Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jaha, här var det ganska dött. Har inte lirat på ett tag, men ska försöka jobba upp ett sug så det kanske blir ett par händer på SvS imorgon, lite beroende av vädret.

Efter helgens live-slask, NHL-hustle och sportsbetting kan man förresten konstatera att jag är rungood. Kul.

• Svars 218
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Blev en fin liten hit n run före slaggen, +276 kr.

Helt nytt bord och har således inga stats på FI. Sätter honom inte på mycket till hand, mina tankar gick åt Ax, missat flushdrag eller random mongolidbluff.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($204)

BB ($171)

UTG ($124)

CO ($66.72)

BTN ($19.92)

Dealt to Hero 8:spade:8:diamond:

UTG raises to $4, fold, BTN calls $4, Hero raises to $14, fold, UTG calls $10, BTN calls $10,

FLOP ($43) T:diamond:4:spade:7:diamond:

Hero bets $24, UTG calls $24, BTN calls $5.92 (AI),

TURN ($96.92) T:diamond:4:spade:7:diamond:7:spade:

check, check,

RIVER ($96.92) T:diamond:4:spade:7:diamond:7:spade:J:club:

check, UTG bets $32, Hero??????

Postad

Värdelös dag på jobbet. Upptäckte att en jävla massa glas inte passade i fönstren och blev således tvungen att dubbelkolla alla jävla leveranslistor, glas, fönster osv. Glasfirman från Gnarp (vart fan ligger det?) har alltså lyckats göra SAMTLIGA 150-something glas 4-8 mm mindre än vad som är beställt. Ren tur för dom att "bara" 74 st inte passade. Hur fan går det till? Jävla amatörer. Och det gäller systemet i Gävle med.

Ska ta och käka innan det blir lite spel.

Postad

Blev ett väldigt trevligt och stabilt pass på +658 kr med ett EV på en hundring till. Låg femhunkan plus redan efter en timme efter att ha fått bra betalt med AA 2 ggr, bla av J2(!?!?). Peakar på 800 innan jag tappar lite efter att ha floatat i några potter och bluffat river bara för att bli nersynad av FI som gått på mongolidbluffen hela tiden och dragit ut på river. Men jag är nöjd ändå.

FI spelar 54/44 över 276 händer och har 3-betat mig ganska friskt. Har tagit syn några gånger och vunnit de flesta då fi är rätt aggro pre men riktigt vektight postflop. Slår om här för att plocka hem potten direkt då han borde ha skräp. När jag sen får action anar jag ugglor i mossen. Vad göra på turn? Rätt att sakta ner?

SB ($180)

BB ($98.50)

UTG ($198)

Hero ($880)

BTN ($599)

Dealt to Hero 8:club:8:diamond:

fold, Hero raises to $3, BTN raises to $10.50, fold, fold, Hero raises to $32, BTN calls $21.50,

FLOP ($65.50) 5:diamond:4:club:9:club:

Hero bets $39, BTN calls $39,

TURN ($143) 5:diamond:4:club:9:club:4:spade:

check, BTN bets $107, Hero???

+934 kr för månaden vilket är riktigt bra då jag bara lirat två dagar. Avkoppling med nån rulle nu.

Postad

Troligtvis inget spel idag, ska träna fotboll om en stund och efter det lär jag va helt slut. Skönt att komma igång efter ett lååångt sommaruppehåll med lite för mycket bärs!

Postad

Blä alltså, +54 kr och ett EV på 337 kr. Låg ett tag på 300+ men blev utdragen i två 400bb-potter av samma snubbe och spelade efter det pissdåligt och tiltade bort en del så jag väljer att stänga ner nu. Egentligen tjänstefel med så mycket fisk men jag är rätt trött med.

Postad

Fortsätter spela stabilt och fisken fortsätter kasta pengar på mig. +517 kr på dryga timmen. Hinner dock inte lira mer, här ska drickas bira!

Smygstartar taggningen för morgondagens sjukt viktiga derby med denna klassiker! "Allt är katastrof!"

+1504 kr för månaden btw.

Postad

Ska ta och käka nåt innan jag hoppar på ett pass, kan bli ett par timmar mer än vanligt idag eftersom vädret är kukdåligt.

Är för övrigt lite action på jobbet just nu, igår hittade jag en note på insidan av en fönsterlist från snubben som bytte glas sist. 1947 var året. Och inatt hade vi besök från nån jävla tattarliga som snodde alla skruvdragare, borrar och maskiner.

Postad

Fortsätter springa ganska bra, +320 kr. Cirka 3 min in floppar jag KKx med AK vs AA all in pre. Nice. Torskar sen en del på denna:

SB ($85.22)

BB ($119)

UTG ($184)

CO ($95.78)

Hero ($272)

Dealt to Hero T:diamond:Q:diamond:

UTG calls $1, fold, Hero calls $1, SB calls $0.50, check,

FLOP ($4) 8:spade:5:diamond:3:diamond:

check, check, UTG bets $4, Hero calls $4, SB folds, BB folds,

TURN ($12) 8:spade:5:diamond:3:diamond:J:diamond:

check, check,

RIVER ($12) 8:spade:5:diamond:3:diamond:J:diamond:A:spade:

UTG bets $12, Hero raises to $32, UTG raises to $108, Hero raises to $230, UTG calls $71.17 (AI),

Hero shows T:diamond:Q:diamond:

(Flop 20.0%, Turn 0.0%)

UTG shows A:diamond:6:diamond:

(Flop 80.0%, Turn 100.0%)

UTG wins $361

Fika nu, kanske mer spel efter det.

