Gå till innehåll

PLO 2.5/5 hittar vi synen?


Lisa87

Recommended Posts

2.50/5.00 Omaha (PL)

Diana 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: sweet (2143.96)

Plats 3: Lisa87 (1387.56)

Plats 4: Ace of Ice (967.50)

Plats 5: payback1 (972.50)

Plats 2: RedWings (1462.49)

sweet lägg LM 2.50

RedWings lägg SM 5.00

** Giv **

Lisa87 [:Kh:, :Td:, :7h:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

Lisa87 Höj till 17.50

Ace of Ice Lägg

payback1 Syna 17.50

sweet Lägg

RedWings Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [:Th:, :7c:, :Ts:]

*** Bet Runda 2 ***

RedWings Passa

Lisa87 Satsa 27.50

payback1 Syna 27.50

RedWings Lägg

*** Turn(Board): *** : [:Th:, :7c:, :Ts::9c:]

*** Bet Runda 3 ***

Lisa87 Satsa 55.00

payback1 Höj till 165.00

Lisa87 Syna 165.00

*** River(Board): *** : [:Th:, :7c:, :Ts:, :9c:, :4h:]

*** Bet Runda 4 ***

Lisa87 Passa

payback1 Satsa 330.00

Lisa87 ???

 

 

Synar vi? Har trolivis ganska tight image på bordet.

Sätter jag mig själv i klistret på turn?

Synar jag turn måste jag syna blank river (under 7) eller tänker jag helt fel?

Känner mig allderles för tight när jag ens funderar på att folda andranöten men det är PLO, SVS och ett raise på turn som jag har svår att läsa annat än luft/T7/T9

 

 

Tankar/Åsikter om handen? Kan den spelas Annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog t.o.m pushat river. Visst kan vi då och då springa in i T9xx, men jag ser en rad händer som vi har slagna som lär kunna spela precis så här, såsom 89Jx, 899x, kanske 77xx. Stegar tror jag kommer vara överrepresenterade i hans range, då han förmodligen aldrig tror att du har kåk när du pottar UTG och spelar tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delar Pingvinens åsikt här , finns en rad händer vi har slagna som FI kan spela så här. Men jag hade nöjt mig med synen. Slår jag om på river får jag troligen bara syn om jag är slagen.

 

Sen kan ju eventuella notes påverka vilken linje jag väljer. Ungefär kompetent FI bara syn , men tokstolle push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, ställ river så får vi nog syn av alla kåkar. Tveksamt om J8 hittar synen..

Stegar borde han väl checka ner river efter min syn turn?

När jag synar turn har jag väl 99% minst en tia

 

Turn lägger sjukt många drag på bordet som river missar. Jag skulle inte tolka syn på turn som minst en tia om jag var fi.

 

Får vi syn av alla kåkar så är det T9/T7/99/77/T4 som synar (räknar inte med 44). Vi är bara slagna av T9 och splittar mot T7. Dyker han upp med 99/77/T4 oftare än T9 så tjänar vi på en push. Dessutom får man räkna in att han ibland inte sitter på kåk, och att få en fold av J8 är inte dåligt, vi kommer gå plus 100BB på handen om han skulle folda. Fast jag är osäker på om alla hittar fold med J8. Pushar du ska han syna runt 450 i en 1500-pott eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långtråkigt - Ja

Skämtar - Nej

 

 

Tycker det är sjukt att jag ens funderar över att folda men har sprungit så sjukt kallt under en längre tid.. Haft andranöt vs nöt varje hand känns det som.

Ser inte vad fi raisar med på turn, T7/T9/99 är väl det enda?

