Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 293
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

åkte som 5a tror jag... 99 mot KJ... satt en super-över-aggresiv kille AI och han synade ner mej. Vi låg 1a och 2a... han hade dock nästan 3 dubbelt mera än mej redan då.... Kunde foldat mej nån placering längre, men fööör bra tillfälle för att vika tyckte jag...

Varit en bra kväll iaf... vet inte hur mycket plus, men ca 80 kanske?

Nu vila lite, sen ett litet pass till...

Btw, första MTT cashen på länge... =) På gång nu!

Postad

Spelat lite idag... nån SNG... loosa 22 dollar på PLO HU och "tilta" just bort en $3 KO tour oxå.

Va rätt oinspirerad att spela idag och det gick ju som det gick...

typ back $20 eller så, fick nån 10 dollars bonus som jag tjänat in.

Blir väl mera spelande om några dagar när jag har mera sug. Vet att helgen kommer bli ganska lugn, så ska försöka spela allt jag bara orkar då.

for now

Postad

Inte spelat nåt under helgen då det vart fullt med allt möjligt...

Nu rejält tilt!!!!

Dessa tre händer är orsaken:

1: Jag har AJ på bubblan och är rejäl chippie. Går AI mot en liten stack som mini-raisat. Andra bigstacken instasynar med A6 och träffar 6a på flopp!?! Jag klarar mej iaf itm, fast rejält sönder...

2: Första handen itm så skjuter jag med hyfsad stack mot samma kille som hittar syn med QJ!?!?!!?!?!? Behöver väl knappast säga att han träffa Q? Hej då med den SnGn....

3: Höjjer med 77 utg när vi precis kommit itm. Syn av chippien. J-7-6.... check, bet raise allin call bla bla bla... han visar JJ.... set mot set.... precis vad jag behöver efter de två tidigare händerna 30 sekunder tidigare! FITTSPEL!

+2 dollar eller nåt sånt ikv.... kunde blivit fint plus om inte mega riggen slagit mej i ansiktet mitt i allt....

Postad

Igår efter jobbet kom jag hem och reggade mej till 4 st SnGs. Va svårt trött och åkte ur alla efter typ 2-3min...

Idag testade jag samma sak, åkte ur 3 av 4 inom loppet av några min igen... Sista så fick jag TT och vi var 3 pers AI preflopp. Mina TT vart tillslut fyrtal och jag hade 3-dubblat redan 3dje handen. Vann sen den 27pers SnGn.

Lustigt nog så kan man komma hem efter jobbet, "kasta bort" 4 SnGs(bara för att märka att man e trött och inte orakr spela), två dagar på raken och sen vinna den sista och fortfarande vara på plus. Hade jag ist spelat CG och tappat 4 inköp så hade det inte varit lika lätt att spela ihop dom pengarn så snabbt! Nu gick jag t.o.m plus på mitt lilla tiltande.

Anyways, inte varit tilräckligt pigg för att spela, så har bara tiltat bort nån SnG när jag kommit hem och så är det bra med det. Trots det är rullen större än nånsin och jag har 390 dollar där. Tror inte jag varit över det förut iaf...

Håll i hatten när jag kommer hem en dag efter jobbet och är pigg! :)

Postad

Bläää, skulle knäcka 400 dollar gränsen ikv, men ist blir det ett minus ist. Om inte nån av det tre sista SnGna går vägen... Känns inte så dock... inget flyt ikv. Blir sova så snart dom är klara

Postad

FY FAN! Vilken äcklig jävla dag! Badbeatsen har haglat som aldrig förr... 3 st 2-outare + många många sjuka beats när jag lurat dom i fällan. Senaste var AA mot Q3. Mini-raisar från SB och får syn av BB. Flopp QJ3, jag går AI direkt och överbettar potten brutalt, får syn av Q4 och får se en Q landa på turn... Tack så satan. Jävla grisekno

+/- 0 nu... kanske blir nåt senare ikv, men känner inget pokersug nu... inte känt nåt dom senaste dagarna heller. Sömnbristen som drar ner humöret tror jag

Postad

2 st 2-outare idag redan... plus flera av dessa, och dessa stör mej lite satans!!!

Full Tilt Poker Game #14321706562: $2 + 0.25 Sit & Go (105399638), Table 13 - 10/20 - No Limit Hold'em - 11:31:54 ET - 2009/08/28

Seat 1: Ace of Spades in E - moll (1,490)

Seat 2: roppie74 (1,520)

Seat 3: tomperry1000000 (1,520)

Seat 4: Kris1122 (1,460)

Seat 5: elunju (1,920)

Seat 6: batgirl2009 (1,330)

Seat 7: BeritBoll (1,480)

Seat 8: Beijing Boy1 (1,480)

Seat 9: Martyfiola (1,300)

BeritBoll posts the small blind of 10

Beijing Boy1 posts the big blind of 20

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to BeritBoll 8 of Diamonds8 of Hearts

