Gå till innehåll

Mikes Liveturre. PICS I #366!! GRATTIS ILLVILLJA!!


MikeTime

Recommended Posts

Stort tack, för ett riktigt bra arrangemang. Ett speciellt tack till husfrun också för de goda burgarna

Bra turnering, bra cashgame (förutom från undertecknad)

Det var f-bannat kul helt enkelt. :mrgreen:

 

Tack också till "piping tom" som bevisade att jag och T-F höll oss ifrån varandra.:mrgreen:

 

Grattis Illvillja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 437
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för en underbar turnering MikeTime (o de säger jag inte bara för att jag vann). Du har gjort ett superjobb med att fostra sambon till att styra mat och en grym pokerlokal, både för spel och sömn... fast flugjäveln som skulle in i mitt öra i natt kan du ju utrota till nästa gång...

 

En längre trip report kommer i min db, samt på PokerWorld (krav från chefen) men jag kan ta på mig att det var "mitt fel" att monstret "rock n roll" skapades då det var jag som inte lyckades vinna med tvåpar mot hålpipa all-in på turn vilket gav vår älskade karlstadbor marker nog att pusha varenda (!!!) hand i 5 timmar efteråt!

 

Det löste sig ju till det bästa för mig till slut, även om jag ska erkänna att vi gjorde en deal när vi har HU, jag hade ungefär hälften av motståndarens marker. Sen körde vi high hand 2 ggr all-in pre som jag vann. Klockan var halv 5 när det var dags för HU och vi tyckte båda sängen såg mer lockande ut än lite kukmätning, även om jag nog tillskriver mig rätt bra chans HU iaf :)

 

Jag hade dock ruggig press på mig att knyta ihop säcken. När vi var 5 pers kvar och Cyntax gjort en dålig syn så att bubblan sprack så kommer Lapproffe in och säger "Illvillja, jag har bettat på dig din jävfel som vinnare, jag döööödar dig om du inte vinner". Det kändes NÅGOT nervöst eftersom jag precis tappat en pott med A7 mot 73 all-in pre och satt med 10k i stacken med 1600/3200 blinds och 300 ante.

 

Jag ser fram emot nästa tour och tackar för att jag tills dess har fått "the ultimate forum bragging rights" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå jm_j så spelade vi en gryta innan main event. Han gjorde en rock n roll och slog ensam ut hela fältet genom att pusha det mesta mot det bästa :)

 

Han sitter bara och ser lycklig ut och ler och säger:

 

"Poker är ett underligt spel ibland" på sin mysiga finlandssvenska...

 

Annars gjorde han en höjdare i morse när han raglade ur tältet, tittar sig omkring och ser ett vinglas stå på bordet som alla haft som askfat kvällen innan...

 

"Aaah", säger han och går och sveper glaset...

 

Han får dessutom en mycket bekymrad min när MikeTime börjar städa och häller ut sprit och ölrester i avloppet... epic :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack allihopa för en trevlig vistelse!

 

Gissa 2 gånger om jag sov när tåget var i Stockholm och fick kliva ut i Bålsta.

 

Jag var fisk, för jag tippade Jm_j som vinnare. :mrgreen:

 

Använde tyvärr klonken i rytan innan turneringen. Tror att de 3 som tippade mig att åka först ut var nöjdare än du.

 

Det som är mest chockerande är iaf att jm_j visar upp sig med en Pripps Blå i ena handen :shock: :shock: :shock: .

Får väl anta att han håller i den åt någon, riktiga finnar dricker inte svenskt "öl". Bara det faktum att Finlands sämsta öl, Lapin Kulta, är en succé i Sverige visar vilket u-land Sverige är i detta avseende.

 

Var lite törstig så den gick in i magen ändå. Första gången jag drack Pripps tyckte att den smakade ungefär som Pommac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste också tacka för en väldigt trevlig pokerturnering, bra blindsstruktur, kul med lite sidebets på vem som åker först/vinner (extra kul eftersom jag lyckades pricka båda rätt). Väldigt bra arrangerat med grillat att köpa i pausen osv, osv...

 

Jag vill också tacka för att jag fick en plats i tältet, det vara bara att ta med sig sovsäcken och somna, allt fanns på plats, till och med luftmadrass.

 

Det var mkt kul att få se vilka personerna bakom "nicken" här på pf är också, nu har jag ett ansikte till flera av er.

 

Tyckte också det var roligt att få en spontan applåd när jag talade om att jag fått 100 för mycket i startstack, det kanske inte är vanligt att pokerspelare gör sånt? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhmm... Jag har ingen minnesbild om jag betalade för restaurangen, hamburgaren eller cg-avgiften. Kan någon som inte var lika dimmig som jag upplysa om jag det gjort eller inte.

 

Hygglo kille!

 

+1 och +1 på dig med. Var riktigt bussigt av dig att du orkade skutsa mig till tåget även när jag inte luktade så gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhmm... Jag har ingen minnesbild om jag betalade för restaurangen, hamburgaren eller cg-avgiften. Kan någon som inte var lika dimmig som jag upplysa om jag det gjort eller inte.

