Snygglenn Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Är det ett helt nätverk bara för italienare? Citera
6månadersförsöket Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Hej! Kom gärna med förslag till en fattiglapp som redan hade börjat planera vad man kunde göra för 130 000kr.. Åka på en schysst semesterresa! (bittert det andra som kom före...) Citera
6månadersförsöket Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Jo tack det hade jag i också tankarna... Du råkar inte ha förslag på hur jag ska gå tillväga för att återfå pengarna och om det är ens möjligt? Försökte läsa Terms of Use, men hittade inte det där om att casha inom 7 dagar/wager. Men har du inte varit ute på hal is, så kontakta dom via telefon (och sen ta hjälp med advokat.) Citera
Burning Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Allin123.com har ju ingen info under About Us vilket är väldigt suspekt imo. Uniqpoker.net presenterar sig som "The Biggest Network" men jag hittar ingen info om varken Uniqpoker eller 123allin hos pokerscout. Citera
Snygglenn Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 "This table is for italian players only" :-( Citera
6månadersförsöket Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Ja fast blåst och blåst.. Jag satte in 700€ och fick ut 2000€ utan protester. Jag tror hellre att det är nån siteadmin som är rasist och hatar skandinaver för att han inte fick asyl här. Sen blev jag ju som sagt pippad på de återstående 12000€ ska ringa någon lokal advokatbyrå imorron och höra vad de tror. Kan kanske vara så... Tror att moralen inte är vad vi är van vid, och att 12000€ kan vara väl frestande att plocka av en "blåögd svensk". http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=130&a=446902 Mest korrupta landet utsett Världens mest korrupta länder är Somalia, Burma och Irak. Det konstaterar organisationen Transparency International i sin rapport för 2008. Sverige och de andra nordiska länderna ligger som vanligt bra till i graderingen. Sverige får betyget 9,3 av 10 möjliga, vilket ger en delad första plats bland världens mest rena länder. I fjol hade Sverige samma betyg men var då slaget av tre andra länder med betyget 9,4. Dit hörde Danmark och Nya Zeeland, som nu tappat lite och därför delar förstaplatsen med Sverige. Finland har halkat ner ännu mer från fjolårets tätposition och hamnar i år femma med 9,0. Norge ligger en bit efter på fjortonde plats med 7,9 i betyg, en klar minskning från förra årets 8,7. Somalia i botten I botten av listan ligger en rad diktaturer och orosländer i utvecklingsvärlden. Sämst är Somalia med ett index så lågt som 1,0. Burma och Irak är inte mycket bättre med 1,3. Rapporten presenterades i dag klockan 10 i Berlin av det ansedda institutet, som leder kampen mot mutor och annan korruption i världen. Inom EU är det de senaste nykomlingarna Bulgarien och Rumänien som är mest korrupta. Bulgarien får i år index 3,6 och Rumänien 3,8. Förra året låg de på 4,1 respektive 3,7. Bägge länderna står under särskild övervakning av EU-kommissionen i Bryssel på grund av den omfattande korruptionen. Det har uppenbart inte hjälpt särskilt mycket. I Bulgariens fall har betyget försämrats avsevärt i år. Citera
Snygglenn Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Sparar den HH så man kan lira med HM eller PT? Blev ju sugen på att testa detta nu, ett nätverk med bara italienare och greker måste ju vara värt Citera
pokerabc123 Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 är vinsterna ifrån italienska bord eller "world" bord eller vad det kallades? verkar ju vara ett underligt nätverk det här iaf Citera
pokerabc123 Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 för att lira på borden var man tvungen att ha fake ip då? Citera
fozzilman88 Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Hur många spelare brukar det vara inne vid peakhours? Citera
jestii Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Sick vad människor är giriga. Killen frågar om hjälp och istället får han frågor tillbaka om hur man går tillväga för att spela där. Kan tyvärr inte bidra med något men skulle nog försöka snacka med pokermanagern på 123allin..advokat och sånt tror jag inte du kommer lång med. Citera
LegalizeIt2 Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Det här är bland det snurrigaste jag har sett. Man kan ju bli helt galen för mindre. Är det en italiensk sajt? Har inget med poker att göra, men jag har gjort lite affärer i Italien, bland annat med ett större Telco företag. Tog alltid betalt i förskott på grund av att jag fick veta av vår Italienska partner att stora företag betalar efter 100-120 dagar och ibland inte alls. Samma partner berättade att det kan ta flera år att få pengar via rättsapparaten. Företag gör lite som dom behagar helt enkelt. Du hittar säkert någon som har mer erfarenhet av sånt här än vad jag har och hoppas verkligen du hittar ett sätt att få ut dina pengar. Citera
gdaily Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Snälla, du har inte blivit "blåst på 130 000 kr". Du har försökt blåsa nätverket, genom att kringgå reglerna. När man försöker sätta sig ner på borden så stor det tydligt att dessa bord enbart är för Italienska spelare. Lev med det. Enbart italienare får spela där då. Ditt argument att "det sitter andra länder på borden" håller inte, antingen så har de fått dispans eller så är det Italienare som fejknickar (troligen det senare). Italien har stränga spellagar för att få licens (kolla exempelvis på pokerstars.it). Du försökte fuska. Du blev fångad med handen i kakburken. Citera
gdaily Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Hur många spelare brukar det vara inne vid peakhours? Just nu 661 spelare. Citera
baller Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Dock är det rimligt att begära att "123allin.com" skriver till honom och förklarar varför hans konto har blivit debiterat som det har gjort och inte hittar på någon konstig anledning. Det är antingen det ena eller det andra, det kan inte vara båda. Det du bör börja med är att ta reda på varför de har dragit av pengarna. Antingen är det a eller b. Du kan inte ta vidta åtgärder förrän du vet anledningen. Citera
baller Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Du läser förbi var gdaily sa, läs om läs rätt. Och om jag nu "fuskar" så har managern på siten alltså hjälpt mig med det. Det hjälper inte dig, om så är fallet har du fortfarande fuskat, ducy? Citera
Drunken_Penguin Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 123allin.com är bannat i Italien. Och om jag nu "fuskar" så har managern på siten alltså hjälpt mig med det... Nu skjuter jag ett långskott, men kan det vara så att 123allin är bannat i Italien för att de aktivt hjälper folk att bryta mot nätverksregler? Hur många konton har du på PF förresten? Citera
Recommended Posts