 

hur kallt? lirar du PLO 2.50-5? men 1/2 holdem ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.50/5.00 Omaha (PL)

Diana 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: sweet (2143.96)

Plats 3: Lisa87 (1387.56)

Plats 4: Ace of Ice (967.50)

Plats 5: payback1 (972.50)

Plats 2: RedWings (1462.49)

sweet lägg LM 2.50

RedWings lägg SM 5.00

** Giv **

Lisa87 [:Kh:, :Td:, :7h:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

Lisa87 Höj till 17.50

Ace of Ice Lägg

payback1 Syna 17.50

sweet Lägg

RedWings Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [:Th:, :7c:, :Ts:]

*** Bet Runda 2 ***

RedWings Passa

Lisa87 Satsa 27.50

payback1 Syna 27.50

RedWings Lägg

*** Turn(Board): *** : [:Th:, :7c:, :Ts::9c:]

*** Bet Runda 3 ***

Lisa87 Satsa 55.00

payback1 Höj till 165.00

Lisa87 Syna 165.00

*** River(Board): *** : [:Th:, :7c:, :Ts:, :9c:, :4h:]

*** Bet Runda 4 ***

Lisa87 Passa

payback1 Satsa 330.00

Lisa87 ???

 

 

Synar vi? Har trolivis ganska tight image på bordet.

Sätter jag mig själv i klistret på turn?

Synar jag turn måste jag syna blank river (under 7) eller tänker jag helt fel?

Känner mig allderles för tight när jag ens funderar på att folda andranöten men det är PLO, SVS och ett raise på turn som jag har svår att läsa annat än luft/T7/T9

 

 

Tankar/Åsikter om handen? Kan den spelas Annorlunda?

 

Klockren re-raise turn redan kan jag tycka. Men push river som spelat.

 

Om man hela tiden sitter och tror att Fi har T9 på det turn-kortet kan man ju aldrig vinna nånting :)

 

Och dem gångerna som Fi har träffat lika fett som du men dessutom spikar en 9a på turn så är det bara att gratulera.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kallt? lirar du PLO 2.50-5? men 1/2 holdem ?

 

Spelar 1/2-5/10 både plo och hold'em.

Mest 1/2 dock

 

 

Klockren re-raise turn redan kan jag tycka. Men push river som spelat.

 

Om man hela tiden sitter och tror att Fi har T9 på det turn-kortet kan man ju aldrig vinna nånting :)

 

Och dem gångerna som Fi har träffat lika fett som du men dessutom spikar en 9a på turn så är det bara att gratulera.

 

/Jonas

 

 

Jodå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska tilläggas att jag frågade en av HS spelarna på FullTilt, och han tyckte check-raise flop för att få in degen..

 

Så, vad är nu rätt?

 

Att bara råda till moves som är beroende av ett visst agerande av Fi tycker jag är ganska dumt. Visst vill jag ha in stacken med nöten där Fi max kan ha 9 outs, men det är inte alltid man får det. Vill vi checkraisa så riskerar vi alltid att Fi checkar bakom. När vi har en såpass stark nöt som vi har så vill vi få in så mycket pengar som möjligt. Vi måste då fråga oss om det är troligare att Fi synar/höjer en bet från oss eller betsynar om vi checkar. Personligen tror jag inte att det finns så himla mycket händer som betar bakom oss där. Det är väl möjligt att bra tior gör det, men stegdrag och liknande tar nog gärna gratiskort. Däremot så kommer vi nog få syn av 98xx eller wraps ganska ofta om vi betar ut. Jag tror därför att vi i längden tjänar mer på att beta ut, även om vi i de flesta fall kanske inte kan suga ut så himla mycket mer pengar av Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker full pot på flopp och hela handen spelas annorlunda. synar han så så vill han se ett till kort med en wrap eller så har han en T. sedan pot på turn och höjer han där så börjar jag gråta...som spelat definitivt max syn för mig på river. checkraise flop kan också vara bra men folk är oftast för passiva och kan tom checka en T så det går nog bort på SVS lowstakes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockren re-raise turn redan kan jag tycka. Men push river som spelat.

 

Om man hela tiden sitter och tror att Fi har T9 på det turn-kortet kan man ju aldrig vinna nånting :)

 

Och dem gångerna som Fi har träffat lika fett som du men dessutom spikar en 9a på turn så är det bara att gratulera.

