Partyjack Postad 7 November , 2009 Rapport Postad 7 November , 2009 Ska bara jobba någon dag nästa vecka så det finns utrymme för en del spel, får se om jag hittar glöden. Hittar du glöd så har jag öppen grindstuga hela vägen om du vill ha lite sällskap när du spelar, är ganska gött att diskutera händer och snacka skit medan man spelar. Lycka till imorgon, har inte jättemkt till övers för DIF eg, men alla "storlag" behövs i allsvenskan nästa år när vi ska dras med Mjällby, Åtvidaberg osv osv. Citera
zorba Postad 8 November , 2009 Författare Rapport Postad 8 November , 2009 Hittar du glöd så har jag öppen grindstuga hela vägen om du vill ha lite sällskap när du spelar, är ganska gött att diskutera händer och snacka skit medan man spelar. Lycka till imorgon, har inte jättemkt till övers för DIF eg, men alla "storlag" behövs i allsvenskan nästa år när vi ska dras med Mjällby, Åtvidaberg osv osv. Sååååååååå jävla sköönt! Helt galen känsla när Jonsons 3-0 rullar in! Var även in en sväng på innerplan efter match, träffade på en skogstokig Oremo som lovade "att vara frisk nästa år, och då jävlar!". Grindstuga känns jävligt hett, tror det kan vara väldigt givande. Hör av mig senare ang det. Citera
zorba Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Hittat dryga timmen innan det är dags att bryta för käk, +108 kr. Låg runt 400 men tappar en del på slutet bla med KK vs AA. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer SB ($345) BB ($213) UTG ($132) Hero ($248) BTN ($71.25) Dealt to Hero T:spade: T:club: UTG raises to $3.50, Hero raises to $12, fold, fold, fold, UTG calls $8.50 FLOP ($25.50) 8:spade: 8:heart: 2:club: UTG checks, Hero bets $17, UTG calls $17 TURN ($59.50) 8:spade: 8:heart: 2:club: T:diamond: UTG checks, Hero checks RIVER ($59.50) 8:spade: 8:heart: 2:club: T:diamond: J:heart: UTG bets $29.75, Hero raises to $219 (AI), UTG calls $73.39 (AI) Hero shows T:spade: T:club: Hero wins $259 Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer SB ($207) BB ($116) Hero ($374) CO ($94.44) BTN ($343) Dealt to Hero K:club: K:spade: Hero raises to $3.50, fold, fold, fold, BB raises to $11, Hero raises to $38.50, BB calls $27.50 FLOP ($77.50) 3:diamond: 6:diamond: 7:heart: BB checks, Hero bets $335 (AI), BB calls $78.13 (AI) TURN ($233) 3:diamond: 6:diamond: 7:heart: 4:spade: RIVER ($233) 3:diamond: 6:diamond: 7:heart: 4:spade: Q:diamond: Hero shows K:club: K:spade: (Pre 18%, Flop 8.3%, Turn 9.1%) BB shows A:spade: A:diamond: (Pre 82%, Flop 91.7%, Turn 90.9%) BB wins $227 Citera
zorba Postad 11 November , 2009 Författare Rapport Postad 11 November , 2009 Legat runt breakeaven någon timme innan jag hittar ett par fina fiskiga bord och avslutar dagen på +403 kr. Batterierna i musen dog precis så jag stänger ner för dagen och nöter lite gamla Seinfeld-avsnitt istället. Citera
zorba Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Postad 13 November , 2009 Har inte haft något direktpokersug under dagen, men ändå gått och sneglat lite för att se om det finns värde. När man så väl sätter sig ner och ska spela så springer man in i ett par utdragningar och så vips är 2 inköp borta. Mongolidtilten kommer på besök så vips försvinner ett till. Känns ju kanon att ligga >700 spänn under EV på dryga timmen. Lyckas dock kämpa mig tillbaka till -364 kr vilket får räknas som godkänt med tanke på hur det sett ut. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer SB ($1,002) BB ($202) Hero ($240) BTN ($234) Dealt to Hero A:club: J:heart: Hero raises to $3.50, fold, SB calls $3, BB calls $2.50 FLOP ($10.50) T:spade: J:diamond: 2:spade: SB bets $10.50, BB raises to $21, Hero raises to $84, SB folds, BB calls $63 TURN ($189) T:spade: J:diamond: 2:spade: A:diamond: BB checks, Hero bets $152 (AI), BB calls $115 (AI) RIVER ($419) T:spade: J:diamond: 2:spade: A:diamond: 9:spade: Hero shows A:club: J:heart: (Pre 61%, Flop 53.7%, Turn 77.3%) BB shows Q:spade: 4:spade: (Pre 39%, Flop 46.3%, Turn 22.7%) BB wins $408 Ska se nån rulle nu, antagligen blir det lite spel efter det när tilten lagt sig. Borde försöka få in nån timme till eftersom helgen i vanlig ordning kommer gå i innebandyn/ölens tecken. Citera
zorba Postad 15 November , 2009 Författare Rapport Postad 15 November , 2009 Pust, pust har precis avslutat ett riktigt mastodontpass. Semibakfull och slaskig började jag spela riktigt dåligt men låg trots det nåt inköp upp efter en timme innan helvetet brakade lös. Utdragningar, tilt och ett par patenterade mongolidbluffar senare hade jag raderat ut månadens blygsamma vinst, var nära rekordback samt nästan sajtgul eftersom jag bara har en del av rullen inne på svs. Tog då beslutet att bita ihop och kriga vidare, och har nu efter 4 timmar jobbat mig tillbaka till -7 kr. Inte bra för timpenningen och säkert betydligt sämre än att bara lägga ner och börja om imorgon, men stärkande för moralen att veta att man faktiskt kan spela bra ibland. Borde finnas en hel del intressant hhs att posta men orkar icke, ska köra ett seinfeld-avsnitt innan jag somnar. Citera
Partyjack Postad 16 November , 2009 Rapport Postad 16 November , 2009 Inte bra för timpenningen och säkert betydligt sämre än att bara lägga ner och börja om imorgon Tror tvärtom att det NÄSTAN alltid är bättre att försöka grinda tillbaka så mkt som möjligt.. Så länge man klarar av att bita ihop och inte gå mongobananas-tilt liksom. Det stärker självförtroendet nåt helt enormt de gånger man lyckas vända. WP! Grindstuga at your command.. Citera
zorba Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Postad 16 November , 2009 Tror tvärtom att det NÄSTAN alltid är bättre att försöka grinda tillbaka så mkt som möjligt.. Så länge man klarar av att bita ihop och inte gå mongobananas-tilt liksom.Det stärker självförtroendet nåt helt enormt de gånger man lyckas vända. WP! Grindstuga at your command.. Jo kanske det, själv har jag rysligt svårt att kliva direkt upp på hästen igen efter ett brutalback så att kyla ner sig och försöka nöta tillbaka känns bäst... Grindstuga vore ju lattjo, dock vägrar jag kliva upp i tid för dina morgonpass men kan tänka mig någon för/eftermiddag nu i veckan? Varit sjukt seg och sliten hela dagen men försökte trots det på lite spel, blev en halvtimme och +75 kr innan jag tröttnade. Dock mycket möjligt att det blir mer spel senare, har rubbat dygnsrytmen lite så har ett par timmar kvar innan man somnar. Edit: Gjorde ett intressant iaktagande i HM nyss. Non showdown winnings-kurvan går stadigt uppåt medan showdown winnings går tvärtom brutalt neråt. Vad kan man tänkas göra för antagande av det? Synar jag för mycket på river? Citera
Partyjack Postad 17 November , 2009 Rapport Postad 17 November , 2009 Grindstuga vore ju lattjo, dock vägrar jag kliva upp i tid för dina morgonpass men kan tänka mig någon för/eftermiddag nu i veckan? Jobbar tyvärr både Onsdag och Fredag denna vecka, men Torsdag lär det bli en heltids-grind skulle ja tro.. Bara höra av dig om du är sugen att köra lite. Angående SDW/NSDW är jag en riktig fisk, men tror din analys borde kunna vara korrekt. Eller så springer du förjävligt samtidigt som du ökat aggressiviteten postflop..? Inget att lita på mig, brukar sällan analysera de där siffrorna. Citera
zorba Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Postad 17 November , 2009 Jobbar tyvärr både Onsdag och Fredag denna vecka, men Torsdag lär det bli en heltids-grind skulle ja tro.. Bara höra av dig om du är sugen att köra lite. Angående SDW/NSDW är jag en riktig fisk, men tror din analys borde kunna vara korrekt. Eller så springer du förjävligt samtidigt som du ökat aggressiviteten postflop..? Inget att lita på mig, brukar sällan analysera de där siffrorna. Jag hör av mig. Som du säger, kan ha en del att göra med hur jag springer, men känner ändå ofta att jag synar för mycket, speciellt i stora potter. Inget spel idag, hängde med x-man in till uppsala och kikade när han byggde på sin tatuering. Rätt kul när snubben frågar x vad han vill ha, x svarar ingen aning och snubben sätter sig ner och gör en stor jävla dödskalle out of nowhere. Respekt. Blev ett par timmar i studion med massa skönt tugg, med ämnen som bla tortyr, sekter, Charles Manson, damidrott, vilken kändis man skulle vilja misshandla, diktatorer mm. Kul. Noterar även att DIF ångar på i hockeyn, 4 raka vinster eller nåt. Nya importen Zigomanis samt min gamla favorit Falk fick även näta, skoj. Har stora förhoppningar på att kunna inkassera 200 spänn av Wigert i vårt semifinalbet. Seinfeld nu så kör vi lite poker imorrn då... Citera
zorba Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Postad 17 November , 2009 Har för övrigt alltid undrat hur mina gamla punkfavoriter Misfits låtar med deras ibland obscena texter skulle låta akustiskt. Den här snubben har liknande funderingar men kör sitt eget helskumma stuk. Helt sjukt kul när en nerrökt gammal hippie sjunger "I got something to say, I raped your mother today" enligt mig. Droooooooooooooger! Citera
zorba Postad 18 November , 2009 Författare Rapport Postad 18 November , 2009 Ett tvåtimmarspass avslutat, +278 kr. Började som vanligt med att tappa ett inköp hyffsat omgående, men jobbade sakta men säkert tillbaka det mesta och fick sen även dra ut i en stor pott. Kan väl bjuda på en gammal mongolidbluff som tyvärr inte gick hem den här gången. Tycker ändå att det är hyffsat okej lirat, fi lirar typ 80/16/2 och borde väl kunna släppa de mesta halvstarka händer. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer Hero ($225) BB ($164) UTG ($182) CO ($166) BTN ($295) Dealt to Hero K:diamond: J:spade: fold, fold, BTN calls $1, Hero raises to $5, BB calls $4, BTN calls $4 FLOP ($15) 9:heart: A:spade: 8:club: Hero bets $11.25, BB folds, BTN calls $11.25 TURN ($37.50) 9:heart: A:spade: 8:club: 3:heart: Hero bets $28.12, BTN calls $28.12 RIVER ($93.74) 9:heart: A:spade: 8:club: 3:heart: 6:spade: Hero bets $70.30, BTN calls $70.30 BTN shows 4:spade: A:club: (Pre 57%, Flop 95.3%, Turn 100.0%) Hero shows K:diamond: J:spade: (Pre 43%, Flop 4.7%, Turn 0.0%) BTN wins $228 Citera
zorba Postad 18 November , 2009 Författare Rapport Postad 18 November , 2009 Softar med lite grind framför Italien-Sverige, ska bli spännande att se vad Hamrén har kokat ihop... Citera
zorba Postad 18 November , 2009 Författare Rapport Postad 18 November , 2009 Blev en timme och några hundringar plus, landar på +551 kr för dagen vilket känns skönt. Fotbollen är som väntat rena sömnpillret, trots att båda lagen ställer upp med unga, hungriga lirare. Träningsmatcher suger helt enkelt. Citera
zorba Postad 19 November , 2009 Författare Rapport Postad 19 November , 2009 Nyss hemkommen från ett innebandypass tänkte jag ta tag i pokern. Har inte blivit något spel idag, har kännt mig lite seg men med en kopp kamomillte och Seinfeld rullande i bakgrunden borde det gå och få in några händer. Citera
zorba Postad 19 November , 2009 Författare Rapport Postad 19 November , 2009 +158 kr och jag somnar snart. Återigen försvann ett drygt inköp tidigt, den här gången med KK vs KJ all in pre. Fick dock dra ut själv med KK vs AA lite senare så jag är nöjd. Citera
zorba Postad 20 November , 2009 Författare Rapport Postad 20 November , 2009 Ska dra en trip till systembolaget med Dr Landberg, sen vankas det nog grind. Ska försöka få in ganska många timmar idag då morgondagen går åt till troligtvis 2 innebandymatcher, bla borta mot fjärdhundra 16.30. 2 timmar enkel väg så det kommer behövas ett par Breznak att suga på i baksätet på hemvägen... Citera
Partyjack Postad 20 November , 2009 Rapport Postad 20 November , 2009 så det kommer behövas ett par Breznak att suga på i baksätet på hemvägen... Härligt, Breznaken sprider sig som en löpeld.. Inte omöjligt att jag dyker upp och kikar någon period av hemmamatchen. Snackade om ett livegame imorgon kväll, antingen hos mig eller hemma hos Nordenarna.. Typ Hoggevischa och hela det gänget har lämnat stan för Gävle över helgen, så vi behöver dra ihop ett ordentligt gäng. Ragga lite folk bland dina innebandypolarna? Häggkvist och Burman brukar väl lira bla? Citera
zorba Postad 20 November , 2009 Författare Rapport Postad 20 November , 2009 Härligt, Breznaken sprider sig som en löpeld.. Inte omöjligt att jag dyker upp och kikar någon period av hemmamatchen. Har lyckats blivit petad ur u-laget så jag ska inte lira hemmamatchen. Ska dock dit och kika så hör av dig isåfall, 11.15 tror jag det är. Angående homegamet har jag lite svårt att bestämma om jag är sugen. Kommer troligtvis bli aprak under hemfärden, men vi får se. Började dagen riktigt fint och hängde runt 550 upp innan middagen. Siktade såklart på rekordplus vilket borde ligga runt 7-800 men klev istället rakt in i en jävla vägg under kvällspasset. Lagom tiltad vid -300 tog jag en kall Breznak, borrade ner skallen och köttade på. Har precis lyckats swinga tillbaka till +300 kr och väljer att stanna där. Mongolidbluffen ftw... Citera
Partyjack Postad 21 November , 2009 Rapport Postad 21 November , 2009 Yeye, du vet att det alltid är den som är mest aprak som tömmer på våra gejms.. Vore kul om du dök upp, ta gärna med dig ett par knallhattar till! Ska åka till Uppsala redan nu så missar tyvärr matchen, borde väl va hemmamatch för a-laget nästa helg? Kanske dyker upp då istället. Citera
zorba Postad 22 November , 2009 Författare Rapport Postad 22 November , 2009 Fyfan, tung dag igår. Började med att åka dryga 12 mil enkel väg för att få torsk av ett skitgäng. Fick även pga att folk låg hemma med bakfylla lira center vilket jag avskyr. Seriöst lag... Blev sen ett stop hos norden för lite liveslask, utan min berömda klonk tyvärr. Åkte på tvåoutare, mongolidbluffar och sprang in i stål mest hela tiden. Blev dock rätt packad då Olsson som stod för 2-outarn i ren sympati köpte in alkohol i en smått galen takt senare under kvällen. Lagom bakfull ska jag snart bege mig för att fira systerdottern som har fyllt år. Hoppas på mycket kakor och bullar. Kommer troligtvis bli lite grind när jag vaknat till liv ordentligt. Citera
