denario Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 fi är fisk på 50/13 i stats .. den här slipper man aldrig ifrån va?... fold finns inte. Men om jag hade haft 9,9 .. som hände lite tidigare o fi hade k,q ... kan man lägga den vid samma situation? BossMedia Game #1096491155: Table Britta 67 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 00:38:30 - 2009/08/18 Seat 4: estopa (kr345.97) Seat 5: denario (kr432.17) Seat 3: Mercifull (kr195.00) Seat 1: Bo-Hane (kr431.81) Seat 2: jollijolis (kr48.91) estopa posts the big blind of kr2.00 Mercifull posts the small blind of kr1.00 jollijolis is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to denario denario raises kr7.00 Bo-Hane folds jollijolis folds Mercifull folds estopa calls kr7.00 *** FLOP *** estopa bets kr15.00 denario raises kr48.75 estopa goes all-in with kr338.97 denario calls kr338.97 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot kr677.94 | Rake kr15.00 Board: denario won (kr0.00), mucks Bo-Hane won (kr0.00), mucks jollijolis won (kr0.00), mucks Mercifull won (kr0.00), mucks estopa won (kr677.94), showed Citera
uber Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Går inte att komma ifrån, allt ska in på floppen. Spelar ingen roll om det är botten, mid eller toppset. Citera
Ferna Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Om han nu spelar 50/13 är det väl grymt löst? Är inte så duktig på stats o sånt, så rätta mig om jag har fel? Men om nu fallet är så är det bara att toksyna då han lika gärna kan sitta på vad som helst, lägre set, 2par ja, u name it. Men om han däremot är mycket tight så kan man nästan överväga fold här eftersom han inte skulle gått in med pengarna sådär endast om han har the nuts, eller möjligtvis lägre set! Citera
denario Postad 19 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2009 mmm jag känner detsamma .. det närmaste jag skulle kunna folda är j,9 Citera
denario Postad 19 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Om han nu spelar 50/13 är det väl grymt löst? Är inte så duktig på stats o sånt, så rätta mig om jag har fel? Men om nu fallet är så är det bara att toksyna då han lika gärna kan sitta på vad som helst, lägre set, 2par ja, u name it. Men om han däremot är mycket tight så kan man nästan överväga fold här eftersom han inte skulle gått in med pengarna sådär endast om han har the nuts, eller möjligtvis lägre set! ja pre ja.. men han var inte dålig post flop .. jag satte honom på set, stege eller möjligtvis något kombodrag Citera
archtila Postad 19 Augusti , 2009 Rapport Postad 19 Augusti , 2009 Du har ju 7 outs på flopp och 10 på trun, är väl ganska bra. Med deepstack kanske man ska spela den lite lugnare men det beror helt och håller på motseplare och tempot vid bordet. Burkar väl hålla oftast om det inte är mote en bra spelare. btw 50/15 på micro nivå betyder inte fisk. Jag spelar själ sick många händer på samma nivå och plusar bra. Vet dock inte om jag har 50 preflop men kan tänka mig att de är ganska nära. Citera
Trillske Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Du möter en mardröm och har 41% ändå. Leder mot nitrange, osv.. Citera
Snygglenn Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 btw 50/15 på micro nivå betyder inte fisk. Jag spelar själ sick många händer på samma nivå och plusar bra. Citera
Ängeln17 Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 btw 50/15 på micro nivå betyder inte fisk. Jag spelar själ sick många händer på samma nivå och plusar bra. Vet dock inte om jag har 50 preflop men kan tänka mig att de är ganska nära. :ola: :ola: :ola: :ola: BTW: Angående handen. Jag hade stoppat in 27 timmar om dygnet 8 dar i veckan. Citera
bananuz Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 det är ju instasyn ffs edit: archtila, bara för att man plussar bra på nivån betyder det inte att man inte är fisk. Citera
archtila Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 det är ju instasyn ffs edit: archtila, bara för att man plussar bra på nivån betyder det inte att man inte är fisk. allt är relativt, jag är dock percis motsattsen till fisk på den nivån iaf. Citera
