Gå till innehåll

TV: Broadcast på Prima


rai

Recommended Posts

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nu sa snubben att om man har ak eller aq skall man rejsa för att det skall bli headsup för de spelar för dåligt multiway och man vill helst vinna bara mörkarna "för det är bättre o bara vinna mörkarna än att förlora en stor pott" lol =\. "AK is not good enough to play multiway" yeah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu sa snubben att om man har ak eller aq skall man rejsa för att det skall bli headsup för de spelar för dåligt multiway och man vill helst vinna bara mörkarna "för det är bättre o bara vinna mörkarna än att förlora en stor pott" lol =\. "AK is not good enough to play multiway" yeah

 

Jag tror att jag såg det där och det var mycket riktigt ett typexempel på hur man inte ska spela AK. En spelare höjer lite med 98s ur position och AK i positionen efter synar bara varefter 3-4 spelare till också synar med mer marginella draghänder. Sedan efter en missad flopp vann Q9s som bara synade i sista position för att han inte kunde lägga sig med de odds han fick i potten. Om AK hade reraisat hade säkerligen alla istället lagt sig fram till han som höjde inledningsvis, och han hade haft svårt att spela handen också.

 

Det han sa om att det är bättre att vinna blindarna än att förlora en stor pott var när någon höjde med JJ i första position, vad jag kommer ihåg, dvs en svårspelad hand om han får syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror att jag såg det där och det var mycket riktigt ett typexempel på hur man inte ska spela AK. En spelare höjer lite med 98s ur position och AK i positionen efter synar bara varefter 3-4 spelare till också synar med mer marginella draghänder. Sedan efter en missad flopp vann Q9s som bara synade i sista position för att han inte kunde lägga sig med de odds han fick i potten. Om AK hade reraisat hade säkerligen alla istället lagt sig fram till han som höjde inledningsvis, och han hade haft svårt att spela handen också.

 

Det han sa om att det är bättre att vinna blindarna än att förlora en stor pott var när någon höjde med JJ i första position, vad jag kommer ihåg, dvs en svårspelad hand om han får syn.

 

Heh nej.

För det första är det ett värdelöst sätt att bedöma hur man skulle ha spelat genom att med facit i hand sitta o säga "hade jag höjt mer hade q9 inte haft odds till blabla osv.".

Sen var det nån tittarfråga han svarade på när någon frågade om man skulle höja för value eller för att få ner antalet spelare man skulle höja med ak/aq. Det där med vinna mörkarna osv nämnde han också i samma sammanhang men det satt gubben o tryckte på med för jämnan tyckte jag verkade som han tyckte det kändes passande o dinga in den klyschan i de flesta lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar program ledaren, inte minst för att man fick en "shout out" när det var 20 minuter kvar av programmet. :)

 

Håller fullständigt med dg hector. Programledaren var ju kung // OlSalvatore

Haha så du är här också, grattis en gång till till dubblingen med AA

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahh Hector och olSalvator..

Btw.. Tycker de är helt otroligt att denna möjligtheten finns.. Att få se ALLAS händer när dom lirar NL $25/$50.. Helt otroligt bra i utbildningssyfte! Och de är ju en hel del bra spelare som sätter sig vid det TV bordet.. Tack tack säger jag 8-)

 

EDIT:

Har funderat lite mer.. Och det är ju helt sjukt!! De här är ju bättre än alla världens pokerböcker eller filmer du kan se! Sjukt egentligen.. Jag skulle kunna betala hur mycke som helst för att se en bra spelares kort under en lång tid.. Och här får jag inte bara se en bra spelare.. Utan hela bordet! Och desutom helt gratis!! Fan de här ju ju hur bra som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...