Gå till innehåll

Flop beslut , har många outs?


Recommended Posts

$24 MTT, 164 kvar av 696 (ITM 72).

Limp från UTG, jag höjer med AQo och får syn av fisken och UTG.

UTG ställer på floppen, jag har dubbla stegdrag och kanske ett eller två överkort.

Hade många faktiska outs den här gången, har jag det rillräckligt ofta?

Tycker att det är svårt att sätta UTGs range här givet hans spel, men visst borde det vara syn?

 

Full Tilt Poker $12,000 KO Guarantee No Limit Hold'em Tournament - t120/t240 Blinds + t25 - 9 players - View hand 178123

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: t2062 M = 3.52

BTN: t355 M = 0.61

SB: t15832 M = 27.06

BB: t14466 M = 24.73

UTG: t3760 M = 6.43

UTG+1: t5573 M = 9.53

Hero (UTG+2): t4668 M = 7.98

MP1: t11590 M = 19.81

MP2: t15591 M = 26.65

 

Pre Flop: (t585) Hero is UTG+2 with A :diamond: Q :spade:

UTG calls t240, 1 fold, Hero raises to t960, 2 folds, CO calls t960, 3 folds, UTG calls t720

 

Flop: (t3465) 8 :club: J :heart: T :club:(3 players)

UTG bets t2775 all in, Hero requests TIME, Hero raises to t3683 all in, CO folds

 

Turn: (t9015) J :diamond:(2 players - 2 are all in)

 

River: (t9015) 6 :spade:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: t9015

UTG shows T :spade: 9 :spade: (two pair, Jacks and Tens)

Hero shows A :diamond: Q :spade: (a pair of Jacks)

UTG wins t9015

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$24 MTT, 164 kvar av 696 (ITM 72).

Limp från UTG, jag höjer med AQo och får syn av fisken och UTG.

UTG ställer på floppen, jag har dubbla stegdrag och kanske ett eller två överkort.

Hade många faktiska outs den här gången, har jag det rillräckligt ofta?

Tycker att det är svårt att sätta UTGs range här givet hans spel, men visst borde det vara syn?

 

Full Tilt Poker $12,000 KO Guarantee No Limit Hold'em Tournament - t120/t240 Blinds + t25 - 9 players - View hand 178123

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: t2062 M = 3.52

BTN: t355 M = 0.61

SB: t15832 M = 27.06

BB: t14466 M = 24.73

UTG: t3760 M = 6.43

UTG+1: t5573 M = 9.53

Hero (UTG+2): t4668 M = 7.98

MP1: t11590 M = 19.81

MP2: t15591 M = 26.65

 

Pre Flop: (t585) Hero is UTG+2 with A :diamond: Q :spade:

UTG calls t240, 1 fold, Hero raises to t960, 2 folds, CO calls t960, 3 folds, UTG calls t720

 

Flop: (t3465) 8 :club: J :heart: T :club:(3 players)

UTG bets t2775 all in, Hero requests TIME, Hero raises to t3683 all in, CO folds

 

Turn: (t9015) J :diamond:(2 players - 2 are all in)

 

River: (t9015) 6 :spade:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: t9015

UTG shows T :spade: 9 :spade: (two pair, Jacks and Tens)

Hero shows A :diamond: Q :spade: (a pair of Jacks)

UTG wins t9015

 

Wp. Jag hade dock shovat pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wp. Jag hade dock shovat pre.

 

Intressant, gissar att du inte viker AQ här och vill maximera FE.

Samtidigt kan jag tycka att om jag höjer här och blir re-raisad av bordets nit så viker jag nog. Det är ju nästan en 20BB shove från tidig position, men det finns säkert ett bra skäl till att göra det, skulle vara intrressant att höra vilka det är (vill poängtera att jag inte försöker vara dryg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett M på ca. 8 hade jag ställt in pre. Måste väl vara standard att trycka, antar jag i alla fall(?):roll: Blir så mkt svårare beslut att fatta på floppen ifall man inte får träffa och UTG ställer, där viker jag AQos...men det kan ju oxå vara fel. För dålig att säga vad som är rätt och fel på floppen men jag viker då jag misstänker att jag vart slagen ifall jag får ställ. Tyrcker pre, då bör ju T9s vika kan tyckas och så slipper man tveksamma beslut på floppen ifall UTG ställer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<n00bfråga>Hur definieras M?</n00bfråga>

ALL IN pre. För stor risk att han floppar nått eller foldar när du träffar.

