Gå till innehåll

NL - Stegdrag, gå med eller inte mot all-in?


Galerion

Recommended Posts

Hmmm, får skriva denna hand history för hand. Spelar 6-manna bord $0.25/$0.50. Sitter med A5o, platsen innan höjer $1, jag går med så även en till. Floppen kommer 7 4 3 rainbow. Han som höjde preflop agerar först och går all-in ($11.50)..Skall jag gå med i denna situation?..odds för att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, får skriva denna hand history för hand. Spelar 6-manna bord $0.25/$0.50. Sitter med A5o, platsen innan höjer $1, jag går med så även en till. Floppen kommer 7 4 3 rainbow. Han som höjde preflop agerar först och går all-in ($11.50)..Skall jag gå med i denna situation?..odds för att syna?

 

Spontana reaktioner;

 

1. Syna inte med sådana skräphänder.

2. Du har ett hålstegedrag som du sällan sätter, och sätter du det behöver det inte vara nöten. Värdelöst.

 

Ligger det $3 i poten och det kostar dig $11, 5 att syna så går tankarna ganska snabbt åt fold. hehe.

Någon annan får räkna oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade slängt handen innan floppen, och om jag hade råkat trycka fel och gått med så hade jag slängt den på floppen... Pottoddsen är jättedåliga och även om du nu skulle sätta din stege så får du inte en spänn till, dvs inga implicita odds alls. Om inte den andra killen synar och ni båda har djupa stackar OCH han är jättesugen på att skänka sin stack till dig när du får din hand.... Inget troligt scenario.

 

Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger $5.25 i potten och han går all-in med $11.50. Det kostar alltså $11.50 för att syna en pott som är på $16.75, dvs du har inte odds för att syna. Det är ungefär 32% chans att du träffar stegen från flop till river. Alltså om du ska syna är det korrekt att syna i detta fallet om du skulle lägga in en tredjedel av potten. Exempel: Potten är $20 före floppen, en kille går all-in på floppen med $10 och du har ett stegdrag. Du betalar $10 in i en pott som är $30, dvs du har odds för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har ju en double-belly buster straight draw, dvs 8 outs.

Ligger det $3 i poten och det kostar dig $11, 5 att syna så går tankarna ganska snabbt åt fold. hehe.

 

Det ligger $5.25 i potten, 3st lägger in $1.5 plus blindsen blir $5.25. Blindsen synade inte eftersom han som höjde preflop är först att agera på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt mig direkt eftersom du bara har 4 outs (ca 8%) och det kostar förmycket för att ge dig odds att gå med. Jag tycker det är en klar fold.

 

8outs

 

Jo det är sant. Missa 7 och sedan är inte % korrekta heller eftersom det är två kort till som ska komma :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...