anth Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Efter att ha studerat de pokerdomar som tagits upp i domstol så har jag upptäckt en gemensam nämnare. Samtliga fall har föregåts av en polisrazzia, eftersom åklagaren måste ha bevis för att illegalt spel verkligen har förekommit. Säg nu att jag startar en klubb som heter ***sterie-poker" och konceptet går ut på att alla deltagare samlas på en parkeringsplats, blir upphämtade av buss och körs sedan till hemlig destination där pokerspel hålls. Eftersom ingen utom arrangören/busschaffören vet var turneringen hålls så kan polisen inte göra någon razzia, alltså kan man inte bli åtalad. Stämmer mitt resonemang? Citera
Joeduck Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Är nog inte jättesvårt för snuten att lokalisera festen med hjälp av era mobiltelefoner. Fast hur allvarligt och prioriterat "kriminella spelare" är, vet jag ej. Citera
AdslVerbe Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Egentligen så måste du ju "marknadsföra" speldatum och tid på samma sätt som om du hade en fast lokal. Så egentligen är det bara för polisen att åka till parkeringsplatsen istället för lokalen, skugga och göra tillslag. Fast lite krångligare blir det ju för dem. Citera
Finanskrisen Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Om ni spelar i bussen/bussarna med tonade rutor och full gas kanske det går Citera
hubbahubba Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Varför inte söka efter omständigheter som gör det lagligt istället för att undvika att åka fast då man gör något olagligt? Citera
Recommended Posts