Gå till innehåll

E.H avslöjar PokerStars


E.H.

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

du får gärna motivera varför jag är ett fegt kräk. sen har du rätt uppenbara antydningar om att du skulle vara motriggad. man kan börja med rubriken, sen kommer första inlägget osv osv.

 

Därför att ditt angrepp har ingen susbtans. Hur tänker du när du bestämmer dig för att skriva ett meningslöst ord som int eger något. Berätta! Tror du att du är cool och att dina supprtrar skall skratta.

 

Du kan alltså inte svara på frågan var jag påstår att den finns någon kosnpiration? Vad konstigt att du inte vill ha 1000 dollar. Ytterst märkligt.

 

Rubriken var ett försök att vara rolig , kanske ett misslyckat försök men definitivt ett försök. Så kom igen nu. Var påstår jag att det finns en konspiration. Måste vara busenkelt att visa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror problemet ligger i att du inte riktigt har förstått detta med sanorlikhet. Om du går All-in och har 54% chans att vinna betyder det inte att du automatiskt är vinnare. Det betyder att du ca hälften av gångerna kommer förlora potten. Se det även som att du förlorar 46% av gångerna.

 

Och om du postar 12 händer där du har förlorat och sedan gömmer undan dom händer du faktist vunnit så blir ju statistiken helt fel. Jag menar har du vunnit tio stycken 54% händer så är det ju helt normalt att du även förlora ca tio.

 

För det sista förstår jag inte riktigt värdet i att gå all-in för att få en coin flip i don-turneringar då raken borde äta upp eventuell vinst med sådant spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att ditt angrepp har ingen susbtans. Hur tänker du när du bestämmer dig för att skriva ett meningslöst ord som int eger något. Berätta! Tror du att du är cool och att dina supprtrar skall skratta.

Helt ärligt anser jag att du är dum i huvudet, jag blir tiltad på folk som har en snedvriden bild av sin egen förmåga och tycker inte du tillför något öht till detta forum.

 

Du kan alltså inte svara på frågan var jag påstår att den finns någon kosnpiration? Vad konstigt att du inte vill ha 1000 dollar. Ytterst märkligt.

Du skriver upprepade gånger att proffsen skulle vinna fler allins än andra och antyder att du är förutbestämd att förlora. Du får gärna skylla dina egna misslyckanden på enbart otur och påstå att alla proffs bara har fruktansvärt med flyt om du vill. Givetvis finns det spelare som uppnått stora vinster enbart genom flyt och spelare som förlorat pengar trots att dom spelat väldigt bra. Jag har dock svårt att placera dig bland dom då du sällan uttrycker dig som en intelligent människa.

 

Rubriken var ett försök att vara rolig , kanske ett misslyckat försök men definitivt ett försök. Så kom igen nu. Var påstår jag att det finns en konspiration. Måste vara busenkelt att visa.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror problemet ligger i att du inte riktigt har förstått detta med sanorlikhet. Om du går All-in och har 54% chans att vinna betyder det inte att du automatiskt är vinnare. Det betyder att du ca hälften av gångerna kommer förlora potten. Se det även som att du förlorar 46% av gångerna.

 

Och om du postar 12 händer där du har förlorat och sedan gömmer undan dom händer du faktist vunnit så blir ju statistiken helt fel. Jag menar har du vunnit tio stycken 54% händer så är det ju helt normalt att du även förlora ca tio.

 

För det sista förstår jag inte riktigt värdet i att gå all-in för att få en coin flip i don-turneringar då raken borde äta upp eventuell vinst med sådant spel.

 

Va?

 

Har jag nämnt att jag skall vinna varje hand? Har jag ens nänmt att jag skall vinna 80% av AA vs KK? Däremot har jag nämnt att jag har väldigt svårt att vinna när mina AA vs KK vinner 10%. När detta inträffar så förlorar jag. Då uppkommer frågan som jag ställer mig hela tiden. Varför är jag så värdelös? Om jag min dagbok fick skriva in utfallet så var min förhopning att jag kunde se sambandet.

