JENZOER Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Hejsan, nyligen köpt Holdem manager och förstår inte riktigt hur allinEV-graphen räknar? Räknar den på hur mkt tur / otur man har haft, eller räknar den vad för EV man har lagt in pengarna med? Citera
Bluffstropp Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Hejsan, nyligen köpt Holdem manager och förstår inte riktigt hur allinEV-graphen räknar? Räknar den på hur mkt tur / otur man har haft, eller räknar den vad för EV man har lagt in pengarna med? Ungefär hur mkt tur/otur kan man säga....kolla på den så slipper du tilta i onödan. Citera
JENZOER Postad 22 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2009 Ungefär hur mkt tur/otur kan man säga....kolla på den så slipper du tilta i onödan. Okej, men räknar den alltså såhär: Jag är all in med säg A,A mot K,K preeflop i en 100 pott. Jag har typ 80 eller nåt i EV där, vinner jag den är jag alltså 20 över, förlorar jag den 180 under? Citera
Nirwanda Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 All-In EV fungerar helt enkelt så här: Om du går all in med $50 preflop och får syn av en motståndare som också stoppar in $50 (alltså så att totalpotten hamnar på $100) så räknar all-in EV ut hur mycket av den total summan du rent matematiskt skall vinna i potten. Så om du är 80% favorit vinner du helt enkelt 80 dollar på ditt EV, även om det i verkligheten blir antingen $0, $100 eller $50 (om det blir split). Citera
Drunken_Penguin Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Tänk på att All in Ev fungerar på exakt samma sätt vare sig du stoppar in pre, på floppen eller på turn. Ta följande som exempel: 1) Du går all in preflop för $50 HU mot en motståndare. Din hand har 60% chans att vinna. 2) Du 3-betar pre till $10, Fi synar. Fi donkar in sina sista $40 på floppen och du tar syn. Din hand har 60% chans att vinna från floppen. 3) Du betar 3-betar pre till $10, Fi synar. Du betar $15 på floppen, Fi synar. Fi degar sina sista $25 på turn och du tar syn. Din hand har 60% chans att vinna från turn. I alla tre fallen blir potten $100 (bortse från rake för skojs skull). Ditt Ev är $60, dvs i genomsnitt kommer du plussa $10 på var och en av de här händerna. Vare sig du vinner eller inte kommer din All in Ev-graf visa plus $10. Varje hand du vinner kommer du klättra $40 över ditt Ev, varje hand du förlorar kommer du dyka $60 under ditt Ev. Citera
megaspappa Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Någon mer som alltid ligger ~10+ inköp under ev, varje vecka @ svs? Citera
JesperPV Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Någon mer som alltid ligger ~10+ inköp under ev, varje vecka @ svs? funkar det på svs? får du alltid se motståndarens muckade kort vid all-in-situationer? Citera
megaspappa Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 funkar det på svs? får du alltid se motståndarens muckade kort vid all-in-situationer? Nej, då är det därför? Citera
Memory Postad 22 Juli , 2009 Rapport Postad 22 Juli , 2009 Nej, då är det därför? jupp, blir lite svårt att räkna ut när man inte har bådas kort. Citera
JENZOER Postad 23 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2009 Tack för svar. Men om jag har förstått det rätt nu så funkar alltså EV-grafen på samma sätt som POKER-EV då ? Om man springer helt jämt, ligger typ precis där man ska med hur mkt tur otur man har haft, så ska grafen ligga runt 0 sträcket? Har man sprungit dålig så ligger den säg tex 500$ under och bra så ligger grafen kanske 500$ över? Citera
klanton Postad 23 Juli , 2009 Rapport Postad 23 Juli , 2009 Tack för svar. Men om jag har förstått det rätt nu så funkar alltså EV-grafen på samma sätt som POKER-EV då ? Om man springer helt jämt, ligger typ precis där man ska med hur mkt tur otur man har haft, så ska grafen ligga runt 0 sträcket? Har man sprungit dålig så ligger den säg tex 500$ under och bra så ligger grafen kanske 500$ över? Japp exakt. Men tänk på att den inte tar hänsyn till coolers, setups osv. T.e.x. du leder stort tills rivern där fi klonkar 2 outarn och de sista 10bb går in. Då får du ett ev på -100bb. Citera
Drunken_Penguin Postad 23 Juli , 2009 Rapport Postad 23 Juli , 2009 Tack för svar. Men om jag har förstått det rätt nu så funkar alltså EV-grafen på samma sätt som POKER-EV då ? Om man springer helt jämt, ligger typ precis där man ska med hur mkt tur otur man har haft, så ska grafen ligga runt 0 sträcket? Har man sprungit dålig så ligger den säg tex 500$ under och bra så ligger grafen kanske 500$ över? Japp exakt. Men tänk på att den inte tar hänsyn till coolers, setups osv. T.e.x. du leder stort tills rivern där fi klonkar 2 outarn och de sista 10bb går in. Då får du ett ev på -100bb. Nej, om du springer jämnt så kommer din all in ev-graf att följa din Win-graf. Har du vunnit $500 och haft "lagom mycket tur" så kommer din all in ev-graf att ligga på $500 den också. Ligger din all in ev-graf på $0 när din win-graf ligger på $500 så har du haft en massa tur (om du inte spelar NL1000 typ då). Citera
klanton Postad 23 Juli , 2009 Rapport Postad 23 Juli , 2009 Nej, om du springer jämnt så kommer din all in ev-graf att följa din Win-graf. Har du vunnit $500 och haft "lagom mycket tur" så kommer din all in ev-graf att ligga på $500 den också. Ligger din all in ev-graf på $0 när din win-graf ligger på $500 så har du haft en massa tur (om du inte spelar NL1000 typ då). Jo precis, det jag menade men läste/tänkte lite fel Citera
Recommended Posts