Martyfiola folds

As in E - moll folds

roppie74 folds

tomperry1000000 has 15 seconds left to act

tomperry1000000 calls 20

Kris1122 raises to 90

elunju folds

batgirl2009 folds

BeritBoll calls 80

Beijing Boy1 folds

tomperry1000000 calls 70

*** FLOP *** 10 of Hearts3 of Diamonds4 of Spades

BeritBoll checks

tomperry1000000 bets 1,430, and is all in

Kris1122 folds

BeritBoll calls 1,390, and is all in

tomperry1000000 shows 4 of Clubs5 of Clubs

BeritBoll shows 8 of Diamonds8 of Hearts

Uncalled bet of 40 returned to tomperry1000000

*** TURN *** 10 of Hearts3 of Diamonds4 of Spades4 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Hearts3 of Diamonds4 of Spades4 of DiamondsQueen of Clubs

tomperry1000000 shows three of a kind, Fours

BeritBoll shows two pair, Eights and Fours

tomperry1000000 wins the pot (3,070) with three of a kind, Fours

BeritBoll stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 3,070 | Rake 0

Board: 10 of Hearts3 of Diamonds4 of Spades4 of DiamondsQueen of Clubs

Seat 1: Ace of Spades in E - moll didn't bet (folded)

Seat 2: roppie74 didn't bet (folded)

Seat 3: tomperry1000000 showed 4 of Clubs5 of Clubs and won (3,070) with three of a kind, Fours

Seat 4: Kris1122 folded on the Flop

Seat 5: elunju didn't bet (folded)

Seat 6: batgirl2009 (button) didn't bet (folded)

Seat 7: BeritBoll (small blind) showed 8 of Diamonds8 of Hearts and lost with two pair, Eights and Fours

Seat 8: Beijing Boy1 (big blind) folded before the Flop

Seat 9: Martyfiola didn't bet (folded)

Postad

Full Tilt Poker Game #14383707031: $2 + 0.25 Tournament (105676252), Table 4 - 25/50 - No Limit Hold'em - 7:02:16 ET - 2009/08/31

Seat 1: dalax60 (6,460)

Seat 2: ausypartz (2,965)

Seat 3: kcm4000 (2,920)

Seat 4: bruse1988 (920)

Seat 5: TAJ TAYLOR (2,830)

Seat 6: BeritBoll (2,835)

Seat 7: WorDn (3,690)

Seat 8: asina16 (6,350)

Seat 9: kingbuelo (2,960)

asina16 posts the small blind of 25

kingbuelo posts the big blind of 50

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to BeritBoll King of HeartsKing of Clubs

dalax60 raises to 6,460, and is all in

ausypartz folds

kcm4000 folds

bruse1988 calls 920, and is all in

TAJ TAYLOR folds

BeritBoll calls 2,835, and is all in

WorDn folds

asina16 folds

kingbuelo folds

dalax60 shows 6 of Clubs5 of Clubs

bruse1988 shows 8 of Spades4 of Spades

BeritBoll shows King of HeartsKing of Clubs

Uncalled bet of 3,625 returned to dalax60

*** FLOP *** 3 of HeartsJack of Diamonds7 of Diamonds

*** TURN *** 3 of HeartsJack of Diamonds7 of Diamonds9 of Spades

*** RIVER *** 3 of HeartsJack of Diamonds7 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds

dalax60 shows a straight, Nine high

BeritBoll shows a pair of Kings

dalax60 wins the side pot (3,830) with a straight, Nine high

bruse1988 shows a pair of Eights

dalax60 wins the main pot (2,835) with a straight, Nine high

*** SUMMARY ***

Total pot 6,665 Main pot 2,835. Side pot 3,830. | Rake 0

Board: 3 of HeartsJack of Diamonds7 of Diamonds9 of Spades8 of Diamonds

Seat 1: dalax60 showed 6 of Clubs5 of Clubs and won (6,665) with a straight, Nine high

Seat 2: ausypartz didn't bet (folded)

Seat 3: kcm4000 didn't bet (folded)

Seat 4: bruse1988 showed 8 of Spades4 of Spades and lost with a pair of Eights

Seat 5: TAJ TAYLOR didn't bet (folded)

Seat 6: BeritBoll showed King of HeartsKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 7: WorDn (button) didn't bet (folded)

Seat 8: asina16 (small blind) folded before the Flop

Seat 9: kingbuelo (big blind) folded before the Flop

Postad

Nu var månaden slut och jag är uppe i $369 i rullen. Totalt +$176 denna månad... Kunde varit sååå mycket bättre, men men. Spelade bort 15 dollar på PLO igår oxå, bara för att jag inte orkade spela SNG.

Anyways, ska väl försöka knäcka $400 och $500 sträcket denna månad om allt går som det ska :) Efter den 8nde denna månad kommer mitt projekt att vara klart och jag kan sätta ner mycket mera tid på pokern och kommer säkerligen inte vara lika utmattad på kvällarna. Ska försöka hitta ett bra ställe att spela på oxå. Liggandes i soffan är inte optimalt...

For now

Postad

500-sträcket är knäckt redan!!!! =)

Spelat lite mikkkrostakes PLO 5-handed och krossat borden (2 bord)! Så är redan uppe i 500 denna månad :) Mycket nice! Kommer ju "lätt" vara uppe i 600 innan månaden är slut =)

Ska flytta upp ett steg i SnGs oxå, börja nöta på 5 dollars nivån. Får väl se hur det går :) Har en ROI på över 30% i mina SnGs nu... Borde väl vara rätt OK?