 

Ok. Jag förlorade min sittning med 15 bord med 9-6 men när jag kollar siffrorna så beror det på att jag hade 7 allin som 80% favorit. Jag vann en av dom. Alltså spelade jag "rätt" men hade otur. Inget skär att ändra något.

 

Men kanske siffrorna visar att jag är favorit i 90% av alla allin. Det skulle kunna tyda på att jag är för tight och weak i slutspelet. Då får jag forska vidare där. Så i min värld är siffrorna ytterst intressanta.

 

Ditt sista påstående med allin och Don förstår jag inte. Är det ett försök att vara rolig kanske. På blindsnivån 75/150 så har du oftast ca 8-9 spelare kvar på 1 dollar nivån nuförtiden. Sitter man på stacka som är ca 1000-1500 så finns det inga alternativ. Skall du folda AK därför att någon kan calla med 22? Låt mig säga att som som spelar så är förlorande spelare på Don

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver inget mer i tråden för övrigt.

 

Lycka till!

 

Så låt mig se.

 

1. Du bannar mig men kan inte motivera varför.

2. Du får 1000 dollar om du visar var jag påstår att det är en konspiration. Du avstår.

3. Du tycker att du inte är ett fegt kräk men du har inte modet att förklara varför jag skall vara bannad samt var jag påstår att det är en konspiration.

 

Typiskt mobbare! Man kommer med skitsnack bakom folks ryggar men när man blir ombed att förklara sig så vågar man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så låt mig se.

 

1. Du bannar mig men kan inte motivera varför.

2. Du får 1000 dollar om du visar var jag påstår att det är en konspiration. Du avstår.

3. Du tycker att du inte är ett fegt kräk men du har inte modet att förklara varför jag skall vara bannad samt var jag påstår att det är en konspiration.

 

Typiskt mobbare! Man kommer med skitsnack bakom folks ryggar men när man blir ombed att förklara sig så vågar man inte.

 

Min teori är att slumpgeneratorn inte längre speglar verkligheten. Jag får oftast in pengarna som favorit men vinner i princip aldrig.

 

lol originalposten

 

du får hemskt gärna skickar mig 1000 dollar men är rätt säker på att detta inte kommer hända. jag kan citera andra poster där du förutspår att du kommer springa dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol originalposten

 

du får hemskt gärna skickar mig 1000 dollar men är rätt säker på att detta inte kommer hända. jag kan citera andra poster där du förutspår att du kommer springa dåligt.

 

Och var hittar du konsprationsteorin? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol originalposten

 

du får hemskt gärna skickar mig 1000 dollar men är rätt säker på att detta inte kommer hända. jag kan citera andra poster där du förutspår att du kommer springa dåligt.

 

Att springa dåligt kan jag bevisa utan problem men var påstår jag att det är en konspiration. Det finns som jag ser det ett antal skäl till att det går så jävla dåligt.

 

1. Jag är så urusel och kan inte förstå att spelare som enligt mig spelar sämre vinner.

 

2. Jag har en fullt acceptabel ROI som avspeglar mitt spel men av någon anledning så ljuger proffsen om sitt resultat. Jag har allt från +20% till -5% i ROI. Och siterna med negativ ROI spelar jag inte längre på. Tex Cake där man satt med 7 ryssar vid ett bord och dom aldrig spelade en hand mot varandra eller ipoker där man kunde använda kryliska bokstäver i chatten för att diskutera rysk strategi. PKR poker vet vi ju alla vad som hände på.

 

3. Jag är förvisso inte helt urusel men jag måste öppna upp min allin range i slutet eftersom spelarna har mognat. Förvisso en mindre justering men att som du påstå att jag är helt urusel stämmer då inte längre.

