sideburner Postad 8 Augusti , 2009 Rapport Postad 8 Augusti , 2009 Börjar fundera på att det är så att jag bjuder in till att bli utdragen och att det finns mindre 'gambliga' sätt att spela vissa händer. Här följer två exempel som jag t.ex. funderar på. Tänker jag rätt eller baklänges? Händerna utspelas på Cosmopols 20-20. Hand 1. Jag har 7-8 i klöver på stora blind och några har limpat in. En lite oberäknerlig kille på knappen höjer till 120. Jag tänker att han kan ha en massa olika händer och träffar jag bra får jag nog bra betalt så jag tar syn. Det gör även två av limparna. Floppen kommer 4-5-6, alla hjärter... vad gör jag först att prata? Jag tänkte att jag måste ju sondera terängen så jag betar 380. Limparna lägger och han som höjt före tittar lite på mig innan han ställer in mig (typ 800:- till). Jag sätter honom på ett överpar med en hjärter, eller möjligtvis bara överpar och att han sätter mig på hjärterdraget, och får ju lov att syna. Är jag helt ute och cyklar här? Skulle jag checkat flopp för att bara syna ner om inga fler hjärter kom, eller checkraisat all-in för att få honom att lägga halvhögt pocket med en hjärter? (Resultatet var iaf att han hade pocket åttor med hjärter och turn och river kom 5-5 för kåk...men det är inte det viktiga, han hade ju vunnit på hjärter också) Hand 2. Jag får AK på lilla blind och några synar straddle, jag höjer till 200 (tror jag det var). Killen utg som straddlade tror jag ser mig som svag-tight och han och en till synar. Floppen säger K-8-4 två spader. Jag tänker att visar jag mig svag nu så kan vi få in degen på en gång så jag betar 280 ("å jag är så nervös och tajt men försöker köpa potten fast jag missat") Rätt/fel? Skulle jag betat ut pott och försvarat mig? Färgdrag och sånt får man ju ändå inte bort på cosmopol om man inte binder fast händerna för folk så dom inte kan lägga in några marker. (är min erfarenhet) UTG synar, vilket inte riktigt var tanken, han skulle ju försöka beta ut mig ur potten. Tredje killen lägger sig. Vad ska man tro? Färgdrag? Pocket? Floatplay? Nån slags åtta? På turn kommer en åtta till, och här kommer tveksamma move. Jag väljer att checka, har han åttan så grattis, både då och om han bara planerade att spela ut mig så kommer han att beta och jag får ju lov att dansa med honom. Han checkar... nånstans tänker jag att färgdrag är det troligaste. River kommer en 4a till. (Bordet säger nu K8844, ingen färg) Vad får jag syn av om jag betar? Inte många händer jag slår. Vad betar han för händer om jag checkar? Avsevärt fler. Jag checkar, han betar 800, och jag vet inte annat än att syna ner för att se hans 2-4 ta hem potten... Spelade jag korkat? För vekt? Låter jag folk dra ut mig i onödan när jag skulle kunnat ta hem potten utan att behöva se fler kort? Tyck till Citera
Opteron Postad 8 Augusti , 2009 Rapport Postad 8 Augusti , 2009 Tänk inte så mycket är nog ett bra tips... Citera
jorpa Postad 8 Augusti , 2009 Rapport Postad 8 Augusti , 2009 I hand två, var han en bra spelare? Kan han ens tänka i form av , åh åh han är tight och feg etc etc. Tycker ibland att man spelar ut sig själv genom sina smarta moves, när motståndaren inte fattar hälften av vad man gör. Här tycker jag du bara borde betat ut standard 3/4 - 4/4 och hoppas att dom sitter med svagare kung eller whatever. Angående turnen, gillar inte sånna lägen, men där tror jag du måste beta för att få lite information, speciellt när du hade spelat som du gjorde på floppen. Sen hade han bara äcklig tur på rivern, men de är sånt man får ta I guess. Men jag vet inte, det är alltid lättare att spela om man inte vore med, sen har jag ingen erfarenhet av CG live. Hand 1 tycker jag du gjorde rätt. Citera
Trillske Postad 8 Augusti , 2009 Rapport Postad 8 Augusti , 2009 I andra handen är cbetet helt galet, han bör inte tro att du är svag om han ser dig som vek/tight och du gör sådär på en k-high dragig bräda. Han kan möjligtvis få för sig att du har ett drag, men med tanke på att du är tight är dina drag i regel sjukt starka där. Med andra ord, betta närmare pott eller checka. Turn är solklar bet, och det är inte ett särkilt dåligt kort egentligen. Citera
sideburner Postad 9 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2009 I hand två, var han en bra spelare? Kan han ens tänka i form av , åh åh han är tight och feg etc etc. Tycker ibland att man spelar ut sig själv genom sina smarta moves, när motståndaren inte fattar hälften av vad man gör. Jodå han var en helt ok spelare, ganska lös men aggressiv och tänkande. Han hade reraisat ett antal gånger både före och på flopp senaste timmen när just jag hade betat och jag hade aldrig haft en hand att försvara mig med egentligen. Det var därför jag började tro att han kände att att han kunde spela ut mig, och jag väntade därför på just den här situationen. Om jag då betat även turn så hade jag ju min image isf sagt "jag har stål, gå och göm dig" och det hade han utan tvekan gjort. Det hade med andra ord varit en safe spel (om han nu inte mot förmodan hade haft åttan), men jag ville ju ha betalt... Ja, jo, jag tänker för mycket, jag vet. Citera
Recommended Posts