Partyjack Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 Haha ganska hederligt att Hanna fick migränattack insta efter synen mot dig.. Man vet att man gör en bra bluff om man utsätter fi för den pressen. Linkan ska ju också hyllas som den legenden han är i den här kommunen, jag kan lugnt säga att jag aldrig har träffat en roligare människa någonsin.. "thats poker, som galne gunnar skulle ha sagt.." hahaha Öka tempot på dagboken här nu sune, gillar att hålla lite koll på dig. Citera
zorba Postad 9 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2010 Öka tempot på dagboken här nu sune, gillar att hålla lite koll på dig. Eftersom online-karriären ligger på isen just nu så blir det väl bara updates vid liveslask. Vettefan när jag drar igång igen. Såg iaf ännu en plattmatch i innebandyn där jag väljer att skylla resultatet på coach Landberg. Höjdpunkten var annars att Piraten enligt rykten tackat nej till a-laget för att kunna lira mot sin lillebror i div 7. Mycket riktigt hörde man från båda bröderna uppmaningar till lagkamraterna att "smälla den jäveln" så fort ena brodern hamnade i en närkamp. Blev även en jävla massa trashtalk efter matchen, ända ner i duschen vässades det så friskt så att pappa Pirat fick ryta till. Stabil familj... Såg även DIF ruscha in ännu en fin vinst, den här gången mot Timrå. Kan bli jävligt fint med slutspel till våren. Har sedan bowlat lite, mest eftersom Dr Landberg med sina "connections" ordnade frirulle. Blev dock rysligt trött och bestämde mig för att ducka kröken och gå hem och kika Seinfeld istället. Citera
zorba Postad 15 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2010 Drog på mig en äcklig jävla nackspärr på jobbet förra veckan. Trodde dock att jag skakat av mig skiten och tog ett träningspass i tisdags vilket såklart resulterade i en jävla smärta som fortfarande sitter i. Torskade även tvåmålsspelet för första gången den här säsongen trots spel i monsterkedjan med Kongo och Ville V och fick alltså plocka sarg. Sjukt, jag kan inte vinna utan Makst... Duckade således gårdagens träning för att göra årsdebut på SvS där det snabbt hade spelats in en femhunka. Tappar dock allt på dvs setups, utdragningar och tilt till -1111 kr inom loppet av 5 händer. Skön siffra iaf. Har även hunnit med ett par händer idag, ruschade återigen in femhunkan för att tappa till lillbacket. Ska softa nån timme innan det blir mer grind. Kan hända att det bli lockdown hela helgen om inte folk börjar rycka i en allt för hårt. Har även smått sensationellt delvis tagit tag i mitt annars så miserabla liv och förberett lite för körkortet sådär 4-5 år för sent. Verkar vara ett jävla meck med den skiten. Har även kikat på lite utbildningar till hösten. Galet... Ännu mer sensationellt är ändå att jag faktiskt börjat lyssna på hip hop när jag grindar. Lyssnar aldrig på det annars, men 80-90-tals stuket från New York ala Gang Starr verkar gå hem, sjukt nog. Citera
zorba Postad 16 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2010 Backade ett par hunkor igår. Kan verkligen inte vinna just nu. Ska kika lite innebandy sen är det nya tag som gäller. Har för övrigt beställt biljetter till frölunda-DIF 13/3. Sista omgången i elitserien och dagen efter är det fotbollspremiär, häcken-DIF. Kommer bli en brutal helg i götet. Citera
Partyjack Postad 16 Januari , 2010 Rapport Postad 16 Januari , 2010 Kan hända att det bli lockdown hela helgen om inte folk börjar rycka i en allt för hårt. Du är inte sugen på konsum-fest?? Syns nere vid plastrinken, synd att du inte är med som officiell benknäckare, den enda jag har förtroende till i det där gänget. Citera
zorba Postad 16 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2010 Du är inte sugen på konsum-fest?? Syns nere vid plastrinken, synd att du inte är med som officiell benknäckare, den enda jag har förtroende till i det där gänget. Borde väl egentligen hänga på och styra upp den där jävla verksamheten. Ingen Illustrerad Vetenskap, inga dafgårds-pajer och inget kamomillte, hur fan tjänar ni pengar egentligen? Citera
Partyjack Postad 16 Januari , 2010 Rapport Postad 16 Januari , 2010 Borde väl egentligen hänga på och styra upp den där jävla verksamheten. Ingen Illustrerad Vetenskap, inga dafgårds-pajer och inget kamomillte, hur fan tjänar ni pengar egentligen? Prob min bländande charm.. Ska ta upp dina produkter på festen så ska vi se va de har för undanflykter. Citera
