Gå till innehåll

UTG leder ut, sitter UTG+1 med AK


Recommended Posts

$24 MTT, 300 spelare kvar av 3.200, vi är ITM.

Inga reads på UTG.

UTG som är chippie på bordet leder ut.

Kommentarer på min linje här.

 

Full Tilt Poker Game #13493946168: $34,000 Guarantee (99631016), Table 66 - 300/600 Ante 75 - No Limit Hold'em - 16:46:46 ET - 2009/07/19

Seat 1: beaviszach (30,037)

Seat 2: Legalizeit2 (16,683)

Seat 3: Svalbart (9,978)

Seat 4: dono1977 (18,684)

Seat 5: Himik (13,440)

Seat 6: Fisker1810 (14,806)

Seat 7: flukeytwit (7,197)

Seat 8: deadhorse1 (6,396)

Seat 9: BgsaPnaples (18,845)

beaviszach antes 75

Legalizeit2 antes 75

Svalbart antes 75

dono1977 antes 75

Himik antes 75

Fisker1810 antes 75

flukeytwit antes 75

deadhorse1 antes 75

BgsaPnaples antes 75

deadhorse1 posts the small blind of 300

BgsaPnaples posts the big blind of 600

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Legalizeit2 Ace of HeartsKing of Diamonds

beaviszach raises to 1,575

Legalizeit2 calls 1,575

Svalbart folds

dono1977 folds

Himik folds

Fisker1810 folds

flukeytwit folds

deadhorse1 folds

BgsaPnaples folds

*** FLOP *** Queen of Hearts10 of Diamonds3 of Diamonds

beaviszach has 15 seconds left to act

beaviszach checks

Legalizeit2 checks

*** TURN *** Queen of Hearts10 of Diamonds3 of Diamonds7 of Spades

beaviszach bets 2,785

Legalizeit2 calls 2,785

*** RIVER *** Queen of Hearts10 of Diamonds3 of Diamonds7 of Spades9 of Clubs

beaviszach has 15 seconds left to act

beaviszach has requested TIME

beaviszach bets 6,475

Legalizeit2 has 15 seconds left to act

Legalizeit2 has requested TIME

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar det för roll om han ger cred för en hand? Alla händer som har oss checksnar eller checkraisar antar jag. Vi har lite för mycket outs för att göra om handen till en bluff på flop imo.

 

Det var precis så jag resonerade, två möjliga överkort och J för nötstegen, han checkar väldigt mycket som slår mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför, tycker det är fel spel, förklara. Jag skulle kunna ställa med samma kort från SB och BB, men spelar hellre när jag är i position.

 

Det ligger det redan drygt 3k i potten när du ska agera vilket är ca 20% av din stack. Ser ingen vits med att bara syna och få svåra beslut på en missad flopp.

 

Jag ställer eller höjer och synar alla pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4beta pre, dvs. rerais.

Jag hade slagit om till 6000 och jag slår nog ofta om till omkring 6000 här.

Ställer Fi in så åker degen in. Synar Fi får vi svårare spel på floppen, detta är lite vad jag ser med risken att slå om till 6000.

 

Det kanske är bättre att stoppa in det pre än att slå till 6000 då degen ändå åker in ifall Fi trycker in pre-flop(?). Detta kan ju vara en läcka i mitt spel här men så har jag spelat i liknande situaitoner men jag ser ju fördelen med att pusha in pre-flopp då man som sagt fårsvåra beslut med att spela AK på floppen ifall man inte träffar och kan tvingas vika en stor och viktig pott. Känns ändå som att slå om till 6000 inte är fel, men jag kan inte avgöra ifall det är bättre att trycka. Vill gärna ha kommentar på ovan.

 

Som spelat viker jag på turn tror jag.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med, reräjs pre, och med någorlunda vettig reraise (sisådär 5000 kanske?) har du inte så jättehärligt med marker kvar längre, så en push funkar det med.

 

Hade nog skickat in cirka 4500-5500 och gladeligen synat någon annans push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag folda på river, dubblade sen upp två gånger, åkte ut som 42a efter att ha blivit rivrad och sen torskat ett 70/30 läge.

 

Har lite svårt för att stoppa in 28BB blint efter ett UTG raise från chippien när jag har position. Har inget emot att spela efter floppen, visst blir mina beslut svåra men dom är ännu svårare för min motspelare.

 

Inser att det är lite kontroversiellt att flatta pre men det var därför jag posta handen. Som spelat tycker jag att jag har implicita odds för en syn på turn inklusive att jag kommer claima färgen om det kommer ett ruter på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenerar er att inte ha en 3betsrange (som inte är shove) mot UTG när ni är UTG+1.

 

Pga. att det är så många efter att agera?

Du menar alltså att man inte ska slå upp till 6000 utan pusha istället?