Perfekt oxå att man kan lira lite PLO när man har dåligt med tid och inte orkar spela SNGs.

Postad

Blää, vilken dag. Upp och lekte lite på $5 och fick rejält med smäll. Först 2 st 50/50 som inte gick att vinna. Det var 2 sngs. Sen 88 mot 99, bra rigg på den. Sen en bluff på en 7-7-8 bräda. Bettar ut och får syn. turn 8 och jag går AI. Han kan ju inte syna med så många händer här tänker jag i min egen lilla värld. Problemet var ju dock att han hittade J8o att syna med från middlepos.

Nere på 460 nu i rullen, men det ska väl ordna sej senare ikv :)

Har en SnG kvar som kan rädda sitationen dock!

• 2 weeks later...
Postad

Har spelat lite sporadiskt massa olika spel. Upp och sniffat på $5 SnGs, lite NL10 6-handed och PLO10 och lite NL25. Vunnit lite faktiskt, inte mycket men sällan förlorat.

Spelade oxå en 7 dollars super duper deluxe turbo med 300 marker och 45 pers eller så. Kom 2a och fick typ 70 dollsingar.

Har ca 550 i rullen nu, men det har gått segt det senaste dagarna. Har haft tid att spela, men varit sjuk.... Får aldrig till nåt ordentligt grindpass, ist ska saker komma ivägen helatiden :/

Fortfarande sjuk men ska testa lite CG en stund nu. Passar bra ifall man märker att man inte orkar spela på topp. Lättare att sluta med CG än med 10 SNG bord :P

Ska försöka mej på att kvala till nån större tour oxå, skulle va nice att få till en klonk i nån större tour... även om jag inte är MTT spelare.

Postad

Spelar rätt mycket idag!

Började dagen med 6 bord shorthanded NL10 där jag plussade ca 10 dollsingar. Oflyt på slutet, annars kunde det stannat på +30.

Nu har jag nött på med SnGs och MTT. Lite plus allt som allt idag, men inte det där rätta flytet :/

Har en 180pers sng kvar, men sen är det slut för ikv. Ligger runt avg, och det är 34 pers kvar. Ska väl kunna nöta in mej i pengar där kanske :P

Postad

Nån typ av tilt håller på sätter sej i kroppen. Jag har ett sjukt spelsug, men är trött av min förkylning och kan inte koncentrera mej längre stunder. Frustrerande.... what to do?!?!

Spelat lite, men är +/- 0... eller kanske minus lite föresten. Iaf, det känns inte som jag har nån koll på vad jag gör och jag ser bara det negativa i allt och blir irriterad så snart jag förlorar en pott.... Är nog bara att lägga ner tills jag blir frisk. Inte tränat nåt heller på över 1.5 veckor, så kroppen är inte glad på mej.

Ska ta en whisky nu och sen sova

Postad

Satt och småtiltade lite i halvfyllan igår. Kom ner på exakt 500 dollar och fick en snilleblixt.

Jag plockar ut 200dollar, sätter över dom på Stars.

Grindar upp så jag har 500 på varje kontot.

Det som kommer över 500 dollar på Stars får gå till Steps, antingen till SundayM eller om jag försöker ta mej vidare till nån resa.

På FT ska jag bara nöta vidare! Efter 500 dollar går jag upp i nivå till 5 dollars sng och efter det... time will tell.

Hoppas det inte ska ta 2 veckor att få ut pengarna från FT nu bara. Sugen på att leka lite på stars :)

Postad

Fuckit! Mitt projekt som jag trodde skulle avslutas förra veckan visade sej bara vara början på ett annat. Har haft sämre tid än någonsin att spela! :(

Satte över lite pengar på Stars tidigare och provspelade 2 st SnGs. Deras "normala" SnGs har 10 min blindstid, ist för 6? som dom har på FT, så det går lite långsammare. Inte kollat vad dom har för blindsnivåer på turbo ännu.

Iaf, det flöt väl på bra. 3-dubblade andra handen med ett floppat set. Men efter det vann jag typ ingen pott. Jag var re-raisad och check-raisad alla händer och kom sjukt nog ner på startstack igen. Jag brukar annars vara duktig på att "försvara" min stora stack om jag dubblar tidigt. Så inte fallet denna gång :)

Söndag tror jag ska bli en pokerdag. Hade massa planer, men det mest ser ut att bli uppskjutet och då passar ju poker perfekt! :)

Kanske även blir lite grind ikv tillika som jag railar fotboll!

Stort plus med att lira på 2 siter är ju att jag kan multi-tabla flera 18- och 27-pers SnGs... Svårt att få igång många om man spelar bara på FT. För lite folk...

Postad

Stort plus med att lira på 2 siter är ju att jag kan multi-tabla flera 18- och 27-pers SnGs... Svårt att få igång många om man spelar bara på FT. För lite folk...

Lirar du på Stars så lär ju inte det vara något problem, sådana startas ju stup i ett.

GL