Gå till innehåll

Quad 5s summit point bonus


Zidde3

Recommended Posts

Hejsan undra om nån kan hjälpa mig förstår en sak som jag är nästan helt säker på att jag läst eller kanske bara fått för mig det?

 

hur som jag fick quad 5s och fick bonusen på 55,555 summit points från everest.

 

men jag vet att jag läste att om man fick denna bonusen så gick man också upp till högsta nivån i VIP summit cluben om man var medlem där.

men nu när jag letar på deras hemsida så hittar jag inte det men jag vet att jag läste i början att man fick det

 

 

"If you’re dealt Quad 5s between July 1 and August 31—we will credit 55,555 Summit Points to your account!*

 

You must be holding at least one 5 in the hole when you hit Quad 5s. Only raked, real money Hold’em games qualify you for our Quad 5s Summit Bonus. If you are a member of the VIP Summit Club, our Quad 5s Summit Bonus qualifies you for the highest tier within the club—along with all the rewards we reserve only for our most elite players.

"

 

så jag mailade dom och dom bara hänvisade till en länk med vad som gäller men det står inte där längre men jag vet att det gorde det inann eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena! du har helt rätt, jag läste också det i samband med att jag fick mailet angående 5-årsjubileumet och alla kampanjer... även jag fick fyrtal i femmor häromdagen och är precis lika besviken som du... tycker det är riktigt fult att ändra något i efterhand bara för att det kanske skulle bli för dyrt, det borde dom ha tänkt på innan!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter en femma på att det också stod i mailet att Everest har rätt att ändra villkoren.

 

Sen ärligt talat, är det inte lite grinigt att gnälla över något som man har fått helt gratis? 55k summit points är ju ändå en hel del.

 

Jag vet inte vad som sagts och inte sagts i mailet, men även om de förbehåller sig rätten att ändra sig så tycker jag att det ger oseriöst intryck att göra detta om det första löftet inte var uppenbart orimligt.

 

Sedan att spela poker kan knappast ses som gratis, om man inte spelar med play money (och jag tror inte kampanjen gäller där). Jag själv betalar många $k varje månad i rejk till everest. Det är heller inte så att de har en sån här kampanj för att vara snälla. De har givetvis analyserat och kommit fram till att det är +ev för företaget att ha denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad som sagts och inte sagts i mailet, men även om de förbehåller sig rätten att ändra sig så tycker jag att det ger oseriöst intryck att göra detta om det första löftet inte var uppenbart orimligt.

 

Sedan att spela poker kan knappast ses som gratis, om man inte spelar med play money (och jag tror inte kampanjen gäller där). Jag själv betalar många $k varje månad i rejk till everest. Det är heller inte så att de har en sån här kampanj för att vara snälla. De har givetvis analyserat och kommit fram till att det är +ev för företaget att ha denna.

 

Om det ger ett oseriöst intryck går ju att diskutera, men det ändrar inte det faktum att de förmodligen FÅR ändra i reglerna. Tycker man att det är jävla taskigt att man bara får 55.555 summit points så kan man ju sluta spela på Everest.

 

Jag har aldrig sagt att det är gratis att spela poker. Det jag menar är att det är gratis i den mån att Everest inte kräver någon som helst motprestation för att han ska erhålla vinsten.

 

Sen är det ju självklart så att siten tjänar på att ha kampanjer. Utan bonussystem och liknande saker så skulle spelarbasen fly till andra siter där de kan spela på bättre villkor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol pingvinen, vilken bror duktig-attityd. Får intrycket att du som barn var en sån som alltid sprang och skvallrade om minsta lilla regelbrott till närmsta lärare/förälder. Det står ju i t&c att pokersajten förbehåller sig rätten att stänga ditt konto och behålla pengarna. Varför klaga när de sen gör det?

 

Everest är förresten sajten som nästan aldrig håller vad den lovar, vänj er vid det om ni ska fortsätta spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig sagt att det är gratis att spela poker. Det jag menar är att det är gratis i den mån att Everest inte kräver någon som helst motprestation för att han ska erhålla vinsten.