 

4. Jag har haft otur under säg 200 DoN. Jag tror jag ligger back ca 10 dollar men det kan vara naturlig varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att någon verkar ha mixtrat med slumptalsgeneratorn,

 

hur ska du annars kunna _veta_ att du kommer springa dåligt?

 

Verkar som om vi inte pratar samma språk. Var påstår jag att det är så? Var påstår jag att PokerStar har myglat med slumpgeneratorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skriver att den inte speglar verkligheten. då måste den ju vara mixtrad med annars är det bara varians åt endera hållet du kan åka på.

 

-----Min teori är att slumpgeneratorn inte längre speglar verkligheten. Jag får oftast in pengarna som favorit men vinner i princip aldrig. -----

 

Jag tycker att jag skriver att min teori just nu är att .......

Det är så jag tar reda på saker om sanningen. Ställer upp en teori eller kanske mer riktigt uttryckt en hypotes. Jag skriver ingenstans att det är så.

 

Ta en teori/hypotes som att kvinnor aldrig ljuger om våldtäkt. Hittar jag ett fall vilket inte är svårt som visar motsatsen så har hela teorin/hypotesen falsifierats. Något som feminsitrörelsen vägrar erkänna.

 

Så tänker jag i mitt liv. Kanske kan det vara så här. Låt mig hitta saker som talar för och emot. I det här fallet så var min teori att om jag jämförde verkligheten med utfallet så hade det visat sig att dom inte riktigt stämde. Efter det så är det frågan om att undersöka varför.

 

Kanske är det jag upplever helt naturligt. Läs bara Dödarns senaste dagbok där han skriver om att man vet exakt vilka kort som skall komma för att du skall åka dit. Jag är övertygad om att han inte tro på riggen men när väl dom här sekvenserna inträffar så känns det emotionellt som om någon driver med en.

 

Det var någon som skrev samma sak i en Don-tråd. Stundtals kunde han säga vad som skulel inträffa för att han skulle förlora. Hans graf blev direkt lidande av hans allin och hur utfallet blev. Så det känns som om fler har ett direkt samband mellan utfallet på din allin och resutatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska en slumpgenerator någonsin "spegla verkligheten".

Om du spelar på ett lyckohjul med 50 fält och snurrar 50 gånger så ska det alltså hamna en gång på vardera fält för att spegla verkligheten?

 

Pratar vi några miljarder snurrar så borde vi ha ca 2% på varje fält. Säg nu att vi har 1-50 i nummer. 50 spelare satsar på ett och samma nummer några gånger. Av någon anledning så blir det nr 13 20 gånger i rad.

 

Är då den spelare som har valt 13 varje gång världens bästa spelare? Utfallsmässigt är svaret ja men frågan är om han är det matematiskt/teoretisk. Om vi antar att det inte var något fuffens så är mitt svar nej. På lång sikt så borde alla spelare gå +-0. Ingen är bättre än den andra.

 

Nu påstår han att allt beror på att jag är en sådan urusel spelare. Då vill jag veta mer. Vad baserar han det på. Jag möter spelare som kan calla en allin preflopp på lägsta blindnivån med A7 (oftast mot mina KK och då vet alla resultatet). Jag möter spelare som callar en allin från mig med acceptabla stackar och ingen blindpanik med 22.

 

Sägatt jag har en riktigt vid range (AA-22,AK-AT). Han callar då med 34%. När jag har fått svar på frågan varför så får jag svaret att han var favorit mot mina AK. Dessa spelare skulle alltså vara "bättre" än mig enligt honom.

 

Problemet är att jag inte kommer vidare. Jag försöker att förstå varför man skall calla en allin på lägsta blindnivån med Ax mot en tight spelare. Jag försöker att förstå varför jag skall calla med 22 utan blindpanik mot en överlägsen range. Men jag fattar inte. Jag fattar bara inte. Jag sitter och provar Pokerstove, jag läser Pokerböcker som säger motsatsen. Vad är det han vet som han vägrar förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence, men du kanske kan börja posta händerna i dagboken? Det kommer inte göra att du har mer eller mindre (o)tur, men det kanske kan visa att du spelar fel på något annat sätt.

