Djens Postad 8 Maj , 2005 Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Jag blev rätt sur och stängde ner fönstret efter denna hand. Så jag ska återberätta handen enligt minnet istälelt för en hand history. Kan missa några punkter dock inga viktiga. Jag satt på ett relativt tight 10-manna NL200 bord på party. har ingen direkt read på Fi men han sitter med runt 40 under maxinköp efter att just ha förlorat en hygglig pott. Jag sitter på knappen och Fi sitter före mig. Fi $160 Jag $200 ca. jag täcker honom. jag plockar upp A4 på knappen med en limpare, det är en hand jag tycker om med position o få spelare. Bestämmer mig för att höja 3BB. dvs $6. Flop:T 4 6 Här har jag höjt innan, limparen har synat och mörkarna lagt sig. Pot= $13, jag betar 9, han synar. Turn: 4 Mums tänker jag!, han checkar och jag köre tt mjölkbet på $15 och hoppas på reraise. han synar bara. River:5 Pot=~$60 Fi går all in med det han har kvar här. ca $100 Frågan är: Jag har nästan inget val här än att blunda och trycka på syn utan en bra read va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VicDamone Postad 8 Maj , 2005 Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Du menar lägsta trissen va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 8 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Nej, det är högsta trissen. de enda korten som det är 2 av på bordet är fyror, alltså kan man bara ha triss i fyror, och jag har den högsta kickern. Man brukar referera till träffade pockets som "set" om det är det du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 8 Maj , 2005 Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Han satt på stegen va? (78 kanske) Alternativt att rivern träffade hans pocket för en kåk. *EDIT* Det rätta borde vara att lägga sig, helt klart. Jag hade nog dragit en crying call av fiskighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 8 Maj , 2005 Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Fan va skumt du uttrycker dig. Skriv istället att det är trips med top kicker vid mothugg, eller nått. Och brädan är absolut inte ofarlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 8 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Jag får nog hålla med dig wiz, rätt spel är nog o lägga sig. han bettar ju ungefär 160% pott och jag har inte en aning om vart jag står i handen. Men ja, jag synade. och han visade upp 45o Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 8 Maj , 2005 Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Om han satt med 78 hade han i alla fall öppetstegdrag och med tanke på att du betala honom på rivern hade han implicita odds både på flop och turn. Du kallar det mjölkbet o han kallar det billigt drag, same same but diffrent... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 8 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Du har nog också rätt baller. Pottbet på turn hade nog varit bättre. Både för att få mer info om vart jag står och för att hindra ev. draghänder. Dock hade det inte gjort mkt skillnad denna hand. Är dock nere i en liten downperiod just nu, varenda gång jag pottbetar turn så brukar jag alltid få en tjock reraise i ansiktet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VicDamone Postad 8 Maj , 2005 Rapport Share Postad 8 Maj , 2005 Djens skrev: Är dock nere i en liten downperiod just nu, varenda gång jag pottbetar turn så brukar jag alltid få en tjock reraise i ansiktet... Antagligen ingen anledning att sluta betta pot:O Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts