Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hinner svinga en del innan laptopen tröttnar och lägger ner pga överhettning. Ska inte fläkten klara av HM, SvS, firefox och vlc samtidigt? Har aldrig haft det här problemet förr, kan det va min nya extraskärm som spökar? Marcus säljer ni kylplattor till 15,4" laptops?

Ska försöka lösa skiten provisoriskt och plöja vidare nån timme.

• Svars 218
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Har ni en dator så plugga i den i tv:n, TV8 har livesändning av matchen på hemsidan.

Nice, nu är skivan dock hos den äldsta kollegan som är 59 och absolut inte äger någon dator. Men tack ändå, får trolla med knäna om de inte har åttan förstås. :)

Lycka till med kylningen zorbas! :D

Postad
Nice, nu är skivan dock hos den äldsta kollegan som är 59 och absolut inte äger någon dator. Men tack ändå, får trolla med knäna om de inte har åttan förstås. :)

Lycka till med kylningen zorbas! :D

Tackar, lyckades lösa det men på något sätt dog den trådlösa musen istället, helt ny såklart.

Slutar +127 kr för dagen efter att ha legat runt 300 ett tag men hittar inte en vettig hand sista timmen och tappar således en del. Jävligt dåligt med action idag.

Postad

Blev ett pass trots bristande motivation. Rätt dåligt med action så jag försöker skapa en del genom att spela 30/25 ett tag men ingen reagerar. Jävla massa shortstackmongon ute som bara visar stål och jag ligger back nåt inköp innan denna handen.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($141)

BB ($405)

UTG ($95.49)

CO ($19.70)

Hero ($205)

Dealt to Hero J:club: Q:heart:

fold, CO calls $1, Hero raises to $4, fold, BB calls $3, fold

FLOP ($9.50) 8:spade: J:heart: Q:club:

BB checks, Hero bets $6, BB calls $6

TURN ($21.50) 8:spade: J:heart: Q:club: J:diamond:

BB checks, Hero bets $16, BB raises to $32, Hero calls $16

RIVER ($85.50) 8:spade: J:heart: Q:club: J:diamond: 4:spade:

BB bets $85, Hero raises to $163 (AI), BB calls $78.61

Hero shows J:club: Q:heart:

Hero wins $402

Jobbar in lite på slutet och landar på exakt +100 kr. Alltid kul att tjäna pengar men det går jäääävligt segt nu.

Ska hittat nån gammal rulle att spana in, lutar åt Deer Hunter, classic!

Postad
Hinner svinga en del innan laptopen tröttnar och lägger ner pga överhettning. Ska inte fläkten klara av HM, SvS, firefox och vlc samtidigt? Har aldrig haft det här problemet förr, kan det va min nya extraskärm som spökar? Marcus säljer ni kylplattor till 15,4" laptops?

Ska försöka lösa skiten provisoriskt och plöja vidare nån timme.

Jodå vi tar hem om du vill ha, köpte en till mig själv och de funkar bra faktist.

Postad
Ska hittat nån gammal rulle att spana in, lutar åt Deer Hunter, classic!

Annars går det en riktigt jävla dåligt spelad svensk rulle på femman, handlar om nån seriemördare på ekonomikum i Uppsala.. Lite intressant, men som sagt.. Rejält usla skådisar.

Jag skulle gärna se en liten analys här i dagboken på hur det kommer sig att rödvin är kolsvart i kräkform? :shock:

Postad
Jodå vi tar hem om du vill ha, köpte en till mig själv och de funkar bra faktist.

Allright, ska tänka över saken. Just nu verkar datorn hålla sig i skinnet.

Annars går det en riktigt jävla dåligt spelad svensk rulle på femman, handlar om nån seriemördare på ekonomikum i Uppsala.. Lite intressant, men som sagt.. Rejält usla skådisar.

Jag skulle gärna se en liten analys här i dagboken på hur det kommer sig att rödvin är kolsvart i kräkform? :shock:

Bojkottar i stort sett svensk film, är väl endast Män som hatar kvinnor som är godkänd senaste åren, och det knappt. Dock intressant med ekonomikum, där har jag också velat döda folk.

Angående rödvinet måste jag säga att jag är jävligt orutinerad, dricker ju i stort sett bara pilsner. Men det är ju helt klart nån spännande kemisk process i din mage vi har att göra med. Mongolidbluffade mig genom Kemi A så kan tyvärr inte ens gissa vilka ämnen som levt rövare med rötjutet.

Postad
Bojkottar i stort sett svensk film, är väl endast Män som hatar kvinnor som är godkänd senaste åren, och det knappt. Dock intressant med ekonomikum, där har jag också velat döda folk.

Angående rödvinet måste jag säga att jag är jävligt orutinerad, dricker ju i stort sett bara pilsner. Men det är ju helt klart nån spännande kemisk process i din mage vi har att göra med. Mongolidbluffade mig genom Kemi A så kan tyvärr inte ens gissa vilka ämnen som levt rövare med rötjutet.

Hahahaha mongolidbluffen ja! :D lolaments

Va precis skottlossning i österbyskogen..

Postad
Va precis skottlossning i österbyskogen..

Hahaha, vafan, blev rätt ställd och undrade vad fan epa-raggarna därborta hade ställt till med tills jag tog en titt i din db och insåg att det bara var på film...

Postad
Hahaha, vafan, blev rätt ställd och undrade vad fan epa-raggarna därborta hade ställt till med tills jag tog en titt i din db och insåg att det bara var på film...

Enligt mig skjuts det på tok för lite österbybor nu för tiden!

Postad

Härliga måndag!, rekordback! -659 kr med ett all in EV på -129 kr.

Rejält tiltad i stort sett från början och spelar väl rätt mongo. Som vanligt måste man va bajsaggro för att ens få till en pott på över 50 bb och när det väl händer drar man i stort sett dött. Kul!

Postar några händer, dom flesta är väl spelade under massiv tilt och säkerligen under all kritik. Flame on!

Hand 1. Tänker väl att han kan släppa dåliga Q och diverse pockets. Ska väl egentligen såsas på turn, om ens alls.

SB ($52.70)

BB ($166)

UTG ($232)

CO ($142)

Hero ($270)

Dealt to Hero K:spade: A:heart:

UTG raises to $3.50, CO calls $3.50, Hero raises to $14, fold, fold, UTG calls $10.50, CO calls $10.50

FLOP ($43.50) Q:spade: 6:heart: 3:club:

UTG checks, CO checks, Hero bets $33, UTG folds, CO calls $33

TURN ($109) Q:spade: 6:heart: 3:club: 8:club:

CO checks, Hero checks

RIVER ($109) Q:spade: 6:heart: 3:club: 8:club: 2:diamond:

CO checks, Hero bets $223 (AI), CO calls $95.96 (AI)

CO shows Q:diamond: 7:diamond:

(Pre 37%, Flop 76.3%, Turn 86.4%)

Hero shows K:spade: A:heart:

(Pre 63%, Flop 23.7%, Turn 13.6%)

CO wins $293

Hand 2. Vet inte vad jag håller på med. Implicita odds, skönt bluffkort på turn blablalabla, kul att vinna.

SB ($67.65)

BB ($252)

UTG ($107)

CO ($118)

Hero ($202)

Dealt to Hero 9:diamond: T:diamond:

fold, fold, Hero raises to $3, fold, BB raises to $10, Hero calls $7

FLOP ($20.50) Q:club: J:club: 5:spade:

BB bets $13, Hero calls $13

TURN ($46.50) Q:club: J:club: 5:spade: 7:club:

BB checks, Hero bets $21, BB calls $21

RIVER ($88.50) Q:club: J:club: 5:spade: 7:club: 8:diamond:

BB checks, Hero bets $59, BB calls $59

Hero shows 9:diamond: T:diamond:

Hero wins $201

Hand 3. Jag har väl ett cbet på 100% så försöker mixa upp det hela. Kanske onödig raise på river? Svårt att vika iaf.

SB ($211)

BB ($200)

Hero ($281)

BTN ($314)

Dealt to Hero Q:heart: A:spade:

Hero raises to $3, fold, SB calls $2.50, fold

FLOP ($7) 3:spade: T:club: A:club:

Hero checks, SB checks

TURN ($7) 3:spade: T:club: A:club: 8:diamond:

Hero bets $6, SB calls $6

RIVER ($19) 3:spade: T:club: A:club: 8:diamond: A:heart:

Hero bets $15, SB raises to $30, Hero raises to $71, SB raises to $112, Hero calls $41

SB shows A:diamond: T:spade:

(Pre 27%, Flop 84.5%, Turn 93.2%)

Hero shows Q:heart: A:spade:

(Pre 73%, Flop 15.5%, Turn 6.8%)

SB wins $236

Hand 4. Miserabelt spelad rakt igenom, är väl bara AA jag slår på turn. Tror jag donkade av 3 inköp till fi under passets gång. Tilt.

