Gå till innehåll

Superfiskar


Espen

Recommended Posts

Ibland när man sitter och lirar får man turen och hitta en superfisk och då pratar jag inte om någon vanlig fisk utan snarare en spelare som skiter i pengar och poker. Inatt var en sådan situation, tyvärr fick jag köa 4 timmar innan jag kom in på bordet:shock:

 

Det var hursomhelst 0,5-1NL och snittpotten låg på mellan 50-250$ under denna tiden, vilket är det sjukaste jag sett över en såda lång tidsperiod. Killen som gav all action, ställde tex för 750$ pre med 9-K en gång, bara ett exempel. Han varierade med att spela som en galning till att spela som en sinnesjuk. Dock höll han stacken upp rätt bra genom att dra ut och att motståndarna hitta väldigt lite händer.

 

När jag kom in hade han typ 250$. Drar in A-A efter några händer och höjer om han till 12 och han synar. Flopp blev ingen dröm 4-5-7 men pengarna skulle in bett 3/4 pott han ställer direkt och jag synar han visar 9-J. Så fick ganska snabbt lite betalt för min väntan.

 

Sen va jag korttorr ett tag och kl drog sig mot 05. Tog verkligen emot att lämna men orka inte hålla ögonen uppe längre. Under min tid vid bordet så gjorde han typ 4rebuy och när jag lämnat hade han vunnit upp till 400$ igen. Antar dock att han säkert låg back minst 1k$ på bordet totalt.

 

Min fråga är dock, hur ofta hittar ni sådanna här liknande fiskar? Anntar att de borde finnas på mer eller mindre alla nätverk? Även om jag hittat klart flest liknande spelare på Ipoker. Vad kan det va för sorts spelare? Stulna konton? Svårt att tro att någon väldigt rik skulle villa sitta och spela just 0.5-1 som underhållning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag spelar mot sådana i princip varje session. Eller iaf folk en bit över 50 vpip strecket. Ofta är det väl speltorskar skulle jag tro. Sätter in lönen och slaskar. Spela mot en sån igår. En kul hand:

 

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, July 23, 08:51:51 ET 2009

Table Roeselare (Real Money)

Seat 10 is the button

Seat 1: zo1db3rg ( $222.00 USD )

Seat 3: Tightrock3 ( $207.40 USD )

Seat 6: Hero ( $779.00 USD )

Seat 8: jogi1111 ( $445.55 USD )

Seat 10: PerGYUnyA ( $439.00 USD )

zo1db3rg posts small blind [$1.00 USD].

Tightrock3 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8s Js ]

Hero raises [$7.00 USD]

jogi1111 raises [$12.00 USD]

PerGYUnyA folds

zo1db3rg folds

Tightrock3 folds

Hero calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8h, Jd, 2s ]

Hero checks

jogi1111 bets [$27.00 USD]

Hero [$104.00 USD]

jogi1111 raises [$312.00 USD]

Hero raises [$663.00 USD]

jogi1111 calls [$94.55 USD]

** Dealing Turn ** [ 3s ]

** Dealing River ** [ 7d ]

Hero wins $1224.55 USD from main pot

jogi1111 shows [6c, 8c ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satt i förrgår och spelade plo0.25 0.50 heads up hittar en svensk som sitter med 25dollar vid ett bord efter som de som inte går in med fullt inköp oftast är lite mindre erfarna spelare hoppade jag på med 30 för att lagom täcka honom första handen floppade jag stegen och vips var han tom han fortsatte att mata in 25dollar åt gången jag hade lite flyt att träffa ofta men han synade som regel om han hade ett par eller mer ca 30min senare satt jag med 330 då gav han upp synd:cry: :cry:

första gången jag träffar någon som har donerat så här!

vist har man vunnit några inköp på rad på rent flyt men här var det hans pokerkunskaper som donerade slantarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte att du lämnar när han sitter med 4 buy ins, jag sitter tills jag dör om jag hittar sånna monsterfiskar.

 

Hehe fattar jag knappt heller. Men hade sutit och grindat 6 timmar och kl va som sagt över 05, tror jag hade somnat mitt i en pott om jag fortsatt;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte att du lämnar när han sitter med 4 buy ins, jag sitter tills jag dör om jag hittar sånna monsterfiskar.

 

Jo har nått minne från Ipoker för nått år sen när du satt på NL200 mot en sådan fisk, var över 100 i Waitinglist och fisken hade över 3k, har för mig att du backade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har nått minne från Ipoker för nått år sen när du satt på NL200 mot en sådan fisk, var över 100 i Waitinglist och fisken hade över 3k, har för mig att du backade?

Jo, jag kommer också ihåg det, jag satt på bordet innan men var tvungen att lämna och tipsade då sören om bordet och sören backa 3k på det där :mrgreen: :mrgreen: Skadeglädje när den är som bäst:mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...