 

Hur resonerar du i sen-position så som mitten-position, bättre att slå upp till 5000-6000 eller pusha då med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du går bort dig lite på varje gata här. Du kunde ju 3bettat pre, du kunde bettat mot missat CB på flop, du kunde raisat mot CB på turn.

 

Det är lätt att kritisera mitt spel här, i alla fall pre, men jag tycker inte att det är helt galet spelat och efter floppen tycker jag är ok efter att ha reflekterat lite.

 

När han checkade på floppen så tolkade jag att han gjorde det för minst showdown value. Utan en träff/hand här tror jag att han hade betat halv pott på floppen och sen gett upp. Hade han betat svagt på floppen hade jag nog dubblat hans bet (gör det med nötterna och bluffar) och sen utvärderat.

 

När han betar på turn så tror jag att det är för värde och skydd av handen allt som oftast och ibland för bluff.

 

På river så tankade han länge, jag tolkade bet sizen och det faktum att jag synat turn som att han betade för ett värde och att det inte var tunt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pga. att det är så många efter att agera?

Du menar alltså att man inte ska slå upp till 6000 utan pusha istället?

 

Hur resonerar du i sen-position så som mitten-position, bättre att slå upp till 5000-6000 eller pusha då med?

 

pga att det är så svårt att balansera

6000 är typ sämsta sizen

Syna eller shova pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang att bara ha shove som trebetsalternativ.

 

Är det inte riktigt trist att tappa värde från toppen av vår range (QQ+) genom att vi alldeles för sällan får syn om vi pushar pre. Och måste vi inte i så fall kasta in väldans massa sämre händer i vår range för att balansera detta?

 

Tycker lite att vi gör om vår hand till halvbluff om vi degar 28BB pre med AK då jag bara kan se att vi får syn av detta

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 43.135% 32.55% 10.58% 280924944 91334412.00 { AKo }

Hand 1: 56.865% 46.28% 10.58% 399407448 91334412.00 { 99+, AQs+, AKo }

 

För visst är vi säkra på att vi leder mot FIs UTGbetsrange men vi lär knappt ligga bra till mot hans synrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang att bara ha shove som trebetsalternativ.

 

Är det inte riktigt trist att tappa värde från toppen av vår range (QQ+) genom att vi alldeles för sällan får syn om vi pushar pre. Och måste vi inte i så fall kasta in väldans massa sämre händer i vår range för att balansera detta?

 

Tycker lite att vi gör om vår hand till halvbluff om vi degar 28BB pre med AK då jag bara kan se att vi får syn av detta

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 43.135% 32.55% 10.58% 280924944 91334412.00 { AKo }

Hand 1: 56.865% 46.28% 10.58% 399407448 91334412.00 { 99+, AQs+, AKo }

 

För visst är vi säkra på att vi leder mot FIs UTGbetsrange men vi lär knappt ligga bra till mot hans synrange.

Ja man vill oftast ha lägg med AK. Inte fan vill man att 22 synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang att bara ha shove som trebetsalternativ.

 

Är det inte riktigt trist att tappa värde från toppen av vår range (QQ+) genom att vi alldeles för sällan får syn om vi pushar pre. Och måste vi inte i så fall kasta in väldans massa sämre händer i vår range för att balansera detta?

 

Tycker lite att vi gör om vår hand till halvbluff om vi degar 28BB pre med AK då jag bara kan se att vi får syn av detta

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 43.135% 32.55% 10.58% 280924944 91334412.00 { AKo }

Hand 1: 56.865% 46.28% 10.58% 399407448 91334412.00 { 99+, AQs+, AKo }

 

För visst är vi säkra på att vi leder mot FIs UTGbetsrange men vi lär knappt ligga bra till mot hans synrange.

 

Ja, det var såhär jag upplevde det, skickar in degen blint och blir synad av en väldigt tajt range, men visst jag får markerna "när jag ska ha dom" och i övrigt så är det en flip eller också är jag ägd.

 

Det är väl "the dreadful min-raise" som gäller och sen gå 3 gator "för värde" helt enkelt. Lär ju sätta griller i huvudet på UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man vill oftast ha lägg med AK. Inte fan vill man att 22 synar.

 

Nä men AK har ändå visst värde annars kan du ju börja dega typ random hand för de få gånger vi får syn är vi ändå ägda eller flippar.

 

Att skeppa med AK de ggr UTG har A10+ är riktigt bajsdåligt om inte han hittar en syn och faktum är att det säkert är hälften av UTGs öppningsrange vi pratar om då.

 

En reraise som inte är deg öppnar upp för att han ska kunna fyrbettpusha. Och vi får väl anta att han fyrbetspushar lösare än han trebetsynar en push.

 

Dessutom finns det faktiskt MTTfolk på denna nivå som synar trebet pre med låt säga 22-55 och som sen klarar av att vika på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...