jonasmedz Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Fi spelade 78/ 7 /2.8. dock bara runt 20 händer. Vad gör vi på turn? bet eller c/r? om bet, hur mycket? ***** Betfair Poker Hand History for Game 547453948 ***** NL $0.25/$0.50 Texas Hold'em - Sunday, July 12, 00:54:26 GMT 2009 Table Neon 28 6-max (Real Money) Seat 3 is the button Total number of active players : 6 Seat 1: Harkje ( $100.05 ) Seat 2: HERO ( $47.25 ) Seat 3: FZREXUP ( $91.26 ) Seat 4: oakadoka ( $82.62 ) Seat 5: Maw Hog ( $54.86 ) Seat 6: eye only ( $28.82 ) oakadoka posts small blind [$0.25] Maw Hog posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ As, Qh ] eye only folds Harkje folds HERO raises to [$1.75] FZREXUP calls [$1.75] oakadoka calls [$1.50] Maw Hog folds ** Dealing Flop ** [ Qd, 8s, 3d ] oakadoka checks HERO bets [$4] FZREXUP calls [$4] oakadoka folds ** Dealing Turn ** [ 6h ] HERO ??? Citera
Sunkii Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Jag vill betta 11ish så man kan dega de flesta rivers för strax under pot. Citera
jonasmedz Postad 13 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2009 Jag vill betta 11ish så man kan dega de flesta rivers för strax under pot. vilken range har h*n då? 2.8 är ändå ganska aggressivt... får vi syn av typ QJ? mediokra ruterdrag? och vad göra om turn raisas? Citera
magico Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Det finns ingen anledning att inte b/c här! Betta så att du har pot eller lite mindre kvar till river och dega då alla rivers utom ruter som sunkii sa. Citera
Starfitter Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Finns väl inget annat än att beta? Citera
jonasmedz Postad 13 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2009 Finns väl inget annat än att beta? I guess not... HERO checks FZREXUP checks ** Dealing River ** [ 6c ] HERO bets [$9] FZREXUP raises to [$18] HERO kräks och synar [$9] FZREXUP shows [ 5d,6d ] jag hoppades såklart på att han skulle stabba med ett drag eller sämre Q så jag kunde raisa. hade det varit konstigt om han betat med färgdrag? jag hade nog gjort det ibland om det blivit checkat till mig. raisen på river var så märklig att jag var tvungen att syna. hade det varit bättre att c/ra flop? eller är c/r mest till för odragiga brädor? det är inte standard att checka tptk, men jag tror jag c/rar för lite... Citera
Danka Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 I guess not... HERO checks FZREXUP checks ** Dealing River ** [ 6c ] HERO bets [$9] FZREXUP raises to [$18] HERO kräks och synar [$9] FZREXUP shows [ 5d,6d ] jag hoppades såklart på att han skulle stabba med ett drag eller sämre Q så jag kunde raisa. hade det varit konstigt om han betat med färgdrag? jag hade nog gjort det ibland om det blivit checkat till mig. raisen på river var så märklig att jag var tvungen att syna. hade det varit bättre att c/ra flop? eller är c/r mest till för odragiga brädor? det är inte standard att checka tptk, men jag tror jag c/rar för lite... Du kanske borde ha en uppfattning om fi tänker beta om du tänker c/r. Citera
Elitloppet Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Jättestandard bet på turn då du kommer (ska) betta en herrans massa drag. Du kommer få syn av en massa sämre händer, damer definitivt, samt en massa drag. Kanske även ett par lägre par än damer. Par+fd osv. Dessutom har du rätt få värdehänder här om du inte bettar AQ. Citera
jonasmedz Postad 14 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2009 tack för alla svar! det låter vettigt när man läser det, hoppas jag lyckas anamma det vid borden också! Du kanske borde ha en uppfattning om fi tänker beta om du tänker c/r. jag vet inte om jag missförstår dig, men jag trodde/hoppades ju fi skulle betta med drag. mest av den anledning att h*n spelar 70 VPIP och 2.8 AF, vilket borde betyda en del aggrospel postflop... ? eller menar du mer generellt? ... Dessutom har du rätt få värdehänder här om du inte bettar AQ. det är ju mycket sant, jag vill ju inte bara betta dragen... Citera
Recommended Posts