Gå till innehåll

Lajban - din microgrinder i etern


Mr.Lajban

Recommended Posts

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har blivit dålig på att uppdatera. Låg långe och studsade mot en nivå i fulltilt rullen. Till sist bröt jag "gränsen och sprang lite bra för en gångs skull. Den rullen mår bra nu :-D.

 

Tröttnade lite på rush och bestämde mig för att testa SVS igen. Det var länge sedan. Den rullen var rätt tärd. Har haft lite övertro på mig själv i vissa sportbett som minskat rullen markant :roll:.

 

Hade nästan glömt hur sjukt stort värde det är på SVS. Sjukt dålig kvalite på många spelare. Håller mig på låg nivå. SVS rullen tillåter inte mer än spel på 0,5-1. Nu spelar jag 5 max. Det gjorde jag inte sist.

 

Grymt kul spel. Man får spela mängder av potter och det finns många som är helt sjukt aggressiva...

 

Sprungit fånigt bra också. Hamnat på rätt sida om setuppsen... :lol: Det var dags nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Började kanon på SVS och kunde inte förstå varför jag spelat någon annanstans när värdet är gigantiskt.

 

Sedan dök min vanliga motrigg upp och en gigantisk tilt var ett faktum. Typ all in flopp, fi har 2-5 outs och de sitter 4-5 potter irad. Sjukt tiltande att göda monsterfiskar...

 

I princip så illa att man bara vill ge upp pokern. Det går f'n inte om det ska vara så här.

 

Upp 21 inköp på 12 dagar för att sedan tappa 11 på 4 dagar. Ok ändå men borde vara mycket mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt tungt just nu med pokern.

 

Tonvis med pokerspelare innan mig har väl hävdat att det är helt sjukt men det är det. Fi har alltid träffat lite bättre än mig, alternativt gör de det på rivern.

 

Typ 12-13 inköp ned på SVS vilket är otroligt.

 

Typ 15 inköp ned på Fulltilt.

 

Tvivlar allvarligt på mitt spel. Kanske jag bara varit goodrun typ 100 000 händer innan detta. Självförtroendet är i botten.

 

Bara igår och idag har jag sett 3 set over set. Alla mot mig såklart. Även förlorat med pocket på hand och kåk mot lägre kåk.

 

Tyvärr har jag blivit en synfisk på rivern. Ska jag verkligen kasta min kåk, triss eller dylikt om det finns en hand som slår mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant.....känns som du är där jag är och samma situation i livet med villa barn osv.

 

Och den eviga frågan vad är skillnaden mellan mitt spel och en som plussar?

 

Tror att jag kan hålla som bäst ett resultat på +-0 så mitt spel betalar raken och inget in i BR.

 

Nu går man i funderingar på att jaga bonusar igen för lite stålar eller kanske rakeback men det krävs så mycket händer för att bli en slant.

 

Men det är väl bara att kämpa på ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog igång Hm och kollade upp mina händer. Har bara small stakes så den fungerar inte på SVS med HUD mer än upp till NL50.

 

12 inköp under ev de sista 16 000 händerna... :-(. Och en jävla massa dåliga riverkort i de största händerna. Handen på hjärtat... Några tilthänder med...

 

Måste hitta bra grindersmode!

 

Slog igång 4 bord på NL 50 SVS, där fungerar HUD´en. Fick i alla fall 2,5 inköp på lite drygt en timme och då var jag 1 inköp under ev... Utdragen river med tptk AK träff K mot K,D träff D river. All in turn. Surt...

 

Bra att gå ned så att tilten håller sig borta, där kan jag ta det utan att komma ur balans.

 

Inget kan tilta som SVS extremt dåliga spelare när de träffar sina värdelösa drag.

 

Ska se om man kan uppgradera HM så att det fungerar på högre nivåer. Kanske behöver det trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ttistaste handen från sessionen och min första riktigt inklippta hand, det var dags :-)

 

***** Hand History for Game 1406810411 ***** (Boss)

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, October 21, 10:10:30 ET 2010

Table Ada 47 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Bacx ( $35.30 USD )

Seat 2: Finnze ( $36.27 USD )

Seat 4: Lajban ( $51.37 USD )

Seat 5: RockyIV ( $78.64 USD )

Bacx posts small blind [$0.25 USD].

Finnze posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Lajban [ Ac Ks ]

Lajban raises [$1.75 USD]

RockyIV folds

Bacx calls [$1.50 USD]

Finnze calls [$1.25 USD]

** Dealing Flop ** [ 7s, 4s, Kd ]

Bacx checks

Finnze checks

Lajban bets [$3.93 USD]

Bacx calls [$3.93 USD]

Finnze folds

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Bacx checks

Lajban bets [$9.83 USD]

Bacx raises [$19.66 USD]

Lajban raises [$35.86 USD]

Bacx calls [$9.96 USD]

Lajban wins $16.07 USD

** Dealing River ** [ Qc ]

Bacx shows [Qs, Kh ]

Lajban shows [Ac, Ks ]

Bacx wins $70.55 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Gav upp SVS igen. Blev för tiltad och tappade mitt spel... Motriggen var brutal. Testade FT igen och sprang in i en vägg... Suck, så dåligt under så lång tid trodde jag inte var möjligt...

 

Gav mig då på Everest och blev genast utdragen på rivern ett par gånger som stor favorit... Bet dock ihop och grindade på. Hade endast sketna 65 $ på Everest. Min klart minsta rulle på någon sida. Vägrar gå under NL10 så det är lite av en chansning. Efter 3 dagar är rullen 130 $. Alltid nåt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valet av att testa Everest igen var enkelt. Den enda sidan som jag inte plussat på :lol:.