 

Haha, ingen aning faktiskt. Kan mycket väl ha blivit en springnota på restaurangen och med tanke på hur jäkla mycket dricks min sambo fick in vid grillen så är det nog skit samma om du missade där. Cg-avgiften vet jag att du pröjsade iaf! :-D

Kul att du kunde komma och varmt välkommen åter i slutet av januari (då lovar jag att det blir en tältsäng inomhus istället för ett blåsigt förrum i tältet...)

Kram på dig mannen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan behålla min sidebetpeng. Den får du som tack för en kul tillställning.

Fast liiite trångt var det mellan borden, men det gjorde inget.:-D

 

Jag begriper fortfarande inte hur jag lyckades missa avfarten på vägen ner.(Hamnade i Laxå):shock:

Jag misstänker att Klyka hade plockat ner skylten, bara för jävelskap.

 

Roligt var det. Tiden gick fort. Lite yr i skallen blev man och det gick faktiskt bra att sova i en liten skitbil.(KIA)

Jag hittade hem utan problem.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ingen aning faktiskt. Kan mycket väl ha blivit en springnota på restaurangen och med tanke på hur jäkla mycket dricks min sambo fick in vid grillen så är det nog skit samma om du missade där. Cg-avgiften vet jag att du pröjsade iaf! :-D

Kul att du kunde komma och varmt välkommen åter i slutet av januari (då lovar jag att det blir en tältsäng inomhus istället för ett blåsigt förrum i tältet...)

Kram på dig mannen!

 

Oki, då kan jag med gott samvete sova på nätterna.

 

Var trevligt att komma förbi och ska definitivt göra om det!

 

Förresten resten: ROCK´N´ROLL!!!

 

hullumaailma2609MN_hu.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja!

Då har man börjat piggna till efter helgens bravader. Skulle låtit bli dom sista 8 ölen :roll:

Ingen mening med triprapport från min sida eftersom jag tror allt har avhandlats strålande i diverse trådar runt omkring :-D

 

Däremot ska Mike ha ett stort stort tack för en sjukt kul kväll med riktigt trevligt folk från stora delar av landet. Arrangemanget fungerade helt perfekt förutom att jag med universums minsta blåsa lottades längst in i hörnet. Mycket spring blev det :oops: . Stort tack även till Sara för mycket goda burgare :-) .

 

Som sagt tidigare är ju det speciella med såna här tillställningar att möta folk man bara "sett" i skriftlig form. Kul att få möta småbarnsfarsor som illvilja och Hygglo, unika profiler som Roffe o Klyka, ballers som JohnH och även att få visa juniorerna Löfberg o Nordkvist hur en riktig cgfisk spelar :-D.

Sen måste jag säga att det var lite förräderi av den andra smålänningen på plats, att först översetta mig för första stacken och sen stjäla alla mina rebuymarker med kåk mot nötfärg (skämmes Dybban!).

 

Självklart mycket nice att även återträffa det "gamla" gänget men det vet ni redan ;).

 

Mycket tack blev det visst här men det ska ni ha!

 

På återseende

 

/O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu tror jag det mesta som rör lördagskvällen har avhandlats. Nu är det istället dags att se framåt - närmare bestämt mot det magiska datumet 30:e januari 2010, då går nämligen nästa turre av stapeln på hönsfarmen!! Be there eller var fyrkantig...

 

Nu vill jag ha in synpunkter på hur vi gör nästa turnering ännu bättre! (Att bannlysa Illvilja är ju ett alternativ...) Ni som var där i lördags, kom med synpunkter, tips och förslag på allt mellan himmel och jord så gör jag mitt bästa för att få till det ännu bättre!

 

Shoot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brantare struktur så det blir typ 7-8h spel.

 

el...

 

Spela ner till finalbord och dra igång det vid kl 11 dagen efter.

 

 

Det sistnämnda har jag inte tänkt igenom konsekvenserna fullt ut med :)

 

Den enda tanken jag har med ovanstående är att man ska få tid över till kalas, snacka skit och övriga aktiviteter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brantare struktur så det blir typ 7-8h spel.

 

el...

 

Spela ner till finalbord och dra igång det vid kl 11 dagen efter.

 

 

Det sistnämnda har jag inte tänkt igenom konsekvenserna fullt ut med :)

 

Den enda tanken jag har med ovanstående är att man ska få tid över till kalas, snacka skit och övriga aktiviteter.

 

Jo, har faktiskt tänkt i dom banorna. Finns bara en nackdel - sängplatser till 30 deltagare. Däremot har jag redan nu bestämt att skippa ett par-tre blindsnivåer för att snabba upp det hela lite. Många kommer ju för att få lira cg/sng också.

 

Fler idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte en kombination av båda idéerna? Man kör tre 10-mannabord men som separata sng´s. (Man balanserar alltså inte de tre borden.) När sedan två spelare återstår på varje bord kör de ett sexmanna finalbord där alla sex är garanterat itm.

 

Det här var ett bra förslag tycker jag, bättre att två går vidare från varje bord än bara en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte en kombination av båda idéerna? Man kör tre 10-mannabord men som separata sng´s. (Man balanserar alltså inte de tre borden.) När sedan två spelare återstår på varje bord kör de ett sexmanna finalbord där alla sex är garanterat itm.
Eller så frågar du Valterego om du får sno hans koncept rakt av, något som jag hade tyckt vart väldigt kul. Exakt hur det ser ut får du fråga honom om.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...