Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition

Recommended Posts

Postad

Jag kom in i Lund så börjar plugga där i höst prob. Sjukt svårt att fixa lgh faktiskt. Vill köpa en asap men behöver boende tillsvidare så försöker jaga hyreslägenheter. Väldigt få som hyrs ut i andrahand som jag gillar.

Ser ut som jag får bo i korridorrum ett tag tills jag köper en. Kaaallt!

Någon som har något tips på hur jag kan fixa lgh? Har bara kollat blocket och afb so far.

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag kom in i Lund så börjar plugga där i höst prob. Sjukt svårt att fixa lgh faktiskt. Vill köpa en asap men behöver boende tillsvidare så försöker jaga hyreslägenheter. Väldigt få som hyrs ut i andrahand som jag gillar.

Någon som har något tips på hur jag kan fixa lgh? Har bara kollat blocket och afb so far.

Kolla Bovision, hur mycket har du tänkt att lägga?

Postad
Kolla Bovision, hur mycket har du tänkt att lägga?

Fanns inte så mkt lgh man kunde hyra där men ty iaf =)

Försöker fixa tillfälligt boende nu några månader så jag kan kolla på bostadsrätter där nere i lugn och ro tills jag hittar något jag gillar. Kallt att behöva köpa första bästa lgh bara för att man inte har boende imo.

Postad
Men är man rik som ett troll, som i ditt fall, så gör det ju inte så mkt;)

Bara köpa!

No rly. :roll:

Funderar på att dra ner till cosmopol ikv lr imorrn å lira lite live.

Nån som vet om d e mkt games igång på veckokvällarna i gbg?

Postad

Grattis m8!

men samtidigt tråkigt :cry:. en era som tar slut. :cry: jag kommer ju efter sommaren bli den enda i pokersverige som äter ryggbiff kl.01.00 inför nattgrinden. inge mer skypewhine heller.

kanske blir lund för mig med sen. då jävlar blir det grindstuga hos dig.

Postad
No rly. :roll:

Funderar på att dra ner till cosmopol ikv lr imorrn å lira lite live.

Nån som vet om d e mkt games igång på veckokvällarna i gbg?

Grattis! Riktigt nice, Lund är nuts! Tror korridor kan vara rätt soft under nollningen, lär väll grisas en del antar ja =) Hör av dig när du kommit ner så styr vi upp en stuga.

Har inte varit på CC göteborg på ett litet tag men när jag var där sist var det omöjligt att få igång 50/50+.

Postad
Grattis m8!

men samtidigt tråkigt :cry:. en era som tar slut. :cry: jag kommer ju efter sommaren bli den enda i pokersverige som äter ryggbiff kl.01.00 inför nattgrinden. inge mer skypewhine heller.

kanske blir lund för mig med sen. då jävlar blir det grindstuga hos dig.

Klart vi får köra våra skypenätter ibland ändå m8. Gött att du fick EMOP barca istället också. Ska försöka åka dit jag också bara det inte är för mkt i skolan.

lol skolan, låter helt sjukt i mitt huvud. Kommer kännas jävligt ovant i början. Får väl se hur länge man pallar :P

Grattis! Riktigt nice, Lund är nuts! Tror korridor kan vara rätt soft under nollningen, lär väll grisas en del antar ja =) Hör av dig när du kommit ner så styr vi upp en stuga.

Har inte varit på CC göteborg på ett litet tag men när jag var där sist var det omöjligt att få igång 50/50+.

Jo just då äre nog najs. Och sen träffar man ju folk så jävla mkt fortare. Får se det positiva med det om jag blir tvungen att bo så ett tag.

Tror också det bara är nitiga 20/20 games igång, senaste jag var där var de enda som satt på väntelistan på 50/50 Legheliel och Nabbes..

Postad

korridor är bra till början, många som sitter i samma sits som dig och kanske inte känner så många och bor man i korridor så blir man nästan tvungen att lära känna de man bor med åtminstone.. .. grattis btw

Postad

Hallåj vänner!

Har återigen haft lite paus från poker då det hänt lite saker i mitt privatliv på senaste.

Nu har ja dock börjat kicka igång igen. Avklarade precis dagens första pass. Siktar på 1-2 pass till ikv/natt.

Sprang inte sådär jätte fint under passet, men lyckades reda ut det till 4-5 bi på gröna sidan, trots 3 bi under ev, känns oerhört starkt fkt. Fick iaf springa ikapp ev:et lite idag, då jag sprungit en bit över det denna månad.

