Gå till innehåll

Hur funkar bonusar?


jagobzki

Recommended Posts

Hej! Jag har under en längre tid funderat på att sätta in $50 på full tilt poker. Jag planerar att spela 4-9 bord 6-max. på NL2 (25inköp a´100bb). Det jag undrar över är hur bonusarna fungerar. Vad jag förstår så är dealen att jag ska samla in X-antal FTP poäng inom X-antal tid för att dubbla min deposotit ($50). Rätta mig om jag har fel! Min andra fråga är om ni tror att det är rimligt att samla in tillräckligt med FTP poäng för att fixa bonusen genom att grinda 4bord 2h/dag på NL2?

 

Tack på förhand!

Jagobzki.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har 120 dagar på dig är det inga problem. Spela när det

är Happy Hour så får du dubbla FTP-poäng.

 

Jag gjorde en insättning på $120 för mindre än en vecka och har spelat in

$10 i bonus. Bonusen betalas ut i steg om 10% av insättningen.

 

 

Spelar ingen roll om du spelar när det är Happy Hour.

Bonusen går på "base-ftp's" precis som på stars där det krävs VPP och inte FPP för att nå en viss "vip-level"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll om du spelar när det är Happy Hour.

Bonusen går på "base-ftp's" precis som på stars där det krävs VPP och inte FPP för att nå en viss "vip-level"

 

Jag är rätt säker på att det är fel. Happy Hour poäng räknas mot bonus dock inte mot t.ex. Iron Man

 

När jag började spela FullTilt så spelade jag samtidigt på en massa sajter vilket gjorde att det tog tid att spela in bonusar. Tog mig ganska precis 6 månader (tror det är 180 dagar, ej 120) att cleara en 100 dollars bonus. Då spelade jag mest 2 dollars SnGs i några timar varannan dag med några veckor off när jag var bortrest.

 

Spelar nu ofta 8 bord 0.05/0.10. Kör jag 1 timme om dan så spelar du ungefär in en 100 dollars bonus på en månad så 50 dollar bör inte vara något problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har under en längre tid funderat på att sätta in $50 på full tilt poker.

Tänk på att det är extremt viktigt att signa upp via en affiliate för att få rakeback. Om du inte gör rätt från början så går det inte att rätta till i efterhand. Om du börjar spela mycket så kan det handla om väldigt mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att det är extremt viktigt att signa upp via en affiliate för att få rakeback. Om du inte gör rätt från början så går det inte att rätta till i efterhand. Om du börjar spela mycket så kan det handla om väldigt mycket pengar.

 

Vad menar du fred? Jag har aldrig satt in pengar på en site förrut kan du förklara mer runt affiate?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har satt in pengar så är det inte säkert att det är kört. Det kanske räcker med att du använder affens bonuskod när du gör första insättningen, men du ska absolut mejla dem och fråga innan du gör något.

 

Den absolut värsta möjligheten är att du var inne på någon sida som gjorde reklam för Full Tilt och klickade på en länk till Full Tilt där. Då lagras en cookie i din browser som håller reda på att du kom till Full Tilt via den andra sajten, och därför räknas det som att du har signat upp via dem. Då får de all din rakeback i all evighet. Det är ett helt sjukt system egentligen, men det är många sajter som använder det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej fred så var det inte. Jag googlade själv full tilt poker, och har därför aldrig klickat på någon sådan länk. Är det bara att maila dem och hota att man byter site om dom inte fixar rakeback åt en? Om dom ändå säger nej, har ni här på pf några bra förslag på andra siter med schysst rakeback. Någon i tråden rekomendera iPoker, är det något man ska satsa på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej fred så var det inte. Jag googlade själv full tilt poker, och har därför aldrig klickat på någon sådan länk.

OK. Ett tips för framtiden är i alla fall att varje gång du ska signa upp på en ny sajt så raderar du dina cookies först, just in case.

 

Är det bara att maila dem och hota att man byter site om dom inte fixar rakeback åt en?

Det är i alla fall vad du måste prova. Säg att du vill kunna signa upp via en affiliate för att få rakeback, och att du måste välja en annan sajt om de inte tillåter det. För folk som redan har provat att spela för riktiga pengar där så funkar det definitivt inte, men det kanske funkar för dig om du inte har satt in pengar ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...