 

/Jonas

 

ja klart vi ska stacka av på turn. hade funkat jättefint i denna hand FI hade garanterat shovat allin med blocker på stege och vi hade snapat obv. Eller varför inte alla gånger han raise/stackar av på TURN 200BB djupt med 77** eller naken Tia. Släng in ett par nakna överpar också i hans turn stack off range vet ja nu när vi ändå lever i en fantasivärld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker full pot på flopp och hela handen spelas annorlunda. synar han så så vill han se ett till kort med en wrap eller så har han en T. sedan pot på turn och höjer han där så börjar jag gråta...som spelat definitivt max syn för mig på river. checkraise flop kan också vara bra men folk är oftast för passiva och kan tom checka en T så det går nog bort på SVS lowstakes

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja klart vi ska stacka av på turn. hade funkat jättefint i denna hand FI hade garanterat shovat allin med blocker på stege och vi hade snapat obv. Eller varför inte alla gånger han raise/stackar av på TURN 200BB djupt med 77** eller naken Tia. Släng in ett par nakna överpar också i hans turn stack off range vet ja nu när vi ändå lever i en fantasivärld

 

Du har obv inte sett hur spelet spelas på de högsta nivåerna. Men kör du på ditt spel på dina nivåer. Inget fel med det.

 

HS spelarna garvar mest åt det du skriver dock.

 

Inser du att du är slagen utav EN enda hand? I ett cashgame? Med perfekt bluff-turn kort. LOL att inte försöka få in det, 100, 200, 400BB. Doesnt matter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har obv inte sett hur spelet spelas på de högsta nivåerna. Men kör du på ditt spel på dina nivåer. Inget fel med det.

 

HS spelarna garvar mest åt det du skriver dock.

 

Inser du att du är slagen utav EN enda hand? I ett cashgame? Med perfekt bluff-turn kort. LOL att inte försöka få in det, 100, 200, 400BB. Doesnt matter.

 

Okay, så du känner en "Haj Stäjks"-spelare, zomg!!1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, så du känner en "Haj Stäjks"-spelare, zomg!!1

 

Ditt inlägg tillförde vad?

 

Det spelar ingen roll vem jag känner, men jag anser att beroende på vilken nivå av spelare man frågar, så kommer man få olika svar. OCH, säkerligen även olika svar inom samma nivå, var det HS eller Micro. Så, vem har rätt?

 

Det hela bottnar väl mer om känslan och reads på Fi, för handen är inte den enklaste, men många ser ju spöken såfort de inte har absoluta nötterna. I ett cashgame. Det vi pratar om här är ett buyin. So, skall vi lägga 2nd Nuts varje gång vi spelar om ett buyin? Kan aldrig vara EV+

 

Och, även på Turn finns ju faktiskt outs för att hitta absoluta nötter, i form av ett A eller K. Så jag ser inte nåt fel i att få in allt.

 

Vad är ditt eget spel i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har obv inte sett hur spelet spelas på de högsta nivåerna. Men kör du på ditt spel på dina nivåer. Inget fel med det.

 

HS spelarna garvar mest åt det du skriver dock.

 

Inser du att du är slagen utav EN enda hand? I ett cashgame? Med perfekt bluff-turn kort. LOL att inte försöka få in det, 100, 200, 400BB. Doesnt matter.

 

gå och gräv ner dig eller nåt ..antar du är ett trollkonto för såhär trög kan ingen vara, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar på frågan jag foldar aldrig river jag synar jag höjer inte då jag inte får betalt av bluffarna men garanterat blir synad om jag är slagen. Dock kanske jag missar lite värde för fi synar säkert även med T9xx och 99xx men antagligen inte med 77xx eller 44xx troligen inte en stege heller.

 

Fast jag skulle nog ha pushat turn när han raisar turn. som sagts jag har ju 6 outs om han råkar ha T9 och får in degen där om han har någon annan kåk med. Han kan ju tänkas folda 99xx på river om det kommer ett överkort till på river vilket är ännu ett skäl att få in degen på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gå och gräv ner dig eller nåt ..antar du är ett trollkonto för såhär trög kan ingen vara, eller?

 

Trög? Vi ser väl på saken olika?

 

Om det nu är nån som helst backup på min åsikt, så den jag frågade spelar frekvent 300/600 dollar PLO på Tilt, är en FT Red Pro. Han sa också att han har spelat som TS gjorde mot vissa, men det var extremt ovanligt.

 

Det handlade INGENTING om korten utan enbart om Fi.

 

Men du vet säkert bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...