 

Vilket jag tror att du gör.

 

Dåligt spel + otur är ingen bra kombination.

 

Om jag nu får skriva vidare så tänkte jag suga ut som senaste ut PT3 och visa dom. Betänk då att jag är på en form av tilt. Den kallas jag callar för att se hur jag förlorar.

 

Tack Ola!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu får skriva vidare så tänkte jag suga ut som senaste ut PT3 och visa dom. Betänk då att jag är på en form av tilt. Den kallas jag callar för att se hur jag förlorar.

 

Tack Ola!

Spela playmoney i stället om du ska leka "kolla hur jag förlorar". Det är igen vits att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.

 

Tips 2: Sätt dig med någon polare på h2h playmoney och spela 10k givar. Publicera resultatet hur era händer står sig (bara att checka ner alla händer). Du borde vinna -20% av händerna och han +80%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade för övrigt precis en DoN 1.10 för att kolla. Det var något bättre motstånd än då jag spelade exakt 100 st utan att kolla på mina kort (övade satellitstrategi) men inte fan var det svårt att ta sig itm.

 

Jag hade tvåsiffrigt +RoI när jag spelade med förtejpade kort. Undrar vad jag skulle ha med samma utmaning nu, antar att jag skulle backa typ rejken med förtejpade kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?

 

Har jag nämnt att jag skall vinna varje hand? Har jag ens nänmt att jag skall vinna 80% av AA vs KK? Däremot har jag nämnt att jag har väldigt svårt att vinna när mina AA vs KK vinner 10%. När detta inträffar så förlorar jag. Då uppkommer frågan som jag ställer mig hela tiden. Varför är jag så värdelös? Om jag min dagbok fick skriva in utfallet så var min förhopning att jag kunde se sambandet.

 

Ok. Jag förlorade min sittning med 15 bord med 9-6 men när jag kollar siffrorna så beror det på att jag hade 7 allin som 80% favorit. Jag vann en av dom. Alltså spelade jag "rätt" men hade otur. Inget skär att ändra något.

 

Men kanske siffrorna visar att jag är favorit i 90% av alla allin. Det skulle kunna tyda på att jag är för tight och weak i slutspelet. Då får jag forska vidare där. Så i min värld är siffrorna ytterst intressanta.

 

Ditt sista påstående med allin och Don förstår jag inte. Är det ett försök att vara rolig kanske. På blindsnivån 75/150 så har du oftast ca 8-9 spelare kvar på 1 dollar nivån nuförtiden. Sitter man på stacka som är ca 1000-1500 så finns det inga alternativ. Skall du folda AK därför att någon kan calla med 22? Låt mig säga att som som spelar så är förlorande spelare på Don

 

Nej jag skulle nog inte folda AK, men jag skulle inte försöka få in allt preflop då det är stor chans att det kommer bli en coinflip. Spela motståndarna inte korten ;) Jag vet inte hur spelet är på $1-nivån men min strategi i don är att spela väldigt tight och så mycket som möjligt spela floppen istället för att få in allt innan (om jag inte har monster förståss). Kolla lite videos föresten så tror jag du kommer komma på att du har mycket att lära vad gäller DON. Där med har jag inte sagt att jag är nått pro på just DON. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade för övrigt precis en DoN 1.10 för att kolla. Det var något bättre motstånd än då jag spelade exakt 100 st utan att kolla på mina kort (övade satellitstrategi) men inte fan var det svårt att ta sig itm.

 

Jag hade tvåsiffrigt +RoI när jag spelade med förtejpade kort. Undrar vad jag skulle ha med samma utmaning nu, antar att jag skulle backa typ rejken med förtejpade kort.

 

BALLER!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...