Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

025/050$ 6-manna

Total fisk sitter före mig med ca 60$, jag har 100$, alltså, han e helt cp. Jag dubblade upp mot honom när jag träffade med min 66 på flop 776. Han spelade som om han hade en 7:a och synade min all in på rivern efter det att ett A och ett K dykt upp, han hade en oträffad 33 på hand.

Nu plockar jag upp J :club: J :spade: . Han raisar till 4.50$, jag synar, knappen synar.

Flop: 7 :club: 2 :heart: 5 :diamond:

Han bettar 10$ in i 14$ potten, jag synar, knappen lägger sig.

Turn: 4 :heart:

Här bettar han 16$, jag synar.

River: 7 :spade:

Uppenbarligen gillar han inte 7:an för han bettar bara 10$ nu, jag synar och det känns i hela mig att han kommer att visa QQ, KK eller AA, han visar QQ.

Går det att komma undan mot såna här spelare i ett sånt läge, ryggmärgen sa ett högre PP men oftast hade han visat nåt helt absurt.

Postad

Jag tror nog att han har ett överpar men han blir satans rädd när 7an kommer på river för jag tror att det där bettet bara vill kolla om du har trissen, jag skulle försöka höja och se om man kunde representera en triss där på rivern. Funkar dock inte alla gånger så du måste veta vem du spelar mot, om det är som du säger en idiot så kommer han inte släppa ett överpar. Om det däremot är en ganska tight spelare så brukar dom kunna lägga ner det överparet.

Postad

1. Jag skulle omöjligt kunna bluffa ut honom på rivern, aldrig honom, han synade en dubbelt så stor all in på rivern med pocket 33 på 677AK flop.

2. Eftersom han inte skulle lägga sig så har man bara två alternativ: vinna mycket i en showdown, eller förlora lite i en showdown. Problemet är att det i stort sett är omöjligt att bedöma hans hand.

Det bästa kanske skulle ha varit att försöka få in mycket deg tidigt eftersom han som han spelade kunde ha haft precis vad som helst och låtit mig tagit hela hans stack.

Fy fan vad jag saknar 2/4$, 025/050 är en jävla djungel, ska aldrig mer försätta mig i en sån här situation.