Hero ($220)

BB ($337)

UTG ($299)

CO ($40.02)

BTN ($184)

Dealt to Hero 9:diamond: Q:diamond:

UTG calls $1, fold, fold, Hero raises to $3, BB raises to $12, fold, Hero calls $9

FLOP ($25) J:diamond: Q:heart: 9:heart:

Hero checks, BB bets $20, Hero raises to $67, BB calls $47

TURN ($159) J:diamond: Q:heart: 9:heart: T:diamond:

Hero bets $141 (AI), BB calls $141

RIVER ($441) J:diamond: Q:heart: 9:heart: T:diamond: 4:heart:

Hero shows 9:diamond: Q:diamond:

(Pre 31%, Flop 55.1%, Turn 35.2%)

BB shows Q:club: T:club:

(Pre 69%, Flop 44.9%, Turn 64.8%)

BB wins $430

Hand 5. Även denna riktigt dåligt spelad, även om resultatet är oundvikligt. Tilt.

SB ($90.09)

BB ($208)

Hero ($251)

CO ($117)

BTN ($188)

Dealt to Hero K:club: K:spade:

Hero raises to $4, fold, BTN calls $4, fold, BB calls $3

FLOP ($12.50) 8:heart: Q:club: 5:spade:

BB checks, Hero checks, BTN bets $7, BB calls $7, Hero calls $7

TURN ($33.50) 8:heart: Q:club: 5:spade: J:club:

BB checks, Hero bets $29, BTN folds, BB raises to $81, Hero raises to $240 (AI), BB calls $116 (AI)

RIVER ($427) 8:heart: Q:club: 5:spade: J:club: T:heart:

BB shows 8:diamond: 8:club:

(Pre 19%, Flop 91.1%, Turn 95.5%)

Hero shows K:club: K:spade:

(Pre 81%, Flop 8.9%, Turn 4.5%)

BB wins $417

Hand 6. Fattar ingenting, hur kan jag inte vara slagen?

Hero ($427)

BB ($378)

CO ($204)

BTN ($92.84)

Dealt to Hero 6:club: 7:heart:

fold, BTN calls $1, Hero raises to $4, BB calls $3, BTN calls $3

FLOP ($12) 6:diamond: 4:club: 2:diamond:

Hero bets $10, BB calls $10, BTN folds

TURN ($32) 6:diamond: 4:club: 2:diamond: 6:heart:

Hero bets $14, BB raises to $28, Hero raises to $173, BB calls $145

RIVER ($378) 6:diamond: 4:club: 2:diamond: 6:heart: K:spade:

Hero bets $240 (AI), BB calls $191 (AI)

Hero shows 6:club: 7:heart:

Hero wins $746

Hand 7. Är så tiltad här så jag ser bara bluff. Japp, just det - tilt.

Hero ($204)

BB ($674)

UTG ($199)

CO ($170)

BTN ($232)

Dealt to Hero 8:diamond: 8:spade:

fold, CO calls $1, fold, Hero raises to $5, BB calls $4, CO calls $4

FLOP ($15) 3:spade: 6:spade: J:club:

Hero bets $7, BB calls $7, CO folds

TURN ($29) 3:spade: 6:spade: J:club: 5:club:

Hero bets $17, BB raises to $51, Hero calls $34

RIVER ($131) 3:spade: 6:spade: J:club: 5:club: 3:club:

Hero checks, BB bets $611 (AI), Hero calls $141 (AI)

Hero shows 8:diamond: 8:spade:

(Pre 80%, Flop 79.4%, Turn 18.2%)

BB shows 3:diamond: 5:diamond:

(Pre 20%, Flop 20.6%, Turn 81.8%)

BB wins $403

Hand 8. Standard...

SB ($261)

BB ($168)

UTG ($265)

Hero ($217)

BTN ($238)

Dealt to Hero K:diamond: K:spade:

UTG raises to $4, Hero raises to $11, fold, fold, fold, UTG raises to $32, Hero raises to $217 (AI), UTG calls $185

FLOP ($436) Q:diamond: A:diamond: 6:club:

TURN ($436) Q:diamond: A:diamond: 6:club: A:club:

RIVER ($436) Q:diamond: A:diamond: 6:club: A:club: J:club:

UTG shows Q:spade: Q:club:

(Pre 19%, Flop 86.0%, Turn 90.9%)

Hero shows K:diamond: K:spade:

(Pre 81%, Flop 14.0%, Turn 9.1%)

UTG wins $425

Hand 9. Dagens sista. Sjukt tiltad och actionkåt. Blir väl utspelad antar jag.

