Gå till innehåll

Semi-Short på BB med A5o


Mjukis

Recommended Posts

Sitter o spelar en sit ´n go gryta hemma med polarna.

6 pers, 10k startmarker, 2 platser får betalt.

Alla på bordet är väl "halvbra"...

 

Har bluffat ner mig till 1900 och har BB (blinds 150-300)

 

Utg +1 limpar och sb completar, jag tittar ner på A5o.

Vad göra?

Jag har alltså 1600 bakom.

När nästa varv har gått kommer jag ha 1000 kvar om jag inte hittar en hand eller om det blir walk.

 

Hur gör man normalt i sådana här lägen där man investat ca 15% av sin stack på bb, alltså då även i större turneringar, live som online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

Anledningen till att jag postade här va dels för att en kille i sällskapet, som nyligen läst Christer Johanssons bok om onlinepoker, säger att jag är efterbliven och helt värdelös på poker :)

Dels för att jag vill veta om det är korrekt att i de flesta fallen pusha här.

 

Jag vet att jag inte är semi-short utan riktigt short (fick dock inte skriva short för att samma kille tyckte att jag inte alls va short)

 

Ähh.. ska inte spy galla på folk..

 

Jag tycker dock att det inte är så galetl att pusha med A5o här.

Hittar jag inte en hand inom 6 händer så måste jag pusha med ännu sämre (troligtvis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar jag inte en hand inom 6 händer så måste jag pusha med ännu sämre (troligtvis)
Det är inte handen, utan läget. Om det är första limpen för kvällen är det inte så bra läge, om det limpas regelbundet är det helt ok. I det första fallet blir du antagligen synad av en ganska bra hand och i det andra kan du mkt väl vara bäst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte handen, utan läget. Om det är första limpen för kvällen är det inte så bra läge, om det limpas regelbundet är det helt ok. I det första fallet blir du antagligen synad av en ganska bra hand och i det andra kan du mkt väl vara bäst.

 

Helt klart är det läget som gäller, varje hand och situation är unik.

 

Man får ju räkna med att jag känner till lite hur dom spelar.

Utg+1 limpade tidigare med KK och det gjorde mig mkt förvånad då han alltid slår upp med 88+.

Dock så vet jag att han kan limpa med en väldigt bred range.

Denna gång limpa utg+1 med K8s och sb fyllde med 53.

Efter min push vek utg men sb synade endast för att han vet att 53 är min favorit hand :)

Klart 3an kom och jag satte mig som dealer ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...