 

Antingen driver du med oss eller så tänker du inte rätt här... Om de inte kräver något så kan vi ju allihopa ta ut 55k poäng var då... De kräver ett fyrtal i femmor på ett cash game table. Detta innebär att man i snitt måste spela måååånga k händer och rejka massa $. Dvs en stor motprestation som i snitt vida överstiger värdet på det en lycklig fyrtalsvinnare får tillbaka. Detta erbjudande var givetvis ett incitament att spela fler händer för många, men så verkar det som om de ändrat sig i efterhand. Inte helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol pingvinen, vilken bror duktig-attityd. Får intrycket att du som barn var en sån som alltid sprang och skvallrade om minsta lilla regelbrott till närmsta lärare/förälder. Det står ju i t&c att pokersajten förbehåller sig rätten att stänga ditt konto och behålla pengarna. Varför klaga när de sen gör det?

 

Du får gärna tro vad du vill om min personlighet, jag bryr mig inte nämnvärt.

 

Har man rent mjöl i påsen tror jag att det är väldigt liten risk att man ska få sitt konto stängt och låst utan chans att få det öppnat igen. Men visst hade det varit lustigt om FTP och Stars stängde ner och tog alla pengarna som finns på deras spelarkonton. Man kanske helt enkelt inte ska ha hela bankrullen på siten, om det nu skulle hända?

 

Antingen driver du med oss eller så tänker du inte rätt här... Om de inte kräver något så kan vi ju allihopa ta ut 55k poäng var då... De kräver ett fyrtal i femmor på ett cash game table. Detta innebär att man i snitt måste spela måååånga k händer och rejka massa $. Dvs en stor motprestation som i snitt vida överstiger värdet på det en lycklig fyrtalsvinnare får tillbaka. Detta erbjudande var givetvis ett incitament att spela fler händer för många, men så verkar det som om de ändrat sig i efterhand. Inte helt ok.

 

Du måste statistiskt sett spela 90k händer för att en gång floppa fyrtal i femmor med 55 på hand. Spelar du sjukt nitigt på låga nivåer kommer du inte ha rakeat särskilt mycket, om du nu väldigt gärna vill ha bonusen. Räkna på vad du faktiskt rakear om du lirar FR NL10 och bara spelar 55, TT+ och AK och spelar 90k händer.

 

Min poäng är att även om folk skulle spela extra händer så får de precis samma tjänst för de extra händerna som för sina "ordinarie" eller vad man ska kalla det. De får dessutom chansen att vinna 55k summit points om de har tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något annat du undrade?

Ja, varför är du här inne och gör allt du kan för att försvara ett företag som gång efter gång behandlar sina kunder som skit. Att de i finstilta eventuellt har gett sig rätt att rövknulla sina kunder betyder inte att de inte ska få skit när de gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag jagade quad 5s i några dagar på skoj och ja det kostade mig lite pengar eftersom det var tvunget att leda till showdown vilket inte är så kul med fyrtal på handen om man vill har ut så mkt pengar som möjligt lika dant om du träffar trissen på floppen som jag gorde måste du se till att inte driva ut dom andra. eftersom du vill ha fyrtal och showdown

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, varför är du här inne och gör allt du kan för att försvara ett företag som gång efter gång behandlar sina kunder som skit. Att de i finstilta eventuellt har gett sig rätt att rövknulla sina kunder betyder inte att de inte ska få skit när de gör det.

 

Att säga "Everest får enligt villkoren du skrivit på ändra sina bonusar" är knappast att göra allt jag kan för att försvara dem.

 

Efter det har jag mest diskuterat bonusen i sig, inte företagets etik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag jagade quad 5s i några dagar på skoj och ja det kostade mig lite pengar eftersom det var tvunget att leda till showdown vilket inte är så kul med fyrtal på handen om man vill har ut så mkt pengar som möjligt lika dant om du träffar trissen på floppen som jag gorde måste du se till att inte driva ut dom andra. eftersom du vill ha fyrtal och showdown

 

Du behöver inte showdown för att få bonusen.

