Mjukis Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Sitter o spelar en sit ´n go gryta hemma med polarna. 6 pers, 10k startmarker, 2 platser får betalt. Alla på bordet är väl "halvbra"... Har bluffat ner mig till 1900 och har BB (blinds 150-300) Utg +1 limpar och sb completar, jag tittar ner på A5o. Vad göra? Jag har alltså 1600 bakom. När nästa varv har gått kommer jag ha 1000 kvar om jag inte hittar en hand eller om det blir walk. Hur gör man normalt i sådana här lägen där man investat ca 15% av sin stack på bb, alltså då även i större turneringar, live som online. Citera
Snusarn Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 du är jätteshort, inte semishort. och push. Citera
Hjort Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Push om det limpviks mycket, annars check. Citera
jkkman Postad 15 Juli , 2009 Rapport Postad 15 Juli , 2009 vill pusha vill jag med men det blir nog alldeles för brett att pusha mot utg här. Citera
jonasmedz Postad 15 Juli , 2009 Rapport Postad 15 Juli , 2009 Trixade lite i SitNGo Wizard, och det var rätt svårt att få det till att bli annat än check. Om UTG+1 inte limpar typ >25%... Man kan nog säga att tror du att du har en hand som slår hans range kan du ställa. Citera
Mjukis Postad 16 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2009 Tack för svaren. Anledningen till att jag postade här va dels för att en kille i sällskapet, som nyligen läst Christer Johanssons bok om onlinepoker, säger att jag är efterbliven och helt värdelös på poker Dels för att jag vill veta om det är korrekt att i de flesta fallen pusha här. Jag vet att jag inte är semi-short utan riktigt short (fick dock inte skriva short för att samma kille tyckte att jag inte alls va short) Ähh.. ska inte spy galla på folk.. Jag tycker dock att det inte är så galetl att pusha med A5o här. Hittar jag inte en hand inom 6 händer så måste jag pusha med ännu sämre (troligtvis) Citera
Snusarn Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Din kompis verkar vara ett rövhål. Citera
Hjort Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Hittar jag inte en hand inom 6 händer så måste jag pusha med ännu sämre (troligtvis)Det är inte handen, utan läget. Om det är första limpen för kvällen är det inte så bra läge, om det limpas regelbundet är det helt ok. I det första fallet blir du antagligen synad av en ganska bra hand och i det andra kan du mkt väl vara bäst. Citera
Mjukis Postad 16 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2009 Det är inte handen, utan läget. Om det är första limpen för kvällen är det inte så bra läge, om det limpas regelbundet är det helt ok. I det första fallet blir du antagligen synad av en ganska bra hand och i det andra kan du mkt väl vara bäst. Helt klart är det läget som gäller, varje hand och situation är unik. Man får ju räkna med att jag känner till lite hur dom spelar. Utg+1 limpade tidigare med KK och det gjorde mig mkt förvånad då han alltid slår upp med 88+. Dock så vet jag att han kan limpa med en väldigt bred range. Denna gång limpa utg+1 med K8s och sb fyllde med 53. Efter min push vek utg men sb synade endast för att han vet att 53 är min favorit hand Klart 3an kom och jag satte mig som dealer ist. Citera
Hakflem Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Hittar jag inte en hand inom 6 händer så måste jag pusha med ännu sämre (troligtvis) Hitta en hand när man är short är tämligen överskattat. Det är ju dina motståndare som måste hitta en hand när du pushar. Citera
Starfitter Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 vet inte om de är check lr shove. Jag shovar nog om det är kompisar iblandat, roligare dra ut dem men nu till saken. Hur lyckas du bluffa ner dig från 10k till 2k? Om du nu har gjort en jättebluff förstår jag inte vad de där 2 sista tusingarna gör kvar? Citera
MJ Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 De gillar att limpa med allt möjligt(oftast dåliga händer) och då är inte push fel utan jätterätt. Jag hade inte pushat så ofta i mina SnG. Därmed inte sagt att du inte är short. Jag blir short med bättre stack än så. Citera
Recommended Posts