 

total kostnad för ett varv, i det här fallet: bb: 240 + sb: 120 + 25x9 ante = M: 585

 

EDIT: Oj, jättefel. M = ( Din Stack / 585 ) såklart. ~ 7.98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, gissar att du inte viker AQ här och vill maximera FE.

Samtidigt kan jag tycka att om jag höjer här och blir re-raisad av bordets nit så viker jag nog. Det är ju nästan en 20BB shove från tidig position, men det finns säkert ett bra skäl till att göra det, skulle vara intrressant att höra vilka det är (vill poängtera att jag inte försöker vara dryg)

 

En del döda pengar i potten samt att du är under 20 bb gör att jag hade openshovat. Hade spelat likadant med allt från 66+ A10s+.

Hade utg inte limpat hade jag inte shovat.

Raise/folda med mindre än 20 bb är inget som rekommenderas.

Det går att vika mot bordets nit som du säger men det är inte ofta jag viker AQ med dessa stacksizes..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man bedömer värdet av att syna shove på flopp så bör man väl på den här brädan ta åtminstone lite hänsyn till att det är en hyfsad sannolikhet att en träffad straight kan betyda bara delad pott och att det är långt ifrån säkert att både ess och damer är outs (så var ju också fallet i handen). Håller med om att shoven signalerar halvdan men inte optimal floppträff, men med en spelare bakom dessutom så känns inte det här läget tillräckligt bra för att få in stacken för min del. Det finns fortfarande en hygglig stack kvar att arbeta med vid vik - avgör saken för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semitell att han ställer ju, det betyder till 99% av en medelmåttig spelare att han gärna tar hem potten rätt av. Annars hade han definitivt låtit dig betta ut på flopp. Alltså har han inget, semibluff eller mellan/lågt par allt som oftast

 

Jo visst kan det vara så, att det är en bluff eller lågt par eller träff på mellanpar men då är vi ju redan stekta. Själv känner jag mig vid att det ofta är träffa på mellanparet på brädan och spelare gärna vill stänga potten vid detta läget. Jag viker på floppen ifall jag får motstånd. Känns bättre att vara först in i potten med ett ställ från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semitell att han ställer ju, det betyder till 99% av en medelmåttig spelare att han gärna tar hem potten rätt av. Annars hade han definitivt låtit dig betta ut på flopp. Alltså har han inget, semibluff eller mellan/lågt par allt som oftast

 

Det var precis såhär som jag läste situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man bedömer värdet av att syna shove på flopp så bör man väl på den här brädan ta åtminstone lite hänsyn till att det är en hyfsad sannolikhet att en träffad straight kan betyda bara delad pott och att det är långt ifrån säkert att både ess och damer är outs (så var ju också fallet i handen). Håller med om att shoven signalerar halvdan men inte optimal floppträff, men med en spelare bakom dessutom så känns inte det här läget tillräckligt bra för att få in stacken för min del. Det finns fortfarande en hygglig stack kvar att arbeta med vid vik - avgör saken för min del.

 

Jo, men visst har jag tillräckligt med outs för en syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del döda pengar i potten samt att du är under 20 bb gör att jag hade openshovat. Hade spelat likadant med allt från 66+ A10s+.

Hade utg inte limpat hade jag inte shovat.

Raise/folda med mindre än 20 bb är inget som rekommenderas.

Det går att vika mot bordets nit som du säger men det är inte ofta jag viker AQ med dessa stacksizes..

 

Jo det är nog ok att ställa här och det hade krävts en nit för att folda, jag hade två calling stations efter mig, kanske påverkade mitt beslut, jag kommer inte riktigt ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...