 

Tagit ett par inköp till, faktiskt sprungit ganska hyffsat :-D.

 

Fortfarande en tragiskt liten rulle men nu är den på 167 $ i alla fall. 4 bord NL10 shorthanded är det som gäller där. Hoppas att man snart kan gå över till NL25 igen om självförtroendet infinner sig.

 

Det är så mycket lättare att spela med lite medgång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Har kollat en del på idol i höst. Är gammal nog för att inte skämmas över det ;-) .

 

Mina förhandstips.

 

Jay, Linnea och Minnah kommer komma långt...

 

Måste bara lyfta fram detta gamla inlägg. Skrevs när det var klart vilka 10-11 deltagare det skulle bli. Hyffsat träffsäkert att mina 3 är kvar bland de fyra bästa :-D :-D

 

Alltid nåt att skryta med när pokern går sådär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig varit så här nära att ge upp som jag är nu. Helt sjukt, Kunde inte i min vildaste fantasi tro att man kan springa så dåligt under så lång tid.

 

Har i ett desperat försök gått ned till NL5 rush, 5 handat. En nivå som jag inte varit nere på på väldigt lång tid. Spelar med fånigt många inköp men måste rida ut denna helvetesmotrigg.

 

Hur tror ni det gått?

 

11 inköp ned på 7 500 händer. -15 bb/100 :lol: :lol: :ola: :ola: :ola:

4 inköp ned borde jag vara enligt ev...

 

Men det är setuppsen som är värst. Kan liksom inte komma undan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag verkligen hatar poker. Jag vill skrika, jag vill gråta, jag vill knäcka skärmen över knäet och skicka ut skiten genom fönstret.

 

Har tidigare haft svårt att tro på "gnällskribenter" men detta är helt osannolikt... Fi träffar alltid lite bättre. Floppar jag triss så floppar de stege... Måste vara 30 000- 40 000 händer vid detta lag som verkligen gått mig emot.

 

Jag vill bara ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara lyfta fram detta gamla inlägg. Skrevs när det var klart vilka 10-11 deltagare det skulle bli. Hyffsat träffsäkert att mina 3 är kvar bland de fyra bästa :-D :-D

 

Alltid nåt att skryta med när pokern går sådär...

 

Äh minnah åkte ju ut för länge sedan egentligen. Dåligt av dig att inte ha med Olle som topp 3, och alla fattade väl att Jay skulle vinna från första början. Du är dålig lajban, du är dålig!

 

Sen borde du varna för gnäll i dagboksrubriken, hatar att läsa gnäll, skäms.

 

Lycka till btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he :lol:

 

Ger upp Everest för andra gången. Spelade denna gång 17 500 händer med det katastrofala resultatet -0,71 bb / 100. Helt sjukt. Spelade såklart in nån bonus och lite vip-programdollars så en 60-70 $ plus totalt.

Spelat 5-6 bord 6 max NL10.

 

Testar att återgå till Fulltilt och NL10 6 max, ska bara spela 4 bord ett tag...

 

Helt absurt många inköp under ev på båda sidorna. Och timingen är sjuk...

 

Hittade direkt flera fiskar på Fulltilt och kände att nu kanske, kanske det kan vända. En fisk stack ut över de andra. De 15 första händerna vid bordet öppningsställde han 4. När han i 19 handen öppningsställer hittar jag DD och synar såklart. Kräket har denna hand hittat KK. 10 händer senare träffar jag topptvå med A,D på hand, fi har A,J och pressar i vanlig ordning. Fulltilt belönar honom med runner, runner färg.

 

Tack för det, känner mig välkommen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen jag lirade på Everest.

 

**** Hand History for Game 6396492990 ***** (Everest)

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 14, 07:58:27 ET 2010

Table Roseau16 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 2: Lajban ( $9.74 USD )

Seat 3: Pad0254 ( $4.04 USD )

Seat 4: TBL2004 ( $7.43 USD )

Seat 5: jk517901 ( $4.50 USD )

Seat 6: salzauge2905 ( $4.84 USD )

salzauge2905 posts small blind [$0.05 USD].

Lajban posts big blind [$0.10 USD].

Dealt to Lajban [ As Ac ]

** Dealing down cards **

Pad0254 folds

TBL2004 calls [$0.10 USD]

jk517901 folds

salzauge2905 calls [$0.05 USD]

Lajban raises [$0.30 USD]

TBL2004 calls [$0.30 USD]

salzauge2905 folds

** Dealing Flop ** [ 7h, Ts, 4c ]

Lajban bets [$0.45 USD]

TBL2004 raises [$2.25 USD]

Lajban raises [$7.20 USD]

TBL2004 calls [$4.78 USD]

Lajban wins $0.62 USD

Lajban shows [As, Ac ]

TBL2004 shows [Kd, Th ]

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ Tc ]

TBL2004 wins $13.98 USD from main pot

 

Fi spelade 76,18 med en aggfaktor på 7,7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En inte alltför angenäm känsla kommer smygande. Tänk om jag inte är en vinnande spelare. Kan man springa såhär sjukt dåligt så många händer så kanske man kan springa bra ännu fler. Kanske det jag gjort tidigare :shock:

 

Floppade toptriss idag med DD, fick två synare på floppen, turn en tredje hjärter... Inte bara den ena utan båda fick färgen. Fick i alla fall odds att se rivern men inte fan fick man kåka denna gång heller. Gjorde en bra fold i alla fall... Alltid nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...