SB ($912)

BB ($145)

UTG ($124)

CO ($241)

Hero ($246)

Dealt to Hero T:diamond: A:diamond:

UTG raises to $4, CO raises to $7, Hero calls $7, fold, fold, UTG calls $3

FLOP ($22.50) 5:heart: A:club: 7:heart:

UTG checks, CO checks, Hero bets $20, UTG calls $20, CO folds

TURN ($62.50) 5:heart: A:club: 7:heart: 2:heart:

UTG checks, Hero bets $191, UTG calls $97.75 (AI)

RIVER ($258) 5:heart: A:club: 7:heart: 2:heart: 2:club:

UTG shows A:spade: K:heart:

(Pre 69%, Flop 88.1%, Turn 95.5%)

Hero shows T:diamond: A:diamond:

(Pre 31%, Flop 11.9%, Turn 4.5%)

UTG wins $251

Presterar min absolut sämsta poker idag och får väl nästan vara glad att det blev ett sånt litet back, kunde varit större.

-431 kr för månaden. Un-tilt med dagens Entourage nu. Blir inget spel imorgon, träning som gäller.

Postad

Förresten, det har ramlat in nån typ av norrlänning på jobbet. Gissar på att han kommer från hälsingland eller härjedalen eller nåt annat seminorrland-ställe. Blir iaf helt sjukt tiltad på hans jävla dialekt, "vars" hit och "vars dit". Prata svenska för helvete, fattar inte varför man måste låta som ett jävla djur bara för att man är född norr om dalälven?

De verkar ju även vara allmänt retarderade, kommer ihåg att jag spenderade nån sommar i medelpad hos morsans gubbes släkt. Vi satt och lirade kort och kollade på tv när E-Type dyker upp i rutan (90-tal!). Nån snubbe i 40-årsåldern kläcker då ur sig att han "fan hatar den där jävla E-Type" Fair enough, det gjorde väl jag med, men inte faaaan uttalade jag det "eeeh-tyyyypäääh"!

Låter kanske som om jag har nåt speciellt emot norrlänningar men det stämmer inte. Jag hatar gävlebor, göteborgare, skåningar, smålänningar, östgötar, dalmasar och värmlänningar också.

Postad

Härlig bortamatch idag, 12-0 tror jag vi torskade med... 5-6 man från startelvan borta och motståndarna skulle i och med dagens match vinna serien så det låg väl lite i luften att det skulle bli pisk... jaja

Desto bättre gick det igår när innebandyklubban skulle dammas av. Ärkerivalen alunda stod för motståndet och som vanligt, eftersom dom är så pass mycket bättre, spelar dom ut oss rätt bra och leder med 3-0 när sista perioden börjar. Mina finska gener gör sig påminda när jag leverera ett par psykbryt, både domarn och motståndarna får några hätska kommentarer. Vi får dock ett snabbt mål (ass på den!) och i 17:e minuten trycker vi även in 3-2.

Taktiken är nu helt enkelt att pressa högt, få tag på bollen och slänga in den på mål och kötta in skiten. 3-3 kommer som ett brev på posten efter att jag delikat serverat tobbe som skickar in bollen på mål där den på något underligt sätt hittar in bakom målisen. En minut kvar och förstafemman fortsätter spela (tror vi lirade sista 5 minuterna stumt). Till slut lyckas makst hitta min backkollega tobbe som helt osedd har lyckats smyga in framför kassen där han enkelt styr in 3-4. Tar sen ett byte och låter andrafemman försvara sista 30. Så jävla rättvist!

Skönt att bajen torskar idag förresten, viktigt. DIF möter ett malmö på ruinens brant imorrn och en vinst skulle sitta jävligt fint!

Har för övrigt bränt närmare 2k på böcker den här månaden. För några år sen var jag en riktig litteraturjunkie och plöjde säkert igenom en bok i veckan men det har varit dåligt med det senaste tiden. Läser just nu Stephen Kings Dark Tower serie på 7 böcker. Är inne på trean och är jävligt nöjd. Lite väl omständigt och flummigt kanske, men är man bekant med King så vet man att det är standard för honom.