zorba Postad 22 November , 2009 Författare Rapport Postad 22 November , 2009 Blev inte mycket spel alls, slaskade lite sm-kval dock. Helt sjukt kall på turrar, fick in det med KQ mot AK på brädan K46 eller nåt. Åkte även på ett par setups och nån utdragning på CG. Seg i skallen så väljer att lägga ner för dagen, -30 kr inkl turren landar kalaset på. Ska ta och bryta Seinfeld-trenden och se Inglourius Basterds istället. Verkar vara en film man antingen hatar eller älskar vad jag hört. Länge sen Tarantino presterade något bra imo så det är fan dags nu. Edit: Fick direkt nån slags 60-tals-WWII-rulle-feeling, kan bli bra det här! Citera
zorba Postad 23 November , 2009 Författare Rapport Postad 23 November , 2009 Fått in ett par timmar under kvällen och slutar +570 kr efter ganska stabilt spel från min sida. Längesedan jag kände att jag hade sån kontroll på grejerna. Hittar till och med en syn på river med A-hög då fi har K-hög i en medium-size pott. Såna grejer som höjer moralen liksom. Har faktiskt ett par händer jag skulle vilja posta men hm har ballat ur och vägra visa hand replayern så jag tar det imorgon istället. Ska ta en fika nu sen blir det nog en gammal Clintan-rulle. Citera
zorba Postad 24 November , 2009 Författare Rapport Postad 24 November , 2009 Nyss hemkommen från en från min sida ganska tung innebandyträning. Lyckas ändå på något sätt hamna i samma kedja som makst under tvåmålsspelet och därmed är vinsten samt previlegiet att slippa plocka sarg ett faktum för 4:e tisdagen i rad. Inte fått in många händer alls under kvällen men landar på +57 kr efter att ha åkt på ett par tunga beats. +2100-ish för månaden. Citera
zorba Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Postad 25 November , 2009 Fi verkar stabil, har dock inte många händer på honom. Ganska kall push på river antar jag, känns dock ändå som att han ofta har nån typ av Ax som jag slår här eller? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer SB ($207) BB ($62.45) UTG ($235) CO ($205) Hero ($227) Dealt to Hero J:spade: A:heart: fold, fold, Hero raises to $3.50, SB calls $3, fold FLOP ($8) 4:spade: A:diamond: J:club: SB bets $6, Hero calls $6 TURN ($20) 4:spade: A:diamond: J:club: 4:diamond: SB bets $8, Hero raises to $44, SB calls $36 RIVER ($108) 4:spade: A:diamond: J:club: 4:diamond: 3:diamond: SB bets $54, Hero raises to $173 (AI), SB calls $100 (AI) Hero shows J:spade: A:heart: (Pre 68%, Flop 93.6%, Turn 79.5%) SB shows Q:diamond: J:diamond: (Pre 32%, Flop 6.4%, Turn 20.5%) SB wins $406 Den här är rätt lattjo faktiskt, fi lirar 29/22/9 över 600 händer och får ses som stabil. Vi har haft rätt många duster tidigare med massa aggro-spel. Checkraisen luktar Ax, luft eller semihögt överpar. Ett set skulle han troligtvis låta mig mongolidbluffa hela vägen. Tar ett tag innan jag bestämmer mig för att pusha river och hoppas på överpar. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer SB ($273) BB ($195) Hero ($248) CO ($72.59) BTN ($194) Dealt to Hero 5:diamond: 5:spade: Hero raises to $3.50, fold, fold, fold, BB calls $2.50 FLOP ($7.50) 3:club: 7:diamond: 2:spade: BB checks, Hero bets $3.75, BB raises to $11.25, Hero calls $7.50 TURN ($30) 3:club: 7:diamond: 2:spade: 8:heart: BB bets $16, Hero calls $16 RIVER ($62) 3:club: 7:diamond: 2:spade: 8:heart: 5:heart: BB bets $45, Hero raises to $217 (AI), BB calls $119 (AI) BB shows A:diamond: 4:club: (Pre 30%, Flop 18.7%, Turn 11.4%) Hero shows 5:diamond: 5:spade: (Pre 70%, Flop 81.3%, Turn 88.6%) BB wins $382 Citera
Recommended Posts