Postad
Kul att du fått en bra start på SvS, är totalt och fullt övertygad om att du krossar den nivån spelmässigt!

Tackar! Jodå, det rullar på rätt bra. Känner att jag har full kontroll för det mesta. Räcker ju ganska långt med ABC då fisken kastar stålar på en mest hela tiden. Spelade dock skit nu sista timmen så jag väljer att lägga ner. +183 kr för dagen och +1685 kr för månaden.

Det är är en rätt lustig hand. Hjärtat säger bluff och hjärnan funkar inte, tar bra lång tid på mig innan jag tar synen. Så rätt men ändå så fel...

Hero ($277)

BB ($181)

UTG ($262)

CO ($143)

BTN ($51.78)

Dealt to Hero A:spade:Q:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $3, BB calls $2,

FLOP ($6) 3:spade:9:spade:5:club:

Hero bets $5, BB calls $5,

TURN ($16) 3:spade:9:spade:5:club:7:club:

Hero bets $11, BB calls $11,

RIVER ($38) 3:spade:9:spade:5:club:7:club:J:diamond:

Hero bets $12, BB raises to $58.50, Hero calls $46.50,

Hero shows A:spade:Q:spade:

(Flop 50.2%, Turn 31.8%)

BB shows 6:heart:5:spade:

(Flop 49.8%, Turn 68.2%)

BB wins $151

Postad

Tung dag. Börjar med att backa ett inköp rätt omgående. Gnager mig sedan tillbaka till en hunka plus innan kalaset börjar. Översettad ett par gånger, utdragen osv. -430 kr

SB ($95.37)

Hero ($217)

UTG ($293)

CO ($117)

BTN ($200)

Dealt to Hero 5:spade:5:diamond:

UTG raises to $3.50, fold, fold, fold, Hero calls $2.50,

FLOP ($7.50) K:diamond:J:spade:5:heart:

check, UTG bets $4, Hero raises to $12, UTG calls $8,

TURN ($31.50) K:diamond:J:spade:5:heart:3:heart:

Hero bets $24, UTG calls $24,

RIVER ($79.50) K:diamond:J:spade:5:heart:3:heart:8:spade:

Hero bets $66, UTG raises to $253 (AI), Hero calls $111 (AI),

Hero shows 5:spade:5:diamond:

(Flop 4.3%, Turn 2.3%)

UTG shows K:club:K:spade:

(Flop 95.7%, Turn 97.7%)

UTG wins $423

Den här är rätt kul, FI lackar ur efter handen och gnäller som en jävla tjej i 10 min. Skitkul.

SB ($201)

BB ($174)

Hero ($200)

CO ($153)

BTN ($176)

Dealt to Hero A:heart:4:heart:

Hero raises to $3, fold, BTN calls $3, fold, fold,

FLOP ($7.50) A:diamond:2:heart:2:diamond:

Hero bets $5, BTN raises to $13, Hero calls $8,

TURN ($33.50) A:diamond:2:heart:2:diamond:7:diamond:

check, BTN bets $24, Hero calls $24,

RIVER ($81.50) A:diamond:2:heart:2:diamond:7:diamond:5:heart:

check, BTN bets $75, Hero calls $75,

Hero shows A:heart:4:heart:

(Flop 93.4%, Turn 79.5%)

BTN shows J:diamond:Q:heart:

(Flop 6.6%, Turn 20.5%)

Hero wins $225

Inget spel imorrn, ska träna.

Postad
Du dyker upp efter lunch imorgon?

Tänkte kolla på United-Birmingham bara, sen är slasket igång.. Kom gärna förbi till matchen om du känner för det, har nog ett par folkisar iskalla i kylen också. :)

Damn straight nigga! Knegar ju måndag men visst kan den slinka ner nån folkbärs...

Grind och Chelski - Hull nu. Krök sen.

Postad

Fan att chelsea inte kan sätta chanserna, jag hade ett fint handikappspel på dom. Sjukt snygg vinstmål av Drogba dock.

Ruggigt svängigt pass som slutar +260 kr, bla efter att jag vunnit med AA vs AA, flush på turn. Gött.

bajen - ellos på tv och en kall bärs nu.

+1515 kr för månaden.

Postad
Du lär ju spara undan pengar till att anställa någon som går suicide-watch den dag det vänder till en liknande downstreak om man säger så.. :D

...eller så fortsätter jag springa såhär resten av mitt liv.

Blir kanske lite lir idag, tog ledigt från träningen och körde lite löpning själv nyss istället för att kunna se DIF-örebro. Är jag inte allt för tiltad efter det kan det nog trilla in några händer.

Postad

TILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILTTILT

Fattar inte hur man kan ha över 60% i bollinnehav utan att ha ett vettigt skott på mål? För helveteeeeeeeeeee

Ska kröka ner mig på en rökig jävla whiskey och lyssna på gammal blues nu

Postad

Fotbollen går alltså åt helvete, som det ser ut nu är jag jävligt glad om vi ens klarar kvalplats.

Pokern går desto bättre, ett pass avklarat nu, +276 kr. En liten paus sen blir det mer grind och Celtic-Arsenal.

Postad

Sjukt swingigt pass, spelar riktigt dåligt stundtals men ligger ändå +150 innan några riktigt kalla spel kostar en del stålar. Måste se till att tighta till mig. Slutar dagen +126 kr.

+1642 kr för månaden. Stått och stampat ett par dagar nu, dags att göra ett ryck!