Hur jag ska göra med pokern vet jag inte riktigt, känns inte som om jag har någon vidare motivation för att harva för peanuts/h just nu. Tror inte ens jag hade velat spela om jag var vinnande för tillfället, för första gången på typ 5 är poker inte roligt. Funderar på att casha ut rullen och bränna skiten på en fotbollsresa till England och sen när motivationen infunnit sig och jobbet är slut köra lite hårdare samtidigt som jag söker jobb.

• 1 month later...
Postad

Fan vad det luktar dött här.

Det börjar närma sig slutet på jobbet, som var tänkt att vara 2 månader men blev till 7 och då är jag inte ens klar utan det läggs på is tillsvidare. Således kan det här med poker kanske bli lite semiaktuellt igen medans framtidsplanerna ska spikas.

Dessutom börjar ju fotbollsäsongen lida mot sitt slut för Djurgårn, två tuffa matcher mot assyriska kvar för att säkra kontraktet. Siktar på att vara på plats på söndag när det ska avgöras. Den här säsongen har jag upplevt många av mitt livs värsta och bästa stunder som djurgårdare, med Milic 2-1 mål på straff hemma mot ÖIS som absoluta höjdpunkt. Det har stundtals varit så kolsvart att ett säkrat kontrakt på söndag nästan skulle kännas som ett guld.

Poker har det inte blivit så mycket av, mest lite homegame-fylleslask där jag som vanligt springer groteskt bra.

Ska i dagarna försöka ta tag i pokern och plöja några händer för att få tillbaka känslan, om jag nu någonsin haft någon sådan.

Postad
Poker har det inte blivit så mycket av, mest lite homegame-fylleslask där jag som vanligt springer groteskt bra.

Ska i dagarna försöka ta tag i pokern och plöja några händer för att få tillbaka känslan, om jag nu någonsin haft någon sådan.

Kommer fan inte våga spela live mot dig på flera månader som du springer. :)

Klart du kör över svs av bara farten, rekommenderar 2/4!

Eller det kanske inte ens är SvS som är aktuellt?

Postad
Kommer fan inte våga spela live mot dig på flera månader som du springer. :)

Klart du kör över svs av bara farten, rekommenderar 2/4!

Eller det kanske inte ens är SvS som är aktuellt?

Jo visst fan blir det svs, orkar inte hitta nåt nytt och jag har faktiskt vant mig med klienten som jag tyckte va galet tiltande förut.

Blir inte 2/4 än, är icke riktigt rullad för det just nu. Hade tänkt köra lite 0,5/1 tills jag känner mig uppvärmd och kör 1/2.

Tveksamt om jag kör igång redan idag dock, har en ruggigt jobbig arbetsdag bakom mig och dessutom ska en pizza slukas innan innebandyträningen.

Postad

Hinner bara bli en hit 'n' run innan alla tightar till sig och det blir värdelöst. Spelade bara 2 bord dessutom eftersom resten av borden verkade för tighta. En bra start och +104 kr efter den här roliga handen i alla fall:

SB ($189)

Hero ($210)

CO ($146)

BTN ($139)

Dealt to Hero 3:club: 3:heart:

CO raises to $3, BTN calls $3, fold, Hero calls $2

FLOP ($9.50) K:spade: 2:diamond: K:heart:

Hero checks, CO checks, BTN checks

TURN ($9.50) K:spade: 2:diamond: K:heart: 3:spade:

Hero bets $5, CO folds, BTN raises to $19.62, Hero raises to $68.36, BTN raises to $136 (AI), Hero calls $68.48

RIVER ($283) K:spade: 2:diamond: K:heart: 3:spade: 4:heart:

BTN shows 2:heart: 2:spade:

(Pre 19%, Flop 83.2%, Turn 2.3%)

Hero shows 3:club: 3:heart:

(Pre 81%, Flop 16.8%, Turn 97.7%)

Hero wins $276

Nu blir det lite Simpsons innan träningen.

Postad

Jag hatar gnaget.

Ramlade in på en liten semi-fylla ikväll, behövdes inte mycket efter en hård arbetsvecka samt tre matcher på tre dagar.

Ska ta mig till stadion imorgon för att se Djurgården ramla ur allsvenskan, helt värdelöst men viktigt för moralen att vara där.

Ska bara jobba någon dag nästa vecka så det finns utrymme för en del spel, får se om jag hittar glöden.