Gå till innehåll

Hubbahubbas semester - off topic


hubbahubba

Recommended Posts

Halva semestern har gått, bara fyra veckor kvar. Jag läste på en av metros löpsedlar att det var "livsfarligt" att ha för kort semester. Skit också, jag som minskade från förra årets 10 veckor till årets 8.

 

Jag har lurkat länge och tycker det är dags att starta en dagbok för att ha en naturlig plats för vardagens trivialiteter. Exempelvis:

 

Jag var och förnyade mitt körkort idag. En fotoautomat fanns tillgänglig. Tre foton togs som sedan visades på rad med ett exempelfoto under. "Välj det foto som är mest likt exempelbilden." WTF, exempelbilden var en söt tjej och inte ett dugg lik en förrymd mentalsjuk yxmördare. Men, men. Jag borde gjort som brorsan när han tog körkort, han plåtade sig i en automat och fick en remsa med fyra bilder. Dessa bilder har han sparat och skickar i på nytt när det är dags att förnya (vilket han gjort 2 ggr).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag var och förnyade mitt körkort idag. En fotoautomat fanns tillgänglig. Tre foton togs som sedan visades på rad med ett exempelfoto under. "Välj det foto som är mest likt exempelbilden." WTF, exempelbilden var en söt tjej och inte ett dugg lik en förrymd mentalsjuk yxmördare. .

 

HAHA :lol:

 

Vad har du semester ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häromdagen var jag och badade med 5-åriga sonen, 11-åriga dottern och en klasskompis till denne. När tjejerna skulle byta om efter badet gick de iväg och ställde sig mellan några bilar på parkeringen. Sonen lyckdes kika på dem och sa till mig "Pappa, jag ser när de byter om!". "Jaha" sa jag utan att göra någon affär av det. "Men pappa det är roligt att se när de är nakna." Han var lite fundersam över att jag inte delade hans entusiasm. Efter en stunds tystnad sa han besviket "Ånej jag missade muffen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under det året varit i Göteborg ett antal gånger i tjänsten. Varje gång när jag kommit hem har jag blivit idiotförklarad av ungarna när jag svarat nej på frågan "GÖTEBORG, var du på Liseberg?". I morgon så får jag reparera skadan. Ett par dagar i Göteborg med familjen står på programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från Göteborg. Kom i onsdags så vi slapp regnet, det såg inte kul ut på nyheterna. Två nätter spenderades på hotell, ungarna envisades med att kalla rummet för "hytten", de är mer vana att åka finlandsfärja. Vi betade av liseberg och universeum.

Liseberg.

Köernas mecka. Vi hade bra väder och på det stora hela var det en lyckad dag. Vi var på plats vid öppnandet klockan 11 och höll ut till 18:00, då vi alla var trötta. Jag och 11-åringen hade köpt åkpass med (hennes) ambiton att åka allt många gånger, jag fick hänga med. Uppsvinget såg värre ut än det var, jag var lite skeptisk innan. Jag gissar att åldern tar ut sin rätt, snurrande och hoppande är inte kul längre. Bergochdalbanor gillar jag dock fortfarande, särskillt träbanor och jag såg fram emot att åka Balder.

Till de flesta åkturerna var det rejäla köer, till dem som kostade tre kuponger var det 45-50 minuter enligt skyltarna. Ett åkpass kostar 330:- en kupong kostar20, om man vill utnyttja sitt åkpass så är nog enklaste sättet att springa in och ut till spegelsalen eller vad de nu kallar den. Åkpass är en dålig ide om ni ska till liseberg.

Det blev inget balderåk, vi får väl åka tillbaka nästa år eller något.

En lustighet inträffade när vi kom fram till kaninbåtarna (efter 45 mins kö). Flera av "barnattraktionerna" är gratis för medföljande vuxen, dock inte denna. Framför oss i kön stod en norrman med ett barn. När de kom till kassan visade de sig att han inte hade någon kupong till sig själv, ej heller några pengar (jag tror dock inte att en tjuga i cash hade hjälpt, hon i kassan var stenhård). Kul läge. Problemet var dock avhjälpt på två sekunder då den trevlige stockholmaren bakom honom langade fram en kupong.:-)

Universeum var riktigt bra, det är som en mix av Tom-titts och aquaria. Enda som man kan klaga på är att maten i serveringen var något torftig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...