Amutu Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Hej, Jag skulle vilja köpa en laptop från USA , Vsd gäller ? Vilken skatt får man betala osv ? Nån som köpt Elektronik som fått den skickad från USA ? Behöver tips angående detta. Har hittat en laptop som passar mig. Så skulle vilja ha den. Företaget säger att dom inte skickar till Sverige men har Amerikanska vänner som kan skicka den nu undrar jag vad för skatt jag kan förvänta mig och hur mycket det lär ungefär att kosta att skicka den ? Citera
Bumbiii Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Hej, Jag skulle vilja köpa en laptop från USA , Vsd gäller ? Vilken skatt får man betala osv ? Nån som köpt Elektronik som fått den skickad från USA ? Behöver tips angående detta. Har hittat en laptop som passar mig. Så skulle vilja ha den. Företaget säger att dom inte skickar till Sverige men har Amerikanska vänner som kan skicka den nu undrar jag vad för skatt jag kan förvänta mig och hur mycket det lär ungefär att kosta att skicka den ? Om dina Amerikanska vänner köper laptopen och skickar den till dig som "gåva" så behöver du ju inte betala nån skatt. Angående frakten så har jag inte koll på det, men det borde vara en grej din vänner i USA kan kolla upp. Citera
schumme Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 tull/moms brukar man väl sällan komma undan tror jag? Jag har köpt en del på Ebay, och även fast det står gift så brukar dom va lite petiga med det. Köpte ett par skor en gång, kostade $50, frakten $50 och tull $50 så summa summarum $150. Blev billigt ändå dock... Citera
JohnH Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Vad har datan som inte butikerna här har? Blir det meck så kostar det typ en dator att få den lagad. Garantier och sånt är ju lite trickigt med amerikanska varor. Jag betalar lätt extra för att få en gubbe med skruvmejsel inom 1dygn. Mina datorer har fan alltid säckat ihop inom 2år. Citera
kurtan Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Du kan kolla vad det kostar att skicka med den amerikanska posten på http://www.usps.com/ Annars finns ju DHL, UPS, TNT och allt vad de nu heter. Citera
Bumbiii Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 tull/moms brukar man väl sällan komma undan tror jag? Jag har köpt en del på Ebay, och även fast det står gift så brukar dom va lite petiga med det. Köpte ett par skor en gång, kostade $50, frakten $50 och tull $50 så summa summarum $150. Blev billigt ändå dock... Jag har en syster i USA som brukar skicka saker till mig, jag har då aldrig behövt betala någon tull/moms. Fast kanske är mera "suspekt" om man "får" en laptop. Citera
Jeg123 Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Jag använder mig alltid av USPS, antingen Express eller Priority. Be personen som skickar varan skriva att innehållet är elektronik och inte allt för suspekt värde, t.ex $150-$200. Citera
ffredd Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Vad har datan som inte butikerna här har? Extremt mycket lägre priser. Tyvärr så ska man betala 25% moms när man för in den till Sverige om man ska vara laglig. Jag tror att det är 25% av summan av priset och fraktkostnaden. Som ett alternativ kan jag föreslå deviltech.de. De är också billigare än svenska butiker, och man betalar bara tysk moms som är 19%. Citera
Amutu Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Vad har datan som inte butikerna här har? Blir det meck så kostar det typ en dator att få den lagad. Garantier och sånt är ju lite trickigt med amerikanska varor. Jag betalar lätt extra för att få en gubbe med skruvmejsel inom 1dygn. Mina datorer har fan alltid säckat ihop inom 2år. Extrema laptops som ej finns i sverige. Om dom finns så kostar dom 30k+ . Jag har hittat för 10k. Att laga den kanske går i sverige om inte kan jag skicka den till min vän i USA som lämnar in den i butiken. Blir iofs lite meck men det är värt det. Citera
Amutu Postad 20 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Tack för alla tips , Kmr köra på ett av dom måste kolla upp dom olika alt. Citera
Amutu Postad 21 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2009 En fråga hur deklerar man en vara som en "gåva" Citera
gsus Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 En fråga hur deklerar man en vara som en "gåva" Man måste fylla i en tulldeklaration när man skickar varorna från USA till Sverige. Där kan man också välja bland annat att det är en gåva. Länk till datorn som du ska köpa, please! Citera
MGRacing Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Glöm inte att fixa en svensk nätadapter till datorn. Citera
Saint_Bjorn Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Glöm inte att fixa en svensk nätadapter till datorn. adapter torde väl vara det minsta problemet, bara gå in till CO e dyl hijackar tråden: har precis bestämt mig för ny pc, troligen laptop. Är det värt att kolla amerikanska sajter/försöka importera? Citera
Amutu Postad 22 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2009 Man måste fylla i en tulldeklaration när man skickar varorna från USA till Sverige. Där kan man också välja bland annat att det är en gåva. Länk till datorn som du ska köpa, please! http://www.ibuypower.com/Store/Configurators.aspx?mid=394 Här är den datorn jag tänkt köpa med lite tillägg och ändringar. Citera
Saint_Bjorn Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Postad 22 Augusti , 2009 pust... Tack för avrådan. Blir väl dell.se. Citera
Recommended Posts