zorba Postad 16 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2010 Vad hände här? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Boss BB ($256) ($77.27) Hero ($348) CO ($363) BB posts (SB) $0.50 Dealt to Hero 3:spade: 2:diamond: fold, CO calls $1, fold, raises to $4, CO calls $3 FLOP ($8.50) 8:club: 7:heart: 8:heart: bets $6, CO calls $6 TURN ($20.50) 8:club: 7:heart: 8:heart: 9:heart: checks, CO checks RIVER ($20.50) 8:club: 7:heart: 8:heart: 9:heart: T:heart: checks, CO checks CO shows 4:spade: J:heart: (Pre 32%, Flop 27.9%, Turn 38.6%) shows K:club: A:diamond: (Pre 68%, Flop 72.1%, Turn 61.4%) CO wins $19.99 Skrapar ihop dryga +400 kr till slut. Går jävligt segt och åker på mycket skit i små potter hela tiden. Skönt att bryta trenden ändå, och nu är det dags att baka pizza! Citera
zorba Postad 17 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2010 Tuuuuungt! Försökte verkligen ta tag i spelet, tighta till mig och spela bra idag. Leverar mycket riktigt också kanske den bästa pokern jag kan men ligger ändå back ett par hunkor efter att ha tappat inköp med AK vs AA, KK vs A7 och set vs set. Sen kommer denna hand, kanske enda spelet jag är missnöjd med. Borde kanske kunna vika turn men fick på något sätt för mig att jag 3-betat preflop och att fi därför borde ha lite annorlunda händer typ AK och färgdraget. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer BB ($715) ($186) UTG ($52.05) Hero ($396) CO ($249) BB posts (SB) $1 Dealt to Hero A:club: A:diamond: fold, Hero raises to $7, CO calls $7, BB calls $6, calls $5 FLOP ($28) 5:diamond: K:heart: 4:heart: BB checks, checks, Hero bets $28, CO calls $28, BB calls $28, folds TURN ($112) 5:diamond: K:heart: 4:heart: 6:club: BB checks, Hero bets $112, CO calls $112, BB raises to $368, Hero calls $249 (AI), CO calls $102 (AI) RIVER ($1,048) 5:diamond: K:heart: 4:heart: 6:club: Q:heart: Hero shows A:club: A:diamond: (Pre 67%, Flop 43.9%, Turn 0.0%) CO shows 6:heart: 5:heart: (Pre 19%, Flop 46.3%, Turn 31.0%) BB shows 8:club: 7:spade: (Pre 14%, Flop 9.9%, Turn 69.0%) CO wins $753 BB wins $280 -700 kr och jag ska nu tilta av med lite heroin. Citera
Partyjack Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 jag ska nu tilta av med lite heroin. Kan man komma över eller? Edit; Jag betalar bra. Citera
zorba Postad 18 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2010 Jahapp, så lyckades chefen till slut syna mongolidbluffen och inse vilken slacker jag verkligen är. Har alltså blivit uppsagd, fått sparken eller vad fan man ska säga. Känns på ett sätt jävligt skönt då det är det sämsta jobb jag någonsin haft (även det enda) och att jag länge velat lägga ner skiten. Men jag hade ändå velat slutföra jobbet och avsaknaden av en fast inkomst är förstås lite tråkig men jag tror nog att jag ska klara mig undan svältdöden rätt länge ändå. Lite lätt tilt ändå på att jag efter 4 timmars sömn tar mig till jobbet, jobbar en timme för att sen få höra att chefen försökt ringa flertalet gånger under helgen för att ge mig beskedet. Har då fan inte märkt av några såna samtal trots att jag haft telefonen med mig 24/7. Chefen är dock en någorlunda schysst/skön snubbe så jag tror inte han skulle slowrolla mig så men nåt har uppenbarligen felat, troligtvis min mobil. Lämnade även en skojig liten cliffhanger när jag av misstag sköt sönder en troligen ganska dyr fönsterruta med spikpistolen ca 5 min efter vårt lilla samtal. Ska bli jävligt spännande att se om det ger något utslag på januarilönen... Känns även jätteskoj att det här kommer i en period när pokern går galet trögt. Men jag ser trots allt det hela som en positiv förändring, konstigt nog. Kan man komma över eller? Edit; Jag betalar bra. Den enda sanna glädjen är kemisk glädje och den vägrar jag dela med mig av. Ser lite väl tight ut på SvS för tillfället så jag hoppar nog dagens grind. Citera
Partyjack Postad 18 Januari , 2010 Rapport Postad 18 Januari , 2010 Trist med jobbet. Men även jag ser något positivt i det hela, vi lär ju försöka få igång fler homegames. Ett liveslask i veckan så lär ju du va kung på stan typ.. Citera
