Gå till innehåll

Ecostt i Tallinn 17-19 juli. http://ecostt.eu/


Cyntax

Recommended Posts

http://ecostt.eu/

 

European Championship of Single Table Tournaments

 

Upplägget är att man spelare fyra STT's (eller SNG's som det också kallas) och i dem får man poäng beroende på hur man placerar sig. 1'an får 11 poäng, 2'an 9 poäng, 3'an 8 poäng...ner till 10'an som får 1 poäng. När de fyra turneringarna är spelade räknar man ihop allt till en tabell och de 18 bästa får sen göra upp i en turnering, där prispengarna fördelas. Prispoolen är €120.000 och vinnaren plockar hem €30.000. (+550€ till side eventet som han får tillbaka.) Inköpet är €2.200.

 

Dessutom spelas ett side event. De 42 spelarna som inte tog sig till final spelar den.

Vinnaren sopar hem €7.000. Inköpet är €550.

 

När allt är klart avslutas ECOSTT med en BlackJackturnering för €110!

Vinnaren tar hem €2.000.

 

Satelliter till ECOSTT har spelats på Microgaming Poker Network (Prima).

 

-----

 

Som dubbelmästare i Klonk SNG Innvitational (eller vad den nu kallades) borde jag ha en bra chans att ta mig till pengarna? :-P Dessutom har jag lirat en del BlackJackturneringar på nätet och kan strategin där. (Jag kan tabellen för hur man ska spela BJ också.) Dubbel-klonk för Cyntax?

 

 

Hur som helst... Jag ska till Tallinn och jag vet att Ola Branborn och Jennez ska dit också.

Är det fler från pokerforum.nu/poker.se som ska dit?

 

Jag och Ola åker med flyget som går 13:40 från Arlanda på fredag.

 

Ship it (h)Ola!

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...