Jag har redan kasserat in en utan showdown

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får 55 på hand en gång på 220.

 

När du har ett PP floppar du fyrtal en gång på 407.

 

(1/407)x(1/220)=1/89540

 

Något annat du undrade?

 

wow... wow...

 

jag undrar... wow... hur räknar du? jag vill gärna se matematiken bakom dina fantastiska felräkningar!

 

tragiskt när folk är så sjukt självsäkra och kaxiga när dom är (inte helt, men lagom) ute och cyklar... glöm inte hjälmen!

 

wow!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow... wow...

 

jag undrar... wow... hur räknar du? jag vill gärna se matematiken bakom dina fantastiska felräkningar!

 

tragiskt när folk är så sjukt självsäkra och kaxiga när dom är (inte helt, men lagom) ute och cyklar... glöm inte hjälmen!

 

wow!

 

Berätta gärna var mina uträkningar är fel eftersom jag uppenbarligen är dum i huvudet.

 

Edit: matematiken jag använt finns i inlägget du har citerat. Du kan själv googla på oddsen för att få ett specifikt PP och att floppa fyrtal när du har ett PP.

 

Edit2: ber så hemskt mycket om ursäkt, jag har hittat felet. Jag blandade ihop oddsen för det olika sakerna med chansen för att det ska hända.

 

Rätt uträkning är såklart (1/408)x(1/221)=1/90168.

 

Jag hoppas du kan förlåta detta gigantiska misstag. Jag hade ju räknat fel på 0,7%. Det är givetvis att vara LÅNGT ute och cykla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: matematiken jag använt finns i inlägget du har citerat.

 

du är ju trög... de fanns ingen matematik alls, det fanns bara siffror... det finns fortfarande bara siffror... DU ÄR TRÖG!

 

Edit2: ber så hemskt mycket om ursäkt, jag har hittat felet. Jag blandade ihop oddsen för det olika sakerna med chansen för att det ska hända.

 

Rätt uträkning är såklart (1/408)x(1/221)=1/90168.

 

Jag hoppas du kan förlåta detta gigantiska misstag. Jag hade ju räknat fel på 0,7%. Det är givetvis att vara LÅNGT ute och cykla...

 

ja sa aldrig att du gjort ett stort fel, tvärtom sa jag att det INTE var stort, det var därför jag ville se MATEMATIKEN BAKOM siffrorna... "dom har du i texten du citerat" LOL!

 

ett fel är ett fel, och ett fel är ett stort fel för någon som slänger ut sig felaktigheter med cpattityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg verkar ha försvunnit, så jag svarar dig igen. Om det är nån mod som pillar får de gärna skicka PM till mig om det.

 

du är ju trög... de fanns ingen matematik alls, det fanns bara siffror... det finns fortfarande bara siffror... DU ÄR TRÖG!

 

Vad är (1/407)x(1/220)=1/89540 om inte en matematisk uträkning (även om den var gigantiska 0.7% fel)?

 

ja sa aldrig att du gjort ett stort fel, tvärtom sa jag att det INTE var stort, det var därför jag ville se MATEMATIKEN BAKOM siffrorna... "dom har du i texten du citerat" LOL!

 

Matematiken bakom alla siffror jag räknade fram hade du fått. Eller är det hela ett tragiskt försök att säga att oddsen för att få 55 alternativt floppa fyrtal är felaktiga?

 

ett fel är ett fel, och ett fel är ett stort fel för någon som slänger ut sig felaktigheter med cpattityd.

 

Ja, gudarna ska veta att det inte finns olika grader av fel...

 

För att citera dig:

 

matematiken bakom dina fantastiska felräkningar!

 

Du antyder att felet är stort genom att skriva att det är fantastiska felräkningar.

 

med cpattityd.

 

Skönt att veta att din attityd är normal då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...