demme1 Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Jag hatar wireless. Det går inte att spela vanliga spel med det eftersom kopplingen försvinner en gång var tredje sekund. Poker å andra sidan fungerar bra...nästan. Ett raise från knappen med AK i ruter. Tjoho! En synare och jag floppar färgen. Betar 75% av pot och får syn! Verkar lovande. "Signal strength is very low" och jag får inga fler pengar. Skitkul! By the way, i skrivande stund har alla fönster frusit fast på skärmen och jag har tappat uppkopplingen igen! Citera
Bojen Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Ladda hem senaste uppdateringarna till Nätverkskortet. Använder du en Router? I så fall vilket märke? Citera
Trolldeg Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Själv har jag aldrig haft några problem med mitt trådlösa och jag använder ett sketet d-link. Citera
Bojen Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 jag har själv lite problem med min ena Laptop som har ett inbyggt trådlöst närverkskort. Där tappar jag connection när det spelas poker. Dock fungerar det klockrent med nätverkskortet jag köpte som har samma märke som routern dom jag använder till min andra laptop. Märket jag snackar om är: Netgear. Citera
ahlberg Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 lite ot: hur fungerar ett trådlöst nätverk? fungerar det att t.ex ha routern inomhus och lira poker i trädgården? Citera
Bojen Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 lite ot: hur fungerar ett trådlöst nätverk? fungerar det att t.ex ha routern inomhus och lira poker i trädgården? Jo, det fungerar om du inte har en trädgård som är hur stor som helst, eller har routern i ett rum med tjocka betongväggar som nåt skyddsrum eller nåt liknande.. Citera
Laxfiskaren Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Jag har stabilt sytem, kör med ett 3com 108Mbps klart överpris men det funkar och jag +:ar betydligt mer på mina sng:s nu när jag kan spela där jag känner mig bekväm! Citera
Fysikern Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 jag har själv lite problem med min ena Laptop som har ett inbyggt trådlöst närverkskort. Där tappar jag connection när det spelas poker. Märket jag snackar om är: Netgear. Aha har samma problem har en netgear router. Kanske måste köpa ett nytt nätverkskort då. Citera
demme1 Postad 6 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2005 jag har själv lite problem med min ena Laptop som har ett inbyggt trådlöst närverkskort. Där tappar jag connection när det spelas poker. Dock fungerar det klockrent med nätverkskortet jag köpte som har samma märke som routern dom jag använder till min andra laptop. Märket jag snackar om är: Netgear. Har en Netgear-router + ett sketet nätverkskort i datorn (hängde med i HP-dator). Oftast fungerar det utan problem men ibland så pajar det alldeles för ofta. Tror det beror på routern. Citera
halob Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 Jag kör nån dlink router till min laptop som har inbyggt nätverkskort. ibland får den för sig att tappa signalen sen hittar den igen efter ca 10-15 sekunder. händer kanske 2 gånger om dagen. Citera
TRD Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 NetGear suger sotto! Ta inte hem senaste firmwaren - det finns en version som fixar buggen med att routern bootar varje minut. Ge mig modelnummer så ska jag länka bästa firmware Citera
Bojen Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 NetGear suger sotto! Ta inte hem senaste firmwaren - det finns en version som fixar buggen med att routern bootar varje minut. Ge mig modelnummer så ska jag länka bästa firmware Netgear modell: WGT624 Citera
TRD Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 http://kbserver.netgear.com/support_details.asp?dnldID=744 Risken är (stor) att routern bootar i samband med Firmwareuppgraderingen. Kontakta NetGear suporten så får du en ny i kartong inom en vecka... Jag rekommender inte högre version på firmwaren än denna. Såg dock att det kom en nyare beta som jag ska prova (dää ä trotts buffy) då min router crashar några gånger i månaden fortfarande. PS: WGT624 testvinnare MY ASS! Citera
Recommended Posts