jorpa Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Postad 4 Augusti , 2009 Sökte upp honom på officialpokerrankings i handen och hittade honom på 25 % ROI. PokerStars Game #31229930240: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2009/08/04 6:23:03 ET Table 'Jucunda V' 6-max Seat #1 is the button Seat 1: juanard ($19.60 in chips) Seat 2: jorpa ($7.70 in chips) Seat 3: AntiOwnage ($19.65 in chips) Seat 4: juveleo1976 ($10 in chips) Seat 5: Denilicious ($7.85 in chips) Seat 6: frankvdg ($10 in chips) jorpa: posts small blind $0.05 AntiOwnage: posts big blind $0.10 *** HOLE CARDS *** Dealt to jorpa juveleo1976: folds Denilicious: calls $0.10 frankvdg: calls $0.10 juanard: folds jorpa: calls $0.05 AntiOwnage: checks *** FLOP *** jorpa: bets $0.30 AntiOwnage: folds Denilicious: calls $0.30 frankvdg: raises $1.20 to $1.50 jorpa: calls $1.20 Denilicious: calls $1.20 *** TURN *** jorpa: checks Denilicious: checks frankvdg: bets $8.40 and is all-in jorpa said, "this is a huge fold" jorpa said, "if I fold" frankvdg said, "AK?" jorpa said, "can I fold 2 pair?" jorpa said, "no" jorpa said, "nh" jorpa: folds frankvdg said, "25?" frankvdg said, "A5?" jorpa said, "oh damn sorry... thought I was the only one in hand...." Denilicious: folds Uncalled bet ($8.40) returned to frankvdg frankvdg collected $4.70 from pot frankvdg: doesn't show hand *** SUMMARY *** Total pot $4.90 | Rake $0.20 Board Seat 1: juanard (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: jorpa (small blind) folded on the Turn Seat 3: AntiOwnage (big blind) folded on the Flop Seat 4: juveleo1976 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Denilicious folded on the Turn Seat 6: frankvdg collected ($4.70) Citera
ypsil0n Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Postad 4 Augusti , 2009 Vilken flopp vill du ha med A2 om inte två par duger? Push efter hans raise på flop. Som spelat synar jag Citera
Trillske Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Postad 4 Augusti , 2009 Turn är bra. Syna. Alltså om han inte är någon form av nit och dessutom aldrig limpar sc och grejer. Citera
jorpa Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2009 Jag vet att turnen är bra, men vad kan jag sätta honom på? A2 som lägst, kanske en 52... Men det jag satte honom på var 55 eller A5, kanske 34 suited. Frågade honom senare, han satt på samma hand Citera
Alphabet Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 I mina ögon är det svårt att lägga handen, hur ofta kommer han inte sitta på ett svagt ess eller färdrag? Visst finns risken att han har träffat ett set men med tanke på nivån pushar jag turn, vad är annars meningen med att syna hans raise på floppen? Citera
bananuz Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 När du checkar turn måste du ju syna. Citera
Joeduck Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Fi har K2 klöver, klart vi synar. Citera
sentenced Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Fi har K2 klöver, klart vi synar. eller A2 som han skrev kanske? Citera
Joeduck Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 eller A2 som han skrev kanske?Det skrev han väl efteråt? A2 är möjlig, men varför inte A5? Finns fler femmor lediga. Nej, jag tror aldrig på vad folk skriver i chatten. Egentligen så skulle jag stängt av chattfunktionen men ibland så kan det ge vissa hintar om vem som kommer på tilt. Citera
ReadMyMind Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Tror mer att han sitter på k q i klöver eller liknande.. Varför skulle han trycka in degen om han nu har ak eller set? Citera
jorpa Postad 6 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2009 I vanliga fall hade jag synat, men de verkade som han visste vad han gjorde. Sökte upp honom och smack 25 % ROI, vilket fick mig att folda. Men majoriteten tycker syn? Vet inte riktigt vilken hand jag slår, AX kanske, men det är bara dumt spelat. Citera
Trillske Postad 7 Augusti , 2009 Rapport Postad 7 Augusti , 2009 Nu tänker du rätt upp och ner. För det första, om han är bra innebär det att han i regel har större range på en dragig bräda än om han är dålig. För det andra är du en nit som la dig, med högt tvåpar. Med andra ord hintar hans positiva ROI om att du ska syna. Citera
Joeduck Postad 7 Augusti , 2009 Rapport Postad 7 Augusti , 2009 i lol'd men de verkade som han visste vad han gjorde. Varför skulle en "dålig" spelare gå all-in med en hand sämre än ett högt tvåpar? Tiltfaktorn? Citera
jorpa Postad 7 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2009 Nu tänker du rätt upp och ner.För det första, om han är bra innebär det att han i regel har större range på en dragig bräda än om han är dålig. För det andra är du en nit som la dig, med högt tvåpar. Med andra ord hintar hans positiva ROI om att du ska syna. Ja han har säkert en mycket vidare range, men med den styrkan han visade krymer hans range, vilket gör att jag kan sätta honom på en riktigt stark hand. En bra spelare går inte in med hela sin stack med TP TK. Efter ha läst alla svaren tycker jag att jag gjorde rätt ändå, det kändes som ett bra tänk. I botten av hans range där får vi lika. Citera
Recommended Posts