivår med mkt tomtar och veka spelare:roll:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

harrington fungerar väl som lite abc spel

 

den andre lirarn känner jag inte till

 

I grunden ja, men hans strategi är ju också anpassad till motståndet. Han mixar ju t ex in en mindre mängd SC och liknande från tidig position och kan ibland göra mycket stora bluffar och då "rida" på sin image som supertight spelare. Han påstår inte heller att hans stil är den objektivt bästa, utan ägnar faktiskt en hel del utrymme särskilt i senaste boken om CG att gå igenom alternativa, mer lösa strategier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I grunden ja, men hans strategi är ju också anpassad till motståndet. Han mixar ju t ex in en mindre mängd SC och liknande från tidig position och kan ibland göra mycket stora bluffar och då "rida" på sin image som supertight spelare. Han påstår inte heller att hans stil är den objektivt bästa, utan ägnar faktiskt en hel del utrymme särskilt i senaste boken om CG att gå igenom alternativa, mer lösa strategier.

 

Men nu pratade vi väl om turneringar-strategi och inte CG?

Förstår ju att han väver in lösare spel i CG trotts att han är tooooktight i turneringar. No offense men att dra paraleller mellan Harringtons strategier i senaste boken om CG och hans turneringsböcker blir ju lite som att jämföra päron och äpplen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I grunden ja, men hans strategi är ju också anpassad till motståndet. Han mixar ju t ex in en mindre mängd SC och liknande från tidig position och kan ibland göra mycket stora bluffar och då "rida" på sin image som supertight spelare. Han påstår inte heller att hans stil är den objektivt bästa, utan ägnar faktiskt en hel del utrymme särskilt i senaste boken om CG att gå igenom alternativa, mer lösa strategier.

 

Ok, han kanske har kommit till insikt. Jag har bara läst en mindre del av hans första bok. Ödmjuk är han i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh! Är du pokerproffs? Jag måste testa den taktiken och göra snabba pengar. Ses på Troppan när jag har fixat lite stålar.

 

Proffs?! Verkligen inte, aldig ens i närheten och aldrig påstått!

Fisk klingar bättre.

Är en för dålig MTT-spelare att avgöra vilken strategi som är bäst men föredrar varken den ena eller den andra (av Harrington eller Snyders).

För övrigt bra feedback av dig :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem är snyder?

Jag föredrar att göra det motsatta mot vad harrington än tycker.

 

Gör inte du det motsatta till vad nästan alla tycker. Typ openlimpar 90% av din range genom hela turneringen? :roll:

 

Oh! Är du pokerproffs? Jag måste testa den taktiken och göra snabba pengar. Ses på Troppan när jag har fixat lite stålar.

 

Sympatiskt svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg.

En sak är i alla fall säker att om man använder sig av Snyders agg stil så blir det aldrig mer någon bubbla

 

Det han är mest kritisk mot hos Harrington är annars hans M tänkande.

M går ju ut på att visa hur många varv man kan vara med innan blindarna äts upp. I praktiken stämmer detta inte speciellt inte i turneringar med en brant struktur som tex på CC eller på onlineturneringar med låga inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror ju helt och håller på vilken FE bordet har? Man grindar väl turre genom att trappa folk/aggro smeibluffar emn framförallt att sno blinds. Ingen ide att flippa coin med 66 mot en FE 0 fisk!?

 

generellt sett så får aggre spelare mer gratis och lättare beslut båda pga image och spelstil så det är väl alltid att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Håller NU på att läsa om Snyder. Tänkvärt om mycket t ex alla dessa strategier som baserar sig på ett inköp med MYCKET pengar.

Snyder fokuserar sig på turneringar med inköp från X (10?) upp till 500 dollar. Inte mycket nämns om spel på nätet, han utgår från livespel.

Snyder Aggresiv? japp. Jag skulle inte kunna vara så aggresiv men tycker att det finns mycket i boken att ta till sig. Så plocka det bästa, läs kloka råd och anpassa det till din egen spelstil.

Summa: Klart en bok att rekommendera (har ej läst harrington. Än)

 

S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...