Gå till innehåll

1/2 svs floppbeslut


Recommended Posts

fi är fisk på 50/13 i stats .. den här slipper man aldrig ifrån va?... fold finns inte. Men om jag hade haft 9,9 .. som hände lite tidigare o fi hade k,q ... kan man lägga den vid samma situation?

 

 

 

BossMedia Game #1096491155: Table Britta 67 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 00:38:30 - 2009/08/18

Seat 4: estopa (kr345.97)

Seat 5: denario (kr432.17)

Seat 3: Mercifull (kr195.00)

Seat 1: Bo-Hane (kr431.81)

Seat 2: jollijolis (kr48.91)

estopa posts the big blind of kr2.00

Mercifull posts the small blind of kr1.00

jollijolis is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to denario Jack of ClubsJack of Hearts

denario raises kr7.00

Bo-Hane folds

jollijolis folds

Mercifull folds

estopa calls kr7.00

*** FLOP *** 9 of HeartsJack of Diamonds10 of Hearts

estopa bets kr15.00

denario raises kr48.75

estopa goes all-in with kr338.97

denario calls kr338.97

*** TURN *** 9 of HeartsJack of Diamonds10 of HeartsAce of Spades

*** RIVER *** 9 of HeartsJack of Diamonds10 of HeartsAce of Spades4 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot kr677.94 | Rake kr15.00

Board: 9 of HeartsJack of Diamonds10 of HeartsAce of Spades4 of Spades

denario won (kr0.00), mucks

Bo-Hane won (kr0.00), mucks

jollijolis won (kr0.00), mucks

Mercifull won (kr0.00), mucks

estopa won (kr677.94), showed 8 of Diamonds7 of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu spelar 50/13 är det väl grymt löst? Är inte så duktig på stats o sånt, så rätta mig om jag har fel?

 

Men om nu fallet är så är det bara att toksyna då han lika gärna kan sitta på vad som helst, lägre set, 2par ja, u name it. Men om han däremot är mycket tight så kan man nästan överväga fold här eftersom han inte skulle gått in med pengarna sådär endast om han har the nuts, eller möjligtvis lägre set!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu spelar 50/13 är det väl grymt löst? Är inte så duktig på stats o sånt, så rätta mig om jag har fel?

 

Men om nu fallet är så är det bara att toksyna då han lika gärna kan sitta på vad som helst, lägre set, 2par ja, u name it. Men om han däremot är mycket tight så kan man nästan överväga fold här eftersom han inte skulle gått in med pengarna sådär endast om han har the nuts, eller möjligtvis lägre set!

 

 

 

ja pre ja.. men han var inte dålig post flop .. jag satte honom på set, stege eller möjligtvis något kombodrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju 7 outs på flopp och 10 på trun, är väl ganska bra. Med deepstack kanske man ska spela den lite lugnare men det beror helt och håller på motseplare och tempot vid bordet. Burkar väl hålla oftast om det inte är mote en bra spelare.

 

btw 50/15 på micro nivå betyder inte fisk. Jag spelar själ sick många händer på samma nivå och plusar bra. Vet dock inte om jag har 50 preflop men kan tänka mig att de är ganska nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte bekant med pokertracker siffrorna för preflop action 50/15 men antar att det står för % raise preflopp och % bet/raise flopp?

 

Vet ej var standard då jag inte använder mig av program som visar sånt och inte heller spelar på samma vis, utan anpassar till bord. Men det är en spelare som spelar sjukt många händer preflop och tightar till sig postflopp. verkar vara ok strategi på micro nivå. Jag spelar själv inte riktigt så. Jag kan tänkamig jag ligger runt 30-40% preflopp och C-betar 70% flopp.

 

förstår mig inte på alla intetsägande komentarer, har ni inga liv utan sitter å gör såna inlägg hela dagarna?

 

Alla som hade blixt tryckt har nog inte tänkt sig för riktigt. Klart att trycka inte är fel. Folda är kriminellt. Men vi spelar deep och det finns en del realistiska händer som har oss slagna. Jag tycker höjningen är given sen att han ställer tvingar ju oss att syna men jag hade ärligt talat inte gillat läget. Hade hellre önskat att man fick se parat bord innan men som sagt allt beror på fi och tempot. 50/15 tyder väl endå på att han e tight postflopp? eller förstod jag det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte bekant med pokertracker siffrorna för preflop action 50/15 men antar att det står för % raise preflopp och % bet/raise flopp?

 

Vet ej var standard då jag inte använder mig av program som visar sånt och inte heller spelar på samma vis, utan anpassar till bord. Men det är en spelare som spelar sjukt många händer preflop och tightar till sig postflopp. verkar vara ok strategi på micro nivå. Jag spelar själv inte riktigt så. Jag kan tänkamig jag ligger runt 30-40% preflopp och C-betar 70% flopp.

 

förstår mig inte på alla intetsägande komentarer, har ni inga liv utan sitter å gör såna inlägg hela dagarna?

 

Alla som hade blixt tryckt har nog inte tänkt sig för riktigt. Klart att trycka inte är fel. Folda är kriminellt. Men vi spelar deep och det finns en del realistiska händer som har oss slagna. Jag tycker höjningen är given sen att han ställer tvingar ju oss att syna men jag hade ärligt talat inte gillat läget. Hade hellre önskat att man fick se parat bord innan men som sagt allt beror på fi och tempot. 50/15 tyder väl endå på att han e tight postflopp? eller förstod jag det fel?

Hur kan du först kommentera siffrorna och säga att det inte betyder att han är dålig osv, och sen säga att du inte vet vad siffrorna betyder?

 

Tur att du, till skillnad från alla andra här, ger genomtänkta svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat på dina tidigare inlägg och kan nog gratulera till pf,s mest meningslösa och intetsägande inläggare :)

 

Hur känns det och vad ska du göra med priset?

 

Haha du lirar 1/2, spelar 50/15 och är motsatsen till fisk.. Det är nog snarare att du är värdelös men ändå lite bättre än alla andra mongon på svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du först kommentera siffrorna och säga att det inte betyder att han är dålig osv, och sen säga att du inte vet vad siffrorna betyder?

 

Tur att du, till skillnad från alla andra här, ger genomtänkta svar.

 

Inte svårt att lista ut vad det betyder men var inte sen att erkänna att jag kanske har fel. Men tydligen var det ju som jag trodde, att han spelar många händer preflopp. Varför kan man inte spela 50% av händerna preflopp. Eller menar ni att han limpar 50% och höjer 15% och de är nity?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga att jag spelat en del mot denario ochhan är faktiskt duktig men han posta denna handen för han trotts allt inte är 100% påom han gjorde rätt. Grejen är att vi måste ta syn då han trycker MEN mot bra spelare så kommer han ligga bakom så är det bara vare sig ni gilla det elle rinte. men eftersom majoritet är kassa på dessa nivåer så är det en självklar syn. Dock så skulle man kunna folda denna hand om man anser att fi är duktig oavsett hur många händer han spelar. Som sagt, durrrr skulle mycketväl kunna ha den siffra SH mot fiskar, dock kanske snarare 15/50 isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...