Bikern Postad 5 Maj , 2005 Rapport Postad 5 Maj , 2005 Här är ett bra exempel på att man ej bör ge billiga kort! Jag sitter med QJo....och följande händer, trodde nästan han hade flushen, men det kändes inte rätt! Game # 67424552 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Las Palmas" Game ended 2005-05-05 23:39:28 UTC Players: Vorcirion (EUR 25,00 in seat 1) hattte (EUR 151,50 in seat 2) Saliba (EUR 21,25 in seat 3) Putney (EUR 76,75 in seat 4) Bikern (EUR 165,00 in seat 6) <- Jag Majo (EUR 77,00 in seat 7) niklnyl (EUR 71,50 in seat 8) Dealer: Vorcirion Small Blind: hattte (0,50) Big Blind: Saliba (1,00) Bikern was dealt: Jc - Qh Putney Fold Bikern Raise (3,00) <- liten raise, solla bort skräphänder Majo Fold niklnyl Call (3,00) Vorcirion Fold hattte Fold Saliba Fold Flop 5d - Js - 3s Bikern Bet (3,00) <- samma bet, vill få han att tro att jag inte fångade nått, att jag sitter på AK eller AQ niklnyl Call (3,00) <- han callar "bara" det visade sig att han hade pocket 33 på hand. Detta var hans stora fel tycker jag, han vill slowplaya dem o få mig att betta in i honom. Turn 5d - Js - 3s - Qs Bikern Bet (5,00) <- jag fångar tvåpar, känns stabilt men är rädd för en flush, men hans check på flop gör att jag inte tror på det. niklnyl Raise (10,00) <- Nu börjar jag fundera på att han kanske hade den, men hans raise var för liten har ju outs på full huset, om än liten. Bikern Call (5,00) River 5d - Js - 3s - Qs - Jd Bikern Bet (4,75) <- dunder kort för mig, jag bara ler, men vet ju inte att han har vart ledande i handen till nu.niklnyl Raise (20,00) <- Opps, kan han sitta på QQ? Näää... Bikern Raise (30,50) <- är säker på att jag har bästa handen, låter han betala lite mer, skulle dock tagit ALLT! niklnyl Call (15,25) Bikern shows: Jc - Qh (a full house, jacks full of queens) niklnyl didn't show: 3h - 3c (a full house, threes full of jacks) Bikern wins: EUR 101,50 (with a full house, jacks full of queens) Rake: EUR 2,50 Vad tycker ni, spelade jag dåligt?? eller kan jag skylla allt på hans misstag att checka på flop? * RP - QoS * Citera
liggat Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 all in efter hans reraise är det enda vettiga.. antingen är han på en bluff och betalar inte av eller så vill han betala. Citera
Bikern Postad 6 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2005 Jo det är hel riktigt, stor miss faktiskt missade ca 20€ till....För han borde ju callat en all-in, han var ju minst sagt potcommited. Citera
ok Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 2much luck och man raisar ju inte med QJ i en sådan tidig position.. Citera
DallasTower Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 2much luck och man raisar ju inte med QJ i en sådan tidig position.. Word Citera
giFF Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 2much luck och man raisar ju inte med QJ i en sådan tidig position.. Word Den andra personen spelade rätt, därav du också, men förstår inte vad du tänkte med, du skulle lagt honom till all in. Citera
Dahlberg Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 jag brukar inte spela QJo... men det kanske bara är jag, eller?? ´ Men om du nu ska spela den, visst bra på flopen/turn. Men kasta in alla pengar lika gärna när han bettar så mycket. Då är han redan pottcommitted. Citera
MJ Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Råkar du aldrig ut för kickerproblem med QJ? Citera
iller Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Inget fel att raisa med QJo, värre om man synar en raise, speciellt utom position. Citera
Kotoryu Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Flop 5d - Js - 3s Bikern Bet (3,00) <- samma bet, vill få han att tro att jag inte fångade nått, att jag sitter på AK eller AQ niklnyl Call (3,00) <- han callar "bara" det visade sig att han hade pocket 33 på hand. Detta var hans stora fel tycker jag, han vill slowplaya dem o få mig att betta in i honom. Varför vill du få honom att tro att du missade? Själv skulle jag vilja ta hem potten direkt här. Du betar knappt ½ pott, vilket jag tycker är för lite. Turn 5d - Js - 3s - Qs Bikern Bet (5,00) <- jag fångar tvåpar, känns stabilt men är rädd för en flush, men hans check på flop gör att jag inte tror på det. niklnyl Raise (10,00) <- Nu börjar jag fundera på att han kanske hade den, men hans raise var för liten har ju outs på full huset, om än liten. Bikern Call (5,00) Jag skulle vara lite orolig för färgen här, men om motståndaren inte har färg bör han vara minst lika orolig. Och tvåpar är en riktigt bra hand. Knappt ½ pott igen. Jag tycker att du slöspelar din hand du också. River är väl inte så mycket att säga om, utom att det är guldläge för all-in när han höjer. Vad tycker ni, spelade jag dåligt?? eller kan jag skylla allt på hans misstag att checka på flop? Såvitt jag ser fick han aldrig chansen att checka, eftersom du betade. Citera
zencor Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 du har kåkan, inget snack om saken där =) in med pengarna bara Citera
jompa1 Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 du har kåkan, inget snack om saken där =) in med pengarna bara. Måste hålla med här. Ingenting i hans spel indikerar att han skulle sitta på QQ. De är bara hiva in allt i mitten och hoppas på syn. Citera
babyface10 Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 det är är ett typ exempel på låg nivå, där man inte har en aning om vart man står i handen hade du inte fått förbättring och ingen färg hade kommit, hur hade du gjort då om han gått all-in på turn eller river? Du spelade så otroligt svagt på floppen att han tror att han kan bluffa dig, och du kan ju inte syna ifall du inte hade förbättrat. Om du ska syna ner honom senare blir det rena cirkusen = du har inte en aning om vart du står. Han skulle kunna slagit om med ett mellan par och trott att du satt med AK som du själv sa. Därför blir du kanske tvungen att syna av han triss. Förstår du hur jag tänker? Nä pot på den floppen är en självklarhet för att se vart man står. sen när färgen kommer på turn så checkar man väll till honom? Citera
jompa1 Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Nä pot på den floppen är en självklarhet för att se vart man står. Håller helt med här. Ditt bet inbjuder verkligen till en bluff. Detta gör att du hamnar i stora problem, då du inte vet om han har en stark hand eller bluffar. Blir extremt dyrt om du synar ned honom i tron att han bluffar eller har en marginell hand Citera
Bikern Postad 6 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2005 Okey, stort tack för kritiken!! Citera
Recommended Posts