Gå till innehåll

Poker samtidigt som heltidsplugg?


Upgrade

Recommended Posts

Säkert för att inte alla nöjer sig med att spela enbart poker i hela sitt liv och kanske har andra intressen bortom kortleken?

 

Och till dig trådskaparen:

Om du dragit in mellan 60 000 och 100 000 kronor i månaden och inte lever världens high roller liv så vet du säkert att folk går runt månaden på betydligt mindre summer än 15 000 kronor i månaden. Så du lär klara dig mer än väl.

 

Jag ANTAR att herr trådskapare inte sitter med näsan framför datorn från de han stiger upp till de han går och lägger sig, varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut du ska göra klart din utbildning om du har så lite kvar! Jag har precis tagit ett studieuppehåll på en termin och bara spelat poker, det har gått mycket bra för mig senaste året och jag antar att jag ligger på ungefär samma nivåer som dig, men jag känner ändå nu att jag vill slutföra min utbildning. Det är alltid fint att kunna berätta att man har en utbildning i bagaget även om det slutar med att du blir obegränsat rik på att spela poker :) Så i höst ska jag läsa min sista termin och sedan har jag kandidatexamen i ekonomi och det känns mycket bra att få det gjort. Kommer förmodligen läsa vidare för att få en mastersexamen hösten 2010.

 

Angående att spela poker samtidigt som man studerar så tycker jag absolut att det påverkar. Nu på sommaren har jag mycket mer ork att nöta än på hösten/våren. Men jag tror det beror mycket på att det går en del energi till att träna och festa som hör till studentlivet :) Jag personligen tycker helt klart det är värt att studera, visst du kanske blir multimiljonär mycket mycket snabbare om du spelar 24/7 istället men du missar en hel del av det roliga studentlivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...