Hade en rätt kul hand som jag tänkte posta, tyvärr en beat. Men den var ändå komisk. Fi förklarade mkt logiskt hur han trodde jag cr bluffade här då det var sånt litet bet på floppen från pf agressorn:)

Än lever pokern!

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

UTG: $198.45

CO: $204

Button: $208.60

SB: $546.95

BB: $186.95

Dealt to SB 9:spade: 9:heart:

Pre-flop:

UTG raises to $10, (1 folds), Button calls $10, SB calls $9, BB calls $8

Flop: ($40) 7:heart: K:diamond: 9:diamond: (4 Players)

SB checks, BB checks, UTG bets $12, Button calls $12, SB raises to $56, (2 folds), Button raises to $198.60, SB calls $142.60

Turn: ($461.20) 8:spade: (2 Players)

River: ($461.20) 6:diamond: (2 Players)

Results:

SB Showed 9:spade: 9:heart:

Button Showed A:spade: T:diamond:

Button wins $449.20

Mer lir senare som sagt!

Postad

Klämde in 2 pass till, tot 4.5 h idag. Nöjd med volymen.

Sprang ngt inköp under ev idag, men fick ändå in fina gröna siffror på 6.5 BI. Backade lite grann nu sista passet, men är överlag väldigt nöjd med hur spelet sett ut idag!

Ska försöka lira in minst 10k händer kommande vecka, bör jag klara utan större problem. Rev av 2 800 idag. Så siktar jag troligtvis på handrekord och timrekord i augusti, 100h och 60 000 händer. Men har inte bestämt mig helt ännu.

Behöver komma in rejält i grinden, är på tiden fkt.

Nåväl, ska se ngn rulle och sen sova, gn!

Postad

Rev av ett pass idag på 3.5h. Var länge sedan jag blev så ägd som jag blev, kom in fel i varje pott kändes det som.

Lyckades rädda upp dagen till endast 2.5 bi ner. Såg väldigt mörkt ut ett tag.

Ca 2.2k händer blev det, nöjd med volymen. Siktar på 10k händer innan lördag. Hinner inte spela varje dag denna vecka heller, så det blir lagom utmaning.

Postad

Varit i fjällen med en kompis och kom hem igår, väldigt lyckad resa med tältning och massa annat men tyvärr rekordmycket(?) mygg detta år. Inte ofta man ser mygg i fjällklimat annars ju...

Hyfsat trött så blir nog pokerfritt tills imorgon då jag förväntar mig komma igång igen, känns bra faktiskt.

Läste runt lite på 2+2, kom in på tråden om programmet "PlaceMint". Verkar va riktigt bra då man kan stabla borden lite hur man vill, men rätt seg nu och hittar ingen bra guide men nån som använder det som kan länka/tipsa?

Hörs.

Postad
Rev av ett pass idag på 3.5h. Var länge sedan jag blev så ägd som jag blev, kom in fel i varje pott kändes det som.

Lyckades rädda upp dagen till endast 2.5 bi ner. Såg väldigt mörkt ut ett tag.

Ca 2.2k händer blev det, nöjd med volymen. Siktar på 10k händer innan lördag. Hinner inte spela varje dag denna vecka heller, så det blir lagom utmaning.

Rätt skönt att bli ägd i varje pott i 3,5h och bara backa 2,5bi! Grattis när du ruschar!!

Postad
Rätt skönt att bli ägd i varje pott i 3,5h och bara backa 2,5bi! Grattis när du ruschar!!

Ah, var väldigt nöjd med att reda ut den dagen fkt!

Var liknade idag, till en början iaf.

Var en riktig bergodalbana idag, öppnade första passet med 2.5bi upp. Andra passet var jag back 2.5 bi tills sista kvarten då jag tog igen till even. 3e passet tappade jag ner till 2.5 bi back, dvs 5 bi ner det passet. Sen small det till och jag vände till 3.5 bi upp. Nu lirade jag ett sista pass, ett kort, och knep ca 1.5 bi eller ngt liknande.

Fick in fin volym idag, strax över 6 speltimmar, och ca 3,3k händer. Fint res på 5 bi plus också. Otroligt nöjd med denna pokerdag!

Även rivit av några SC2 matcher, 2vs2. Blivit rätt ägd tillsammans med polaren. Men kul har det varit!

Nu blire sova, är ruskigt trött!

Har ca 1.4k händer kvar till månadens handmål på 20k. Väldigt lågt då jag startade månaden väldigt sent.

Nåväl, gn!

Postad

LOL

Vill inte dra upp historien igen men det är skrattretande... Ronaldos mål va iof snyggt, men inte ens nära Essiens ;). Rematch inatt.