archtila Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Jag är inte bekant med pokertracker siffrorna för preflop action 50/15 men antar att det står för % raise preflopp och % bet/raise flopp? Vet ej var standard då jag inte använder mig av program som visar sånt och inte heller spelar på samma vis, utan anpassar till bord. Men det är en spelare som spelar sjukt många händer preflop och tightar till sig postflopp. verkar vara ok strategi på micro nivå. Jag spelar själv inte riktigt så. Jag kan tänkamig jag ligger runt 30-40% preflopp och C-betar 70% flopp. förstår mig inte på alla intetsägande komentarer, har ni inga liv utan sitter å gör såna inlägg hela dagarna? Alla som hade blixt tryckt har nog inte tänkt sig för riktigt. Klart att trycka inte är fel. Folda är kriminellt. Men vi spelar deep och det finns en del realistiska händer som har oss slagna. Jag tycker höjningen är given sen att han ställer tvingar ju oss att syna men jag hade ärligt talat inte gillat läget. Hade hellre önskat att man fick se parat bord innan men som sagt allt beror på fi och tempot. 50/15 tyder väl endå på att han e tight postflopp? eller förstod jag det fel? Citera
fl0w Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Han spelar 50% av alla händer och höjer 15% av dem, archtila. Citera
dekutree Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 men vadå om man spelar top 49% av alla händer borde man ju plussa? Citera
archtila Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Jag har tittat på dina tidigare inlägg och kan nog gratulera till pf,s mest meningslösa och intetsägande inläggare Hur känns det och vad ska du göra med priset? Citera
Ängeln17 Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Han spelar 50% av alla händer och höjer 15% av dem, archtila. Preflopp alltså. Citera
bananuz Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Jag är inte bekant med pokertracker siffrorna för preflop action 50/15 men antar att det står för % raise preflopp och % bet/raise flopp? Vet ej var standard då jag inte använder mig av program som visar sånt och inte heller spelar på samma vis, utan anpassar till bord. Men det är en spelare som spelar sjukt många händer preflop och tightar till sig postflopp. verkar vara ok strategi på micro nivå. Jag spelar själv inte riktigt så. Jag kan tänkamig jag ligger runt 30-40% preflopp och C-betar 70% flopp. förstår mig inte på alla intetsägande komentarer, har ni inga liv utan sitter å gör såna inlägg hela dagarna? Alla som hade blixt tryckt har nog inte tänkt sig för riktigt. Klart att trycka inte är fel. Folda är kriminellt. Men vi spelar deep och det finns en del realistiska händer som har oss slagna. Jag tycker höjningen är given sen att han ställer tvingar ju oss att syna men jag hade ärligt talat inte gillat läget. Hade hellre önskat att man fick se parat bord innan men som sagt allt beror på fi och tempot. 50/15 tyder väl endå på att han e tight postflopp? eller förstod jag det fel? Hur kan du först kommentera siffrorna och säga att det inte betyder att han är dålig osv, och sen säga att du inte vet vad siffrorna betyder? Tur att du, till skillnad från alla andra här, ger genomtänkta svar. Citera
Teh_MoUsE Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 hahahahahahaha Angående handen foldar jag ..... om jag är retard Citera
Snygglenn Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Jag har tittat på dina tidigare inlägg och kan nog gratulera till pf,s mest meningslösa och intetsägande inläggare Hur känns det och vad ska du göra med priset? Haha du lirar 1/2, spelar 50/15 och är motsatsen till fisk.. Det är nog snarare att du är värdelös men ändå lite bättre än alla andra mongon på svs Citera
archtila Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Haha du lirar 1/2, spelar 50/15 och är motsatsen till fisk.. Det är nog snarare att du är värdelös men ändå lite bättre än alla andra mongon på svs Möter dig HU nä du vill. FTP eller SVS. put you money were you mouth is punk Citera
archtila Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Hur kan du först kommentera siffrorna och säga att det inte betyder att han är dålig osv, och sen säga att du inte vet vad siffrorna betyder? Tur att du, till skillnad från alla andra här, ger genomtänkta svar. Inte svårt att lista ut vad det betyder men var inte sen att erkänna att jag kanske har fel. Men tydligen var det ju som jag trodde, att han spelar många händer preflopp. Varför kan man inte spela 50% av händerna preflopp. Eller menar ni att han limpar 50% och höjer 15% och de är nity? Citera
archtila Postad 21 Augusti , 2009 Rapport Postad 21 Augusti , 2009 Vill bara tillägga att jag spelat en del mot denario ochhan är faktiskt duktig men han posta denna handen för han trotts allt inte är 100% påom han gjorde rätt. Grejen är att vi måste ta syn då han trycker MEN mot bra spelare så kommer han ligga bakom så är det bara vare sig ni gilla det elle rinte. men eftersom majoritet är kassa på dessa nivåer så är det en självklar syn. Dock så skulle man kunna folda denna hand om man anser att fi är duktig oavsett hur många händer han spelar. Som sagt, durrrr skulle mycketväl kunna ha den siffra SH mot fiskar, dock kanske snarare 15/50 isf. Citera
Recommended Posts