zorba Postad 20 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2010 Trist med jobbet.Men även jag ser något positivt i det hela, vi lär ju försöka få igång fler homegames. Ett liveslask i veckan så lär ju du va kung på stan typ.. Var rätt väntat och skönt ändå. Nu kanske man kan motivera sig att ta tag i plugget. Lät som om att det skulle bli slask hos Adde O på freitag för övrigt, ser gärna att du dyker upp och sponsrar mitt heroinmissbruk. Återigen en tung dag på -300 kr där jag åker på några härliga utdragningar, tappar ett inköp med den dagliga KK vs AA osv. Ser verkligen inte hur jag ska kunna vinna nåt nuförtiden. Standard: Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer SB ($206) BB ($164) UTG ($113) Hero ($247) BTN ($75.79) Dealt to Hero 9:club: 7:club: UTG raises to $3.50, Hero calls $3.50, BTN calls $3.50, fold, BB calls $2.50 FLOP ($14.50) 7:diamond: 9:diamond: 3:club: BB bets $2, UTG calls $2, Hero raises to $15, BTN folds, BB folds, UTG raises to $28, Hero raises to $244 (AI), UTG calls $82.21 (AI) TURN ($236) 7:diamond: 9:diamond: 3:club: 3:heart: RIVER ($236) 7:diamond: 9:diamond: 3:club: 3:heart: K:club: UTG shows 6:spade: 3:spade: (Pre 35%, Flop 12.8%, Turn 90.9%) Hero shows 9:club: 7:club: (Pre 65%, Flop 87.2%, Turn 9.1%) UTG wins $231 Ser för övrigt när jag kikar i HM att jag på dryga 10k händer tappat 50% av rullen, dvs ca 30 st 200bb-inköp på 0,5/1 vilket känns helt sjukt även om hälften av händerna är på 1/2. Någonstans här går min smärtgräns nu då jag står utan jobb så jag vet inte riktigt hur jag gör, troligtvis cashar jag ut och börjar lösa korsord istället. Citera
Partyjack Postad 20 Januari , 2010 Rapport Postad 20 Januari , 2010 Lät som om att det skulle bli slask hos Adde O på freitag för övrigt, ser gärna att du dyker upp och sponsrar mitt heroinmissbruk. Mjo ja hörde att de skulle bli game där på Fredag, ska suga på karamellen.. Har rätt mkt ändå, typ begravning på dagen och sen ska vi till Gävle på Lördag förmiddag. Dessutom har jag spelat sinnes mkt på nätet på sistone, plus att jag ska spela stordelen av veckan i Las Palmas så vill inte döda pokersuget.. Men är det något jag trivs med så är det att donka iväg inköp till dig, så inte omöjligt att jag dyker upp, lät som att Joggy va riktigt sugen så han kikar nog in oavsett. Jävligt tråkigt att du går så segt på SvS, kan inte förstå det bara.. Ditt grundspel borde verkligen totalkrossa de där nivåerna, du kissar ju på våra homegames konstant liksom. Går du över till en korsords-karriär ser jag gärna att vi på Konsum går in och sponsrar, vi har nämligen 8-10 olika vecko/månads-korsordstidningar! (hidden wow) Citera
zorba Postad 20 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2010 Jävligt tråkigt att du går så segt på SvS, kan inte förstå det bara.. Ditt grundspel borde verkligen totalkrossa de där nivåerna, du kissar ju på våra homegames konstant liksom. Ligger nu när jag ser efter på dryga 9 bb/100 på 0,5/1, dock lillback på 1/2. Så det kanske inte är så jävla farligt som det känns. Men visst fan är det någon del av mitt hyffsat stabila livespel som jag inte har lyckats applicera på nätpokern. Har verkligen ingen aning om vad det kan vara bara, har alltid haft svårt att anpassa mig till att spela mot en jävla skärm helt enkelt. Började trots allt Texas Hold 'em-karriären med att lira live för typ 6 år sen och det tog väl två år innan jag började lira på nätet, medans många andra lärt sig spelet online först. Citera
zorba Postad 20 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2010 Sitter för tillfället och kikar på diverse utbildningar. Gjorde ett medvetet val i högstadiet och satsade på teknikämnen eftersom att jag tyckte att det fältet vore bäst kärriärmässigt, även om jag egentligen har mest talang och intresse för historia, geografi, religion, samhällskunskap och sånt. Pluggade till byggnadsningenjör i dryga 1,5 år innan jag tröttnade. Planen är således att hitta en utbildning man först och främst trivs med men som även kan ge ett vettigt jobb. Historiestudier är dock uteslutna även om det helt klar är största intresset. Verkar vara en jävligt kall arbetsmarknad där man som bäst hamnar i nåt jävla arkiv. Har då kikat lite på SU:s geografiprogram som verkar jävligt intressant och brett. Ämnet flätar ju ihop naturvetenskap och samhällsvetenskap rätt snyggt och borde ge en hel del flexibilitet på arbetsmarknaden. Dessutom är det ju jävligt inne med klimat och det lär väl inte bli mindre fokus på ämnet med åren så det är helt klart en stark kandidat. Citera
makst Postad 22 Januari , 2010 Rapport Postad 22 Januari , 2010 Hur ser det ut inför kvällen? Är det ng av de old players som ska va med? Citera
zorba Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2010 Hur ser det ut inför kvällen? Är det ng av de old players som ska va med? Ingen aning, har försökt få tag på Ohlsson men han jobbar antar jag. Jacken verkar dock lite sugen och det gick rykten om att Joggy var i stan. Har ingen koll på vilka som ska lira faktiskt. Citera
Recommended Posts