Gå till innehåll

Min msn hackad


pat_poker

Recommended Posts

Ta kontakt med hotmail-supporten , de har svensk support.

 

Du får då svara på ca 15 frågor, ditt namn , adress , vanligaste ip-nummer du har loggat in på och lite andra frågor.

 

Förmodligen o förhoppningsvis så får du tillbaka din hotmail inom ett par dagar , tror dock ej dom fryser den under utredningen.

 

Fick min email hackad för nåt år sen och trodde det var kört men fick den tillbaka utan större problem.

 

Kommer inte ihåg vad det var för email till supporten men det finns en tråd på flashback som handlar om detta , där finns mkt info.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har i princip ett scramblat GMAIL-konto kopplat till mina pokerkonton och ett seperat vanligt socialt msn-konto till min msn. Inga som helst antydningar på vad mailen min ska vara till gmail går att få via msn mailen. Det känns säkert, använder firefox3 med typ alla plugins för anti-dynga. (kolla tillbehör eller vad fan) och anti cookies etc etc på pokerdatorn.

 

Detta för att undvika att jag drar hem något via en suspekt sida, jag rekommenderar starkt att ni gör så, så att den enda ni går in på gmail kontot med är en dator som definitivt inte har dragit hem något i temp history eller så.... Ni har ju liksom ingen anledning gå in på den mailen öht annars annat än support o så.

GMAIL är för övrigt hyfsat säkert vad jag har förstått, good luck guys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och ja, att ha alla plugins till firefox, som blockar siter höger o vänster är inte så jobbigt som det låter... ni "tillåter" en gång t.ex aftonbladet, och så kan ni surfa runt där utan att glo på alal jäkla ads på sidan.. elegant :)

 

använda aldrig funktionen "tillåt alla" utan tillåt bara den specifika sidan ni vill in på om ni utgår ifrån att den är säker, exempelvis pf.nu , aftonbladet.se och så vidare..

 

gl

 

edit; kan återkomma med plugin'sen om det är intresse, sitter på tjejens laptop så har inget sådant här hehe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Partypokerkonto blev hackat för ett par år sen. Hade spelat på en polares dator som obv hade virus eller nått. Dagen efter kan jag inte logga in på kontot och jag mailar supporten. Jag får till svar att det är Hacker05@hotmail.com som "äger" kontot. Känns lite noobigt att en hacker skulle använda hotmail så jag hade mina misstankar mot div "vänner" men inget som jag kunde bevisa.

 

Btw. Finns det nåt att göra åt detta idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar, och jag har nu gjort som nu har sagt och bytt lösen på allting och även bytt e-mailadress till alla sidor, en som inte är hotmail. Jag tog även kontakt med supporten på hotmal, för jag har många vänner som jag bara har kontakten därigenom och det vore tråkigt att möjligheten att fortsätta hålla kontakten med dom försvann.

 

Hoppas att det kommer att lösa sig nu och om ni vill kan jag återkomma och berätta om hur det löst sig, eller om det inte går att lösa och personen som kommit över mina uppgifter har mitt hotmail konto.

 

Tack igen för era tips och svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar, och jag har nu gjort som nu har sagt och bytt lösen på allting och även bytt e-mailadress till alla sidor, en som inte är hotmail. Jag tog även kontakt med supporten på hotmal, för jag har många vänner som jag bara har kontakten därigenom och det vore tråkigt att möjligheten att fortsätta hålla kontakten med dom försvann.

 

Hoppas att det kommer att lösa sig nu och om ni vill kan jag återkomma och berätta om hur det löst sig, eller om det inte går att lösa och personen som kommit över mina uppgifter har mitt hotmail konto.

 

Tack igen för era tips och svar!

 

Tror det är lugnt om du bytt lösenord och scannat datorn så att du inte har något virus, trojan, keylogger eller annan skit som gömmer sig där. Om du inte gjort det så gör det och lägg även på senaste uppdateringarna till ditt operativsystem och dina program (Word, Outlook, Actobat etc.).

 

Återkom gärna med hur det löste sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att ha bra och uppdaterat antivirus/branvägg. Bör väll räcka för att inte få sin msn hackad? Logga aldrig in på public places obv....

 

Nej, din brandvägg och antiviru löser inte allt. Windows uppdateringarna är bra mkt viktigare kan jag lova men givetvis så ska vi alltid uppdatera antivirus och brandvägggen, dessa brukar ju hålla ordning på sig själva mha automatiska uppdateringsfunktioner. Men du har rätt Espen, vi ska hålla dem uppdaterade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En separat säkerhetsdator är inte så dumt. Min gick på 3000kr + skärm men skärmen hade jag redan så jag köpte en lite enklare för 2000kr till min nöjesdator som ändå inte behöver ha en så hög upplösning. En rätt liten investering med tanke på de summor man till och från har online. Är rätt skönt att slippa behöva oroa sig över hackningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En separat säkerhetsdator är inte så dumt. Min gick på 3000kr + skärm men skärmen hade jag redan så jag köpte en lite enklare för 2000kr till min nöjesdator som ändå inte behöver ha en så hög upplösning. En rätt liten investering med tanke på de summor man till och från har online. Är rätt skönt att slippa behöva oroa sig över hackningar.

 

Du har faktiskt en bra poäng.

Jag skulle nog vilja säga att den allra bästa lösningen är som SnartGul säger att ha en separat dator för online-poker, där man inte använder MSN, surfar, laddar ner massa skit på etc. etc. för att slippa oroa sig för att virus och attacker. Det är ju lite meckigare dock men samtidigt det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...