Varit en rätt intressant pokermånad, ligger megaplus på nl200 över ca 15k hands och megaback på nl400 ca 15k hands. 5k$ under EV visserligen, men så sjukt att jag inte plussar på nl400 mtp hur dåliga vissa av regsen är.

Spyr på den här handen, visserligen är min syn rätt light men den här idioten har synat pre med any2 mot mina trebets och 4bets och klonkat varje gång. Reg dessutom, skrattretande...

Ongame Network $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 831326

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BB: $114.90

Hero (UTG): $528.80

CO: $80.00

BTN: $522.50

SB: $402.00

Pre Flop: ($6.00) Hero is UTG with T :diamond: T :club:

Hero raises to $14, 1 fold, BTN raises to $42, 2 folds, Hero raises to $110, BTN calls $68

Flop: ($226.00) Q :club: 9 :heart: Q :heart:(2 players)

Hero bets $125.00, BTN raises to $412.50, Hero calls $287.50

Turn: ($1051.00) 7 :diamond:(2 players)

River: ($1051.00) J :heart:(2 players)

Final Pot: $1051.00

Hero shows T :diamond: T :club:

BTN shows T :spade: J :club:

(Rake: $3.00)

En sak som är till min nackdel är att på nl200 är jag säker i alla situationer, spelat den nivån ett bra tag nu så vet ungefär exakt hur jag ska agera med mina explodrag. På nl400 är jag lite rookie, lättare att hamna fel ibland då folk är mycket aggresivare men nog finns det fiskar och dåliga regs. Men är väldigt säker på att jag kommer plussa på nl400 nästa månad, måste bara få in mer volym.

Målen i augusti kommer nog vara 70k hands, har på känn att det blir en rekordmånad iallafall med tanke på hur denna månaden har gått.

"Rekordbackmånad" ~-4k$, känns sjukt att skriva så då jag förmodligen sprungit oförskämt bra i poker. Men samtidigt är det mindre varians på nl100-nl200 eftersom det finns fler "donatorer" än på nl400, för det är helt enkelt mer action och därav mindre varians.

Nu blire käk sen ladda upp inför ikväll, storgrind och avrunda månaden kanske grönt!?

Postad

Checkar ut för denna månad, avsluta med ett 1.5h pass idag. Slutade marginellt back och ngt ink under ev.

Överlag väldigt nöjd med månaden. Hänt mkt i mitt privatliv på senaste, vilket gjort att jag spelat ovanligt lite denna månad. Har bla tagit beslut att sluta spela fotboll på elitnivå. Lär fortsätta i ngn form, men just nu är det inget spel alls. Tappade helt enkelt motivationen, sen var det en del annat som bidrog till beslutet.

Fick iaf in ca 19.4k händer denna månad. Väldigt lite, men är ändå nöjd med det då jag som sagt haft tankarna på annat. Är väldigt nöjd med resultatet, 22.5bi upp, dvs ca 4.5$k upp exkl rb.

Målet för augusti blir 100 speltimmar, minst. Sidomål blir även 60 k händer.

Så det gäller att ta tag i grinden och få in en "monstermånad" volym mässigt,och förhoppningsvis även resultatmässigt.

Har tänkt köra vidare på NL200 mestadels, även om jag egentligen har rulle för NL400. Behöver av lite anledningar lite större livsrulle, så lär nog dröja några veckor innan det eventuellt blir frekvent spel på NL400.

Är även väldigt sugen på att köpa en till bil, att ha på sommaren, så det vore najs att ha en bra augusti månad, då borde den kunna införskaffas.

Nåväl, checkar ut. Nya tag from imorgon! :)

Postad

Drog igång augusti månad idag, har tänkt ha lockdown och pressa in volym. Mest fokus på antal timmar. Siktade på 6 timmar, har rivit av 4.5h idag. Men då jag blir extremt ägd idag vet jag inte om jag orkar sista 1.5h. Ligger 1,6$k ner, vilket jag tror är omkring rekord på NL200 för mig.

Har inte direkt några intressanta hhs heller för den delen, bara massa wajn, o det orkar jag inte ens posta. Tar paus en stund och får se om jag orkar riva av ett till pass sen eller inte.

Trist med sån dålig start när jag var toktaggad inför månadens spel.

Postad
wiiie vi har exakt samma början bara att mitt är i europeiska mynt :cry:

Tråkigt att höra mr! :(

BLev inget mer lir, sitter och lirar lite Sc2 ist. Nya tag imorgon helt enkelt!